Street
Εμφανίσεις: 429
 

Yamaha-Niken-action-3

Μετά από όλη την προβολή που πήρε και με δεδομένες τις φυσικές διαφορές, η πιο σημαντική ίσως συνειδητοποίηση όταν καβαλάς το Yamaha Niken είναι ότι το επαναστατικό τρίτροχο δίνει εξαιρετικά νορμάλ αίσθηση και μερικές φορές φαίνεται να έχει ένα καθαρό πλεονέκτημα έναντι των περισσοτέρων μοτοσυκλετών.

Στις Αλπεις

Βρέθηκα να καβαλάω το Yamaha Niken σε έναν ορεινό δρόμων των αυστριακών Αλπεων, με κατεύθυνση το διάσημο Grossglockner pass ανάμεσα στις θεαματικές βουνοκορφές που ακόμη και στα τέλη της άνοιξης είναι καλυμμένες με χιόνι. Εδώ πάνω η απόσταση από τη μια στροφή στην άλλη είναι μόλις μια γκαζιά και το Yamaha Niken παίρνει τις στροφές με εντυπωσιακό τρόπο. Αλλάζει κατεύθυνση με ευκολία και ακρίβεια, ακουμπώντας πού και πού το μαρσπιέ στην άσφαλτο δίνοντας την αίσθηση ότι είναι γρήγορο, ελεγχόμενο και πολύ διασκεδαστικό.

Οι πιο καλές στιγμές του είναι πιθανότατα ακριβώς εκείνες που είναι εγκυμονούν κινδύνους σε μια συμβατική μοτοσυκλέτα: για παράδειγμα σε πολλές περιπτώσεις έβγαινα από μια στροφή κι ανακάλυπτα ότι ο δρόμος ήταν βρεγμένος από μια λωρίδα λιωμένου χιονιού. Μια τέτοια κατάσταση θα μπορούσε να είναι αρκετά δύσκολη σε μια οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα, όχι όμως τόσο στο Yamaha Niken με τον έξτρα εμπρός τροχό που προσφέρει καθησυχαστικά υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και σταθερότητας, ακόμη κι όταν ο κίνδυνος αυξάνεται λόγω ανάποδης κλίσης ή από χαλίκια στο δρόμο.

Yamaha-Niken-statics-3

Μια καλή ιδέα

Μια τέτοια αίσθηση ασφάλειας σίγουρα είναι οικεία σε οποιονδήποτε έχει οδηγήσει ένα Piaggio MP3 ή κάποιο άλλο παρόμοιοι τρίτροχο που ακολούθησαν μετά την παρουσίασή του το 2006. Η Yamaha έφτιαξε το πρώτο της τρίκυκλο πριν από τέσσερα χρόνια το Yamaha Tricity 125 που καταξιώθηκε σε αρκετές αγορές, χωρίς όμως να έχει αντίστοιχο αντίκτυπο.

Τώρα το γιαπωνέζικο εργοστάσιο έχει υιοθετήσει την τεχνολογία του Tricity για να φέρει την τρίτροχη ιδέα στους μοτοσυκλετιστές. Η Yamaha λέει ότι το Niken -το όνομα σημαίνει «δύο σπαθιά» -είναι σχεδιασμένο για έμπειρους αναβάτες, κι όχι σκουτεράδες ή οδηγούς αυτοκινήτου.

Yamaha-Niken-detail-3-front-system

Για μια παραπάνω ρόδα

To εντυπωσιακό design βάζει την τεχνολογία στο επίκεντρο. Οι δίδυμοι σωλήνες με το μπλε φινίρισμα να έρχεται σε αντίθεση με τη σκούρα γκρι βαφή των πλαστικών, κυριαρχούν στην όψη του εμπρός μέρους αριστερά και δεξιά, στην εξωτερική πλευρά του ζεύγους εμπρός τροχών διαμέτρου 15 ιντσών (και όχι από την εσωτερική όπως στο Tricity). Οι μοχλοί του συστήματος κρύβονται εν μέρει από το φαρδύ και επιθετικά σχεδιασμένο μισό φέρινγκ με μια μικρή ζελατίνα και δύο προβολείς με πολλαπλά LED.

