Τεχνολογία
BMW DCC – Dynamic Damping Control Εκτύπωση
Εμφανίσεις: 16658
 

Panagiotopoulos_2

Το σύστημα παρουσιάστηκε στην Ημέρα Καινοτομίας της BMW (BMW Innovation Day) και ονομάζεται BMW Dynamic Damping Control ή DDC εν συντομία ή Δυναμικός Έλεγχος Απόσβεσης στην δική μας γλώσσα. Πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο δεν μένει στα μέχρι στιγμής γνωστά δεδομένα, των αναρτήσεων που δίνουν τη δυνατότητα στον αναβάτη να ρυθμίσει εν κινήσει την απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς ή την προφόρτιση των ελατηρίων της ανάρτησης. Το νέο αυτό σύστημα ενσωματώνει μια νέα διάταξη που προσαρμόζει την ανάρτηση στις συνθήκες οδήγησης του δρόμου και ελέγχεται μέσω υπολογιστή.

bmw_ddc_2

Πρόγονος του συστήματος είναι το BMW ESA II σύστημα που δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να αλλάξει τη συμπεριφορά της ανάρτησης ακόμη και όταν η μοτοσικλέτα κινείται, σύστημα του οποίου τη λογική ενσωμάτωσε και η Ducati στο Ducati Multistrada 1200S.

Το νέο σύστημα BMW Dynamic Damping Control, φέρνει την τεχνολογία στο επόμενο επίπεδο. Δεν μένει μόνο στην αλλαγή κάποιων ρυθμίσεων της ανάρτησης αλλά συνδέει το DCC με το ABS και το β (DTC) επιτρέποντας στην ανάρτηση να αλλάζει συμπεριφορά όταν ο αναβάτης επιταχύνει ή επιβραδύνει ή φρενάρει.

Ένα σύστημα αισθητήρων μεταφέρει συνεχώς πληροφορίες στην κεντρική μονάδα ελέγχου του BMW Dynamic Damping Control και αυτό έχει ως αποτέλεσμα η λειτουργία της ανάρτησης να προσαρμόζεται ανάλογα με το πόσο είναι συμπιεσμένα τα ελατήρια ή ποια διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη (επιτάχυνση, επιβράδυνση κ.ο.κ.). Όλες οι αντιδράσεις του συστήματος γίνονται δε μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Αντίθετα με το BMW ESA II, το νέο σύστημα BMW Dynamic Damping Control δεν ακολουθεί συγκεκριμένες καμπύλες λειτουργίας (προαποφασισμένες θέλεις λειτουργίας), αλλά διαφορετικούς χάρτες που περιγράφουν τα ιδανικά χαρακτηριστικά απόσβεσης των αναρτήσεων μέσα σε συγκεκριμένη γκάμα ρυθμίσεων. Με άλλα λόγια, ο αναβάτης επιλέγει μεν το εάν θα οδηγήσει τη μοτοσικλέτα στις τρεις προεπιλεγμένες καταστάσεις «Comfort», «Normal», «Sport», αλλά αυτό αποτελεί απλά την ένδειξη για τη κατεύθυνση ρύθμισης της ανάρτησης. Από εκεί και πέρα το BMW Dynamic Damping Control αναλαμβάνει να ρυθμίσει την ανάρτηση με ακρίβεια ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.

Το νέο σύστημα BMW Dynamic Damping Control μας δίνει την αίσθηση για το που κατευθύνονται τα πράγματα στο θέμα των ηλεκτρονικών που, όπως φαίνεται, δεσμεύουν μεγάλο μέρος των πόρων των εταιρειών, ίσως μεγαλύτερο από την εξέλιξη των κινητήρων στο θέμα των ιπποδυνάμεων…

Το BMW Dynamic Damping Control αναμένεται να τοποθετηθεί αρχικά στο νέας γενιάς BMW R1200 GS που αναμένεται να παρουσιαστεί στην EICMA τον Νοέμβριο 2011.

Copyright© MrBike – 2011

ΒΜW Ελλάδας

BMW International