Τρίτροχο Yamaha Niken (2018) – Επίσημη παρουσίαση

Η Yamaha πήρε την ιδέα του τρίτροχου οχήματος με δυνατότητα κλίσης που είδαμε πρώτη φορά σε scooter της Piaggio το 2006 και την προχώρησε παραπέρα, σε εφαρμογή μοτοσυκλέτας μεγάλου κυβισμού και ισχύος. Προηγήθηκε μάλιστα το μικρότερο Yamaha Tricity. Η ιδέα δεν είναι παράλογη, με δεδομένη την μεγάλη επιτυχία που γνώρισαν τα τρίτροχα οχήματα. Άλλωστε αξίζει η εξερεύνηση των δυνατοτήτων αυτού του συστήματος που πραγματικά προσφέρει περισσότερη ασφάλεια και αυτοπεποίθηση υπό κλίση, αφού προσφέρει περισσότερη επιφάνεια πρόσφυσης, φτάνει να υπερνικηθούν οι αδυναμίες του (ασάφεια, υπερστροφή, βάρος), αυτό όμως μένει να το δούμε. Η Yamaha ονόμασε το νέο της όχημα Niken που στα Ιαπωνικά σημαίνει δύο σπαθιά, παραπέμποντας στην Ιαπωνική πολεμική τέχνη μάχης με δύο σπαθιά, ένα σε κάθε χέρι. Είναι ένα όνομα που τουλάχιστον εξάπτει τη φαντασία. Το σχήμα του Yamaha Niken είναι κι αυτό φουτουριστικό (έως καρτουνίστικο) και στις φωτογραφίες και τα video που έφτιαξε η Yamaha διάλεξε αναβάτη με λευκή και στολή και κράνος (σαν αστροναύτη) και πήγε σε κάποιο ερημικό τοπίο που θυμίζει τον πλανήτη Tatooine στο Star Wars.

“Patience my young padawan…”

Στη βάση του Yamaha MT-09

Για να δημιουργήσει το νέο της όχημα η Yamaha πήρε ως βάση τον τρικύλινδρο κινητήρα του Yamaha MT-09 με τα 847cc, έχει όμως νέο στρόφαλο για ομαλότερη απόδοση της ροπής του και καινούργιες ρυθμίσεις ψεκασμού, που σύμφωνα με το εργοστάσιο θα βοηθήσουν τον αναβάτη να οδηγήσει απολαυστικότερα σε δρόμους με στροφές. Όπως και το Yamaha MT-09 διαθέτει τρεις χάρτες οδήγησης, traction control και συμπλέκτη Spip & Assist. Το ρεζερβουάρ του είναι μεγάλο, με χωρητικότητα 18 λίτρων, ενώ υπάρχει και ρευματοδότης 12V.

Ο κινητήρας είναι ο γνωστός μας τρικύλινδρος των 115hp. Το πλαίσιο όμως είναι διαφορετικό. Προσέξτε τις αλουμινένιες πλάκες πάνω στις οποίες εδράζεται το (μακρύτερο) ψαλίδι και το σωληνωτό άνω μέρος του πλαισίου από χάλυβα.

Νέο πλαίσιο

Η Yamahaεξέλιξε ένα εντελώς καινούργιο πλαίσιο προκειμένου να τοποθετήσει το νέο της μπροστινό σύστημα. Είναι ένα υβριδικού τύπου πλαίσιο που συνδυάζει το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο στο άνω τμήμα του (εκεί που στερεώνεται ο κινητήρας και το μπροστινό σύστημα) με αλουμινένια τμήματα στο κάτω μέρος του πλαισίου, εκεί που αναρτάται το ψαλίδι που είναι παρόμοιου σχεδιασμού με το ψαλίδι του MT-09, είναι όμως μακρύτερο 15mm (συνολικά 552mm) ενώ και η σέλα είναι πιο πίσω προκειμένου ο αναβάτης να κάθεται πιο πίσω και να επιτευχθεί καλύτερη κατανομή του βάρους (50:50 υπόσχεται το εργοστάσιο με τον αναβάτη στη θέση του. Το αμορτισέρ είναι πλήρως ρυθμιζόμενο, ενώ ο πίσω τροχός είναι διαμέτρου 17in.