Yamaha-Niken-detail-9-front-lights

Στη βάση του Yamaha MT-09

Το υπόλοιπο Yamaha Niken είναι αρκετά συμβατικό. Ουσιαστικά είναι άλλο ένα μέλος της οικογένειας των τρικύλινδρων Yamaha MT-09. O 12βάλβιδος κινητήρας των 847cc είναι ελαφρώς αλλαγμένος, χωρίς όμως να έχει διαφοροποιηθεί η μέγιστη ισχύς των 113 ίππων στις 10.000rpm. Το πλαίσιο αντίθετα είναι καινούργιο, συνδυάζοντας τους χαλύβδινους σωλήνες με αλουμινένιο λαιμό σκελετού και αλουμινένιο τμήμα στο σημείο έδρασης του πιρουνιού. Ένα συμβατικό αλουμινένιο ψαλίδι συνεργάζεται με το οριζόντια τοποθετημένο πίσω αμορτισέρ.

Yamaha-Niken-detail-1-engine

Η σέλα είναι σε λογικό ύψος 820mm (ίδιο με του Yamaha MT-09 και 30mm χαμηλότερα από το SP και το Tracer), είναι όμως αρκετά φαρδύ και το Yamaha Niken έδινε την αίσθηση ογκώδους μοτοσυκλέτας όταν έκατσα επάνω του.

Yamaha Nikenon board

Όταν έκατασα πάνω στο Yamaha Niken έβλεπα ακριβώς μπροστά μου την κοντή ζελατίνα, μια φαρδιά έκταση γκρίζου πλαστικού, και μια απλή οθόνη υγρών κρυστάλλων με μεγάλη ένδειξη ταχυμέτρου και μπάρα στροφομέτρου στο επάνω μέρος. Τα ηλεκτρονικά είναι χοντρικά ίδια με του MT-09, με τρεις χάρτες οδήγησης και traction control δύο επιπέδων, συν ένα cruise control (όπως στο 900GT) που ρυθμίζεται από κουμπιά στο τιμόνι αριστερά. Το φαρδύ μονοκόμματο τιμόνι βοηθά πολύ με το μοχλό που δίνει στο να σηκώσεις το Yamaha Niken από το πλάγιο σταντ. Στα 263kgμε γεμάτο ρεζερβουάρ είναι σχεδόν 50kg βαρύτερο από το Tracer 900 (αν και είναι 20kg ελαφρύτερο από το FJR 1300) επομένως χρειάζεται δύναμη και μετά συγκέντρωση όταν το φέρεις σε όρθια θέση επειδή δεν έχει σύστημα κλειδώματος στην ανάκλιση των τροχών όπως το MP3.

Yamaha-Niken-action-2

 

Η θέση οδήγησης είναι λίγο πιο ξεκούραστη από του Tracer με το τιμόνι και τη σέλα πιο κάτω και πιο πίσω τοποθετημένα, αλλά και λίγο λιγότερο χώρο για τα πόδια. Το βάρος γίνεται αισθητό και εν κινήσει, όμως το Yamaha Niken έδειχνε αρκετά καλά ισορροπημένο καθώς έφευγα από το ξενοδοχείο της παρουσίασης κοντά στο Kitzbühel με τη βοήθεια του μεγάλου κοψίματος του τιμονιού που έκανε τις μανούβρες χαμηλής ταχύτητας εύκολες. Το ίδιο ισχύει και για την αίσθηση στις στροφές που ήταν τόσο αυθόρμητη που με το ζόρι αντιλαμβανόμουν τον έξτρα τροχό.

Το Yamaha Niken δεν έδινε αίσθηση ακριβώς σαν νορμάλ μοτοσυκλέτα όμως δεν ήταν πιο δύσκολο να το οδηγήσεις σε σχέση με κάτι σαν το FJR. Μια αμυδρή ασάφεια με πολύ χαμηλή ταχύτητα εξαφανίζεται όταν η ταχύτητα αυξηθεί, χωρίς να δημιουργεί ανησυχία.

