Street
Εμφανίσεις: 1859
 

Yamaha-Tracer-900gt-action-1

Οι σταγόνες βροχής στη ζελατίνα μου καθώς το Yamaha Tracer 900GT ταξιδεύει κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου κοντά στη Granada, επιβεβαιώνουν ότι αυτή η υγρή ημέρα του Απριλίου θα γίνει ακόμα χειρότερη. Η θερμοκρασία το απόγευμα έχει πέσει κι η ατμόσφαιρα έχει ψυχράνει, όμως τουλάχιστον αφήνει στο νέο sport tourer να δείξει τα καινούργια του χαρακτηριστικά.

Εχω ήδη φορέσει το αδιάβροχο που είχα βάλει στις βαλίτσες σήμερα το πρωί. Τώρα σκύβω και ανασηκώνω τη ρυθμιζόμενη ζελατίνα με το αριστερό μου χέρι χωρίς να χρειαστεί να κόψω ταχύτητα. Μετά χρησιμοποιώ το ροδάκι στον διακόπτη δεξιά για να ενεργοποιήσω τα θερμαινόμενα γκριπ και βλέπω τις αλλαγές που κάνω στην έγχρωμη οθόνη TFT.

Οδηγούσαμε στα βουνά στη Sierra Nevada, όπου το Yamaha Tracer 900GT συμπεριφερόταν αρκετά καλά στις στροφές που συχνά ήταν και βρεγμένες. Εκεί, είχα σφίξει την προφόρτιση του ελατηρίου από τη διαθέσιμη στρόφιγγα. Τώρα είμαστε σε έναν αυτοκινητόδρομο, όπου αφού επιβεβαίωσα ότι το μακρύτερο ψαλίδι δεν έχει επηρεάσει την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας στις ταχύτητες άνω των 200km/h, πατώ ένα κουμπί στο τιμόνι αριστερά για να σετάρω το cruise control και απολαμβάνω το γεγονός ότι η νέα σέλα εξακολουθεί να είναι άνετη μετά από μερικές ώρες οδήγησης.

Να λοιπόν που οι χώροι αποθήκευσης, η προστασία από τον άνεμο, τα θερμαινόμενα γκριπ, η δυνατότητα ρύθμισης των αναρτήσεων, η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, το cruise control και η ξανασχεδιασμένη σέλα, όλα φανήκαν χρήσιμα, όλα τα τελευταία 20 λεπτά. Η βροχή υπογράμμισε τα πλεονεκτήματα των νέων χαρακτηριστικών του Yamaha Tracer 900GT. Και εκείνων που μοιράζεται με το απλό Tracer 900 αλλά και εκείνων που συνδυάζονται για να δημιουργηθεί η έκδοση Gran Turismo.

Αυτό το καλύτερα εξοπλισμένο Tracer είναι μια λογική επιλογή της Yamaha. Πάνω από 30.000 κομμάτια έχουν πουληθεί από τότε που το τρικύλινδρο παρουσιάστηκε το 2015, και σε πολλά από αυτά τοποθετούνταν αξεσουάρ όπως τουριστικές ζελατίνες και βαλίτσες. Πρόκειται χοντρικά για το διπλάσιο νούμερο από όλα τα ανταγωνιστικά μοντέλα κάτω των 1000cc, όπως BMW S1000XR, Ducati Multistrada 950, Kawasaki Versys 1000 και Triumph Tiger 800.

Τι αλλάζει στο Yamaha Tracer 900GT

Το βασικό μοντέλο του Yamaha Tracer 900 αναβαθμίστηκε το 2018 με διαφορές που είχαν στόχο να εξαλείψουν κάποιες αδυναμίες. Το φαρδύτερο κάτω μέρος της νέας ζελατίνας προσφέρει ελαφρώς περισσότερη προστασία και το εύρος ρύθμισης έχει αυξηθεί κατά 50mm μέσω ενός νέου μηχανισμού παρόμοιου με των Multistrada. Οι ξανασχεδιασμένες χούφτες βοηθούν στη μείωση του πλάτους του τιμονιού κατά 10mm βοηθώντας στους ελιγμούς μέσα στην κυκλοφορία. Αντιθέτως οι καθρέφτες είναι λίγο φαρδύτεροι για να δώσουν περισσότερη ορατότητα προς τα πίσω.

