Triumph Bonneville Bobber (2017) – On board δοκιμή

Triumph Bonneville Bobber – Tο βλέπεις και το θέλεις…

Ο κόσμος της μοτοσικλέτας φαίνεται ότι έχει ασθενήσει από τον πυρετό . Οι προπαραγγελίες έχουν πάρει φωτιά με αποτέλεσμα το νέο μοντέλο να έχει πουλήσει περισσότερα από τα Thruxton και κοντεύει να φτάσει τα Daytona 675 και Street Triple. Το Triumph Bonneville Bobber έκανε το πιο επιτυχημένο ντεμπούτο μοντέλου στην ιστορία της Triumph.

Με το hardtail look και την vintage ομορφιά του, το Triumph Bonneville Bobber φαίνεται ότι έχει κεντρίσει τη φαντασία παλιών και νέων μοτοσικλετιστών. Πόσο καλό είναι όμως;

Η οποιαδήποτε μοτοσικλέτα θα είχε μπορέσει να μας ενθουσιάσει την πρώτη μισή ώρα της παρουσίασης στη διαδρομή μας κοντά στη Μαδρίτη. Ετρεμαν τα δόντια καθώς οδηγούσαμε στον αυτοκινητόδρομο μέσα στην ομίχλη, με τα γυαλιά να έχουν θολώσει και τον παγωμένο αέρα να μου μαστιγώνει το πρόσωπο μέσα στο open face κράνος και να διαπερνά τις ίνες του jean.

Μετά βγήκαμε από τον αυτοκινητόδρομο, ανηφορίσαμε για λίγο και αφού βγήκαμε από το σύννεφο παρουσιάστηκε μπροστά μας ένα ονειρεμένο τοπίο με γραφικές κοιλάδες και ορεινό, ηλιόλουστο δρόμο με στροφές. Η σέλα του Triumph Bonneville Bobber ήταν πλέον το ωραιότερο μέρος για να το απολαύσεις.

Και πράγματι το factory custom της Triumph (αχ, αυτοί οι αντιφατικοί ορισμοί) τα κατάφερε καλά ακόμη και με τα στοιχεία της φύσης στραμμένα εναντίον του. Ο  δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας του ήταν ελαστικός, με ομαλή λειτουργία και ωραία απόκριση. Η μοτοσικλέτα ήταν σταθερή και ελέγξιμη. Δεν είναι περίεργο λοιπόν που όταν ο καιρός και ο δρόμος άλλαξαν προς το καλύτερο, που το Triumph Bonneville Bopper έχει εξαιρετικά διασκεδαστικό.

Πώς μας προέκυψε το Bobber?

Το Triumph Bonneville Bobber λοιπόν, το πιο τολμηρό από την ταχύτατα αναπτυσσόμενη οικογένεια Bonneville, είναι ένα κανονικό “bobber”. Η ονομασία προέρχεται από τα ελαφρωμένα και δυναμωμένα bobber που έφτιαχναν οι Αμερικάνοι για επιτύχουν ταχύτητα και χαμηλότερο βάρος τη δεκαετία του ’40 και του ’50. Μερικά από αυτά ήταν Triumph, όπως το Speed Twin 500, ή το Thunderbird 650 που οδηγούσε ο Marlon Brando στην ταινία “The Wild One”. Το μοντέλο στο οποίο βασίστηκε το σύγχρονο Triumph Bonneville Bobber είναι το Triumph Bonneville T 120 με τον ίδιο υδρόψυκτο, οκταβάλβιδο κινητήρα των 1200cc. Εχει νέο διπλό φιλτροκούτι και εξάτμιση διπλών τοιχωμάτων που ανεβάζουν την ροπή μέχρι και 10% ανάμεσα στις 3.500rpm και τις 5.500rpm ενώ ταυτόχρονα μειώνουν τη μέγιστη απόδοση κατά μερικά άλογα στα 76hp στις 6.100rpm (από 79 στις 6.550rpm).

Εκεί που το Triumph Bonneville Bobber διαφέρει σημαντικά από τις μοτοσικλέτες που το ενέπνευσαν είναι στο ότι έχει νέο πλαίσιο, κι όχι ένα κομμένο ή ελαφρωμένο απλώς. Εξακολουθεί να είναι φτιαγμένο από ατσάλινους σωλήνες, αλλά αντί να έχει δύο αμορτισέρ πίσω όπως το T120, έχει ένα σχεδόν οριζόντιο μονό αμορτισέρ που είναι καλά κρυμμένο πίσω από το μονόσελο για να δίνει την εντύπωση ότι δεν έχει πίσω ανάρτηση (hardtail). Στο άλλο άκρο, τα φαρδύ και σχεδόν επίπεδο τιμόνι στερεώνεται πάνω από ένα μη ρυθμιζόμενο πιρούνι με φυσούνες.

