Street
Εμφανίσεις: 1774
 

Yamaha-MT-07-my-2018-action-4

Δεν μπορείς να κατηγορήσεις την ομάδα marketing της Yamaha Europe που ξεκίνησαν την παρουσίαση του αναβαθμισμένου Yamaha MT-07 δείχνοντας στατιστικά στοιχεία. Το δικύλινδρο naked πουλούσε ετησίως τα τελευταία τέσσερα χρόνια μόνο στην Ευρώπη 16.000 κομμάτια και συνολικά πάνω από 120.000 παγκοσμίως. Τα νούμερα επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες των τελευταίων ετών στον κόσμο της μοτοσυκλέτας.

Τη στιγμή που οδηγούσα όμως στους ορεινούς δρόμους πάνω από τη Malaga και που άκουγα που και που το σκριιιτς από τη βίδα του μαρσπιέ στην άσφαλτο, μου έρχονταν στο μυαλό μια διαφορετική σειρά αριθμών –αυτοί που έδειχναν πόσο πιο σφιχτή είναι η ανάρτηση και που κάνουν την αίσθηση της μοτοσυκλέτας πιο άμεση και σταθερή.

Με πιο σφιχτές αναρτήσεις

Εχει περάσει καιρός από τότε που οδήγησα το πρώτο Yamaha MT-07 όμως είμαι σίγουρος ότι δεν έστριβε τόσο καλά – και υπήρχε λόγος που συνέβαινε αυτό. Αυτή τη στιγμή λοιπόν τα σημαντικά νούμερα είναι τα κατά 6% πιο σφιχτά ελατήρια στο πιρούνι και κατά 11% στο αμορτισέρ. Επίσης η 16% μεγαλύτερη απόσβεση επαναφοράς στο πιρούνι και κατά 27% (!!!) στο αμορτισέρ, ενώ η απόσβεση συμπίεσης στο αμορτισέρ είναι (κάθεστε;) κατά 40% μεγαλύτερη!

Η αύξηση αυτή είναι ασυνήθιστα μεγάλη για μια κοινή αναβάθμιση του μοντέλου, είχε όμως νόημα.

Αν και το πρώτο Yamaha MT-07 έγινε δεκτό σε όλο τον κόσμο για την ζωντάνια, την ευκινησία και την πολυχρηστικότητά του, ωστόσο η κριτική που είχε δεχτεί ήταν για την μαλακή και με μέτριες αποσβέσεις ανάρτηση – κυρίως την πίσω (θα θυμάστε ότι τα είχαμε πει κι εδώ στο MrBike αυτά, οπότε δεν σας κάνει εντύπωση ότι η Yamaha αποφάσισε να επέμβει ακριβώς εδώ).

Yamaha-MT-07-my-2018-details-6a-shock-rebound-adjuster

Ποιοτικότερο αμορτισέρ, πιο σφιχτό και με απόσβεση επαναφοράς.

Ελάχιστοι άνθρωποι βρέθηκαν να εκφράσουν αρνητική γνώμη για τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 698cc που έχει παραμείνει χωρίς αλλαγές και εξακολουθεί να αποδίδει 74hp στις 9.000rpm με μπόλικη ροπή στις χαμηλές στροφές. Πέρα από την ανάρτηση, δεν υπάρχουν αλλαγές στο έξυπνα φτιαγμένο στήσιμο που βοηθά στο να μένει το βάρος της μοτοσυκλέτας με καύσιμα στα μόλις 182kg.

Οι υπόλοιπες αλλαγές

Οσον αφορά τις υπόλοιπες αλλαγές, μπορείτε να αποφασίσετε και μόνοι σας αν είναι αποτελεσματικές ή όχι, αφού αφορούν κυρίως το design που τώρα έχει γίνει έτσι ώστε το Yamaha MT-07 να μοιάζει πιο πολύ με τις άλλες μοτοσυκλέτες της οικογένειας MT. Τα φώτα είναι καινούργια εμπρός και πίσω, νέο σχέδιο έχουν το εμπρός φτερό, η ψευδοεισαγωγή αέρα και τα πλαϊνά από το ψυγείο. Υπάρχουν επίσης νέα πίσω πτερύγια στην ουρά που μπορούν να ξεβιδωθούν για να βάλεις χειρολαβές.