Yamaha-Tracer-900gt-details-2a-tft-screen

Οθόνη TFT με χρωματιστές ενδείξεις - θα μπορούσε να είναι λίγο μεγαλύτερη...

Δεν υπάρχουν αλλαγές στον τρικύλινδρο, 12βάλβιδο κινητήρα με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους κι τα 847cc, που είναι ίδιος με του Yamaha MT-09 και που όπως και πριν αποδίδει 115hp στις 10.000rpm και προσφέρει μια επιλογή από τρεις χάρτες. Το αλουμινένιο κυρίως πλαίσιο έχει διατηρηθεί κι αυτό αλλά το ψαλίδι είναι κατά 60mm μακρύτερο για καλύτερη σταθερότητα και πρόσφυση. Το υποπλαίσιο είναι κι αυτό μακρύτερο, προσφέροντας περισσότερο χώρο και επιτρέποντας να τοποθετηθούν σκληρές βαλίτσες, αντί για τις προαιρετικές ημίσκληρες βαλίτσες του Tracer.

To πιο ογκώδες πίσω μέρος επιτρέπει την τοποθέτηση φαρδύτερης και παχύτερης σέλας συνεπιβάτη που συμπληρώνεται από ξανασχεδιασμένες χειρολαβές και επιπλέον χώρο για τα πόδια, χάρη στα μακρύτερα μπράτσα στις βάσεις των πίσω μαρσπιέ. Καινούργια σέλα υπάρχει και για τον αναβάτη με περισσότερο αφρώδες υλικό πολλαπλών πυκνοτήτων που βελτιώνει την άνεση, χωρίς να αλλάζει το εργονομικό τρίγωνο ανάμεσα στο τιμόνι, τη σέλα και τα μαρσπιέ. Τα ξανασχεδιασμένα πλαστικά συμβάλουν στο σχηματισμό μιας λεπτής και όμορφης σιλουέτας, που έχει όμως όχι ωραίες σωλήνες και καλώδια σε ανοιχτή θέα.

Αυτές τις βελτιώσεις έχει το απλό Tracer, ενώ το Yamaha Tracer 900GT έχει άλλα έξι νέα χαρακτηριστικά. Το πιο χτυπητό από αυτά είναι η νέα έγχρωμη οθόνη TFT, αλλά και οι σκληρές βαλίτσες που ταιριάζουν στο χρώμα της μοτοσυκλέτας (μπλε, γκρι ή μαύρες). Η ανάρτηση είναι αναβαθμισμένη με πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι της Kayaba που αντικαθιστά τα μη ρυθμιζόμενα του βασικού μοντέλου, ενώ το αμορτισέρ έχει υδραυλική προφόρτιση του ελατηρίου με στρόφιγγα. Το Yamaha Tracer 900GTέχει επίσης το quick-shifter του Yamaha MT-09 και επιπλέον cruise control και θερμαινόμενα γκριπ.

Yamaha Tracer 900GT – on board

Εργονομία

Yamaha-Tracer-900gt-details-7-seats

Παχύτερες και ανετότερες σέλες.

Η νέα σέλα (και στις δύο εκδόσεις) είναι κατά 5mm ψηλότερη στα 850mm στη χαμηλότερη από τις δύο θέσεις (η άλλη θέση είναι 15mm ψηλότερα), όμως η Yamaha λέει ότι το “stand-over” ύψος της μοτοσυκλέτας δεν έχει αλλάξει. Είναι σχετικά ψηλή μοτοσυκλέτα όμως οι περισσότεροι αναβάτες θα μπορούν να έχουν εύκολο έλεγχο της μοτοσυκλέτας με τη βοήθεια μάλιστα του χαμηλού βάρους των 215kg με γεμάτο ρεζερβουάρ (αλλά όχι και τις βαλίτσες που προσθέτουν άλλα 12kg). Το στενότερο τιμόνι βοηθά στην κίνηση, όπου το πρώτο μοντέλο μπορεί να δίνει την εντύπωση ότι είναι φαρδύ παρά το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού.