To μπροστινό σύστημα

Τέσσερα αντεστραμμένα τηλεσκοπικά ενώνονται με αρθρώσεις με μια εγκάρσια δοκό που στηρίζεται στο λαιμό. Τα καλάμια έχουν ρυθμιζόμενη απόσβεση επαναφοράς, τα φρένα είναι από το MT-09 και οι τροχοί έχουν διάμετρο 15”. Αν αυτό που βλέπετε σας γεννά την απορία του συνολικού βάρους, η απάντηση είναι 263kg. Πολύ σε απόλυτα νούμερα, λίγο για ένα τέτοιο όχημα.

Η ψυχή ενός τρίτροχου οχήματος είναι το μπροστινό του σύστημα που έχει αποφασιστική σημασία για τη συμπεριφορά του οχήματος. Η Yamaha έχει ακολουθήσει σε γενικές γραμμές τη μέθοδο που έχουμε δει και σε άλλα τρίτροχα οχήματα, αυτή του αρθρωτού τετραπλεύρου. Βλέπουμε όμως ταυτόχρονα και την τοποθέτηση δίδυμων τηλεσκοπικών και μάλιστα upside down τα οποία είναι και ρυθμιζόμενα ως προς την απόσβεση επαναφοράς. Το μετρατρόχιο είναι στα 410mm, είναι σχετικά στενό δηλαδή κι αυτό βοηθά στην πιο «φυσική αίσθηση» όπως λέει η Yamaha, πιο «μοτοσυκλετιστική» θα λέγαμε εμείς.

Οι τροχοί είναι χυτοί αλουμινένιοι με διάμετρο 15in και ελαστικό 120/70. Τα φρένα τα ξέρουμε ήδη από το MT-09. Πρόκειται για δίσκους διαμέτρου 298mm (έναν σε κάθε τροχό) και δαγκάνες ακτινικής στήριξης, που υποστηρίζονται από σύστημα ABS.

To συνολικό βάρος του Yamaha Niken δεν είναι μικρό με απόλυτα νούμερα στα 263kg, προφανώς όμως το βάρος του δεύτερου τροχού και των τεσσάρων καλαμιών μαζί με όλα τους τα παρελκόμενα, ανεβάζει το νούμερο αρκετά ψηλά.

Τρεις τροχοί τώρα και στα πολλά κυβικά

Είναι γεγονός ότι η ιδέα των ανακλινόμενων τροχών στα scooter υπήρξε επιτυχημένη και σημείωσε πωλήσεις. Η Yamaha, έχοντας ήδη εμπειρία από το δικό της Tricity (στα 125cc όμως) τολμά να κάνει ένα βήμα παραπέρα (για την ακρίβεια πολλά βήματα παραπέρα) και να παρουσιάσει ένα παρόμοιο σύστημα σε μεγάλη μοτοσυκλέτα. Το αν θα καλύψει κάποιο κενό στις ανάγκες μεταφοράς του κόσμου ή αν θα μπορέσει να δελεάσει ανθρώπους που αγαπούν να στρίβουν αλλά με περισσότερη ασφάλεια, μένει να το δούμε. Θα εξαρτηθεί και από την τιμή που περιμένουμε να ανακοινωθεί.

Διαβάστε και την επίσημη παρουσίαση της Yamaha με link για τα σχετικά video στο youtube:

«- New Technical Video – NIKEN (YouTube video for embedding only): https://youtu.be/Fz9vk7PRLFk

– 2018 Video – NIKEN (YouTube video for embedding only): https://www.yamaha-motor.eu/NIKEN/index.aspx?mobileredirect=no#gallery=video|id=ERpQ6_NQGPM

