Street
Εμφανίσεις: 610
 

Yamaha-XSR-900-Abarth-action-5

Στη Σαρδηνία επικρατεί ο κλασικός ανοιξιάτικος καιρός: τη μια στιγμή έχεις ξεγυρισμένη λιακάδα και στεγνές στροφές και την άλλη ρίχνει μια μπόρα που γεμίζει το δρόμο με γλιστερά μπαλώματα κάνοντας τον ίδιο δρόμο πολύ λιγότερο φιλικό από αυτό που ήταν μερικά λεπτά νωρίτερα. Και δεν φτάνει που ο καιρός φέρνει σκαμπανεβάσματα στη διάθεση και κάνει δύσκολη την αξιολόγηση του Yamaha XSR900 Abarth, και η ίδια η μοτοσικλέτα προκαλεί τις δικές της αντιφάσεις.

Το coolάτο γκρίζο café racer έδειχνε υπέροχο όπως ήταν παρκαρισμένο με τον επιθετικό του σχεδιασμό και τις ωραίες λεπτομέρειες να συνδυάζονται, ώστε να δημιουργηθεί μια ωραία σπέσιαλ μοτοσικλέτα παραγωγής. To Yamaha XSR900 Abarth δεν είναι ωραίο μόνο σταματημένο, αλλά προσφέρει και γερές δόσεις αδρεναλίνης, όταν βγαίνει ορμητικά από τις στροφές με τον τρικύλινδρο κινητήρα να στροφάρει ομαλά και δυνατά ή όταν ξεχύνεται στα ίσια κομμάτια του δρόμου με το μπικίνι φέρινγκ να προστατεύει από τον αέρα.

Όμως το Yamaha XSR900 Abarth δεν στρίβει και τόσο γρήγορα από όσο περίμενα από μια ελαφριά σπέσιαλ μοτοσικλέτα που βασίζεται στο πολύ καλό Yamaha XSR 900, ακόμη κι όταν η οφιοειδής άσφαλτος ήταν στεγνή. Κι ενώ δεν οδηγούσαμε και πολλή ώρα, τα χέρια μου άρχισαν να με πονάνε με ένα τρόπο που δεν περίμενα από μια ένα café racer που δείχνει τόσο επιθετικό.

ΔιαχειρόςAbarth

Yamaha-XSR-900-Abarth-action-6--with-car

Εντάξει λίγος πόνος μαζί με την ευχαρίστηση ίσως να είναι αναπόφευκτος από μια μοτοσικλέτα με τον λογότυπο του σκορπιού από τον οίκο Abarth στο ρεζερβουάρ, αν και ήλπιζα ότι το μόνο κεντρί στην ουρά του θα ήταν η αναπόφευκτα πιο υψηλή τιμή του μοντέλου περιορισμένη έκδοσης (Limited Edition). Ο διάσημος οίκος tuning από το Τορίνο έχει φτιάξει πολλές τετράτροχες δημιουργίες τα τελευταία χρόνια. Θυμίζουμε μόνο το Abarth 695 που βασίζεται στο Fiat 500 με βελτιωμένο κινητήρα, αναβαθμισμένα φρένα Brembo και πολλά ανθρακονήματα.

Yamaha-XSR-900-Abarth-statics-1

Η Abarth έχει έτσι κι αλλιώς μια μακρά συνεργασία με τη Yamaha στην ομάδα MotoGP, ενώ είχε φτιάξει κι ένα πρωτότυπο βασισμένο στο Yamaha F1Z που παρουσιάστηκε το 2008 αλλά δεν έφτασε ποτέ στην παραγωγή.

Το Yamaha XSR 900 Abarth θα κατασκευαστεί σε περιορισμένη έκδοση 695 μονάδων, η κάθε μία με αριθμημένο πλακάκι στο σκελετό. Ο κινητήρας του είναι ίδιος με του Yamaha XSR 900, είναι δηλαδή τρικύλινδρος 12βάλβιδος με 847cc με τους 113hp στις 10.000rpm, ενώ έχει διατηρηθεί και το αλουμινένιο πλαίσιο.

