Street
Εμφανίσεις: 573
 

Yamaha-SCR-950-action-6

Μπάααμ! Τη στιγμή που εμπρός τροχός του Yamaha SCR 950 πέφτει στη λακκούβα στον χωματόδρομο το πιρούνι σχεδόν τερματίζει και το τιμόνι τραντάζεται με δύναμη. Από την όρθια θέση στην οποία οδηγώ με τα πόδια να πατάνε γερά στα φαρδιά μαρσπιέ, για μια στιγμή χάνω την ισορροπία μου, αμέσως μετά όμως το Yamaha SCR 950 έχει αναδιοργανωθεί και συνεχίζει τη διαδρομή του σαν να μην έγινε τίποτα.

Ολες οι μοτοσικλέτες θα είχαν παρόμοια αντίδραση στο χώμα, ελάχιστα scrambler όμως θα αποδιοργανώνονταν τόσο πολύ από ένα κόψιμο του χωματόδρομου τόσο ρηχό που σχεδόν δεν το είχα παρατηρήσει. Αλλά βέβαια το Yamaha SCR 950 διαφέρει αισθητά από άλλα scrambler σε μια κατηγορία που μεγαλώνει γρήγορα, επειδή ουσιαστικά είναι ένα δικύλινδρο… cruiser με λίγες αλλαγές.

Το Yamaha SCR 950 βασίζεται στο Yamaha XV 950 (γνωστό ως Star Bolt στις ΗΠΑ, εκεί που πουλάει τα περισσότερα κομμάτια) η παρουσίαση του οποίου το 2013 έδωσε την πρώτη νύξη ότι η Yamaha συνερχόταν από την νάρκη που είχε προκαλέσει η πιστωτική κρίση. Και τα δύο μοντέλα έχουν τη ρίζα τους στο Yamaha XVS 950 Midnight Star με το οποίο το εργοστάσιο παρουσίασε τον αερόψυκτο κινητήρα των 942cc το 2009.

Κανένα από αυτά τα χαμηλά cruiser δεν δείχνει ως η προφανής έμπνευση για ένα street scrambler [να’τη η καινούργια ορολογία]. Όμως η Yamaha ήθελε να επεκτείνει την Sport Heritage γκάμα της με ένα μοντέλο με κλασικό design που να θυμίζει λίγο και on-off ώστε να μπει στον ανταγωνισμό των BMW R nineT Scrambler, Ducati Scrambler Desrt Sled και Triumph Street Scrambler.

To XV με τον V-2 κινητήρα με περιεχόμενη γωνία 60 μοιρών και μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο και το κλασικό στήσιμο με τα δύο αμορτισέρ στο πίσω μέρος προσφέρει ρετρό γοητεία ως αντιστάθμισμα για την έλλειψη σύγχρονης τεχνολογίας και επιδόσεων.

Yamaha-SCR-950-details-13-side

Οι αλλαγές

Ο 8βάλβιδος κινητήρας έχει αναβαθμιστεί ελαφρώς για να καλύπτει την προδιαγραφή Euro 4 όμως η μέγιστη ισχύς των 53hp στις 5.500rpm δεν έχει αλλάξει επί 8 χρόνια.

Το στήσιμο από την άλλη πλευρά έχει κάποιες αλλαγές. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο έχει διατηρηθεί όμως το υποπλαίσιο έχει αντικατασταθεί από μια υψηλότερη κατασκευή που αυξάνει το ύψος της σέλας από πάρα πολύ χαμηλό των 690mm στο XV στα 830mm και προσφέρει τη βάση για μια λεπτή, επίπεδη σέλα που είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να δίνει ευκολία κινήσεων πάνω στη μοτοσικλέτα. Η θέση οδήγησης έχει μεταμορφωθεί ακόμη περισσότερο από το φαρδύ εντουράδικο τιμόνι και τα μαρσπιέ που έχουν μεταφερθεί κατά 30mm προς τα επάνω και 150mm προς τα πίσω.

Η ανάρτηση ακολουθεί την πεπατημένη του XV950R με τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 41mm εμπρός και δύο αμορτισέρ με ξεχωριστό δοχείο. Λίγο μεγαλύτερες είναι οι διαδρομές αν και η διαδρομή των 135mm εμπρός και 110mm είναι πολύ μικρές για τα off road δεδομένα. Οι τροχοί είναι ακτινωτοί με αλουμινένια στεφάνια με διάμετρο 19in εμπρός και 17in πίσω, ενώ τα ελαστικά είναι τα διπλού χαρακτήρα Bridgestone Trail Wing. Το φρενάρισμα επιτυγχάνεται από μονό δίσκο διαμέτρου 298mm με κυματοειδή περίμετρο (ίδιος εμπρός και πίσω) και με διέμβολη δαγκάνα εμπρός.