Η μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με μια κανονική μοτοσυκλέτα έγκειται στην ευκολία που το Yamaha Niken περνούσε πάνω από τις ατέλειες του δρόμου. Καθώς ο ένας τροχός έπεφτε στη λακκούβα, η ανάρτηση μπορούσε να αντιδράσει τη στιγμή που ο άλλος τροχός δεν επηρεαζόταν. Εδινε την εντύπωση μιας μοτοσυκλέτας με πολύ περισσότερη διαδρομή στην εμπρός ανάρτηση από τα 110mm που έχει στην πραγματικότητα. Τα καλάμια και από τις δύο πλευρές είναι ρυθμιζόμενα πλήρως, αλλά λειτουργούσε πολύ καλά με τις βασικές ρυθμίσεις. Το πίσω αμορτισέρ δεν μπορούσε να ισοσταθμίσει τη λειτουργία της εμπρός ανάρτησης, όμως κι αυτό λειτουργούσε ικανοποιητικά και ταυτόχρονα διαθέτει στρόφιγγα για την ρύθμιση της προφόρτισης του ελατηρίου και ρύθμιση για την απόσβεση επαναφοράς.

Οι επιδόσεις στην ευθεία ήταν δυνατές, αλλά όχι εξαιρετικές -όπως θα περίμενε κανείς από ένα MT-09 που κουβαλά τόσο επιπλέον βάρος όσο ενός συνεπιβάτη. Ο κινητήρας εσωτερικά δεν έχει αλλαγές πέρα από τον βαρύτερο στρόφαλο που προσφέρει 18% μεγαλύτερη αδράνεια, που στόχο έχει να προσθέσει οδηγισιμότητα με μικρό κόστος στην απόκριση. Αλλωστε και το γρανάζωμα είναι κοντύτερο κατά δύο δόντια στο πίσω γρανάζι. Επίσης τα γρανάζια του εξατάχυτου κιβωτίου είναι ενισχυμένα.

Yamaha-Niken-detail-8-display

Το σύστημα ψεκασμού είναι ξαναρυθμισμένο για να ταιριάζει στις αλλαγές του κινητήρα, όμως δεν μπορούσε να κάνει πολλά πράγματα για το υψόμετρο που βρίσκεται ο αλπικός δρόμος Grossglockner και που έκλεβε δύναμη από το Yamaha Niken κάνοντας το να φαίνεται ξέπνοο πού και πού. Ακόμη και στον πιο επιθετικό χάρτη οδήγησης δεν μπορούσε να φτάσει τον σουζάτο ενθουσιασμό ενός Yamaha MT-09 (αν και ένας Πολωνός δημοσιογράφος κατάφερε να λυγίσει την πινακίδα). Πάντως το Yamaha Niken ορμούσε αρκετά δυνατά ώστε να είναι διασκεδαστικό, βγάζοντας τον οικείο τρικύλινδρο ήχο από την κοντή εξάτμιση και με τη βοήθεια του quick-shifter που ξέρουμε κι από άλλα τρικύλινδρα της Yamaha και που λειτουργούσε πολύ αποτελεσματικά, αλλά μόνο στα ανεβάσματα.

Τα γκάζια του

Στις ευθείες που διατρέχουν τις κοιλάδες το Yamaha Niken μπορούσε να ταξιδεύει άνετα και χαλαρά με 150km/h και μπορούσε να φτάσει τα 210km/h παραμένοντας σταθερό με τη ζελατίνα και το φαρδύ φέρινγκ να κάνουν πολύ καλύτερη δουλειά από αυτό που περίμενα ως προς την προστασία από τον άνεμο. Εδινε επίσης την αίσθηση ότι είναι συγκροτημένο στις γρήγορες ανοιχτές στροφές, αλλάζοντας κατεύθυνση χωρίς προσπάθεια με ένα απλό σπρώξιμο στο φαρδύ τιμόνι, διατηρώντας γαλήνια ακρίβεια και γενικά δίνοντας την εντύπωση ότι αισθάνεται άνετα στην υψηλή ταχύτητα.

