Triumph Scrambler 1200 CX και XE (2019) – Επίσημη παρουσίαση

Τα έκανε πάλι τα μαγικά της η Triumph. Πριν από την EICMA του 2018 έδειξε το νέο της custom off road μοντέλο και μάλιστα σε δύο εκδόσεις, μια πιο στρητάδικη (την Triumph Scrambler 1200 XC) και μια πιο off road (την Triumph Scrambler 1200 XE). Και οι δύο έχουν το κλασικό βρετανικό look, ακαταμάχητες ψηλά τοποθετημένες δίδυμες εξατμίσεις, ακτινωτές ζάντες και πολλές λεπτομέρειες που σε “δένουν” με τη μοτοσυκλέτα.

Και οι δύο μοτοσυκλέτες έχουν τον κινητήρα των 1200cc που έχουμε ήδη στα Triumph Bobber και Speedmaster με διαφορετική ρύθμιση απόδοσης, καθώς ο κινητήρας αποδίδει 90hp στις 7.400rpm και 110Nm ροπής στις μόλις 3.950rpm. Το πλαίσιο είναι ξανασχεδιασμένο τόσο για να αντέχει τον κινητήρα των 1200cc αλλά και είναι αρκετά υψηλότερο σε σχέση με το Triumph Street Scrambler. Οι διαδρομές των αναρτήσεων προδίδουν ότι η Triumph όταν λέει Scrambler εννοεί off road και γι’ αυτό το ρυθμιζόμενο πιρούνι Showa έχει διαδρομή 250mm όπως και τα δύο πίσω αμορτισέρ τα οποία προέρχονται από την Öhlins. Συνεπακόλουθα το ύψος της σέλας δεν είναι πια στο φιλικό ύψος των 792mm αλλά στο πιο απαιτητικό σωματικά 870mm.

Από τα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο εκδόσεων βλέπουμε ότι η XC που είναι η πιo off road από την XE έχει τις μεγαλύτερες διαδρομές στις αναρτήσεις (250mm έναντι 200mm), πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα τη διαφορά στο ύψος της σέλας μεταξύ τους (870mm έναντι 840mm) και αντίστοιχες διαφορές στη γεωμετρία που εύλογα στο χαμηλότερο XC είναι λίγο πιο γρήγορη. Το XE έχει λίγο φαρδύτερο τιμόνι που εξασφαλίζει καλύτερο μοχλό, ενώ μια μικροδιαφορά εντοπίζεται και στο βάρος, όπου το XE είναι δύο κιλά ελαφρύτερο όμως στα 205 και 207kg αντίστοιχα είναι πολύ ελαφρές μοτοσυκλέτες για τα κυβικά τους έτσι κι αλλιώς.

Διαβάστε και την επίσημη ανακοίνωση της Triumph:

«Οι νέες Scrambler 1200 XC & XE

Αλλάζουν τα δεδομένα

Παρουσιάζουμε τη γκάμα των Scrambler 1200 XC και Scrambler 1200 XE, των ολοκαίνουριων μοτοσυκλετών που αλλάζουν τα δεδομένα, των πρώτων που συνδυάζουν τον αυθεντικό διπλής χρήσης προσανατολισμό με σύγχρονο στυλ custom. Οι πανέμορφες αυτές νέες Scrambler 1200 κ.εκ. προσφέρουν κορυφαία για την κατηγορία επίπεδα επιδόσεων, προδιαγραφών και φινιρίσματος, σε συνδυασμό με το θρυλικό Scrambler DNA της Triumph και με τις δυνατότητες των αυθεντικών adventure μοτοσυκλετών.

Σχεδιάστηκαν για να προσφέρουν την απόλυτη οδηγική εμπειρία σε κάθε τύπο οδοστρώματος. Οι προδιαγραφές και η προηγμένη τεχνολογία τους είναι οι κορυφαίες για την κατηγορία τους. Αυτές οι νέες σύγχρονες κλασικές μοτοσυκλέτες, φέρνουν το θρύλο που ξεκίνησε η ίδια η Triumph σε νέο επίπεδο. Είναι οι πρώτες μιας νέας γενιάς μοτοσυκλετών και η καλύτερες σε όλους τους τομείς. Τα δεδομένα άλλαξαν.

