Yamaha YZF-R6 (2017) – On board δοκιμή στην Ελλάδα

Αναμφισβήτητα το νέο Yamaha YZFR6 του 2017 (διαβάστε εδώ την παρουσίαση) ένιωθε σαν αφηνιασμένος ταύρος μέσα σε υαλοπωλείο στην κλειστή πίστα (τρόπος του λέγειν) των Μεγάρων μιας και με το ζόρι χρησιμοποιούσες 3 σχέσεις από το 6χυτο κιβώτιο. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά μιας και ο χρόνος που είχαμε πάνω στη νέα μοτοσικλέτα ήταν περιορισμένος στην μονοήμερη δοκιμή που είχε προγραμματίσει η επίσημη αντιπροσωπεία, Μοτοδυναμική Α.Ε.Ε. Στο σύνολο είχαμε διαθέσιμη την εντελώς νορμάλ μοτοσικλέτα για 15 περίπου λεπτά κι επιπλέον οδηγήσαμε δύο φορές την ελαφρώς βελτιωμένη με εξάτμιση Akrapovic και άλλα αξεσουάρ από τον κατάλογο της Yamaha – και με διαφορετικό πιο κοντό γρανάζωμα – αλλάχθηκε δύο φορές η σχέση στην τελική μετάδοση – που ήταν εύλογα διαφορετική σε αίσθηση από την πρώτη.

Εργονομία

Η εργονομία του συνόλου έχει αναβαθμιστεί σημαντικά από το προηγούμενο μοντέλο κι έτσι η σέλα έγινε ελαφρώς πιο πλατιά κι επιπλέον είναι πιο στενή στο εμπρός τμήμα της κατά 8mm. Το ύψος της παρέμεινε ίδιο στα 754mm ωστόσο, έχει ανασηκωθεί ελαφρώς στο μπροστινό τμήμα της λόγω της σχεδίασης του νέου υποπλαισίου που εκτός του ότι είναι κατασκευασμένο από μαγνήσιο είναι πιο στενό κατά 20mm. Η γωνία των clip-ons είναι βολική καθώς και ο τρόπος που πέφτουν τα χέρια σου και το βάρος σου πάνω σε αυτά. Στην ουσία το σώμα σου είναι σε εκπληκτική στάση και μπορείς να αλλάζεις θέση πάνω στη μοτοσικλέτα άμεσα χωρίς δισταγμό. Το πιο λεπτό ρεζερβουάρ σου επιτρέπει να κουμπώσεις πιο σωστά τα γόνατα κατά την επιβράδυνση και να πλασαριστείς καλύτερα στην στροφή. Πίσω από το φέρινγκ θα κρυφτείς με σιγουριά, αν οι διαστάσεις σου είναι… αγωνιστικού τύπου και το ύψος σου κάτω του 1,80μ. Ωστόσο, η μικρή ευθεία της πίστας δεν μας έδινε την ευκαιρία να καταλάβουμε πόσο καλή είναι η προστασία που παρέχει από τον αέρα στις υψηλές ταχύτητες μιας και ίσα που προλάβαινες να κουμπώσεις την 4η σχέση πριν πέσεις γερά στα φρένα για τη δεξιά φουρκέτα.

Yamaha YZF-R6on board

Κορυφαίο στήσιμο

Το νέο πλαίσιο σε συνεργασία με το νέο πιρούνι παρέχουν εκπληκτική ευστάθεια κατά την επιβράδυνση ακόμη κι όταν φρενάρεις έντονα και βαθιά μέσα στη στροφή. Η σιγουριά που σου παρέχει είναι μοναδική και έχοντας οδηγήσει όλα τα R6 από το πρώτο μοντέλο του 1999 πραγματικά πιστεύω ότι η Yamaha έκανε σπουδαία δουλειά σε αυτό τον τομέα. Τόσο το μπροστινό KYB όσο και το πίσω αμορτισέρ δεν άφησαν κανένα περιθώριο για αρνητικά σχόλια στο χρονικό διάστημα της δοκιμής. Το πλαίσιο και αναρτήσεις δίνουν μεγάλο αβαντάζ στην καλή κατευθυντικότητα της μοτοσικλέτας μέσα στην στροφή, από την στιγμή που την θέτεις σε τροχιά και ορίζεις την γωνία κλίσης με τον τρόπο που θες εσύ, ακόμη κι όταν αναγκαστείς να την “σηκώσεις” για να αποφύγεις τις κακοτεχνίες της ασφάλτου. Πολύ καλή είναι επίσης η συμπεριφορά και η αίσθηση του συνόλου στις απότομες αλλαγές κλίσης που βασίζεται κυρίως στην καλή κατανομή των μαζών.