Το αλουμινένιο μονόσελο κάνει τα περισσότερα για να δώσει στο Triumph Bonneville Bobber το μοναδικό του look, μαζί με μερικές ωραίες λεπτομέρειες.

Ο πίνακας οργάνων είναι ένα μεγάλο αναλογικό ταχύμετρο με μια ψηφιακή οθόνη στο εσωτερικό και μπορεί να περιστραφεί για να το βλέπεις καλύτερα. Υπάρχει κουτί μπαταρίας με ανοξείδωτο λαμάκι για να το στηρίζει κάτω από το καλοσχεδιασμένο ρεζερβουάρ που έχει χωρητικότητα 9,1 λίτρα.

Η τρόμπα του πίσω φρένου είναι κάτω από ένα ωραία βιδωτό καπάκι στο κάλυμμα του γραναζιού από βουρτσισμένο αλουμίνιο.

Triumph Bonneville Bobber – On board

Η Triumph έχει προσέξει πολύ το φινίρισμα, με την ωραία βαφή (σε τέσσερα χρώματα) μέχρι τις «πινελιές» από μπρούντζο στα σήματα του ρεζερβουάρ, τους ψεκαστήρες και τα καπάκια του κινητήρα. Ακόμη και σε εκείνο του μουντό πρωινό στη Μαδρίτη, το Triumph Bonneville Bobber ήταν πολύ ελκυστικό καθώς έκατσα πάνω στη χαμηλή σέλα, δίπλωσα το περίεργο πλάγιο κάτω από το αριστερό μαρσπιέ και γύρισα το κλειδί στην κεντρική κλειδαριά κάτω από το δεξιό μου γόνατο. Η μοτοσικλέτα πήρε μπροστά με ένα ευχάριστο γδούπο από τις κομμένες εξατμίσεις και ξεκίνησε αυθόρμητα με το που άφησα τον ελαφρύ συμπλέκτη.

Απόδοση κινητήρα

Ο κινητήρας της Triumph με τους μονούς επικεφαλής εκκεντροφόρους είναι έτσι κι άλλιώς πολύ ροπάτος στη μορφή που έχει τοποθετηθεί στο Triumph T 120, αλλά έδινε την αίσθηση ότι είναι υπέροχα δυνατός στο Triumph Bonneville Bobber, που τραβούσε από τις μόλις 2.000rpm στις μακρύτερες σχέσεις. Η μοτοσικλέτα επιτάχυνε με το υπόκωφο μπουμπουνητό υπάκουα, κάθε φορά που άνοιγα το γκάζι, και γέμιζα τις σχέσεις στο 6τάχυτο κιβώτιο, διατηρώντας ομαλή λειτουργία ακόμη και κοντά στον κόφτη στις 7.000rpm περίπου, αν και η ωραία περιοχή λειτουργίας του κινητήρα ήταν γύρω στις 4.000rpm όπου αποδίδεται η μέγιστη ροπή των 106Nm.

Υπάρχει ένας ηπιότερος χάρτης που ονομάζεται Rain αλλά η απόκριση του γκαζιού είναι τόσο καλή που σπάνια θα τον χρειαστείς (αν τον χρειαστείς ποτέ) αφού το Triumph Bonneville Bobber έχει, όπως και το Τ120 traction control.

Μ’ αυτή την ήπια φύση και την όρθια θέση οδήγησης, η μοτοσικλέτα ήταν πολύ ευχάριστη για να κυκλοφορείς, υπάρχει όμως και αρκετή ροπή για να τη χαρείς στις ευθείες. Σε μια δυο ευθείες που βρήκαμε το Triumph Bonneville Bobber επιτάχυνε αρκετά γρήγορα στα 175km/h στο ταχύμετρο, πριν χρειαστεί να φρενάρω, αν και δεν θα ανέβαζε πολλά παραπάνω από εκεί και πέρα.

