Honda CV-Matic Σύστημα CVT για παπιά!

Είναι γνωστό ότι η Honda ασχολείται με πολλούς τομείς της τεχνολογίας δημιουργώντας πρωτοποριακά προϊόντα. Ενας από τους τομείς που έχει εμβαθύνει είναι αυτός των συστημάτων μετάδοσης. Ξεκινώντας από το σύστημα φυγοκεντρικού συμπλέκτη που παρουσίασε στο Super Cub C100 το 1958 (το σύστημα που έχουν τα παπιά), to 1977 δημιούργησε το EARA 750cc με σύστημα μετατροπέα ροπής σε έναν μηχανισμό αυτόματης μετάδοσης. Μέχρι σήμερα η Honda έχει ασχοληθεί σοβαρά με τα συστήματα συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT) και το 1980 παρουσίασε στο Tact την μετάδοση VMatic.

Το νέο σύστημα μετάδοσης είναι ένα σύστημα CVT το οποίο όμως έχει σχεδιαστεί για τα «παπιά» (Cubs). Στόχος είναι τα «παπιά» να γίνουν πιο εύχρηστα και φιλικά. Το σύστημα CVMatic (σημαίνει Compact VMatic) είναι το πρώτο σύστημα που ενσωματώνει τον ιμάντα σχήματος V και το μηχανισμό του μέσα στο κάρτερ. Οι μικρές του διαστάσεις επιτρέπουν την τοποθέτηση στα ήδη υπάρχοντα δίκυκλα ουσιαστικά χωρίς μετατροπή και τελικά μπορεί να τοποθετηθεί σε ένα πλαίσιο Super Cub αυξάνοντας τις δυνατότητές του.

Μεγαλύτεροι τροχοί!

Γνωρίζουμε ότι τα συστήματα μετάδοσης των scooters έχουν τον περιορισμό της διάστασης των τροχών. Οι τροχαλίες δεν είναι δυνατόν να απέχουν πολύ μεταξύ τους οπότε και οι τροχοί έχουν περιορισμό διαμέτρου. Με το σύστημα CV-Matic ο κινητήρας τοποθετείται στο κέντρο του οχήματος και η τελική μετάδοση μπορεί να γίνεται με αλυσίδα, οπότε και η διάμετρος των τροχών μπορεί να είναι ανεξάρτητη με το σύστημα μετάδοσης. Το σύστημα είναι αντίστοιχης αρχιτεκτονικής με εκείνο που χρησιμοποιεί το Aprilia Mana και το Gilera GP 800.

Διαφορές στα συστήματα μετάδοσης

Το Honda CVMatic έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από το κιβώτιο που έχουν τα παπιά μέχρι σήμερα, μπορεί όμως να χωρέσει στο ίδιο πλαίσιο. Αυτό σημαίνει ότι το όχημα διατηρεί τα χαρακτηριστικά του όσον αφορά την οδήγηση. Η διαφορά του CVMatic με τα υπόλοιπα συστήματα μετάδοσης με άξονα είναι ότι πλέον οι τροχαλίες είναι πολύ πιο κοντά μεταξύ τους (δες σχετική εικόνα) και το σύστημα αλλαγής σχέσεων βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του στροφάλου.

Η ψύξη

Καθώς οι διαστάσεις του συστήματος είναι μικρότερες και πλέον το CVT βρίσκεται μέσα στο κάρτερ, αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν αυξημένες ανάγκες ψύξης του κινητήρα. Πάνω στην κυλινδροκεφαλή έχει τοποθετηθεί ένα μικρό ψυγείο λαδιού, ενώ παράλληλα υπάρχει ένα πατενταρισμένο σύστημα ψύξης με αέρα των τροχαλιών και του ιμάντα. Το σύστημα αυτό δημιουργεί ροή αέρα μέσω ειδικής σχεδίασης των τροχαλιών και του κάρτερ που έχουν πτερύγια και εξασφαλίζουν ότι ο αέρας θα περνά και θα ψύχει τα σημεία που χρειάζεται. Προσέξτε ότι οι αυλοί του αέρα για την ψύξη βρίσκονται στο πάνω μέρος του κινητήρα εξασφαλίζοντας ότι όταν το όχημα περάσει μέσα από νερά (σκεφτείτε ότι έχει σχεδιαστεί και για τους δρόμους της Ασίας που πολλές φορές πλήττονται από πλημμύρες), δεν θα τραβήξει ο κινητήρας και αέρα!

Συμπλέκτης

Ο συμπλέκτης του συστήματος είναι υγρού τύπου για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και είναι όμοιος με εκείνον που χρησιμοποιείται στα παπιά και στα ATVs της Honda.

© MrBike – 2009 (www.mrbike.gr)

Honda: www.honda.gr