Yamaha-MT-07-my-2018-details-7-front-lights

Νέα όψη στο Yamaha MT-07 ώστε να υπάρχει οικογενειακή ομοιότητα σε όλα τα ΜΤ.

Προσωπικά δεν έχω πειστεί ότι το νέο look είναι καλύτερο από το παλιό, ωστόσο εξακολουθεί να είναι επιθετικό και συμφωνεί με το “Dark Side of Japan” image.

Πιο σημαντικές αλλαγές είναι αυτή της σέλας, που τώρα έχει μικρότερο κενό ανάμεσα τα τμήματα για τον αναβάτη και τον συνεπιβάτη και δίνει περισσότερο χώρο σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ που τώρα είναι κατά 10mm κοντύτερο.

Το ελαφρώς ανασηκωμένο τιμόνι είναι τώρα βαμμένο μαύρο (αντί για αλουμινί), επομένως η θέα που βλέπει ο αναβάτης από τη θέση οδήγησης είναι λίγο διαφορετική, όμως δυστυχώς για να αλλάξεις τις ενδείξεις στην ψηφιακή οθόνη πρέπει και πάλι να αφήσεις το χέρι από το τιμόνι για να πατήσεις τα κουμπιά επάνω της, αντί να υπάρχει έλεγχος από το τιμόνι. Ο αριστερός διακόπτης μάλιστα έχει τρύπα με μια λαστιχένια παραλληλόγραμμη τάπα να τη φράζει, που δείχνει λίγο φτηνό.

Yamaha MT-07 on board

Αναπόφευκτα ο ήχος από το κοντό τελικό της εξάτμισης είναι φιμωμένος, όμως με το που το Yamaha MT-07 βρεθεί εν κινήσει, ζωντανεύει, περνώντας σου την ενθουσιώδη του αίσθηση μαζί με αίσθηση ελέγχου. Δεν υπάρχουν διαφορετικοί χάρτες οδήγησης (ή traction control που θα ήταν πιο χρήσιμο) παρά μόνο ένα μεγάλο άπλωμα της ροπής και αρκετή δύναμη στις υψηλές στροφές από τον κινητήρα που όπως και πριν αποδίδει 74hp στις 9.000rpm όπως έχουμε ήδη πει.

Αυτή η ελαστικότητα κάνει το Yamaha MT-07 πολύ εύκολο στην οδήγηση και βοηθούν σ΄αυτό το χαμηλό βάρος, η χαμηλά τοποθετημένη σέλα και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού. Η μοτοσυκλέτα τραβάει ζωηρά από τις χαμηλές στροφές και μετά ανεβάζει ρυθμό στις μεσαίες, επιτρέποντας εύκολα προσπεράσματα χωρίς κατέβασμα στο 6τάχυτο κιβώτιο, απλά ανοίγοντας το γκάζι.

Yamaha-MT-07-my-2018-action-4

Υπάρχει αρκετό τράβηγμα για εύκολες σούζες με το γκάζι αν έχει κέφι και για μια τελική της τάξης των 200km/h. Ταξιδεύει ευχάριστα με 130km/h, αλλά αναπόφευκτα σε δέρνει ο άνεμος. Αυτό όμως δεν ήταν πρόβλημα την όμορφη και ζεστή εκείνη ημέρα στους δρόμους της Ανδαλουσίας.