Όταν ξεκίνησα από το ξενοδοχείο της παρουσίασης στη Granada η πρώτη σκέψη που έκανα ήταν ότι τα μαρσπιέ (που δεν άλλαξαν) μου φάνηκαν αρκετά χαμηλά, προσφέροντας αρκετό χώρο ακόμη και στους ψηλούς και με τη σέλα στη χαμηλότερη θέση.

Στο δρόμο

Yamaha-Tracer-900gt-action-2

Δεν υπάρχει λόγος γιατί αυτή η μοτοσυκλέτα να δίνει διαφορετική αίσθηση σε σχέση με την παλιότερη στην ευθεία, εκτός κι αν αγαπάς τις σούζες, οπότε το μακρύτερο ψαλίδι δεν θα σε βοηθήσει. Ο ροπάτος τρικύλινδρος κινητήρας είναι άριστος για sport-touring χρήση – ή για την ακρίβεια… οποιαδήποτε χρήση. Είναι εξαιρετικά ελαστικός και βοηθά πάρα πολύ η τροφοδοσία που δεν έχει την αμεσότητα του MT-09, ακόμη και στον πιο επιθετικό χάρτη Α, προσφέροντας εύκολο έλεγχο του γκαζιού. Η επιτάχυνση στις μεσαίες στροφές είναι δυνατή και άμεση και γίνεται ακόμη πιο καταιγιστική στις υψηλότερες στροφές, αλλά το Yamaha Tracer 900GT διατηρεί την ομαλή του λειτουργία. Ενιωθα ένα μικρό κραδασμό στη σέλα και τα μαρσπιέ όταν άνοιγα απότομα το γκάζι στις χαμηλές στροφές, όμως γενικά δεν υπήρχαν κραδασμοί. Παρόλα αυτά μερικές φορές οι καθρέφτες θόλωναν λίγο. Το shifter λειτουργούσε καλά σε συνδυασμό με το καλό εξατάχυτο κιβώτιο και ήταν πολύ χρήσιμο όταν βοηθούσε στα ανεβάσματα στο βρεγμένο δρόμο με πολύ ομαλό τρόπο. Κρίμα που το shifter δεν είναι δύο λειτουργιών ώστε να κάνει και για κατεβάσματα.

Το Yamaha Tracer 900GT ταξίδευε άνετα με 140km/h στο ταχύμετρο στον κυρίως δρόμο που πηγαίνει ΝΔ από τη Granada, καθώς το φέρινγκ έκανε αρκετά καλή δουλειά για να κρατήσει μακριά τον ψυχρό αέρα. Ενώ όμως ο μηχανισμός ρύθμισης της ζελατίνας ήταν εύκολος στη χρήση του, τα 50mm εύρους ρύθμισης δεν ήταν αρκετά και ακόμη και στην πιο ψηλή θέση η ζελατίνα προκαλούσε στροβιλισμούς και θόρυβο. Εχω ξαναπεί ότι οι χούφτες του Tracer μου είχαν φανεί πολύ μικρές για να προσφέρουν πλήρη προστασία στο κρύο. Τουλάχιστον το Yamaha Tracer 900GT έχει θερμαινόμενα γκριπ, που προσφέρουν καλή θαλπωρή στην πιο ισχυρή τους ρύθμιση. Επίσης θα ήθελα η οθόνη TFT να είναι λίγο μεγαλύτερη, γιατί φαινόταν σα χαμένη μέσα στη μεγάλη κονσόλα και δεν ήταν ευανάγνωστη με μια ματιά. Οσον αφορά το cruise control εμείς βρήκαμε πολλή κυκλοφορία στο δρόμο ώστε να μας είναι χρήσιμο, θα αποδειχθεί πολύτιμο όμως σε μεγάλο ταξίδι σε ελεύθερο δρόμο.