Μια τέτοια επίδοση την περίμενα από τον κινητήρα που ήδη ξέρουμε από το Triumph Bonneville T120, αυτό που δεν περίμενα όμως, ήταν η τόσο καλή επίδοση στο στήσιμο. Γιατί το να κάνεις το Triumph Bonneville Bobber να στρίβει καλά είναι δύσκολο με δεδομένο ότι μοιάζει με αρχαίο hardtail, έχει λεπτό τροχό 19in εμπρός με φαρδύτερο πίσω 150άρι σε 16in τροχό, δεν είναι και πολύ ελαφρύ (στα 228kg είναι 4kg βαρύτερο από το Τ120) κι έχει μακρύ μεταξόνιο στα 1510mm (μακρύτερο κατά 65mm). Δεν περίμενα επίσης ότι αυτή η μοτοσικλέτα θα ήταν άνετη με αυτό το μονόσελο που είναι χαμηλά και με λεπτό αφρώδες υλικό. Και παρά το γεγονός ότι το Triumph Bonneville Bobbrέχει πράγματι αναρτήσεις και πίσω και εμπρός, δεν έχουν και πολύ μεγάλες διαδρομές: 90mm εμπρός και 77mm πίσω, τη στιγμή που το Τ120 έχει τις τυπικές διαδρομές μιας μοτοσικλέτες δρόμου, στα 120mm εμπρός και πίσω. Το Triumph Bonneville Bobberμοιάζει λοιπόν να είναι σχεδιασμένο για μικρές διαδρομές και για ευθείες, περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο Triumph.

Αλλά τελικά στρίβει κιόλας

Γι’ αυτό και ένιωσα μια πολύ ευχάριστη έκπληξη όταν διαπίστωσα ότι το Triumph Bonneville Bobber όχι μόνο στρίβει πάρα πολύ καλά, αλλά κι ότι η άνεση ξεπερνούσε τις προσδοκίες με μεγάλη διαφορά.

Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι παρά το custom look, η γεωμετρία του πλαισίου είναι συμβατική με γωνία κάστερ στις 25,8 μοίρες που είναι σχεδόν ίδια με του Τ120. Οι αναρτήσεις της KYB (που λέγονταν παλιότερα Kayaba) είναι σφιχτότερες σε κάθε άκρο κι έτσι το Triumph Bonneville Bobber δίνει την αίσθηση ότι είναι πολύ συγκροτημένο ενώ ταυτόχρονα ότι αλλάζει κατεύθυνση σχετικά γρήγορα. Πάντως το καλά επιλεγμένο σετάρισμα των αποσβέσεων σήμαινε ότι το Triumph δεν ήταν σκληρό κι άβολο στους δρόμους της Μαδρίτης, όπου το φαρδύ τιμόνι, το χαμηλό κέντρο βάρους και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού βοήθησαν να περνά ανάμεσα από την κυκλοφορία με άνεση και ισορροπημένη αίσθηση. Το μόνο πράγμα που δεν με άφησε απόλυτα ικανοποιημένο στο στήσιμο ήταν το εμπρός φρένο που έχει μόνο ένα δίσκο διαμέτρου 310mm με διέμβολη δαγκάνα Nissin, τη στιγμή που το Τ120 είχε δύο τέτοια σετ. Όταν πατούσα δυνατά το φρένο η επιβραδυντική ισχύς ήταν αρκετά μεγάλη, αλλά θα ήταν ωραία να έχει περισσότερο δάγκωμα εμπρός και θα ήταν χρήσιμο σε ώρα ανάγκης. Κρίμα που δεν μπορείς να βάλεις εκ των υστέρων ένα δεύτερο δίσκο (όπως μπορούσες στα παλιά Bonneville του ’70)  καθώς θα ήταν αρκετά δύσκολο (ή ακριβό) να τον κάνεις να συνεργαστεί με το υπάρχον ABS. Τουλάχιστον το Triumph Bonneville Bobber επιβράδυνε αρκετά δυνατά με τη βοήθεια του πίσω δίσκου που μου φάνηκε πιο χρήσιμος από όσο συνήθως.

Τον ακαταμάχητο χαρακτήρα του Triumph Bonneville Bobber δίνει το μονόσελο…
…που έχει αλουμινένια βάση και στηρίζεται σε ελατήριο.