Η διαφορά είναι στις αναρτήσεις

Και μπορεί ο κινητήρας του Yamaha MT-07 να άφηνε πάντα ευχάριστες εντυπώσεις, όμως τώρα το στήσιμο μπορεί να τον υποστηρίξει ακόμη καλύτερα. Το χαμηλό βάρος του Yamaha MT-07 ήταν πάντα ένα σημαντικό πλεονέκτημα, μαζί με την ακαμψία του πλαισίου και την γεωμετρία του που είναι αρκετά γρήγορη για να δίνει στη μοτοσυκλέτα σπορτίβικη οδική συμπεριφορά αλλά και σταθερότητα, ακόμη και με την ανάρτηση που ήταν από τις low-budget σελίδες του καταλόγου της Kayaba.

To σετάρισμα των αναρτήσεων του νέου Yamaha MT-07 είναι αρκετά επιτυχημένο, επειδή η μοτοσυκλέτα έδωσε αμέσως την αίσθηση ότι είναι καλά ελεγχόμενη, είτε επιτάχυνε, χωρίς την αίσθηση του μαλακού πίσω μέρους που είχε το προηγούμενο μοντέλο, είτε φρέναρε δυνατά με το σφιχτότερο εμπρός μέρος να δίνει ελαφριά, ουδέτερη συμπεριφορά στο στρίψιμο με περισσότερη πληροφορία και εμπιστοσύνη.

Τώρα πλέον υπάρχει δυνατότητα να ρυθμίσεις την απόσβεση επαναφοράς, όπως και την προφόρτιση ελατηρίου, όμως καθώς ξεκίνησα το τελευταίο σκέλος της διαδρομής της παρουσίασης κατάλαβα ότι υποσυνείδητα είχα επιβεβαιώσει ότι οι αλλαγές που έκανε η Yamaha άξιζαν. Πριν από τέσσερα χρόνια, στην παρουσίαση του πρώτου μοντέλου στο Lanzarote, το πρώτο πράγμα που έκανα όταν κάναμε την πρώτη μας στάση σε μια καφετέρια, ήταν να ψάχνω να βρω ένα γατζόκλειδο κάτω από τη σέλα και να σφίξω την προφόρτιση του ελατηρίου μερικά κλικ, πράγμα που βελτίωσε αλλά δεν θεράπευσε τη μαλακιά αίσθηση και τις αναπηδήσεις.

Yamaha-MT-07-my-2018-details-1-instrument-cluster

Ιδια όργανα όπως και πριν, αλλά με μαύρο τιμόνι αντί για αλουμινί.

Ενώ τώρα με το Yamaha MT-07 του 2018, έχω φτάσει σχεδόν στο τέλος της διαδρομής, χωρίς να έχω νιώσει την ανάγκη να ακουμπήσω την ανάρτηση. Ακόμη καλύτερα, παρά το ότι η ανάρτηση είναι σφιχτότερη, η ποιότητα κύλισης εξακολουθεί να είναι πάρα πολύ καλή. Τη μόνο στιγμή που θα ήθελα να έχω μια πιο μαλακή ανάρτηση ήταν όταν πέρασα πάνω από καλντερίμι στην παλιά πόλη της Ronda, όμως οι περισσότερες μοτοσυκλέτες την ίδια αίσθηση θα έβγαζαν εκεί. Ακόμη κι όταν έπεσα σε μια αρκετά σεβαστή λακκούβα με ταχύτητα στο κεντρικό δρόμο λίγο αργότερα, δεν μου τραντάχτηκαν οι καρποί όπως περίμενα.

Ενας ή δύο αναβάτες δεν πείστηκαν από τα ελαστικά Bridgestone BT023 εγώ όμως δεν είχα προβλήματα, ακόμη και σε σκιερά και λίγο υγρά κομμάτια του δρόμου. Το 180άρι λάστιχο είναι έτσι κι αλλιώς φαρδύ για την κατηγορία και προσφέρει άφθονη πρόσφυση στις στροφές.

Το εμπρός φρένο ήταν πολύ δυνατό και μου φάνηκε ακόμη καλύτερο από του προηγούμενου μοντέλου, αν και οι προδιαγραφές του με δίσκο μαργαρίτα 282mm με τετραεμβολη δαγκάνα δεν έχουν αλλάξει (προφανώς θετική παρενέργεια του πιο σφιχτού πιρουνιού).