Τα φρένα είναι μακράν τα καλύτερα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε Yamaha YZFR6. Ισχυρά από την αρχή παρέχουν διάρκεια και μοναδικό δάγκωμα που σε εκπλήσσει και στο τέλος της μικρής ευθείας επιβράδυνε με αξιοσημείωτη ασφάλεια της μοτοσικλέτα. Όσο περισσότερο γύριζα στην πίστα τόσο βελτίωνα το φρενάρισμά μου και μπορούσα να επιβραδύνω με ασφάλεια ακόμη πιο βαθιά μέσα στη στροφή. Η αίσθησή τους είναι μοναδική πράγμα που σου δίνει μεγάλη ακρίβεια στο φρενάρισμα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που το ABS δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ.

Κινητήρας – ζητάει στροφάρισμα

Ο κινητήρας θέλει στροφές κι αυτό σημαίνει ότι στην ουσία δουλεύει πάνω από τις 7.500rpm μιας και κάτω από αυτό το όριο τίποτα το συναρπαστικό δεν συμβαίνει. Μόλις περάσεις τις 9000σ.α.λ. αρχίζει να αποκτάει ενδιαφέρον η οδήγηση μιας και το Yamaha YZFR6 αφηνιάζει μέχρι τις 15.000rpm και τότε μπαίνεις πραγματικά σε αγωνιστικό mode οδήγησης. Yamaha-YZF-R6-2017-detail-1Συμπλέκτης και κιβώτιο αφήνουν πολύ καλές εντυπώσεις με την σαφήνειά τους καθώς και την ομαλή λειτουργία τους. Στην επιβράδυνση ο μονόδρομος συμπλέκτης κάνει τη ζωή εύκολη στα κατεβάσματα και δεν νιώθεις το πίσω μέρος να αναπηδάει,τουλάχιστον όχι στο βαθμό που το ζορίσαμε εμείς.
Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνει το Traction Control που στην διάρκεια της δοκιμής το είχαμε θέσει κάπου στο μέσον στην επιλογή 3. Όσο προλάβαμε να πιέσουμε την μοτοσικλέτα το TC δεν έδειξε να μπαίνει σε λειτουργία που επιβεβαιώνει το γεγονός το πόσο καλό είναι το πακέτο πλαίσιο/αναρτήσεις της Yamaha στη νέα μοτοσικλέτα. Δυστυχώς δεν υπήρχε διαθέσιμο το σύστημα CCU (Communication Control Unit) για να τα επαληθέψουμε όλα αυτά αλλά ακόμη κι αν υπήρχε δεν θα το επέτρεπε ο χρόνος που είχαμε στη διάθεσή μας.

Πιο όμορφη, πιο καλοστημένη, πιο racing, πιο… ακριβή

Η κατακλείδα είναι ότι η Yamaha κατασκεύασε μία εξόχως racing χαρακτήρα Supersport μοτοσικλέτα πράγμα που σημαίνει ταυτόχρονα ότι το Yamaha YZFR6 έγινε από πολλές απόψεις καλύτερο από ποτέ άλλοτε. Aπέκτησε πιο πολλά ηλεκτρονικά συστήματα (YCC-I, TC), εξοπλίστηκε και με ABS που δεν απενεργοποιείται κι έγινε ακόμη πιο αγωνιστικό το όλο στήσιμό του. Στην πραγματικότητα, πλαίσιο, αναρτήσεις και φρένα είναι πολύ καλύτερα απ’ ό,τι χρειάζεται ο μέσος αναβάτης για το δρόμο. Σίγουρα στην πίστα ο έμπειρος αναβάτης θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί το ωραίο του στήσιμο για να κάνει καλούς χρόνους. Όμως όσοι έχουν μανία με τα τεχνικά χαρακτηριστικά θα απορήσουν με το γεγονός ότι το μοντέλο του 2006 απέδιδε 127 ίππους ενώ το τωρινό του 2017 ανακοινώνεται στους 118,4hp (87,1Κw).