Όταν διασχίζαμε την ομίχλη στον αυτοκινητόδρομο φεύγοντας από τη Μαδρίτη, το Triumph Bonneville Bobber ήταν τόσο σταθερό και ανεκτό όσο θα ήταν κάθε naked μοτοσικλέτα. Η σέλα εξασφάλιζε αρκετό χώρο για τα πόδια και διαμοίραζε το βάρος μου αρκετά καλά στην πιο μπροστά ρύθμισή της. Μπορεί να ολισθήσει προς τα πίσω (αφού λασκάρεις μερικές βίδες). Τα μαρσπιέ είναι αρκετά πίσω ώστε να μπορούν να ελαφρώσουν λίγο τα οπίσθια του αναβάτη. Τα θερμαινόμενα γκριπ ήταν εξαιρετικά καλοδεχούμενα, αν και δεν χρειάστηκα το cruise control που είναι κι αυτό στα έξτρα της μοτοσικλέτας.

Ευτυχώς ο ήλιος πρόβαλε πίσω από τα σύννεφα με το φτάσαμε σε έναν καλοστρωμένο δρόμο με στροφές όπου το Triumph Bonneville Bobber αισθανόταν πολύ πιο άνετα από όσο φαντάστηκα. Εστριβε με ακρίβεια, η ανάρτηση διατηρούσε τη σφιχτή και καλά ελεγχόμενη αίσθηση και ήταν ευχάριστα εύκολο να την ρίχνεις από στροφή σε στροφή με διασκεδαστικό ρυθμό.

Στις στροφές με καλύτερη πρόσφυση ήταν σημαντικό να προσέχεις μαζί με τη γραμμή και την γωνία κλίσης επειδή τα μαρπσιέ ακουμπούσαν πριν τα ελαστικά Avon Cobra φτάσουν στο όριό τους. Όμως η απόσταση από το έδαφος ήταν αρκετά καλή για τέτοια μοτοσικλέτα και η ευελιξία του Triumph Bonneville Bobber του δίνει και δυνατότητες all round, τουλάχιστον για όσους ταξιδεύουν μόνοι τους και χωρίς πολλές αποσκευές.

Ο κινητήρας των 1200cc βασίζεται σε αυτόν του Τ120 με λίγο περιορισμένη ισχύ στα 76hp.

Και λίγη πρακτικότητα

Αυτή η μοτοσικλέτα δεν έχει σχεδιαστεί για να πάρει συνεπιβάτη και οι έξτρα δερμάτινες τσάντες δεν είναι και πολύ μεγάλες. Αναπόφευκτα το όμορφο αλλά μικρό ρεζερβουάρ φέρνει κι αυτό περιορισμούς. Με μέση κατανάλωση 6lt/100km –φαίνεται στην οθόνη που δείχνει και στροφές κινητήρα πιέζοντας το κουμπάκι “i” στο τιμόνι αριστερά- η πραγματική αυτονομία είναι μικρότερη από 150km. Λιγότερο δηλαδή από του Triumph T120 που με το 14,5 λίτρων ρεζερβουάρ μπορεί να κάνει κατά το ήμισυ μεγαλύτερη απόσταση. (Πάντωςη Triumph ισχυρίζεται ότι η κατανάλωση είναι στα 4,1lt/100km και η αυτονομία στα 222km, που προϋποθέτει πολύ προσεκτική οδήγηση και ότι θα φτάσεις στο βενζινάδικο με τις αναθυμιάσεις).

Όμως το Triumph Bonneville Bobber δεν προβάλει πουθενά το ατού της πρακτικότητας. Υπόσχεται να είναι ωραία και διασκεδαστικό και το καταφέρνει και στα δύο, δουλεύοντας πολύ καλύτερα από όσο έχει το δικαίωμα να δουλεύει μια τόσο διαφορετική μοτοσικλέτα. Είναι λίγο πιο ακριβή από το Τ120 και από τα  κάποιων άλλων εταιριών, αλλά εκείνοι που έχουν δώσει την προκαταβολή δεν θα απογοητευτούν. Οσο ωραίο είναι το Triumph Bonneville Bobber να το κοιτάς, τόσο κι άλλο τόσο ωραιότερο είναι να το οδηγείς.

Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή καινούργια μοτοσικλέτα μ’ αυτό το look!