Νέα NIKEN της Yamaha: Η επανάσταση σε τρεις τροχούς

Η Yamaha παρουσιάζει την πρώτη τρίτροχη μοτοσυκλέτα με δυνατότητα κλίσης

Η Yamaha είναι μια εταιρεία που θέτει τη δημιουργικότητα στο κέντρο των δραστηριοτήτων της. Από την ίδρυση της Yamaha Motor τον Ιούλιο 1955, η εταιρεία με έδρα την Iwata είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη και παρουσίαση ορισμένων από των πιο επαναστατικών και πρωτοποριακών μοτοσυκλετών και scooter που κατάφεραν να αλλάξουν το τοπίο της αγοράς μηχανοκίνητων δίτροχων.
Η καινοτομία είναι η “ψυχή” της επιχείρησης μοτοσυκλετών και η Yamaha έχει πάντα τα μάτια στραμμένα στο μέλλον για την ανάπτυξη πρωτότυπων και συναρπαστικών νέων τεχνολογιών, αλλά και ριζοσπαστικών νέων ιδεών. Η κυκλοφορία της πρώτης τρίτροχης μοτοσυκλέτας αποδεικνύει την αφοσίωση της εταιρείας στην καινοτομία και αποτελεί ένα ακόμη παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η Yamaha κάνει πραγματικότητα το σλόγκαν “Revs Your Heart”, με τη συναρπαστική και ποικίλη σειρά μοντέλων της.

Η πρώτη τρίτροχη μοτοσυκλέτα παραγωγής παγκοσμίως 
Στο Tokyo Motor Show τον Οκτώβριο 2015, η Yamaha παρουσίασε το πρωτότυπο MWT-9, μια τρίτροχη μοτοσυκλέτα που έκλεινε το μάτι στο μέλλον.  Τώρα, μετά από μόλις δύο χρόνια, η Yamaha αποκαλύπτει την ολοκαίνουργια NIKEN, την πρώτη τρίτροχη μοτοσυκλέτα παραγωγής παγκοσμίως, που είναι έτοιμη να προσφέρει νέες δυνατότητες στους αναβάτες που αναζητούν μια ολοκαίνουργια εμπειρία πρωτοποριακής οδήγησης.

Η ιαπωνική λέξη NIKEN σημαίνει “δύο σπαθιά” και προέρχεται από την Ιαπωνία του 17ου αιώνα, όταν επινοήθηκε για πρώτη φορά η ξιφομαχία με δύο σπαθιά. Αυτό έφερε την επανάσταση και σηματοδότησε την αρχή μιας νέας εποχής στον τομέα της μάχης.

NIKEN: Επιδόσεις σπορ μοτοσυκλέτας με μοναδική αυτοπεποίθηση στις στροφές 
Με τη NIKEN, η Yamaha παρέχει τη δυνατότητα μιας ολοκαίνουριας εποχής στην οδήγηση μοτοσυκλέτας, μια οδηγική επανάσταση – που προσφέρει μια μοναδική αίσθηση στον αναβάτη. Σκεφτείτε να μπορούσατε να στρίβετε με απόλυτη ακρίβεια σε ελικοειδείς δρόμους με απαράμιλλη αυτοπεποίθηση…μια νέα αίσθηση που θα μπορούσε να συγκριθεί με τη συναρπαστική εμπειρία όταν χαράσσετε το χιόνι με τα πέδιλα του σκι.
Η αίσθηση, ο χειρισμός και η εμφάνιση αυτού του επαναστατικού νέου είδους μοτοσυκλέτας είναι κάτι πρωτόγνωρο. Παρόλο που πρόκειται για κάτι διαφορετικό απο τη δίτροχη μοτοσυκλέτα, τα χαρακτηριστικά χειρισμού της NIKEN είναι εξαιρετικά οικεία για τους αναβάτες.
Η προηγμένη, αποκλειστική τεχνολογία της Yamaha που χρησιμοποιείται στη διάταξη διπλών μπροστινών τροχών με κλίση προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης – για υψηλές επιδόσεις στις στροφές, ώστε ο αναβάτης της NIKEN να μπορεί να στρίβει με απόλυτη ακρίβεια σε δρόμους με πολλές στροφές με απαράμιλλη αυτοπεποίθηση. Επιπλέον, στους δύο μπροστινούς τροχούς υπάρχουν δύο μπροστινά ελαστικά και δύο σετ μπροστινών φρένων και έτσι τα επίπεδα πρόσφυσης και πέδησης είναι επίσης πρωτόγνωρα στο δρόμο!