Ο κινητήρας δίνει αυθεντικό look eighties και η Yamaha έκανε καλή δουλειά με τον σχεδιασμό, κυρίως στο όμορφο ρεζερβουάρ που μοιάζει λίγο με Yamaha XT 500. Τα ατσάλινα (κι όχι πλαστικά) φτερά, τα οβάλ αγωνιστικά πλαϊνά, οι ωραίες κούρμπες της εξάτμισης και το ελαφρώς ανασηκωμένο τελικό προσφέρουν πολλά στην γοητεία του Yamaha SCR 950. Όμορφες λεπτομέρειες είναι οι φούσκες στο πιρούνι και το προστατευτικό της μπάρας του τιμονιού με λογότυπο Faster Sons.

Yamaha-SCR-950-details-5-bar-protector-faster-sons

Ομορφο το προστατευτικό του τιμονιού, σύγχρονης σχεδίασης αλλά με τις πολύ βασικές ενδείξεις το ηλεκτρονικό όργανο.

Yamaha SCR 950 On board

To ψηφιακό όργανο μέσα στο στρογγυλό καβούκι προσφέρει μια πινελιά σύγχρονης τεχνολογίας, όμως η ρετρό αίσθηση επιβεβαιώθηκε από το άκουσμα του αερόψυκτου δικύλινδρου κινητήρα όταν τον έβαλα μπροστά. Η μοτοσικλέτα ξεκίνησε εύκολα χωρίς προσπάθεια και με πολλές ροπές και το ωραίο δούλεμά του κινητήρα και του ψεκασμού στις χαμηλές ταχύτητες συνέβαλαν στην απολαυστική αίσθηση στην οδήγηση στο γραφικό τοπίο της Σαρδηνίας.

Οι επιδόσεις δεν ήταν συναρπαστικές αλλά αρκετά επαρκείς για χρήση δρόμου με τα 50-κάτι άλογα να προσφέρουν άνετο ταξίδι στα 110km/h και ήπια επιτάχυνση από εκεί και πάνω μέχρι την τελική του που είναι στα 160km/h περίπου. Ο απευθείας στο πλαίσιο στερεωμένος κινητήρας δεν προκαλούσε κραδασμό κι έτσι με ενεθάρρυνε να τον δουλεύω σε ψηλές στροφές. Το πεντατάχυτο κιβώτιο ήταν λίγο βαρύ και ο ιμάντας της τελικής μετάδοσης σφύριζε λίγο όσο ανέβαιναν τα χιλιόμετρα. Η συνολική αίσθηση ήταν λίγο τραχειά, αλλά όλα αυτά ταίριαζαν στο image του Yamaha SCR 950 πάρα πολύ καλά.

Yamaha-SCR-950-action-5

Το ίδιο ισχύει και για την συμπεριφορά στο δρόμο όπου ήταν σταθερό, συγχωρούσε λάθη και έδινε σχετικά ελαφριά αίσθηση, τουλάχιστον για τα 252 κιλά του γεμάτο με καύσιμα, βαρύτερο δηλαδή από ένα BMW R 1200GS που έχει τα διπλάσια άλογα.

Το Yamaha SCR 950 έμπαινε στις στροφές με ελάχιστη πίεση στο φαρδύ τιμόνι, αλλά του τελείωνε γρήγορα το περιθώριο κλίσης. Τα μαρσπιέ ακουμπούσαν στο δρόμο, αποκαλύπτοντας τις cruiserάδικες καταβολές του και μάλιστα πολύ πριν εξαντληθούν τα περιθώρια των ελαστικών.

Τα φρένα ήταν κι αυτά επαρκή. Η διέμβολη δαγκάνα ήθελε δυνατή πίεση στο μανέτα για να φρενάρει στα γρήγορα το Yamaha SCR 950. Το ABS ενεργοποιούνταν αρκετά γρήγορα παρόλα αυτά, αλλά τουλάχιστον ο δυνατός πίσω δίσκος βοηθούσε όταν χρειαζόταν. Το ABS είναι η μόνη ηλεκτρονική βοήθεια που έχει ο αναβάτης. Η απλότητα στην κατασκευή του Yamaha SCR 950 σημαίνει ότι δεν υπάρχει επιλογή χαρτών οδήγησης ούτε tractin control.

Και λίγο off-road

Yamaha-SCR-950-action-8

 Οι δυνατότητες του Yamaha SCR 950 εκτός δρόμου είναι πολύ περιορισμένες και είναι άξιο απορίας το γιατί είχε off road διαδρομή η παρουσίαση στη Σαρδηνία.

Δεν περίμενα ότι στη διαδρομή της παρουσίασης θα μπαίναμε στο χώμα κι έτσι ένιωσα μια ευχάριστη έκπληξη όταν ο πλοηγός μας μάς πέρασε μέσα από ένα ρηχό ποταμάκι και από διάφορους χωματόδρομους όπου το Yamaha SCR 950 ήταν διασκεδαστικό παρά το ότι έφτασε τα όριά του σε ένα μάλλον επίπεδο τερέν.

Ηταν λίγο παράξενη η αίσθηση να στέκομαι στα φαρδιά μαρσπιέ μιας βαριάς και με μαλακές αναρτήσεις V-2 μοτοσικλέτας που χοροπηδούσε στο χωματόδρομο με το τιμόνι να τραντάζεται καθώς το στήσιμο της μοτοσικλέτας προσπαθούσε να αντεπεξέλθει ακόμη και στις πιο μικρές ανωμαλίες.