Διαφορές του Abarth από το απλό XSR 900

Οι πιο εμφανείς διαφορές είναι τα κομμάτια από carbon: το μπικίνι φέρινγκ, το εμπρός φτερό και το καπάκι της σέλας του συνεπιβάτη που περιβάλλει ένα στρογγυλό πίσω φως που φέρνει λίγο σε κινητήρα jet αεροπλάνου. Η ίδια η σέλα έχει σουέντ κάλυμμα με κόκκινη ραφή. Τα μαρσπιέ έχουν διατηρηθεί όπως στο βασικό μοντέλο, όχι όμως και το τιμόνι που έχει αντικατασταθεί από ένα μονοκόμματι τιμόνι σε σχέδιο «Αce» που είναι φαρδύ και έντονα στραμμένα προς τα κάτω.

Τα κομμάτια του carbon έχουν αφεθεί άβαφα. Το ρεζερβουάρ είναι βαμμένο γκρι με μαύρο το πάνω μέρος και κόκκινα speed blocks. Και βέβαια το ξεχωρίζει η εξάτμιση Akrapovic, φτιαγμένη από τιτάνιο και ανοξείδωτο χάλυβα, που τελειώνει σε ένα ζευγάρι μαύρα τελικά στα δεξιά της μοτοσικλέτας.

Yamaha-XSR-900-Abarth-detaisl-1-front-cowl-carbon

Το φέρινγκ δίνει στο Yamaha XSR 900 Abarth κάτι από το look του Yamaha XJR 1300 Racer που δεν παράγεται πλέον, αλλά μόνο και μόνο σηκώνοντάς το από το σταντ επιβεβαίωσε ότι αυτή η μοτοσικλέτα είναι πιο σύγχρονη από τον γέρο βετεράνο τετρακύλινδρο πολεμιστή. Στα 195kg γεμάτο, το Abarth δεν είναι βαρύτερο από το στοκ XSR, αλλά δίνει πολύ διαφορετική αίσθηση όταν σκύβεις μπροστά για να φτάσει το αρκετά χαμηλό τιμόνι. Αν και έχω μακριά χέρια, έσκυψα τόσο μπροστά και τόσο κοντά στο στρογγυλό όργανο που είναι τοποθετημένο όπως και στο XSR 900 στην πάνω πλάκα, ώστε να μην μπορώ να το διαβάσω με ευκολία.

Yamaha XSR 900 Abarth – on board

Αυτό δεν επηρέασε καθόλου το γεγονός ότι το Yamaha XSR 900 Abarth έδινε πολύ ωραία αίσθηση καθώς ξεκίνησε, δείχνοντας αμέσως την πλατιά απόδοση της ροπής του και τον σημαντικά βελτιωμένο ψεκασμό του που βοήθησε στο να γίνει το XSR 900 και το βελτιωμένο Yamaha MT-09 δημοφιλή τα τελευταία χρόνια. Όπως εκείνες οι μοτοσικλέτες έχει τρεις χάρτες οδήγησης, από τις οποίες ο A που είναι ο πιο άμεσος είναι και ελαφρώς απότομος για κανονική χρήση, όμως οι άλλοι δύο προσφέρουν καλό έλεγχο που επιτρέπει στον τρικύλινδρο κινητήρα να προσφέρει τις ροπάτες επιδόσεις του σε κάθε ευκαιρία.

Η βροχή της προηγούμενης νύχτας είχε αφήσει υγρασία στους δρόμους της Σαρδηνίας, όμως ο ελαστικός κινητήρας του Yamaha τραβούσε χωρίς κόπο στην έξοδο από τις στροφές, ανεβάζοντας ομαλά μέχρι το κόκκινο των 11.250rpm και εκπέμποντας ένα ωραίο ήχο από την διπλή εξάτμιση της Akrapovic. Το κιβώτιο ταχυτήτων άλλαζε ωραία τις ταχύτητες αλλά θα περίμενα από αυτή την έκδοση του τρικύλινδρου να έχει το quick-shifter που είναι στον βασικό εξοπλισμό του Yamaha MT-09.

Πάντως το φέρινγκ απέδειξε την αξία του κάνοντας πολύ καλή δουλειά στο κρατήσει μακριά μου τον αέρα καθώς το Yamaha XSR 900 Abarth στροφάριζε δυνατά και κάλπαζε προς τα 225km/h περίπου της τελικής του ταχύτητας στις ευθείες. Όταν είχα αναπτύξει ταχύτητα έφτανε κάποιο ποσοστό αέρα στο στήθος μου για να μου ελαφρώσει λίγο το βάρος από τους καρπούς, προσφέροντας έτσι ένα καλό επίπεδο άνεσης στη μοτοσικλέτα.