ΥΑΜΑΗΑ NIKEN: Η επανάσταση σε τρεις τροχούς 
Το μοναδικό σύστημα τρίτροχης μοτοσυκλέτας (LMW) της NIKEN προσφέρει εξαιρετικά σπορ και αξιόπιστα χαρακτηριστικά χειρισμού, καθώς και βελτιωμένη αίσθηση ευστάθειας και κρατήματος στις στροφές σε διάφορες συνθήκες εδάφους.
Οι μηχανικοί της Yamaha κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια για να εξασφαλίσουν ότι ο χαρακτήρας της NIKEN δεν θα διαφέρει πολύ από το χαρακτήρα μιας πιο συμβατικής μοτοσυκλέτας και ότι οι περισσότεροι αναβάτες θα μπορέσουν να κάνουν ομαλά τη μετάβαση από ένα δίτροχο στο σύστημα LMW της Yamaha χωρίς να χρειαστεί να αλλάξουν το στυλ της οδήγησής τους. Αλλά μόλις μπουν σε μια στροφή, οι αναβάτες της NIKEN θα αισθανθούν τα ολοένα και μεγαλύτερα επίπεδα αυτοπεποίθησης και απόλαυσης – για περισσότερη διασκέδαση με λιγότερο άγχος.
Οι σπορ επιδόσεις χειρισμού της NIKEN σχεδιάστηκαν για να συμπληρώσουν τις υψηλές συνολικά προδιαγραφές της και για να δώσουν τη δυνατότητα στους αναβάτες να αξιοποιήσουν τις βέλτιστες δυνατότητες του πλούσιου σε ροπή τρικύλινδρου κινητήρα 847 κ.εκ.

Τολμηρή και φουτουριστική σχεδίαση 
Η μυώδης και αθλητική σχεδίαση πλαισίου της NIKEN δείχνει ξεκάθαρα ότι αυτή η πρωτοποριακή νέα τρίτροχη μοτοσυκλέτα της Yamaha σχεδιάστηκε για δυναμική οδήγηση. Οι διπλοί μπροστινοί τροχοί αποτελούν το εστιακό σημείο στο οποίο συνδέονται το φουτουριστικό φέρινγκ και το ενσωματωμένο ρεζερβουάρ καυσίμου, προσδίδοντας μια μοναδική “εμπροσθοβαρή” όψη που τονίζει το τολμηρό και μοναδικό προφίλ της NIKEN.
Οι σχεδιαστές της Yamaha θέλησαν να τονίσουν τη χαρακτηριστική τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο σύστημα LMW και, αντί να την κρύψουν, η κατασκευή και οι μηχανισμοί της Yamaha είναι απόλυτα ορατοί.
Από την οπτική γωνία του αναβάτη, η NIKEN έχει στιβαρή εμφάνιση με μεγάλο πλάτος στο μπροστινό μέρος. Αυτή η εμφάνιση έρχεται σε αντίθεση με το λεπτό ρεζερβουάρ καυσίμου, χαρίζοντας μοναδικό στυλ οδήγησης που δεν υπάρχει σε καμία άλλη μοτοσυκλέτα. Η καμπυλωτή κεντρική σέλα με ανοδική κλίση έχει πλατιά, επίπεδη σχεδίαση με εξαιρετική πίσω στήριξη για υψηλά επίπεδα άνεσης.

