Sport-Kawasaki Traction Control (S-KTRC)

Η Kawasaki έχει παρουσιάσει στο παρελθόν το KTRC (Kawasaki Traction Control) το οποίο είχε χρησιμοποιηθεί στο Kawasaki GTR 1400 με στόχο να προσφέρει ασφάλεια σε επιφάνεις μειωμένης πρόσφυσης. Τώρα τα πράγματα διαφοροποιούνται με το νέο SKTRC. Το SKTRC σχεδιάστηκε με στόχο να προσφέρει την μεγαλύτερη δυνατή δύναμη προς τα εμπρός, στις επιταχύνσεις δηλαδή. Η μέγιστη δυνατή επιτάχυνση είναι ο στόχος που σχεδιάστηκε το SKTRC και πρέπει να παραδεχτούμε ότι είναι η πρώτη φορά που διαβάζουμε ότι ένα αντίστοιχο σύστημα εξελίχθηκε με στόχο να βελτιώσει τις επιδόσεις και όχι να αυξήσει την ασφάλεια του αναβάτη…

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Kawasaki, η μέγιστη επιτάχυνση απαιτεί ένα ελάχιστο ποσοστό γλιστρήματος του τροχού. Αυτός είναι και ο λόγος που το SKTRC επιτρέπει ένα μικρό ποσοστό γλιστρήματος. Το ποσοστό αυτό εξαρτάται πάντα από τις συνθήκες (θερμοκρασία ασφάλτου, τύπος και θερμοκρασία ελαστικών, πρόσφυση ασφαλτοτάπητα κ.ο.κ.). Οι παράμετροι που εξετάζει το σύστημα προέρχονται από τους αισθητήρες που υπάρχουν επάνω στο νέο Kawasaki ZX-10R και αφορούν: την σχετική ταχύτητα του μπροστινού και του πίσω τροχού, τις στροφές του κινητήρα, τη θέση του γκαζιού, το γλίστρημα, την επιτάχυνση κ.λπ.

Ένα περίπλοκο σύστημα αναλύει τα δεδομένα και προβλέπει πότε οι συνθήκες πρόσφυσης θα ξεφύγουν από το επιθυμητό. Ενεργώντας πριν από το γλίστρημα, το σύστημα προσφέρει αυξημένη πρόσφυση, ενώ η πτώση της ισχύος ελαχιστοποιείται, ώστε να υπάρχει ομαλή επιτάχυνση.

Το SKTRC είναι σε θέση να διαγνώσει τις σούζες που προέρχονται από τη ροπή κατά την επιτάχυνση, που είναι ομαλές, από τις απότομες σούζες που είναι επικίνδυνες και επεμβαίνει ανάλογα ως wheelie control. Οι σούζες ροπής επιτρέπονται όσο η επιθυμητή επιτάχυνση, μπορεί να διατηρηθεί. Οι απότομες σούζες προκαλούν την επέμβαση του SKTRC.

Το SKTRC επεμβαίνει σε χρόνο 5ms και επιδρά στην ανάφλεξη.

Υπάρχουν τρία επίπεδα λειτουργίας του SKTRC τα οποία αφορούν την απόδοση και το επίπεδο οδήγησης του αναβάτη. Κάθε επίπεδο λειτουργίας αφορά ένα εύρος συνθηκών. Το σύστημα επίσης μπορεί να τεθεί εκτός λειτουργίας.

Το SKTRC χρησιμοποιεί εξαρτήματα που ήδη υπήρχαν στη μοτοσικλέτα, όμως χρησιμοποιεί ιδιαίτερα περίπλοκο λογισμικό (πρόγραμμα) ώστε να αναλύει κάθε φορά τις συνθήκες.

Το SKTRC έχει το δικό του κομμάτι στο panel των οργάνων ώστε ο αναβάτης να γνωρίζει κάθε στιγμή εάν το σύστημα βρίσκεται σε λειτουργία ή όχι.

Οι τεχνικοί της Kawasaki μας εξήγησαν ότι το σημαντικότερο στοιχείο του συστήματος και εκείνο που το διαχωρίζει από τον ανταγωνισμό, είναι ότι το S-KTRC προβλέπει την απώλεια της πρόσφυσης και έχει τη δυνατότητα να επέμβει προληπτικά, πριν αυτή εκδηλωθεί. Ο τρόπος που το κάνει είναι απόλυτα ομαλός, ενώ ο αναβάτης αντιλαμβάνεται ελάχιστα την επέμβασή του. Για το λόγο αυτό στην ECU της μοτοσικλέτας υπάρχει ένα ιδιαίτερα περίπλοκο λογισμικό που αναλύει με ακρίβεια τις δυναμικές παραμέτρους της μοτοσικλέτας, οπότε και αποφασίζει για την επέμβαση ή όχι.

© MrBike – 2010

Kawasaki Ελλάδας

Kawasaki International