Yamaha Tracer 700 (2016) – On board δοκιμή στην Ελλάδα

H Υamaha μετουσίωσε το naked ΜΤ-07 στο sport touring Tracer 700 με το μισό φέρινγκ, την νέα θέση οδήγησης, την πιο τουριστική σέλα και τη διαφορετική πίσω ανάρτηση.

Η Yamaha «έντυσε» ελαφρά το επιτυχημένο εμπορικά δικύλινδρο Yamaha MT-07 δίνοντάς του sport touring χαρακτήρα.

Το μικρό φέρινγκ, οι χούφτες (μάλλον έπρεπε να βάλω εισαγωγικά), η μονοκόμματη σέλα με χειρολαβές για τον συνεπιβάτη, το ψηλότερο τιμόνι δεν μεταμορφώνουν τη μοτοσικλέτα, αλλά της προσφέρουν εκείνα τα χαρακτηριστικά άνεσης που λείπουν από το γυμνό μοντέλο ώστε να μπορούμε να κάνουμε μεσαίων αποστάσεων διαδρομές, πιο ξεκούραστα. Η ιδέα ακούγεται καταπληκτική, ενώ η επιθετική εμφάνιση του νέου φέρινγκ, γοητεύει. Ομως το Yamaha Tracer 700 δεν πωλείται στην δώσε-και-μένα-μπάρμπα τιμή με την οποία έκανε πάταγο το Yamaha MT-07 πριν μερικά χρόνια. Για την ακρίβεια έχει τα ίδια λεφτά με το τρικύλινδρο naked Yamaha MT-09 που με τα 30 περισσότερα άλογα έχει… αρκετά διαφορετικό sex appeal. Για να είμαστε δίκαιοι όμως, το Tracer 900 με το φέρινγκ είναι πολύ ακριβότερο. Εκεί γύρω στα οκτώμισι χιλιάρικα θα βρείτε κατά κανόνα adventure μοτοσικλέτες όπως το Suzuki V-Strom 650 και το Kawasaki Versys 650 – τα δικύλινδρα adventure με την πολυχρηστικότητα που προσφέρουν είναι μια πολύ δύσκολη κατηγορία για να την χτυπήσεις.

Η ιδέα της τριγωνικής ζελατίνας, ανάποδα τοποθετημένης είναι λίγο περίεργη – όχι όμως όταν τη βλέπεις πάνω στο Yamaha Tracer 700 με τις ωραίες κοφτερές γραμμές στα πλαστικά. Χρήσιμα είναι και τα προστατευτικά στα χέρια.

Το Yamaha Tracer 700 όμως είναι sport touring και είμαι βέβαιος ότι εκεί έξω υπάρχει κοινό που θέλει μια κλασική μοτοσικλέτα δρόμου με σπορτίβικο χαρακτήρα – κι αυτό ακριβώς θα πάρει.

Το φέρινγκ

Η κύρια διαφορά του Yamaha Tracer 700 από το γυμνό αδελφάκι του είναι το αιχμηρό φέρινγκ με τους δύο προβολείς που νομίζεις ότι αν το πιάσεις θα κοπείς…! Μάλιστα η Yamaha σχεδίασε και πλαστικές προεκτάσεις του φέρινγκ που μοιάζουν με χούφτες και λειτουργούν και ως τέτοιες, αποτρέποντας τον αέρα από τα χέρια του αναβάτη. Από κάτω τους έχουν τοποθετηθεί τα φλας. Το φέρινγκ έχει μια ρυθμιζόμενη ζελατίνα με ομολογουμένως παράξενο σχήμα. Είναι τριγωνικό, αλλά ανάποδα βαλμένο. Συνήθως οι ζελατίνες είναι φαρδιές κάτω και στενεύουν προς τα πάνω (ή καμπυλώνονται). Τούτη εδώ είναι στενή κάτω και φαρδαίνει προς τα πάνω. Δεν ντρέπομαι να πω ότι δεν μου γέμισε το μάτι αρχικά, στην πράξη όμως προστατεύει το κεφάλι από τον αέρα αρκετά αποτελεσματικά, ακόμη και στη χαμηλή της θέση. Η ζελατίνα ρυθμίζεται ως προς το ύψος της από δύο πεταλούδες στο εσωτερικό της. Ο αναβάτης τις λασκάρει, σηκώνει τη ζελατίνα ή την κατεβάζει και ξανασφίγγει τις πεταλούδες. Δεν κατάφερα να το κάνω εν κινήσει και δεν θα το συνιστούσα σε κανέναν. Καλό είναι να σταθείς στην άκρη του δρόμου για να αλλάξεις τη θέση της ζελατίνας. Στην πιο ψηλή θέση η ζελατίνα σου επιτρέπει να ταξιδεύεις ανετότερα στα 150km/h χωρίς να σκύβεις. Η πίεση του αέρα πάντως γίνεται αισθητή στους ώμους, το σχέδιο του φέρινγκ δηλαδή δεν είναι τέτοιο ώστε να καλύπτει τελείως τον κορμό του αναβάτη. Ακόμη κι έτσι, η διαφορά στο ταξίδι του Yamaha Tracer 700 σε σχέση με το γυμνό είναι χαώδης.

