Τεχνολογία
Εμφανίσεις: 5621
 

Το KIBS είναι ένα σύστημα πολλαπλών αισθητήρων που δέχεται δεδομένα από πολλά σημεία της μοτοσικλέτας. Πρώτα από όλα δέχεται δεδομένα από τους αισθητήρες ταχύτητας των τροχών (όπως όλα τα συστήματα ABS). Το KIBS επιπλέον δέχεται στοιχεία από την πίεση που ασκείται στις δαγκάνες Kawasaki_KIBS_5των φρένων, αλλά και δεδομένα για τις στροφές του κινητήρα, την ενεργοποίηση του συμπλέκτη και τη σχέση του κιβωτίου. Είναι το πρώτο σύστημα ABS που μπαίνει στην παραγωγή και επιτρέπει την επικοινωνία του συστήματος διαχείρισης του ASB και του συστήματος διαχείρισης του κινητήρα (ECU).

Ο, υψηλής ακρίβειας, έλεγχος της πίεσης επιτρέπει στο KIBS να αποφύγει τη μείωση της απόδοσης στα φρένα εξ αιτίας της πτώσης πίεσης, ενώ επιτρέπει επίσης την αίσθηση στη μανέτα να παραμείνει ως πρέπει. Οι παλμοί που προέρχονται από την ενεργοποίηση του KIBS και φθάνουν στη μανέτα είναι ανεπαίσθητοι.

Στις Supersport μοτοσικλέτες υπάρχει έντονο το φαινόμενο της ανασηκώσεις του πίσω μέρους κατά το φρενάρισμα. Το KIBS επεμβαίνει, μειώνοντας το φαινόμενο αυτό. Αυτό συμβαίνει σε δύο περιπτώσεις:

1.Πριν οι συνθήκες απαιτήσουν την επέμβαση του ABS, το KIBS επεμβαίνει μην αφήνοντας την πίεση στο κύκλωμα των φρένων να ανέβει πολύ απότομα. Αυτό μειώνει την ανασήκωση του πίσω μέρους.

2.Αφού το ABS επέμβει ώστε να αποτραπεί το μπλοκάρισμα των τροχών, η πίεση στο κύκλωμα των φρένων δεν επανέρχεται τόσο γρήγορα –ελεγχόμενη από το KIBS, προλαβαίνοντας απότομη αύξηση της πίεσης. Επίσης αυτό το γεγονός μειώνει την ανασήκωση του πίσω μέρους. Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται η σταθερότητα της μοτοσικλέτας κατά το φρενάρισμα.

Ακριβής έλεγχος της μπροστινής δαγκάνας, επίσης Kawasaki_KIBS_2επιτρέπει στο KIBS να μειώσει το κλώτσημα της μανέτας κατά τη λειτουργία. Η πίεση αυξάνεται σε μικρά ποσά με αποτέλεσμα η λειτουργία να είναι ιδιαίτερα ομαλή. Αυτό είναι σημαντικό διότι ο αναβάτης αποσπάται ελάχιστα από τη λειτουργία του συστήματος.

Υπάρχουν περιπτώσεις που το απότομο κλείσιμο του γκαζιού ή τα κατεβάσματα ταχυτήτων να οδηγήσουν σε ανεπιθύμητη ενεργοποίηση του ABS. Το KIBS καθώς δέχεται δεδομένα από τα φρένα, τη θέση του γκαζιού, τις σχέσεις του κιβωτίου, τη θέση του συμπλέκτη, μπορεί να καταλάβει πότε το πιθανό μπλοκάρισμα προέρχεται από τα φρένα ή από την έντονη «αντίδραση» του κινητήρα και δεν επεμβαίνει ανεξέλεγκτα. Αυτό αυξάνει την σταθερότητα της μοτοσικλέτας και το control που ο αναβάτης τελικά διατηρεί.

Η μονάδα ελέγχου του ABS προέρχεται από την Bosch και είναι η μικρότερη μονάδα που υπάρχει, σχεδιασμένη ειδικά για μοτοσικλέτες. Η μονάδα του ABS είναι κατά 45% μικρότερη και κατά 800gr ελαφρύτερη από τις ως τώρα αντίστοιχες διατάξεις. Μάλιστα, η ενσωμάτωση του συστήματος στη μοτοσικλέτα αυξάνει το βάρος κατά μόλις 3kg, εκ των οποίων το 1kg προέρχεται από τη μεγαλύτερη μπαταρία που απαιτεί το σύστημα! Η μονάδα του ABS βρίσκεται τοποθετημένη πάνω στο κέντρο μάζας της μοτοσικλέτας, οπότε και δεν επηρεάζει την ισορροπία.

Kawasaki_KIBS

© MrBike – 2010

Kawasaki Ελλάδας 

Kawasaki International

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world