Στις στροφές

Δεν είδαμε όμως και πολλές ευθείες στο δρόμο μας. Αντιθέτως την περισσότερη ώρα ακολουθούσαμε τον γρήγορο πλοηγό μας μέσα σε μια φαινομενικά ατελείωτη αλληλουχία στροφών και κρεμιόμασταν στο χαμηλό τιμόνι για να ρίξουμε το Abarth από τη μια στροφή στην άλλη. Που πρέπει να πούμε, δεν ήταν και τόσο εύκολο όσο θα μπορούσε. Παρά το ότι το τιμόνι έδειχνε αρκετά φαρδύ για τόσο σπορτίβικο στήσιμο, προσφέροντας αρκετά καλό μοχλό, το Yamaha απαιτούσε αρκετή πίεση για να αλλάξει κατεύθυνση στα γρήγορα.

Yamaha-XSR-900-Abarth-action-1

Εδινε την αίσθηση ότι είναι λίγο λιγότερο ακριβές και ευέλικτο από όσο ήλπιζα, ειδικά τη στιγμή που οι υγροί δρόμοι εμπόδιζαν το δυνατό φρενάρισμα ώστε να συμπιεστεί το πιρούνι. Αντίθετα η σχετικά αρχή γεωμετρία είχε ως αποτέλεσμα την τάση η μοτοσικλέτα να ανοίγει τη γραμμή της στην έξοδο από τις στροφές. Αυτό με απασχόλησε λιγότερο όταν οι δρόμοι στέγνωσαν και επέτρεπαν στα φρένα με τους δίσκους των 298mm με τις τετραέμβολες ακτινικές δαγκάνες να επιβραδύνουν τη μοτοσικλέτα δυνατότερα, με αποτέλεσμα να κάνουν και τη γεωμετρία στιγμιαία πιο γρήγορη.

Κανονικό café racer

Λοιπόν το Yamaha XSR 900 Abarth είναι ένα κανονικό café racer που το αρέσει να το οδηγείς γρήγορα έτσι ώστε η πίεση του ανέμου να σου ελαφρώνει το βάρος από τους καρπούς στις ευθείες και που η ανάρτησή του δουλεύει καλά στις στροφές. Ακόμη κι έτσι δεν μπορούσα να μην θυμηθώ ότι έχω οδηγήσει ταχύτερα και είχα διασκεδάσει πιο πολύ με το Yamaha MT-10 ή ακόμη και με το απλό Yamaha XSR 900, που και τα δύο τους ήταν πιο ευέλικτα και πιο άνετα στις περισσότερες των περιπτώσεων.

Αν βέβαια σας ενθουσιάζει η ιδέα ενός limited Yamaha café racer και δεν θέλετε να μπείτε στον μπελά να το φτιάξετε μονάχος σας, το Yamaha XSR 900 Abarth είναι σίγουρα ένα πιο up-to-date και πιο ανταγωνιστικό μοντέλο από το παλιάς σχολής αερόψυκτο Yamaha XJR 1300 Racer, από το οποίο πάντως κληρονομεί τον μαχητικό χαρακτήρα. Αν δεν έχετε πρόβλημα με την θέση οδήγησης και το όχι διαισθητικό στρίψιμο, θα απολαύσετε μια γρήγορη και γεμάτη χαρακτήρα μοτοσικλέτα που προσθέτει μια ευπρόσδεκτη πινελιά επιθετικότητας στην οικογένεια Faster Sons της Yamaha.

Yamaha-XSR-900-Abarth-detaisl-4-engine-side-view

Πρακτικότητα

Διαθέτει και μια κάποια πρακτικότητα, τουλάχιστον με τα δεδομένα ενός café racer. Οι καθρέφτες είναι καλοί, οι διακόπτες απλοί αλλά αποτελεσματικοί και ο οικονομικός 12βάλβιδος κινητήρας (με μέση κατανάλωση 7lt/100km στη διαδρομή με γρήγορη οδήγηση στη Σαρδινία) θα προσφέρει μια αυτονομία μεγαλύτερων των 160km από το 14λιτρο ρεζερβουάρ. Μάλλον θα θέλεις να σταθείς για να ξεκουράσεις τα χέρια σου ως τότε έτσι κι αλλιώς.