Yamaha-Tracer-900gt-action-4

Στις στροφές

Σίγουρα δεν χρειαζόμουν το cruise-control όταν ο Α-338 που πηγαίνει προς την Alhama de Granada έπαψε να είναι ίσιο κι έτσι το Yamaha Tracer 900GT είχε την ευκαιρία να δείξει ότι παρά το μακρύτερό του μεταξόνιο εξακολουθεί να στρίβει σαν σπορτίβικη sport touring μοτοσυκλέτα. Εστριβε με ένα ελαφρύ σκούντημα στο στενότερο τιμόνι του και εκμεταλλευόταν με τον καλύτερο τρόπο το σχετικά μικρό του βάρος καθώς και τα ελαστικά Dunlop Sportmax D222 που επέδειξαν αξιόπιστη πρόσφυση σε μερικά αρκετά γλιστρά κομμάτια του δρόμου, χωρίς να χρειαστεί η παρέμβαση του ρυθμιζόμενου σε δύο επίπεδα traction control.

Η ρυθμιζόμενη ζελατίνα του Yamaha Tracer 900GT λειτουργούσε καλά στον γρήγορο ρυθμό που ακολουθήσαμε εκείνο το πρωινό, προσφέροντας αρκετά καλή ποιότητα στην οδήγηση και διατηρώντας την σταθερότητα σε συνδυασμό και με το μακρύτερο ψαλίδι. Η διαδρομή της ανάρτησης μπροστά δεν έχει αλλάξει και είναι αρκετά γενναιόδωρη στα 137mm, ενώ αυξημένη είναι πίσω στα 142mm (από τα 130mm) πίσω, όπου η στρόφιγγα επιτρέπει την γρήγορη ρύθμιση του αμορτισέρ για συνεπιβάτη ή αποσκευές.

Δεν είχαμε την ίδια ποιότητα ελέγχου μετά το γεύμα, όταν πλέον οι δρόμοι είχαν στεγνώσει και ο πλοηγός μας αποφάσισε να ανεβάσει ρυθμό. Ξαφνικά έπρεπε να καταφύγω στην σημαντική επιβραδυντική ισχύ των δίσκων διαμέτρου 298mm με τις τετραέμβολες ακτινικές δαγκάνες, οπότε το Yamaha Tracer 900GT έδινε την αίσθηση αναπηδήσεων και ασάφειας. Προτού προλάβω όμως να σταματήσω για να σφίξω λίγο την απόσβεση, έπιασε κι άλλη βροχή που μας ανάγκασε να επιβραδύνουμε, κι έτσι το Yamaha Tracer 900GT δεν μπόρεσε να δείξει τα πλεονεκτήματα της ανάρτησής του.

Yamaha-Tracer-900gt-details-4-front-brake

Τουλάχιστον οι βαλίτσες έδειξαν την αξία τους καθώς έβγαλα για άλλη μια φορά τα αδιάβροχα από μέσα. Μοιάζουν καλοφτιαγμένες και ωραία φινιρισμένες, δεν έβαλαν νερό, κλειδώνουν κεντρικά και χωρούν αρκετά πράγματα παρά το ότι είναι σχετικά στενές. Δεν χωράνε όμως full face κράνος, σε αντίθεση με τις εκτεινόμενες βαλίτσες που έχουν π.χ. τα BMW εδώ και αρκετά χρόνια. Δεν θα μπορούσε και η Yamaha να έχει φτιάξει μια παρόμοια ωραία μέθοδο αύξησης της χωρητικότητας τα τελευταία δέκα χρόνια; Το να βάλεις top box για να αυξήσει το χώρο δεν συνίσταται, όμως σίγουρα πολλοί αναβάτες θα το κάνουν.

Πρακτικότητα

Από άλλες απόψεις το Yamaha Tracer 900GT είναι αρκετά πρακτικό. Το ρεζερβουάρ των 18 λίτρων είναι αρκετό για πάνω από 250km με την κατανάλωση που είδα στην παρουσίαση της τάξης των 6,2lt/100km, κάτι που πολλοί αναβάτες θα μπορέσουν να βελτιώσουν. Ενας ρευματοδότης 12V και κεντρικό σταντ είναι στον βασικό εξοπλισμό. Στα αξεσουάρ προσφέρεται και δεύτερος ρευματοδότης, μαζί με εξαρτήματα όπως billet μανέτες, προστατευτικά κινητήρα και εξάτμιση Akrapovic.