Σπορ και ελαφρύ φέρινγκ με διπλούς προβολείς LED 
Η σπορ πρόσοψη διαθέτει διπλούς προβολείς LED που περικλείονται σε ένα καμπυλωτό αεροδυναμικό φέρινγκ με κλίση προς τα κάτω που δεν μοιάζει με κανένα άλλο στο δρόμο. Επίσης, τα διπλά φώτα θέσης τονίζουν τη στιβαρή και σταθερή αίσθηση των διπλών μπροστινών τροχών.
Το πλατύ μπροστινό φέρινγκ και ο σπορ ανεμοθώρακας προσφέρουν στον αναβάτη της NIKEN εκπληκτική προστασία από τις καιρικές συνθήκες και σε συνδυασμό με τη φυσική θέση οδήγησης, αυτή η προηγμένη μοτοσυκλέτα με σύστημα LMW είναι έτοιμη για τα πάντα: από συναρπαστική οδήγηση στις στροφές μέχρι εξορμήσεις τα Σαββατοκύριακα. Οι καθρέπτες προέρχονται από την YZF-R1, έχουν ενσωματωμένα φλας LED και σχεδιάστηκαν για να παρέχουν σαφές ορατό πεδίο πίσω ακόμα και όταν αλλάζει η θέση οδήγησης.
Σε αντίθεση με το μπροστινό μέρος μεγάλου πλάτους, το λεπτό, κεκλιμένο προς τα πάνω πίσω μέρος και το ξεχωριστό πλαίσιο πινακίδας κυκλοφορίας προσδίδουν μια αίσθηση ευελιξίας, τονίζοντας το επαναστατικό στυλ της NIKEN που πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα στους δρόμους της Ευρώπης.

Υβριδικός σκελετός από χάλυβα και αλουμίνιο 
Η NIKEN σχεδιάστηκε για να ανταπεξέρχεται σε ένα μεγάλο εύρος συνθηκών οδήγησης. Έτσι, για υψηλά επίπεδα ευστάθειας κατά την κίνηση σε ευθεία και σπορ επιδόσεις στις στροφές, αναπτύχθηκε ένα νέο είδος υβριδικού σκελετού.
Η περιοχή του σωλήνα της εξάτμισης έχει κατασκευαστεί από χυτό χάλυβα, ενώ η περιοχή άρθρωσης του ψαλιδιού είναι από χυτό αλουμίνιο και ο κύριος σκελετός που συνδέει αυτά τα δύο συγκροτήματα είναι από χαλυβδοσωλήνα. Παρέχοντας τα απαιτούμενα επίπεδα ανθεκτικότητας, ακαμψίας και ευελιξίας ακριβώς εκεί όπου είναι απαραίτητα, αυτή η υβριδική σχεδίαση βελτιώνει τη σταθερή και φυσική αίσθηση του μπροστινού τμήματος διπλών τροχών με κλίση και προσφέρει σπορ ευελιξία και εξαιρετικές επιδόσεις χειρισμού της μοτοσυκλέτας.

Ισορροπημένη σχεδίαση πλαισίου 
Η μοναδική τρίτροχη διάταξη του συστήματος LWM της NIKEN διαθέτει μια διάσταση που δεν έχουν οι συμβατικές μοτοσυκλέτες. Επίσης, για να βελτιστοποιηθούν οι επιδόσεις χειρισμού της NIKEN, χρησιμοποιείται ένα ψαλίδι αλουμινίου μήκους 552 mm. Αυτό το ψαλίδι έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 15 mm σε σύγκριση με τη σχεδίαση της MT-09. Το αυξημένο μήκος προσφέρει αίσθηση υψηλής ευστάθειας στις στροφές.
Ένα άλλο βασικό σχεδιαστικό στοιχείο είναι η θέση οδήγησης. Σε σύγκριση με την MT-09, ο αναβάτης της NIKEN κάθεται περίπου 50 mm πιο πίσω. Αυτή η θέση οδήγησης παρέχει ιδανική κατανομή βάρους μπροστά-πίσω 50:50 μαζί με τον αναβάτη στη θέση οδήγησης – για φυσικό χειρισμό και αίσθηση τιμονιού.

Διπλό “εξωτερικό” ανάποδο μπροστινό πιρούνι 
Για να επιτευχθούν οι δυνατότητες σπορ χειρισμού της μοτοσυκλέτας, η μέγιστη γωνία κλίσης της NIKEN είναι σε 45 μοίρες, κάτι που είναι δυνατό με τη χρήση του μηχανισμού οδήγησης διπλού άξονα Ackermann, σε συνδυασμό με το αρθρωτό σύστημα ανάρτησης που τοποθετείται στο εξωτερικό μέρος των τροχών.