Δύο νέες Scrambler που αλλάζουν τα δεδομένα

– 1200 Scrambler XC – σχεδιάστηκε για άψογη συμπεριφορά σε κάθε τύπο οδοστρώματος και για εκτός δρόμου χρήση

– 1200 Scrambler XE – σχεδιάστηκε για τέλεια απόδοση στο δρόμο, αλλά διαθέτει και εντυπωσιακές δυνατότητες για εκτός δρόμου οδήγηση

Συναρπαστικές επιδόσεις

– Πανίσχυρος δικύλινδρος κινητήρας 1200 κ.εκ. με ήχο Scrambler, ο οποίος αποδίδει 90 PS στις 7,400 σ.α.λ.

– Απίστευτη ροπή που αγγίζει τα 110 Nm στις 3,950 σ.α.λ.

– Άψογα μορφοποιημένη εξάτμιση υψηλής απόδοσης και χαρακτηριστικός ήχος δικύλινδρου Scrambler

Δυνατότητες που κυριαρχούν στην κατηγορία

Στην κορυφαία για την κατηγορία τεχνολογία περιλαμβάνονται:

– 2ης γενιάς οθόνη οργάνων TFT

– 6 riding modes, στα οποία περιλαμβάνεται το Off-Road Pro για την XE

– Βέλτιστης κλίσης ABS και έλεγχος πρόσφυσης υπό κλίση για την XE

– IMU και πλήρως ενσωματωμένο τεχνολογικό σύστημα

– Πλήρης φωτισμός LED, στον οποίο περιλαμβάνεται ο χαρακτηριστικός προβολέας DRL

– Καινοτόμοι διακόπτες και joystick 5 θέσεων

– Διακόπτες με οπίσθιο φωτισμό

– Συμπλέκτης υποβοήθησης ροπής

– Ανάφλεξη χωρίς κλειδί

– Cruise control

– Θύρα φόρτισης USB

– Θερμαινόμενα γκριπ στον βασικό εξοπλισμό της XE και στον προαιρετικό της XC

– Το πρώτο για μοτοσυκλέτα ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου, το πρώτο για την Triumph σύστημα πλοήγησης turn-by-turn, τηλέφωνο και μουσική μέσω Bluetooth (όλα ενεργοποιούνται μέσω μιας συσκευής σύνδεσης Bluetooth που διατίθεται στον προαιρετικό εξοπλισμό)

Κορυφαίες για την κατηγορία προδιαγραφές και εξοπλισμός

– Κορυφαία για την κατηγορία μεγάλης διαδρομής και πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση RSU της Öhlins

– Πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι με μεγάλη διαδρομή της Showa

– Διπλές ακτινικές monobloc δαγκάνες Μ50 της Brembo

– Μακριάς διαδρομής ψαλίδι αλουμινίου

– Πλαίσιο σχεδίασης Scrambler

– Αναδιπλούμενα μαρσπιέ, ρυθμιζόμενα για την XE

– Υψηλών προδιαγραφών τροχοί με πλευρικές ακτίνες

– Ο πρώτος για την κατηγορία μπροστινός τροχός 21 ιντσών, με adventure tubeless ελαστικά

– Εγκεκριμένα ελαστικά Pirelli Scorpion Rally

Πρώτες στην κατηγορία ‘modern classic’ και ‘adventure’ μοτοσυκλέτες διπλής χρήσης

Στυλ Scrambler που κόβει την ανάσα

– Κορυφαίο για την κατηγορία φινίρισμα και έμφαση στη λεπτομέρεια

– Στυλ custom που επαναπροσδιορίζει τις scrambler του 21ου αιώνα

– Εμβληματική σιλουέτα και άψογα μορφοποιημένη διπλή εξάτμιση υψηλής απόδοσης

– Ρεζερβουάρ χωρίς κολλήσεις με γυαλισμένη τάπα σε στυλ Monza και επίσης γυαλισμένη ανοξείδωτη λωρίδα

Σχεδιάστηκε για προσωπικές επεμβάσεις από τον ιδιοκτήτη

– 80+ νέα αξεσουάρ Scrambler

– Δύο νέα inspiration κιτ βελτίωσης

– Το ‘Escape’ inspiration kit, με σετ βαλιτσών για αποσκευές

– Το ‘Extreme’ inspiration kit, για πιο off-road χαρακτήρα

ΤΑ ΑΥΘΕΝΤΙΚΑ SCRAMBLERS & GENESIS ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΣΚΗΝΗ SCRAMBLER

Εμπνευσμένη από μια ασύγκριτη γενιά μοτοσυκλετών, η νέα γκάμα Scrambler 1200 έχει τις ρίζες της στην εποχή των αυθεντικών Scrambler που κυριαρχούσαν στις αρχές της δεκαετίας του ’60, όπου η Triumph έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο και έθεσε τις βάσεις για όλα όσα έκαναν τις scrambler τόσο δημοφιλείς.