Τα όργανα είναι ίδια με του γυμνού μοντέλου και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και ένδειξη κατανάλωσης και αυτονομίας. Μόνο που και πάλι πρέπει να αφήσεις το χέρι από το τιμόνι για να πατήσεις το κουμπί που αλλάζει τις οθόνες. Βλέπετε και τις πεταλούδες που πρέπει να λασκάρετε για να αλλάξετε το ύψος της ζελατίνας.

Άλλες διαφορές στην εργονομία

Το Yamaha Tracer 700 είναι πιο ταξιδιάρικο και γι’ αυτό έχει τοποθετηθεί το τιμόνι λίγο ψηλότερα και η σέλα είναι μονοκόμματη με περισσότερο αφρώδες υλικό με λιγότερο σπορ χαρακτήρα σε σχέση με το naked MT07. Δεν είναι τουριστική η σέλα, όμως δεν κουράζει το ίδιο γρήγορα σε σχέση με το γυμνό, επιτρέποντας στον αναβάτη να κάνει ένα ρεζερβουάρ με τη μία. Δεν ισχύει το ίδιο για τον συνεπιβάτη που έχει λίγο χώρο στη διάθεσή του και λεπτό αφρώδες υλικό, άρα ίσως παραπονεθεί για στάση πριν το βενζινάδικο, όμως τουλάχιστον έχει δύο αλουμινένιες χειρολαβές για να κρατιέται και να μην κρεμιέται πάνω σας.

Στην πράξη η θέση οδήγησης είναι ουσιαστικά όρθια, απαιτώντας μια ελαφρά κάμψη του κορμού του αναβάτη κι εκεί διαφοροποιείται ελαφρώς από μια adventure μοτοσικλέτα που σε έχει τελείως όρθιο. Μάλιστα το τιμόνι δεν είναι τόσο στενό όσο του Yamaha MT-07 (765mm πλάτος το naked και 806mm το μοντέλο με το φέρινγκ), οπότε δίνει την αίσθηση ότι το άνοιγμα των χεριών είναι πιο φυσικό. Το υποπλαίσιο είναι καινούργιο και είναι χαλύβδινο αντί για αλουμινένιο. Το ύψος της σέλας στο Yamaha Tracer 700 είναι στα 835mm δηλαδή 2cm περισσότερα από του naked, αλλά αυτό δεν μου φάνηκε όταν καβάλησα τη μοτοσικλέτα, απλά το είδα στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Γιατί η σέλα είναι αρκετά λεπτή ώστε ένας αναβάτης μεσαίου αναστήματος να μπορεί να πατά με ευκολία στο έδαφος. Το ρεζερβουάρ είναι μεγαλύτερο με χωρητικότητα 17 λίτρα αντί για 14lt πράγμα, μια λογική κίνηση ώστε να έχει περισσότερη αυτονομία η μοτοσικλέτα.

Η σέλα στο Yamaha Tracer 700 είναι εντελώς διαφορετική από του Yamaha MT-07. Είναι μονοκόμματη με το τμήμα του συνεπιβάτη με περισσότερο αφρώδες υλικό και μεγαλύτερες τουριστικές δυνατότητες.

Ιδια βάση με το naked

Ο δικύλινδρος κινητήρας με τον στρόφαλο των 270 μοιρών έχει παραμείνει ουσιαστικά χωρίς άλλες αλλαγές πέρα από το ότι έχει προσαρμοστεί στην προδιαγραφή Euro4, κάτι που δεν είναι ορατό στην απόδοση στην πραγματική ζωή. Οι επιδόσεις έχουν μείνει ίδιες και το ίδιο ισχύει και για την τελική ταχύτητα που θα φτάσει τα 205km/h στο ταχύμετρο με τα πραγματικά να είναι κάτω από 200. Η κατανάλωση του Yamaha Tracer 700 επίσης είναι παρόμοια με του γυμνού στα 5,5lt/100km με μεικτή οδήγηση. Πιο μεγάλες διαφορές έχει το στήσιμο σε κάποιες του λεπτομέρειες που θα τις δούμε αμέσως τώρα.