Το διπλό “εξωτερικό” ανάποδο μπροστινό πιρούνι είναι εξοπλισμένο με ρυθμιστές απόσβεσης επαναφοράς και συμπίεσης, οι οποίοι επιτρέπουν στον αναβάτη να ορίζει την ιδανική ρύθμιση ανάρτησης. Επίσης, το σχετικά στενό μετατρόχιο 410 mm συμβάλλει στη φυσική αίσθηση τιμονιού της NIKEN, διατηρώντας το συνολικό πλάτος σε ένα ελάχιστο επίπεδο.

Πλήρως ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση 
Η πίσω ανάρτηση της NIKEN προσφέρει πλήρη δυνατότητα ρύθμισης για την προφόρτιση και την απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς, ώστε ο αναβάτης να μπορεί να την ρυθμίζει ανάλογα με τις διάφορες συνθήκες. Επιπλέον, για μεγαλύτερη άνεση, η προφόρτιση μπορεί να ρυθμιστεί χωρίς εργαλεία.
Διπλοί μπροστινοί τροχοί 15″ για εξαιρετικές επιδόσεις στις στροφές 
Χάρη στα υψηλά επίπεδα κρατήματος και την αίσθηση μεγαλύτερης ευστάθειας που παρέχουν οι δύο μπροστινοί τροχοί, η NIKEN έχει σχεδιαστεί για να στρίβει με απόλυτη ακρίβεια στις στροφές και να προσφέρει μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης σε δρόμους με πολλές στροφές.
Οι διπλοί μπροστινοί τροχοί 15″ τοποθετούνται με ελαστικά της σειράς 120/70R15 V που σχεδιάστηκαν ειδικά για τις μοναδικές απαιτήσεις αυτής της τρίτροχης μοτοσυκλέτας. Παρέχουν υψηλά επίπεδα κρατήματος, αντοχή στην τριβή και εκπληκτικές δυνατότητες οδήγησης στη βροχή, αυξάνοντας έτσι τις εξαιρετικές επιδόσεις της NIKEN στις στροφές.

Διπλά μπροστινά δισκόφρενα 298 mm 
Τα διπλά μπροστινά δισκόφρενα 298 mm προσφέρουν υψηλά επίπεδα απόδοσης κατά το φρενάρισμα, ενώ η αυξημένη περιοχή επαφής με την άσφαλτο που εξασφαλίζεται από τους διπλούς μπροστινούς τροχούς επιτρέπει το γρήγορο και αποτελεσματικό φρενάρισμα της NIKEN. Το πίσω φρένο διαθέτει δισκόφρενο μεγάλης διαμέτρου 282 mm. Με αυτά τα τρία δισκόφρενα μεγάλης διαμέτρου να επενεργούν σε τρεις τροχούς, οι αναβάτες της NIKEN απολαμβάνουν υψηλό επίπεδο ελέγχου.

Νέος κινητήρας CP3 847 κ.εκ. 
Ο τρικύλινδρος κινητήρας 847 κ.εκ. που διαθέτει η νέα NIKEN είναι ειδικά σχεδιασμένος με βάση τον εξαιρετικά επιτυχημένο κινητήρα που χρησιμοποιείται στην κορυφαία σε πωλήσεις MT-09, καθώς και στις Tracer 900 και XSR900.
Για να μπορεί να αντεπεξέλθει στις μοναδικές απαιτήσεις της NIKEN, αυτός ο πλούσιος σε ροπή κινητήρας με “φιλοσοφία crossplane” διαθέτει ειδικές ρυθμίσεις ψεκασμού καυσίμου που σχεδιάστηκαν για να ενισχύσουν τις επιδόσεις αυτής της ριζοσπαστικής μοτοσυκλέτας στο περιβάλλον για το οποίο είναι φτιαγμένη: τους γεμάτους στροφές δρόμους. Υπάρχει επίσης ένας στρόφαλος νέας σχεδίασης, ο οποίος προσφέρει εξαιρετική δυνατότητα οδήγησης και ομαλότερες εκκινήσεις.
Οι αναβάτες της NIKEN επωφελούνται επίσης από την πιο πρόσφατη τεχνολογία ηλεκτρονικού ελέγχου, όπως είναι το YCC-T, το D-MODE, το Traction Control και το Cruise Control, καθώς και από το συμπλέκτη A&S και το σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων που παρέχει υψηλό επίπεδο δυνατότητας ελέγχου και διασκεδαστική οδήγηση σε διάφορες οδηγικές συνθήκες.