Εργονομία - πρακτικότητα

Δεν μπορώ να πω με σιγουριά αν η νέα σέλα είχε διαφορά από την παλιότερη όμως δεν ένιωθα στριμωγμένος αν και είμαι ψηλός. Για να ταξιδέψουν δύο άτομα σε μια κόμπακτ μοτοσυκλέτα είναι ένα θέμα, όμως υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια, καθώς το ύψος της σέλας στα 805mm (όπως και πριν) είναι αρκετά χαμηλό για μπορούν να μανουβράρουν τη μοτοσυκλέτα και αναβάτες χαμηλότερου αναστήματος.

Όπως και πριν υπάρχουν πολλά αξεσουάρ για να κάνεις τη μοτοσυκλέτα ομορφότερη ή πιο πρακτική, όπως ζελατίνες, θερμαινόμενα γκριπ, βαλίτσες, ρευματοδότης 12V, αλλά και καπάκια κινητήρα, billet αλουμινένια πράγματα και τελικό Akrapovic.

Yamaha-MT-07-my-2018-statics-1

Με πλεονέκτημα τιμής

Σημαντικό παραμένει και το πλεονέκτημα της τιμής. Αν και το Yamaha MT-07 στην βασική του έκδοση έχει πάψει πια να είναι εξωφρενικά φτηνό όπως ήταν στην αρχή που πρωτοκυκλοφόρησε, ωστόσο πρέπει να θεωρούμε σίγουρο ότι στην Ευρώπη θα πουλήσει αρκετά πολλά κομμάτια, αφήνοντας στη Yamaha το καθήκον να ψάξει να βρει τον τρόπο να το βελτιώσει ακόμη περισσότερο στο μέλλον, αφήνοντας απείραχτη την αιχμηρή αισθητική, τις καλές επιδόσεις, την ευκινησία και την πολύ καλή αξία value for money.

τιμή στην Ελλάδα δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη).

Copyright© Roland Brown – 2018

Απόδοση στα Ελληνικά: Δημήτρης Μπαζίνας

Φωτογραφίες: Alessio Barbanti, Jonathan Godin.

Copyright©MrBike – 2018

Yamaha

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Yamaha MT-07 (2018)
Κινητήρας Yamaha δικύλινδρος, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους 
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 80,0 x 68,6
Χωρητικότητα (cc) 689
Σχέση συμπίεσης 11,5:1
Μέγιστη ισχύς  74,5hp (55,0kW)/ 9.000rpm
Μέγιστη ροπή 68,0Nm (6,9kgm)/ 6.500rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός
Εκκίνηση Μίζα
Λίπανση Συμβατικό κάρτερ
Κιβώτιο 6 σχέσεων
I -
II  -
) -
IV  -
-
VI  -
Πρωτεύουσα μετάδοση -
Τελική μετάδοση -
Πλαίσιο Χαλύβδινο, μονής ραχοκοκαλιάς, από σωλήνες κυκλικής διατομής, με τον κινητήρα ενεργό τμήμα του
Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 41mm με διαδρομή 130mm
Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ με μοχλισμό και διαδρομή 130mm. Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς
Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι  διαμέτρου 282mm με τετραέμβολες δαγκάνες
Πίσω φρένο Δίσκος  διαμέτρου 245mm, δαγκάνα μονού εμβόλου
Μπροστινό ελαστικό 120/70-17 Bridgestone BT023
Πίσω ελαστικό 180/55-17 Bridgestone BT023
Μήκος (mm) 2.085
Πλάτος (mm) 745
Υψος (mm) 1.090
Υψος σέλας (mm) 805
Μεταξόνιο (mm) 1.400
Ιχνος (mm) 90
Γωνία Caster 24º
Βάρος (kg)  182 με καύσιμα
Ρεζερβουάρ (lt) 14

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world