Honda Double Clutch – Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη!

Τα συστήματα Διπλού Συμπλέκτη έχουν πλέον γίνει κοινός τόπος στο χώρο του αυτοκινήτου (VW Group, BMW, Porsche, Mitsubishi, Nissan κ.ο.κ.) και όσοι έχουμε οδηγήσει οχήματα εφοδιασμένα με τέτοιο σύστημα έχουμε εντυπωσιαστεί από το επίπεδο της ποιότητας που προσφέρουν στον οδηγό. Αλλαγές σχέσεων χωρίς την παραμικρή υστέρηση, χωρίς κραδασμούς και με εκπληκτική αμεσότητα. Ήταν προφανές ότι τέτοια συστήματα θα βλέπαμε αργά ή γρήγορα και στις μοτοσικλέτες και πρόκειται για μια από τις ελάχιστες τεχνολογίες που φτάνουν στον χώρο των μοτοσικλετών από τα αυτοκίνητα.

Η υλοποίηση ενός συστήματος για μοτοσικλέτες δεν ήταν απλή υπόθεση, καθώς ο διαθέσιμος χώρος αλλά και το επιτρεπόμενο βάρος σε μια μοτοσικλέτα είναι περιοριστικοί παράγοντες. Αυτός είναι και ο λόγος που η Honda χρειάστηκε να δημιουργήσει (και να κατοχυρώσει) τουλάχιστον 100 πατέντες για το νέο της σύστημα!

Η Honda παρουσιάζει το νέο της κιβώτιο ως «το πρώτο πλήρως αυτόματο σύστημα μετάδοσης διπλού συμπλέκτη για μεγάλου κυβισμούς μοτοσικλέτες». Το νέο σύστημα εξασφαλίζει σπορ αίσθηση ενώ ταυτόχρονα έχει ιδιαίτερα απλή λειτουργία και απόδοση ενώ εξασφαλίζει οικονομία καλύτερη από εκείνη ενός συμβατικού κιβωτίου. Το νέο σύστημα θα ενσωματωθεί σε μοντέλα (προφανώς το νέο V-4 της Honda) μέσα στο 2010, αν και οι πληροφορίες μας λένε ότι αυτό θα γίνει προς το τέλος του 2010.

Η σχεδίαση του συστήματος είναι τέτοια ώστε το μέγεθος του να μην αλλάξει την κατανομή των μαζών που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Δηλαδή το νέο κιβώτιο χωράει στον χώρο που είχαμε ως τώρα το συμβατικό κιβώτιο. Με την βοήθεια των ηλεκτρονικών επιτυγχάνεται συνεχής ροή της δύναμης και με τον τρόπο αυτό η επιτάχυνση είναι αδιάκοπη. Το σύστημα είναι εφοδιασμένο με τρία modes λειτουργίας, ώστε να ικανοποιεί τις ανάγκες όλων των αναβατών:

D: για κανονική αυτόματη λειτουργία
S: για σπορ οδήγηση
M: για χειροκίνητη λειτουργία με 6 σχέσεις

Στόχος της Honda είναι τα επόμενα χρόνια να αντικαταστήσει τα συμβατικά κιβώτια στις μεγάλες της μοτοσικλέτες, ειδικότερα σε εκείνες που έχουν σπορ προσανατολισμό!

Στοιχεία λειτουργίας

Η νέα μετάδοση χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες. Ο ένας διαχειρίζεται τις σχέσεις με μονό αριθμό (1η, 3η, 5η) και ο δεύτερος τις σχέσεις με ζυγό αριθμό σχέσης (2η, 4η, 6η). Οι δύο συμπλέκτες λειτουργούν διαδοχικά και έτσι κάνουν τις αλλαγές των σχέσεων ομαλά.

Για παράδειγμα όταν ο αναβάτης επιλέξει την 1η σχέση ο υπολογιστής που ελέγχει το σύστημα εμπλέκει ταυτόχρονα (στον δεύτερο συμπλέκτη) την 2η σχέση. Όταν ο αναβάτης επιλέξει τη 2η σχέση, τότε απεμπλέκει τον πρώτο συμπλέκτη και εμπλέκει τον δεύτερο. Ο πρώτος τότε ανάλογα με τα στοιχεία που παίρνει το σύστημα (στροφές κινητήρα, άνοιγμα γκαζιού κ.λπ.) είτε διατηρεί την 1η σχέση, είτε εμπλέκει την 3η.

Το νέο σύστημα βασίζεται σε μια σχεδίαση με δύο ομοαξονικά τοποθετημένους άξονες στους οποίους οι συμπλέκτες είναι σε σειρά. Η λειτουργία γίνεται υδραυλικά, ενώ τις εντολές δίνει, φυσικά, η ECU της μοτοσικλέτας. Με αυτή τη σχεδίαση οι διαστάσεις του συστήματος είναι ιδιαίτερα μικρές!

Το σύστημα Διπλού Συμπλέκτη της Honda έχει ιδιαίτερα μειωμένο όγκο, και εξασφαλίζει μικρές διαστάσεις που μπορούν να ενσωματωθούν σε μια σύγχρονη σπορ μοτοσικλέτα. Είναι εμφανές από τις εικόνες ότι ο νέος V-4 κινητήρας με το κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη δεν έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από έναν συμβατικό, το αντίθετο μάλιστα… !

Η σημαντικά καλή απόδοση στις επιδόσεις του νέου συστήματος συνδυάζεται με οικονομία και φιλικότητα προς το περιβάλλον, στοιχεία που αναμένεται να εκτιμήσουν οι αναβάτες της Honda τώρα και στο μέλλον!

© MrBike – 2009 (www.mrbike.gr)

Honda: www.honda.gr