Yamaha-Tracer-900gt-details-8-panniers

Αυτό που μπορεί να πει κανείς είναι ότι, το Yamaha Tracer 900GT, επειδή έχει εξαιρετικά καλά στοιχεία όπως κινητήρα και πλαίσιο, θα μπορούσε να είναι η βάση για ένα εξαιρετικό sport-tourer αντί για απλά ένα πολύ καλό. Αν το Yamaha Tracer 900GT είχε ψηλότερη ζελατίνα με περισσότερες δυνατότητες ρύθμισης, μια μεγαλύτερη οθόνη TFT με δυνατότητα connectivity, μεγαλύτερη αυτονομία, μεγαλύτερη δυνατότητα μεταφοράς αποσκευών συν ιδανικά ένα shifter δύο λειτουργιών σίγουρα θα ήταν ένα κορυφαίο all round. Ακόμη όμως κι αν το Yamaha Tracer 900GTδεν μπορεί να ξεδιπλώσει όλες τις δυνατότητές του, τα ισοφαρίζει όλα με τον γνωστό τρόπο των Tracer και της οικογένειας MT: με την πολύ ανταγωνιστική του τιμή. Είναι κάπου 15% ακριβότερο από το βασικό μοντέλο Tracer 900, όμως είναι λίγο φτηνότερο από το Kawasaki Versys 1000, έχει αρκετή διαφορά από το Multistrada 950 και πολύ μεγάλη διαφορά από το BMW S1000XR.

Το βασικό μοντέλο Yamaha Tracer 900 έχει μερικές χρήσιμες αναβαθμίσεις, όμως το Yamaha Tracer 900GT είναι αυτό που προσφέρει την μεγαλύτερη sport-touring αξία για τα λεφτά του.

Yamaha-Tracer-900gt-statics-4

Copyright© RolandBrown – 2018

Απόδοση στα Ελληνικά: Δημήτρης Μπαζίνας

Copyright© MrBike – 2018

Φωτογραφίες: Alessio Barbanti, Fransesc Montero

Yamaha

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Yamaha Tracer 900GT (2018)
Κινητήρας Yamaha, τετράχρονος, υγρόψυκτος, τρικύλινδρος με 4  βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 78,0 x 59,1
Χωρητικότητα (cc) 847
Σχέση συμπίεσης 11,5:1
Μέγιστη ισχύς  115hp (84,5kW) / 10.000rpm
Μέγιστη ροπή 87,5Nm / 8.500rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός YCC-T  ride by wire, τρεις χάρτες, traction control 2 επιπέδων
Εκκίνηση Mίζα
Κιβώτιο 6 σχέσεων
I 2.667 (40/15)
II 2.000 (38/19)
III 1.619 (34/21)
IV 1.381 (29/21)
V 1.190 (25/21)
VI 1.037 (28/27)
Πρωτεύουσα μετάδοση 1.681 (79/47)
Τελική μετάδοση 2.813 (45/16)
Πλαίσιο Αλουμινένιο περιμετρικό σχήμα διαμαντιού
Μπροστινή ανάρτηση Αντρεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Kayaba, με διάμετρο καλαμιών 41mm και με διαδρομή 137mm. Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου, αποεσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς
Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ με μοχλικό, με διαδρομή 142 mm και ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς
Μπροστινό φρένο 2 Δίσκοι,  διαμέτρου 298mm. Δαγκάνες 4 εμβόλων ακτινικής στήριξης, ABS
Πίσω φρένο Δίσκος 245mm, ΑΒS
Μπροστινό ελαστικό 120/70-17 Dunlop Sportmax D222
Πίσω ελαστικό 180/55-17 Dunlop Sportmax D222
Μήκος (mm) 2.160
Πλάτος (mm) 850
Υψος (mm) 1375-1430
Υψος σέλας (mm) 850-865
Μεταξόνιο (mm) 1.500
Ιχνος (mm) 100
Γωνία Caster 24
Βάρος (kg) 227 (πλήρες υγρών) 
Ρεζερβουάρ (lt) 18
 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world