Την περισσότερη ημέρα την περάσαμε σε πιο στριφτερούς δρόμους, όπου το Yamaha Niken κάλυψε εν μέρει τις προσδοκίες που μας είχε δημιουργήσει το εργοστάσιο ως προς τις σε στυλ σκι δυνατότητες να στρίβει. Αισθανόταν κατά κύριο λόγο σαν στο σπίτι του στους καλοστροωμένους δρόμους του Grossglockner. Τις στροφές εκεί τις παίρνεις συνήθως με δευτέρα και με την αυτοπεποίθηση που σου δίνει η πρόσφυση των εμπρός τροχών ώστε να το πλαγιάσεις γρήγορα με τα μαρσπιέ να ακουμπούν κάτω καμιά φορά, όταν η μοτοσυκλέτα έφτανε το όριο κλίσης των 45 μοιρών.

Yamaha-Niken-action-5

To Yamaha Niken αργότερα συμπεριφέρθηκε πότε καλύτερα, πότε χειρότερα καθώς κατηφορίζαμε προς το κάτω μέρος της κοιλάδας. Εδώ η επιφάνεια του δρόμου συχνά ήταν σπασμένη και καμιά φορά υπήρχαν ενδείξεις στο δρόμο ότι είχαν περάσει… βόδια. Η σταθερότητα του Yamaha στα φρένα ενέπνεε εμπιστοσύνη και το ίδιο ίσχυε για τη δυνατότητα του ενός τροχού να βρίσκει πρόσφυση τη στιγμή που ο άλλος πατούσε τις γλιστερές σβουνιές.

Αλλά και τα φρένα μου φάνηκαν ότι έκαναν πολύ καλή δουλειά. Κάποιοι άλλοι δημοσιογράφοι στην παρουσίαση ήταν αρκετά επικριτικοί και είναι αλήθεια ότι το αρχικό δάγκωμα θα μπορούσε να είναι πιο δυνατό, ειδικά αν συνηθίζεις χρησιμοποιείς μόνο ένα ή δύο δάχτυλα στη μανέτα. Η διαθέσιμη δύναμη όμως είναι αρκετά μεγάλη από τους δίσκους των 265mm με τις τετραέμβολες δαγκάνες σε κάθε τροχό και το γεγονός ότι έχει δύο εμπρός τροχούς με ανεξάρτητο ABS επιτρέπει το δυνατό φρενάρισμα ακόμη και σε ανομοιογενείς επιφάνειες. Ένα δυνατό πάτημα στη μανέτα σε καλό οδόστρωμα μπορούσε να σηκώσει στον αέρα τον πίσω τροχό, κι αυτό όχι μόνο επειδή το βάρος της μοτοσυκλέτας είναι υψηλό και συγκεντρωμένο προς τα μπροστά.

Μερικοί αναβάτες που συνάντησαν περισσότερη βροχή είπαν ότι το 190άρι πίσω ελαστικό δεν είχε καλή πρόσφυση και ότι ενεργοποιούσε πολύ γρήγορα το traction control στην επιτάχυνση. Το Bridgestone Battlax Adventure 41 έχουν πράγματι πιο τουριστικό χαρακτήρα, όμως δεν μου δημιούργησαν προβλήματα ούτε στους σκονισμένους, ούτε στους υγρούς δρόμους και στο στεγνό μπορούσαν να αξιοποιήσουν το αρκετά μεγάλο περιθώριο κλίσης.

Αν το Yamaha Niken έχει μια αδυναμία τότε μάλλον είναι στις πολύ σφιχτές στροφές, εκεί που έπρεπε να κόψω σε ταχύτητα βαδίσματος για να τις πάρω. Εδώ είχε την τάση να πέφτει μέσα στη στροφή ελαφρώς και μετά στην έξοδο υπέστρεφε. Το γεγονός ότι έπεφτε προς τη στροφή μπορούσε να μειωθεί αν μέσα στη στροφή το συμπλεκτάριζες ή πατούσες λίγο πίσω φρένο, όμως το βάρος στο εμπρός μέρος δεν μπορούσες να το ξεχάσεις.

Αλλά πάλι τέτοιες στροφές θα βρουν στο δρόμο τους ελάχιστοι αναβάτες, επομένως αν αυτό είναι το μειονέκτημά του, τότε δεν είναι και πολύ σπουδαίο. Υπογράμμισε πάντως ότι παρά την έμφαση που έδωσε η Yamaha στις σπορ δυνατότητες του Yamaha Niken και τις δυνατότητές του στη στροφή, το μεγάλο τρίτροχο είναι περισσότερο ένα ωραίο sport-tourer.