Ρεζερβουάρ καυσίμου αλουμινίου τύπου σειράς R 
Η κορυφαία ποιότητα και οι υψηλές συνολικά προδιαγραφές της NIKEN είναι εμφανείς και από το όμορφα διαμορφωμένο ρεζερβουάρ καυσίμου αλουμινίου που δημιουργήθηκε με την ίδια προηγμένη τεχνολογία παραγωγής όπως και οι YZF-R1 και YZF-R6.
Με κομψές και ρέουσες γραμμές που συνδυάζονται άψογα με το μπροστινό φέρινγκ μεγάλου πλάτους, η σχεδίαση αυτού του ελαφριού ρεζερβουάρ καυσίμου διαθέτει κοίλες επιφάνειες που παρέχουν μια περιοχή σταθερής στήριξης των γονάτων και επιτρέπουν στον αναβάτη να κινείται ελεύθερα.
Με χωρητικότητα 18 λίτρων, αυτό το υψηλής ποιότητας, ελαφρύ ρεζερβουάρ αλουμινίου παρέχει αυτονομία άνω των 300 χλμ., ώστε ο αναβάτης της NIKEN να μπορεί να καλύπτει αρκετά μεγάλες αποστάσεις με ελάχιστες στάσεις για ανεφοδιασμό.

Πίνακας οργάνων μικρών διαστάσεων με οθόνη LCD 
Ακόμα ένα χαρακτηριστικό που ενισχύει την κορυφαία εμφάνιση και αίσθηση της NIKEN είναι το μαύρο φόντο της οθόνης οργάνων LCD, που εμφανίζει με σαφήνεια όλες τις βασικές πληροφορίες στον αναβάτη και παρέχει εξαιρετική ορατότητα, ημέρα και νύχτα.

NIKEN: Μια ολοκαίνουργια εμπειρία οδήγησης 
Η νέα NIKEN προσφέρει πολλά περισσότερα από υψηλές επιδόσεις. Οι κορυφαίες προδιαγραφές και η φουτουριστική σχεδίαση προσφέρουν μια ολοκαίνουργια διάσταση ελέγχου κατά την οδήγηση, αυξάνοντας τη διασκέδαση και την απόλαυση σε κάθε ταξίδι.
Επιπλέον, η εξαιρετική αίσθηση ευστάθειας και δυνατότητας ελέγχου που προσφέρει η διάταξη διπλών μπροστινών τροχών θα προσελκύσει σίγουρα πολλούς έμπειρους αναβάτες που αναζητούν ένα νέο είδος οχήματος.
Η NIKEN αντιπροσωπεύει μία από τις πιο σημαντικές εξελίξεις που σημειώθηκαν στον κόσμο της μοτοσυκλέτας εδώ και πολλά χρόνια. Έφτασε η απόλυτη μοτοσυκλέτα για την οδήγηση σε στροφές. Ένα νέο εμβληματικό μοντέλο θα κάνει την εμφάνισή του στους ευρωπαϊκούς δρόμους στο δεύτερο μισό του 2018.