Οι Triumph ήταν οι κορυφαίες λιτές με ίσιες διπλές εξατμίσεις μοτοσυκλέτες εκείνης της εποχής και ήταν οι αυθεντικές μοτοσυκλέτες για συναρπαστικές εκτός δρόμου εξερευνήσεις. Αυτές αποτέλεσαν την έμπνευση για τις πρώτες scramblers παραγωγής, τις Bonneville T-120TT, T120C και TR6’C’. Αυτές ήταν οι μοτοσυκλέτες που οδήγησε ο Steve McQueen στην έρημο και αγωνίστηκε ο Bud Ekins στον πιο απαιτητικό αγώνα ερήμου όλων των εποχών, το Baja 1000.

Το 2006 με την παρουσίαση των πρώτων Scramblers της νέας εποχής, η Triumph για μια ακόμη φορά δημιούργησε μια νέα κατηγορία μοτοσυκλετών. Με αυτή την κίνηση, πυροδότησε την έκρηξη των Scramblers που απολαμβάνουμε σήμερα και δημιούργησε μια νέα παγκόσμια βάση μοτοσυκλετιστών, από αναβάτες των πόλεων μέχρι και αστέρες του κινηματογράφου, οι οποίοι μοιράζονται το ίδιο πάθος για το θρυλικό στυλ και τη διαχρονική εμφάνιση των scrambler της Triumph.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2018

Copyright© MrBike – 2018

TRIUMPH

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Triumph Scrambler XC (2019) Triumph Scrambler XE (2019) Κινητήρας Triumph τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος με 4  βαλβίδες μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο και στρόφαλο 270 μοιρών Triumph τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος με 4  βαλβίδες μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο και στρόφαλο 270 μοιρών Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 97,6 x 80,0 97,6 x 80,0 Χωρητικότητα (cc) 1,200 1,200 Σχέση συμπίεσης 11,0:1 11,0:1 Μέγιστη ισχύς  89hp (66,2kW) / 7.400rpm 89hp (66,2kW) / 7.400rpm Μέγιστη ροπή 110Nm / 3.950rpm 110Nm / 3.950rpm Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός Ηλεκτρονικός ψεκασμός Εκκίνηση Mίζα Mίζα Κιβώτιο 6 σχέσεων 6 σχέσεων Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό με δοκούς αλουμινίου και αλουμινένιο ψαλίδι Ατσάλινο σωληνωτό με δοκούς αλουμινίου και αλουμινένιο ψαλίδι Μπροστινή ανάρτηση Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Showa με διάμετρο 45mm πλήρως ρυθμιζόμενο και με διαδρομή 200mm Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Showa με διάμετρο 45mm πλήρως ρυθμιζόμενο και με διαδρομή 250mm Πίσω ανάρτηση Δύπ αμορτισέρ Öhlins με με piggy-back RSU με διπλά ελατήρια, με διαδρομή 200mm  Δύπ αμορτισέρ Öhlins με με piggy-back RSU με διπλά ελατήρια, με διαδρομή 250mm  Μπροστινό φρένο 2 Δίσκοι  διαμέτρου 320mm. Δαγκάνες Brembo Μ50 Monobloc 4 εμβόλων ακτινικής στήριξης, ABS που απενεργοποιείται 2 Δίσκοι  διαμέτρου 320mm. Δαγκάνες Brembo Μ50 Monobloc 4 εμβόλων ακτινικής στήριξης, ABS που απενεργοποιείται Πίσω φρένο Δίσκος 255mm, δαγκάνα δύο εμβόλων, ABS που απενεργοποιείται Δίσκος 255mm, δαγκάνα δύο εμβόλων, ABS που απενεργοποιείται Μπροστινό ελαστικό 90/90-21 90/90-21 Πίσω ελαστικό 150/70 R17 150/70 R17 Μήκος (mm) 2285.000 2285.000 Πλάτος (mm) 840 905 Υψος (mm) 1200 1250 Υψος σέλας (mm) 840 870 Μεταξόνιο (mm) 1530 1530 Ιχνος (mm) 121 121 Γωνία Caster 25,8 129,2 Βάρος (kg) 205 (χωρίς καύσιμα)  207 Ρεζερβουάρ (lt) 16 16 Κατανάλωση (lt/100km) 4,9 4,9