Πρακτικότητα

Ετσι όπως είναι έχει καλή προστασία από τον αέρα, άνετη σέλα για τα 280km που κάναμε σε μια μέρα, στιβαρές χειρολαβές συνεπιβάτη, χρήσιμους αν και μακρινούς καθρέφτες, ρευματοδότη 12V, και ένα 18λιτρο ρεζερβουάρ που αρκεί για 250km με την κατανάλωση που γράψαμε στην παρουσίαση στα 7lt/100km, που σίγουρα οι περισσότεροι αναβάτες θα βελτιώσουν κατά πολύ.

Yamaha-Niken-detail-10-seats

Μια μεγαλύτερη, ρυθμιζόμενη ζελατίνα, προστατευτικές χούφτες, θερμαινόμενα γκριπ και βαλίτσες θα μπορούσαν να βελτιώσουν την πρακτικότητα του Yamaha Niken και να το μετατρέψουν σε ένα πολύ ικανό all round που θα ήταν το ίδιο χαρούμενο να ξύνει τα μαρσπιέ του, να σε πηγαίνει στη δουλειά ή στο ταξίδι. Τέτοιου είδους αξεσουάρ θα ακολουθήσουν, πάντως τα πρώτα που προσφέρει η Yamaha είναι για πιο σπορ look και επιδόσεις και περιλαμβάνουν προστατευτικά πτώσης, μικρές χούφτες και εξάτμιση Akrapovic. Όλα αυτά ενδυναμώνουν την εντύπωση ότι ούτε και η Yamaha δεν είναι σίγουρη για το τι ακριβώς είναι το Niken, σε ποιον απευθύνεται που μπορεί να φτάσει. Αλλά αυτό δεν πειράζει, επειδή αυτό που είναι πιο σημαντικό είναι ότι είναι γρήγορο, πολύπλευρο, διασκεδαστικό και σε ρεαλιστική τιμή. Η εξαιρετική πρόσφυση του εμπρός μέρους θα μπορούσε να πει κανείς ότι δεν του δίνει το απόλυτο πλεονέκτημα τη στιγμή που καλές δίτροχες μοτοσυκλέτες είναι εξοπλισμένες με cornering ABS, όμως εξακολουθεί να είναι ένα μοναδικό και γεμάτο αξία χαρακτηριστικό.

Μια γενναία και πρωτότυπη επιλογή!

Για ένα όχημα που έχει τόσο τρελό και διαφορετικό look, το Yamaha Niken είναι αξιοσημείωτα νορμάλ στην οδήγηση. Το αν θα καταλήξει ως ένας επιτυχημένος τρίτροχος πρωτοπόρος, όπως το MP3 ή απλά θα καταγραφεί στα μοτοσυκλετιστικά ιστορικά βιβλία μαζί με το Yamaha GTS 1000 (με τον εναλλακτικό μηχανισμό για τιμόνι) ή σαν το BMW C1 (το scooter με το rollbar και τη σκεπή), μένει να το δούμε. Πολλοί αναβάτες όμως μπορούν να πειστούν να το δοκιμάσουν και ίσως αυτή η πιο γενναία και πρωτότυπη μοτοσυκλέτα των τελευταίων ετών ίσως να είναι η αρχή για κάτι μεγάλο.

Yamaha-Niken-statics-4

Leaning Multi Wheeler technologyΤο σύστημα των εμπρός τροχών του Yamaha Niken

Το σχέδιο του μηχανισμού των εμπρός τροχών του Yamaha Niken είναι παρόμοιο με του Yamaha Tricity, όμως η βασική τους διαφορά είναι ότι το ζεύγος των καλαμιών περνά εξωτερικά των τροχών και όχι εσωτερικά κι έτσι αφήνει περισσότερο χώρο ανάμεσά τους ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη κλίση των 45 μοιρών. Και ναι μεν χρειάζονται διπλά καλάμια σε κάθε πλευρά, μόνο όμως τα πίσω καλάμια με διάμετρο 43mm προσφέρουν πλήρεις υπηρεσίες ανάρτησης, μαζί με ρύθμιση για προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς. Τα πιο λεπτά καλάμια των 41mm εμποδίζουν την παραμόρφωση και προσφέρουν έξτρα αντίσταση καθώς δουλεύεται η διαδρομή των 110mm. H γεωμετρία του πλαισίου είναι πολύ γρήγορη σε σχέση με μια συμβατική μοτοσυικλέτα, με γωνία κάστερ στις 20 μοίρες μόνο και ίχνος στα 74mm.