Κύρια χαρακτηριστικά της YAMAHA NIKEN

– Ολοκαίνουργια ιδέα στον κλάδο των μοτοσυκλετών

– Μοναδικές δυνατότητες οδήγησης στις στροφές

– Εξαιρετική αίσθηση κρατήματος, σιγουριάς και φρεναρίσματος στο μπροστινό μέρος

– Ριζοσπαστική σχεδίαση

– Προηγμένη τεχνολογία τρίτροχου οχήματος με κλίση

– Μεγάλη γωνία κλίσης, έως και 45 μοίρες

– Σύστημα οδήγησης Ackermann με διπλό ανάποδο μπροστινό πιρούνι

– Υβριδικός σκελετός από χάλυβα και αλουμίνιο με ψαλίδι από χυτό αλουμίνιο

– Κατανομή βάρους μπροστά-πίσω περίπου 50:50 μαζί με τον αναβάτη

– Τρικύλινδρος, υγρόψυκτος, κινητήρας CP3 547 κ.εκ., με 2ΕΕΚ

– Ειδικές ρυθμίσεις ψεκασμού καυσίμου και βελτιστοποιημένη ισορροπία στροφάλου

– Προβολέας και πίσω φως LED

– Καθρέπτες από την YZF-R1 με ενσωματωμένα φλας LED

– Διπλοί μπροστινοί τροχοί 15″ με μετατρόχιο 410 mm, πίσω τροχός 17″

– YCC-T

– D-MODE με 3 τρόπους λειτουργίας κινητήρα

– Σύστημα ελέγχου πορείας – λειτουργεί πάνω από τα 50 χλμ./ώρα

– Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης 2 επιπέδων, καθώς και δυνατότητα απενεργοποίησης

– Συμπλέκτης A&S για υψηλή ευστάθεια κατά το κατέβασμα ταχυτήτων

– Σύστημα Quick shifter για ομαλότερο ανέβασμα ταχυτήτων

– Πίνακας οργάνων μικρών διαστάσεων με οθόνη LCD

– Ρεζερβουάρ καυσίμου αλουμινίου 18 λίτρων

– Πλήρως ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση

– Διπλά μπροστινά δισκόφρενα 298 mm και πίσω δισκόφρενο 282 mm

– Πρίζα 12 V DC

Διαθεσιμότητα και τιμή
Οι πρώτες μοτοσυκλέτες NIKEN του 2018 που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά θα διατεθούν μέσω online παραγγελιών. Η ημερομηνία έναρξης των online κρατήσεων και η τιμή της NIKEN θα ανακοινωθούν μέσα στους επόμενους μήνες».

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2018

Copyright© MrBike – 2018

Yamaha

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά Yamaha Niken (2018) Κινητήρας Yamaha, τετράχρονος, υγρόψυκτος, τρικύλινδρος crossplane με 4  βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 78,0 x 59,1 Χωρητικότητα (cc) 847 Σχέση συμπίεσης 11,5:1 Μέγιστη ισχύς 115hp (84,6kW)/10000rpm Μέγιστη ροπή 87,5 Nm (8,9 kgm) / 8.500 rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός YCC-T  ride by wire Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Κιβώτιο 6 σχέσεις, συμπλέκτης S&A Πλαίσιο Υβριδικό – συνδυασμός ατσάλινου σωληνωτού άνω τμήμτος με αλουμένια τμήματα στην έδραση του ψαλιδιούσε σχήμα διαμαντιού. Αλουμινένιο ψαλίδι Μπροστινή ανάρτηση Τετράπλευρο αρθρωτό σύστημα που επιτρέπει την κλίση των τροχών. Τέσσερα αντρεστραμμένα τηλεσκοπικά καλάμια με διαδρομή 110mm. Ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς. Μετατρόχιο 410mm Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ με μοχλικό, με διαδρομή 125mm και ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς και συμπίεσης Μπροστινό φρένο 2 Δίσκοι,  διαμέτρου 298mm. Δαγκάνες 4 εμβόλων ακτινικής στήριξης, ΑΒS Πίσω φρένο Δίσκος 245mm, δαγκάνα μονού εμβόλου, ABS Μπροστινό ελαστικό 2 X 120/70-15 Πίσω ελαστικό 190/55-17 Bridgestone Battlax S20 Μήκος (mm) 2.150 Πλάτος (mm) 885 Υψος (mm) 1.250 Υψος σέλας (mm) 820 Μεταξόνιο (mm) 1.510 Ιχνος (mm) – Γωνία Caster – Βάρος (kg) 263 πλήρες υγρών Ρεζερβουάρ (lt) 18