Αλλαγές στο στήσιμο

Μία μοίρα πιο μεγάλη γωνία κάστερ έχει το Yamaha Tracer 700 σε σχέση με το Yamaha MT07, επομένως η γεωμετρία είναι μάλλον αδιόρατα πιο αργή. Στην πράξη δεν φαίνεται αυτό στο δρόμο και μάλλον βοηθά και το φαρδύτερο τιμόνι σ’ αυτό. Πάντως το Yamaha Tracer 700 μπαίνει με προθυμία στις στροφές και μπορεί και κρατά με ακρίβεια τη γραμμή, πράγμα που δείχνει ότι οι προδιαγραφές πλαισίου και ψαλιδιού σε συνδυασμό με την ισορροπία της μοτοσικλέτας και την κατανομή βάρους είναι καλά μελετημένη. Όπως και το γυμνό όμως, έτσι και το Yamaha Tracer 700 αδικείται από τη λειτουργία και από την ποιότητα του αμορτισέρ.

Οι αναρτήσεις και στα δύο άκρα είναι μαλακές και αυτό βοηθά στην άνεση στο ταξίδι, στερεί όμως αίσθηση από τους τροχούς. Το πιρούνι παρά το ότι είναι μαλακό έχει ικανοποιητική λειτουργία και διατηρεί τη μοτοσικλέτα σταθερή σε αλλαγές κατεύθυνσης με ταχύτητα ή σε περιπτώσεις αντιδράσεων ανάγκης, π.χ. αλλαγή λωρίδας. Προφορτίζοντας το αμορτισέρ (οπότε η γεωμετρία γίνεται λίγο πιο γρήγορη) η μοτοσικλέτα έγινε και λίγο πιο πρόθυμη στην αλλαγή κατεύθυνσης και ακριβέστερη στην πορεία της. Αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι το πιρούνι είναι κατώτερο των δυνατοτήτων της μοτοσικλέτας, πράγμα που ισχύει ακόμη περισσότερο για το αμορτισέρ. Ειλικρινά καταλαβαίνω ότι το κόστος πρέπει να κρατηθεί χαμηλά και ότι είναι κοινή πρακτική των εργοστασίων να τοποθετούν μέτριας ποιότητας αναρτήσεις για να κάνουν οικονομία (οι καλές αναρτήσεις είναι ακριβά πράγματα). Η Yamaha γνωρίζει την αδυναμία του Yamaha MT-07 στον τομέα αυτό κι έχει κάνει κάποιες διαφοροποιήσεις: τοποθέτησε μακρύτερο ψαλίδι, αυξάνοντας το μεταξόνιο κατά 50mm συνολικά (ευνοώντας τη σταθερότητα), έκανε λίγο πιο προοδευτικό τον μοχλισμό και προσάρμοσε τη σκληρότητα του ελατηρίου ώστε η ουρά να είναι λίγο ψηλότερα και να μπορεί να αντέξει το βάρος του συνεπιβάτη και των αποσκευών. Το αμορτισέρ όμως εξακολουθεί να έχει μέτρια απόσβεση συμπίεσης (τουλάχιστον για το δικό μου βάρος των 85kg) και σχεδόν ανύπαρκτη απόσβεση επαναφοράς, με αποτέλεσμα το πίσω μέρος να χτυπάει σε σημεία που δεν θα έπρεπε και να έχει πολύ συχνά τραχιά συμπεριφορά όταν τα χιλιόμετρα ξεπεράσουν τα εκατό. Πέρα από την ποιότητα των αποσβέσεων, γνώμη μου είναι ότι μια μοτοσικλέτα με sport touring χαρακτήρα, πρέπει να προσφέρει μια στρόφιγγα για υδραυλική (και επομένως χωρίς εργαλεία) προφόρτιση του ελατηρίου.

Εχοντας όλα αυτά υπόψη και οπλισμένος με καλή διάθεση πάντως το Yamaha Tracer 700 μπορεί να προσφέρει πολλή διασκέδαση στις στροφές – είπαμε οι προδιαγραφές του πλαισίου είναι πολύ καλές.