Το κύριο χαρακτηριστικό της λειτουργίας του συστήματος είναι οι μοχλοί που σχηματίζουν παραλληλόγραμμο και που συγκρατούν τα ζεύγη καλαμιών αριστερά και δεξιά στην ευθεία. Όπως και στα αυτοκίνητα το Yamaha Niken απαιτεί από το σύστημα διεύθυνσης να έχει τη λεγόμενη γεωμετρία Ackermann που χρησιμοποιεί μοχλούς που επιτρέπουν στον εσωτερικό εμπρός τροχό να διαγράφει πιο σφιχτή ακτίνα σε σχέση με τον εξωτερικό όταν στρίβει.

Η Yamaha επέλεξε τροχό διαμέτρου 15in εμπρός, αφού πειραματίστηκε με μεγαλύτερες και μικρότερες διαμέτρους και ισχυρίζεται ότι αυτό δίνει κάπου 80% περισσότερη πρόσφυση από έναν κλασικό εμπρός τροχό. Το μετατρόχιο μένει σταθερό στα 410mm που σημαίνει ότι το Yamaha Niken δεν μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα αυτοκινήτου, όπως τα MP3 φαρδύτερο εμπρός μέρος. 

Leon Oosterhof, Product Manager μοτοσυκλετώντης Yamaha Motor Europe

Leon-Oosterhof«Αυτό το project ξεκίνησε με την ιδέα ότι η Yamaha ήθελε καλύτερες επιδόσεις στο στρίψιμο. Αυτό που χρειάζεσαι για να βελτιώσεις τις επιδόσεις στη στροφή είναι η καλύτερη πρόσφυση του εμπρός μέρους, επομένως αυτό ήταν το σημείο εκκίνησης. Η λύση μας ήταν η τεχνολογία Leaning Multi Wheeler”. Από τη στιγμή που αυτό καταστάλαξε, ξεκίνησε η μεγάλη διαδικασία. Θα θυμάστε το [τετράτροχο] Tesseract, που ήταν ένα από τα πρωτότυπα οχήματα δοκιμών. Ανάμεσα στο Tesseract και το σήμερα έχει γίνει πολλή έρευνα και εξέλιξη καθώς και πολλές δοκιμές ώστε να επιτευχθεί η σωστή διάταξη. Στο μεταξύ το τμήμα μηχανολογίας ήταν σε θέση να εφαρμόσει την τεχνολογία σε ένα scooter, το Tricity. Όμως από την πρώτη ιδέα μέχρι τώρα, η κυρίως πρόθεση ήταν να δημιουργήσουμε μια σπορτίβικη μοτοσυκλέτα. Αυτό χρειάστηκε αρκετό περισσότερο χρόνο λόγω των απαιτήσεων για οδήγηση με υψηλή ταχύτητα και με μεγάλες γωνίες κλίσης. Το χρονικό διάστημα από το πρωτότυπο μέχρι το σήμερα εκτείνεται σε μια δεκαετία, όμως είναι δύσκολο να πούμε πότε ακριβώς άρχισε η εξέλιξη του Niken. Αρχικά η ιδέα ήταν για ένα τετράτροχο, αλλά μετά εξετάστηκαν πολλές δυνατότητες με τρεις τροχούς: με τους τροχούς κοντά μεταξύ τους ή μακρύτερα για περισσότερη σταθερότητα, με μικρότερους ή μεγαλύτερους τροχούς, με τα καλάμια μέσα ή έξω… Τελικά βρήκαμε ότι οι τροχοί 15in με τα καλάμια απ’ έξω επέτρεπαν μεγαλύτερες γωνίες κλίσης και ουδέτερη αίσθηση κι γι’ αυτό τα φτιάξαμε έτσι.