Ένα άλλο αρκετά σημαντικό (αλλά και απόλυτα σχετικό με τον περιορισμό στην ισχύ) θέμα που θα επηρεάσει ασφαλώς την πορεία της μοτοσικλέτας στην ελληνική (τουλάχιστον) αγορά, είναι η τιμή του. Με ένα κόστος λίγο κάτω από τα δεκαπέντε χιλιάρικα, το μεσαίου κυβισμού supersport κατατάσσεται στα dreambikes, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως τα superbikes των 200hp που κινούνται σε τάξεις μεγέθους άνω των είκοσι χιλιάδων ευρώ. Αλλά πάλι, η κατηγορία των supersport είναι πλέον είδος υπό εξαφάνιση, καθώς το 2017 δεν το «είδαν» σημαντικές μοτοσικλέτες όπως τα Honda CBR 600RR, Suzuki GSX-R 600, Kawasaki ZX-6R και Triumph Daytona 675, επομένως οι επιλογές στην κατηγορία είναι πλέον δραματικά λίγες – μια κατηγορία που περνά σκληρή κρίση σε όλη την Ευρώπη. Ετσι, λοιπόν το κόστος εξέλιξης και μεταξύ άλλων η προσαρμογή στην προδιαγραφή Euro4 σε συνδυασμό με τις περιορισμένες πωλήσεις έχει ως αποτέλεσμα μια τόσο υψηλή τιμή.  Σίγουρα αυτό θα βάλει σε σκέψεις τους υποψήφιους αγοραστές, που είναι κατά κανόνα νέοι και όχι απαραίτητα ευκατάστατοι άνθρωποι.

Yamaha-YZF-R6-2017-statics-1Copyright© Βασίλης Μωραΐτης – 2017

Copyright© MrBike – 2017

Φωτογραφίες: Yamaha – Μοτοδυναμική

Yamaha – επίσημο site

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Yamaha YZF-R6 (2017) Κινητήρας Yamaha, τετράχρονος, τετρακύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 67,0 x 42,5 Χωρητικότητα (cc) 599 Σχέση συμπίεσης 13,1:1 Μέγιστη ισχύς 118,4hp (87,1kW) / 14.500rpm Μέγιστη ροπή 61,7Nm (6,3kgm) / 10.500rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός – YCC-I Χωρητικότητα λαδιού 3,4 Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Κιβώτιο   I – II – III – IV – V – VI – Πρωτεύουσα μετάδοση — Τελική μετάδοση – Πλαίσιο Δύο δοκών αλουμινίου, χυτό Deltabox Μπροστινή ανάρτηση Ανεστραμμένο πιρούνι KYB με διάμετρο καλαμιών 43mm, με διαδρομή 120mm. Ρυθμίσεις Προφόρτισης Ελατηρίου, Απόσβεσης Συμπίεσης (Αργή/Γρήγορη), Απόσβεσης Επαναφοράς Πίσω ανάρτηση Υδραυλικό μονό αμορτισέρ KYB με μοχλισμό, με διαδρομή 120mm. Ρυθμίσεις Προφόρτισης Ελατηρίου, Απόσβεσης Συμπίεσης (Αργή/Γρήγορη), Απόσβεσης Επαναφοράς, Ρύθμιση Υψους Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι,  διαμέτρου 320mm. Δαγκάνες 4 εμβόλων, ακτινικής στήριξης Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 220mm, δαγκάνα 1 εμβόλου Μπροστινό ελαστικό 120/70 ZR17M/C (58W) Πίσω ελαστικό 180/55 ZR17M/C (73W) Μήκος (mm) 2,040 Πλάτος (mm) 695 Υψος (mm) 1150 Υψος σέλας (mm) 850 Μεταξόνιο (mm) 1375 Ιχνος (mm) 97 Γωνία Caster 24° Βάρος (kg) 190 πλήρες υγρών Ρεζερβουάρ (lt) 17