Τα φρένα του Yamaha Tracer 700 έχουν να επιδείξουν τις τετραέμβολες δαγκάνες συμβατικής στήριξης που κάποτε είχε και το Yamaha YZFR1 με δίσκους διαμέτρου 282mm. Πρόκειται για δυνατά και αποτελεσματικά φρένα, αν και η αίσθησή τους δεν είναι ακριβής, ενώ το δυνατό φρενάρισμα θέλει και περισσότερη δύναμη στη μανέτα από όση περίμενα. Το ABS είναι αποτελεσματικό σε γενικές γραμμές, αν και καμιά φορά μπερδεύεται στις ανωμαλίες του δρόμου ή (ενίοτε, αλλά όχι πάντα) καθυστερεί να ενεργοποιηθεί αφήνοντας το πίσω τροχό να ανασηκωθεί.

Με sport touring διάθεση

Ασφαλώς η Yamaha έκανε αρκετή δουλειά για να προσαρμόσει το naked στον νέο του πιο τουριστικό χαρακτήρα και από πολλές απόψεις το κατάφερε. Στο κάτω κάτω και το Yamaha Tracer 700 όπως και το MT-07 είναι μια entry level μοτοσικλέτα στην μεσαία κατηγορία, επομένως δεν μπορείς να δεις με πολύ κριτικό μάτι το ότι θα μπορούσε να έχει καλύτερη προστασία από τον αέρα ή μια καλύτερη θέση συνεπιβάτη, πόσω μάλλον το γεγονός ότι δεν έχει καθόλου ηλεκτρονικά (ride-by-wire, χάρτες οδήγησης, traction control κλπ.). Άλλες μοτοσικλέτες που είναι στα ίδια λεφτά, όπως το Kawasaki Versys 650 και το Suzuki VStrom 650 δεν έχουν ούτε αυτές τέτοια ηλεκτρονικά βοηθήματα, αν και ομολογουμένως ταξιδεύουν ανετότερα. Το Yamaha Tracer 700 έχει πιο σπορ χαρακτήρα από αυτά και δυνατότητες μεγάλες βελτίωσης: προσωπικά θα έκανα μια αναβάθμιση στο αμορτισέρ και θα έβαζα ένα μεταλλικό σωληνάκι στο φρένο. Και μόνο αυτά (ας έχουν κόστος) αρκούν για να κάνουν μια καλή βάση να αλλάξει επίπεδο και τον ιδιοκτήτη του πολύ ευτυχισμένο για περισσότερα χρόνια.

Μοτοσικλέτες όπως το Yamaha Tracer 700 είναι αυτές που κάνουν τη ζωή μας πολύ πιο ευχάριστη και είναι ιδιαίτερα κατάλληλες και για τη χώρα μας. Βγείτε και απολαύστε την οδήγηση…

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2017

Φωτογραφίες © Χρήστος Καραγιωργάκης – 2017

Copyright© MrBike – 2017

Yamahaεπίσημο site

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Yamaha Tracer 700 (2016) Κινητήρας Yamaha δικύλινδρος, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους  Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 80,0 x 68,6 Χωρητικότητα (cc) 689 Σχέση συμπίεσης 11,5:1 Μέγιστη ισχύς  74,5hp (55,0kW)/ 9.000rpm Μέγιστη ροπή 68,0Nm (6,9kgm)/ 6.500rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Κιβώτιο 6 σχέσεων I – II  – ) – IV  – V  – VI  – Πρωτεύουσα μετάδοση – Τελική μετάδοση – Πλαίσιο Χαλύβδινο, μονής ραχοκοκαλιάς, από σωλήνες κυκλικής διατομής, με τον κινητήρα ενεργό τμήμα του Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 41mm με διαδρομή 130mm Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ χωρίς μοχλισμό και διαδρομή 142mm Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι  διαμέτρου 282mm με τετραέμβολες δαγκάνες, ABS Πίσω φρένο Δίσκος  διαμέτρου 245mm, ABS Μπροστινό ελαστικό 120/70-17 Πίσω ελαστικό 180/55-17 Μήκος (mm) 2.138 Πλάτος (mm) 806 Υψος (mm) 1.270 Υψος σέλας (mm) 835 Μεταξόνιο (mm) 1.450 Ιχνος (mm) 90 Γωνία Caster 25º Βάρος (kg) 196 με καύσιμα Ρεζερβουάρ (lt) 17 Μετρήσεις MrBike   Επιταχύνσεις από στάση   0-18m (sec) 2,28 0-50m (sec) 3,81 0-100m (sec) 5,52 0-100km/h (sec) 4,34 1/4mile (sec) 12,88 (163,6km/h) 0-1000m (sec) 24,75 Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 195 (ενδειξη ταχυμέτρου 205km/h)  Κατανάλωση (lt/100km) 5,5