Yamaha-XSR-900-Abarth-detaisl-13-tail

Ένα σπέσιαλ σε νορμάλ τιμή

Άλλο ένα πλεονέκτημα του Yamaha XSR 900 Abarth είναι ότι έχει φτιαχτεί πάνω στην υπάρχουσα βάση του Yamaha MT-09, το οποίο έχει πολύ ανταγωνιστική τιμή. Ετσι, το γκλαμουράτο limitied edition μοντέλο δεν είναι εξωφρενικά ακριβό. Yamaha XSR 900 Abarth κοστίζει περί τα 20% παραπάνω από το Yamaha XSR 900, περί τα 30% παραπάνω από το Yamaha MT-09, αλλά είναι φτηνότερο από το Yamaha MT-10 και άλλα café racer όπως τα BMW R nineT Racer και Triumph Thruxton.

Πάντως το βελτιωμένο τρικύλινδρο της Yamaha είναι μια ξεδιάντροπα hardocore μοτοσικλέτα που δεν θα ταιριάξει στον οποιοδήποτε αναβάτη. Με ένα παρόμοιο budget θα έμπαινα στον πειρασμό να βελτιώσω ένα στο XSR ή MT με αναρτήσεις της Öhlins ή με άλλα πράγματα από τα αξεσουάρ της Yamaha. Αν όμως η λίστα η δική σας λίστα με τα σημαντικά στοιχεία για μια όμορφη σπορ μοτοσικλέτα περιλαμβάνει το café racer style και τον συλλεκτικό χαρακτήρα που προσφέρει η limited edition τότε θα πρέπει να βιαστείτε πριν πουληθεί και το τελευταίο από τα 695 κομμάτια Yamaha XSR 900 Abarth.

Τιμοκατάλογος Yamaha

Yamaha-XSR-900-Abarth-statics-4

 

Yamaha-XSR-900-Abarth-statics-6--with-car

Copyright© Roland Brown – 2017

Απόδοση στα Ελληνικά: Δημήτρης Μπαζίνας

Φωτογραφίες: Alessio Barbanti, Jonathan Godin, Henny Stern

Copyright© MrBike – 2017

Yamaha – επίσημο site

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Yamaha XSR 900 Abarth (2017)
Κινητήρας Yamaha, τετράχρονος, υγρόψυκτος, τρικύλινδρος crossplane με 4  βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 78,0 x 59,1
Χωρητικότητα (cc) 847
Σχέση συμπίεσης 11,5:1
Μέγιστη ισχύς 115hp (84,6kW)/10000rpm
Μέγιστη ροπή 87,5 Nm (8,9 kgm) / 8.500 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός YCC-T  ride by wire
Εκκίνηση Μίζα
Λίπανση Συμβατικό κάρτερ
Κιβώτιο CVT
I 2.667 (40/15)
II 2.000 (38/19)
III 1.619 (34/21)
IV 1.381 (29/21)
V 1.190 (25/21)
VI 1.037 (28/27)
Πρωτεύουσα μετάδοση 1.681 (79/47)
Τελική μετάδσοη 2.813 (45/16)
Πλαίσιο Αλουμινένιο περιμετρικό σχήμα διαμαντιού
Μπροστινή ανάρτηση Αντρεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Kayaba, με διάμετρο καλαμιών 41mm και με διαδρομή 137mm. Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς
Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ Kayaba με μοχλικό, με διαδρομή 130mm και ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς
Μπροστινό φρένο 2 Δίσκοι,  διαμέτρου 298mm. Δαγκάνες 4 εμβόλων ακτινικής στήριξης
Πίσω φρένο Δίσκος 245mm
Μπροστινό ελαστικό 120/70-17 Bridgestone S 20
Πίσω ελαστικό 180/55-17  Bridgestone S 20
Μήκος (mm) 2.175
Πλάτος (mm) 815
Υψος (mm) 1.135
Υψος σέλας (mm) 815
Μεταξόνιο (mm) 1.440
Ιχνος (mm) 103
Γωνία Caster 25
Βάρος (kg) 195 (καύσιμα και λάδια)
Ρεζερβουάρ (lt) 14

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world