Το Niken είναι για να διασκεδάζεις στις στροφές, οδηγώντας με μεγάλες ταχύτητες. Δεν φτιάχτηκε για να είναι ένα όχημα που είναι πιο σίγουρο, σχεδιασμένο με γνώμονα τη λογική. Είναι φτιαγμένο για να εξεγείρει τα συναισθήματα. Το ωραίο όμως με αυτή την τεχνολογία είναι ότι μπορείς να διασκεδάζεις σε όλες τις συνθήκες – κακοστρωμένους δρόμους, υγρά μπαλώματα, κρύο, όλα αυτά που συναντά κανείς στα βουνά. Ακόμα κι αν οι δρόμοι είναι γεμάτοι νερά, μπορείς και πάλι να διασκεδάσεις.

Το Yamaha Niken είναι πολύ σημαντικό για εμάς και πολύ συναρπαστικό. Η Yamaha έχει φτιάξει πολλές επαναστατικές μοτοσυκλέτες στο παρελθόν. Μερικές τα πήγαν πολύ καλά, μερικές άλλες, όπως το GTS 1000, δεν έκαναν κλικ. Αυτά όμως αποτελούν διδακτικές εμπειρίες. Ισως να μην ήμασταν αρκετά υπομονετικοί. Ισως η τιμή μας να μην ήταν σωστή.

Προφανώς ελπίζουμε ότι η πλατφόρμα θα εξελιχτεί. Είμαστε στη φάση που προσπαθούμε να βρούμε ποιες είναι οι ευκαιρίες που παρουσιάζει η αγορά και ποιες είναι οι επιθυμίες των πελατών. Είμαστε προετοιμασμένοι να βρούμε λύσεις. Η πρόθεση της Yamaha για το μέλλον είναι να συνεχίσει να ονειρεύεται, να πάει παραπέρα, αλλά και να ελέγχει. Αυτό είναι το πρώτο βήμα. Θέλουμε να μην είναι το τελευταίο».

Copyright© Roland Brown – 2018

Απόδοση στα Ελληνικά: Δημήτρης Μπαζίνας

Φωτογραφίες: Alessio Barbanti, Jonathan Godin

Copyright© MrBike – 2018

Yamaha

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Yamaha Niken (2018)
Κινητήρας Yamaha, τετράχρονος, υγρόψυκτος, τρικύλινδρος crossplane με 4  βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 78,0 x 59,1
Χωρητικότητα (cc) 847
Σχέση συμπίεσης 11,5:1
Μέγιστη ισχύς  115hp (84,6kW)/10000rpm
Μέγιστη ροπή 87,5 Nm (8,9 kgm) / 8.500 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός YCC-T  ride by wire
Εκκίνηση Μίζα
Λίπανση Συμβατικό κάρτερ
Κιβώτιο 6 σχέσεις, συμπλέκτης S&A
Πλαίσιο Υβριδικό - συνδυασμός ατσάλινου σωληνωτού άνω τμήμτος με αλουμένια τμήματα στην έδραση του ψαλιδιούσε σχήμα διαμαντιού. Αλουμινένιο ψαλίδι 
Μπροστινή ανάρτηση Τετράπλευρο αρθρωτό σύστημα που επιτρέπει την κλίση των τροχών. Τέσσερα αντρεστραμμένα τηλεσκοπικά καλάμια με διαδρομή 110mm. Ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς. Μετατρόχιο 410mm
Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ με μοχλικό, με διαδρομή 125mm και ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς και συμπίεσης
Μπροστινό φρένο 2 Δίσκοι,  διαμέτρου 298mm. Δαγκάνες 4 εμβόλων ακτινικής στήριξης, ΑΒS
Πίσω φρένο Δίσκος 245mm, δαγκάνα μονού εμβόλου, ABS
Μπροστινό ελαστικό 2 X 120/70-15 
Πίσω ελαστικό 190/55-17 Bridgestone Battlax S20
Μήκος (mm) 2,150
Πλάτος (mm) 885
Υψος (mm) 1,250
Υψος σέλας (mm) 820
Μεταξόνιο (mm) 1,510
Ιχνος (mm) -
Γωνία Caster -
Βάρος (kg) 263 πλήρες υγρών
Ρεζερβουάρ (lt) 18
 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world