Κάποιες λεπτομέρειες

O αναχρονιστικός σχεδιασμός (ή ίσως οι cruiser καταβολές) φάνηκαν και στο μικρό κόψιμο του τιμονιού και με τον τρόπο που το φιλτροκούτι ακουμπούσε στην κνήμη μου όταν καθόμουν στη σέλα. Το μονό όργανο έχει μόνο τις πιο βασικές ενδείξεις, χωρίς στροφόμετρο και μόνο ένα χιλιομετρητή κι ένα ρολόι μαζί με το ψηφιακό ταχύμετρο. Αν υπήρχε ένδειξη κατανάλωσης βενζίνης θα έδειχνε κάπου 5lt/100km προσφέροντας μια ακτίνα δράσης περίπου 200km από το μικρό ρεζερβουάρ των 13,2lt.

Αυτό θα βοηθήσει ώστε τα έξοδα κίνησης του Yamaha SCR 950 να είναι χαμηλά, όμως, αν και πολλά σύγχρονα Yamaha μπορούν να χαρακτηριστούν ως καλές value-for-money μοτοσικλέτες, δεν μπορείς να πεις το ίδιο και για το Yamaha SCR 950. Αντιθέτως, η τιμή του δείχνει υψηλή για το επίπεδο της τεχνολογίας και την ηλικία των βασικών του εξαρτημάτων. Ισως η αγορά των ρετρό street scrambler να είναι λιγότερο ευαίσθητη στην τιμή σε σχέση με τις άλλες κατηγορίες, όπως έχουν αποδείξει τα ανταγωνιστικά μοντέλα της BMW, Ducati και Triumph που είναι ακόμη ακριβότερα.

Yamaha-SCR-950-statics-3

Η Yamaha πήρε ένα cruiser μοντέλο της και το μετέτρεψε σε scrambler. H αισθητική είναι επιτυχημένα 80s - ρετρό, αλλά δεν παραπέμπει σε scrabmler παρά τα λάστιχα με τα τακούνια, ενώ και ο χαρακτήρας της μοτοσικλέτας είνα βολτάδικος και καλό είναι να μένει (πολύ) μακριά από το χώμα.

Το cruiser που έγινε scrambler

Γι’ αυτό, υπό αυτό το πρίσμα (του ανταγωνισμού του δηλαδή) το Yamaha SCR 950 έχει τόσο την τιμή, όσο και την αξία (το value) με το μέρος του, παρά το ότι ο υπαινιγμός scrambler που εκπορεύεται από τα αρχικά SCR είναι εκεί μόνο για λόγους marketing. Το ευφάνταστα μεταλλαγμένο cruiser δεν είναι σχεδιασμένο για να οδηγιέται στο χώμα ακόμη κι αν του βάλεις την έξτρα ποδιά του κινητήρα και τα κάγκελα. Εχει όμως δυνατό, γοητευτικό και προσγειωμένο χαρακτήρα που ταιριάζει με το retro look ενώ παράλληλα είναι αρκετά πολυχρηστικό και φιλικό προς τον αναβάτη.

Copyright© Roland Brown – 2017

Απόδοση στα Ελληνικά: Δημήτρης Μπαζίνας

Φωτογραφίες: Alessio Barbanti, Jonathan Godin, Henny Stern

Copyright© MrBike – 2017

Yamaha – επίσημο site

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Yamaha SCR 950 (2017)
Κινητήρας Yamaha, δικύλινδρος V 60 μοιρών, αερόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 85,0 x 83,0
Χωρητικότητα (cc) 942
Σχέση συμπίεσης 9,0:1
Μέγιστη ισχύς 52,1hp (38,8kw) / 5.500rpm
Μέγιστη ροπή 8,1kgm / 3.000rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός
Εκκίνηση Μίζα
Λίπανση Συμβατικό κάρτερ
Κιβώτιο 5 σχέσεων
I 3,067
II 2,063
III 1,579
IV 1,259
V 1,042
VI -
Πρωτεύουσα μετάδοση 1,674
Τελική μετάδοση 2,333 με ιμάντα
Πλαίσιο Χαλύβδινο σωληνωτό
Μπροστινή ανάρτηση Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι 41mm, με διαδρομή 135mm
Πίσω ανάρτηση Δύο αμορτισέρ, με διαδρομή 110mm. Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου
Μπροστινό φρένο Δίσκος,  διαμέτρου 298mm. Δαγκάνες  2 εμβόλων
Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 298mm, δαγκάνα 1 εμβόλου
Μπροστινό ελαστικό 110/90-19 Bridgestone Trail Wing
Πίσω ελαστικό 140/80-17 Bridgestone Trail Wing
Μήκος (mm) 2.255
Πλάτος (mm) 895
Υψος (mm) 1170
Υψος σέλας (mm) 830
Μεταξόνιο (mm) 1575
Ιχνος (mm) 130
Γωνία Caster 29
Βάρος (kg) 252 με καύσιμα
Ρεζερβουάρ (lt) 13,2

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world