Τιμές και αξεσουάρ

Λίγοι αγοραστές Triumph Bonneville Bobber θα αποφύγουν το να πληρώσουν μόνο την αρχική τιμή της μαύρης γυαλιστερής μοτοσικλέτας (που είναι η φτηνότερη). Υπάρχουν πάρα πολλά δελεαστικά εξτραδάκια. Πολλοί θα ξεκινήσουν πληρώνοντας την επιβάρυνση για την κόκκινη ή την γκρίζα βαφή ή ακόμη περισσότερο για τη διχρωμία σε πράσινο-ασημί σε κλασικό seventies design. Και μετά θα ανοίξουν τον online κατάλογο των 150 επιλογών και αξεσουάρ που ξεκινούν από τιμόνια apehanger, προβολέα LED και θερμαινόμενα γκριπ, μέχρι αμορτισέρ Fox και εξάτμιση Vance & Hines.

Υπάρχουν και κάποια κιτ που εμπνέουν. Το άνετο Old School Bobber περιλαμβάνει τιμόνι apehangers, τα σήματα με το πλέγμα, καφέ δερμάτινη σέλα και δερμάτινη τσάντα ψαλιδιού. Το Quarter Mile Bobber είναι πιο επιθετικό με clip-ons, κοντό φτερό εμπρός, μαύρες εξατμίσεις και δερμάτινη σέλα. Το καθένα από αυτά τα κιτ προσθέτει 15% στην τιμή περίπου.

Stuart Wood, Triumph senior designer

«Η ιδέα του  ήρθε από τρεις διαφορετικές κατευθύνσεις, αφού είχαμε ξεκινήσει το νέο project Bonneville. Φαινόταν αρκετά προφανές, αλλά και γενναίο επειδή ήταν μονόσελο κι έπρεπε να γίνει σωστά. Επρεπε να φτιάξουμε μια μοτοσικλέτα που να είναι και όμορφη και να έχει καλή συμπεριφορά στο δρόμο. Αυτό είναι κεφαλαιώδες επειδή είναι κομμάτι του DNA μας.

Το να φτιάξουμε το στήσιμο της μοτοσικλέτας σωστά είναι πάντα πολλή δουλειά και είναι η ίδια είτε δουλεύουμε στο  είτε στο Speed Triple. Από πλευράς καθαρά μηχανολογικής και από πλευράς σεταρίσματος και οδηγικής συμπεριφοράς, κάνουμε τα ίδια πράγματα και καταβάλουμε την ίδια προσπάθεια. Ολοι προσπαθούν να κάνουν το δικό τους κομμάτι δουλειάς όσο καλά γίνεται και υπάρχει μια υγιής ένταση. Θέλεις να το κάνεις να είναι όσο πιο ωραίο γίνεται, να στρίβει όσο καλά γίνεται και να είναι και άνετο.

Η μεγαλύτερη πρόκληση στο design ήταν το «πακετάρισμα» (packaging). Σκεφτείτε τις κρυμμένες σωληνώσεις του νερού, το ridebywire, το ABS, όλη την τεχνολογία. Κανονικά όλα αυτά θα ήταν κάτω από τη σέλα, όμως όταν καταργήσεις το χώρο κάτω από τη σέλα, που πάνε όλα αυτά; Αξιοποιήσαμε κάποια μικρά τεχνάσματα, όπως ότι βάλαμε το δοχείο και την τρόμπα του πίσω φρένου κάτω από ένα καπάκι. Ετσι όλα είναι καθαρά. Δεν έχεις όλα τα εξαρτήματα που συνήθως βλέπεις να ξεβγαίνουν.

Το ότι φτιάξαμε μια solo μοτοσικλέτα δεν σήμαινε ότι δεν έπρεπε να υπολογίσουμε τα έξτρα 100kg του συνεπιβάτη κι έτσι μπορέσαμε να ρυθμίσουμε την ανάρτηση πιο συγκεκριμένα. Οι διαδρομές είναι μειωμένες επειδή θέλαμε αυτό το χαμηλωμένο look. Αλλά επειδή πρέπει να ανταποκριθούν μόνο σε solo οδήγηση έχουν πιο σφιχτή και ελεγχόμενη αίσθηση από του Bonneville, που είναι πιο άνετο και πολιτισμένο και κατάλληλο για δεύτερο άτομο. Αυτό έγινε εσκεμμένα. Το Triumph Bonneville Bobber είναι πιο ευχάριστο στην οδήγηση».

Copyright© RolandBrown – 2016 Τεχνικά Χαρακτηριστικά Triumph Bonneville Bobber (2017) Κινητήρας Triumph, τετράχρονος, δικύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 97,6 x 80 Χωρητικότητα (cc) 1.200 Σχέση συμπίεσης 10,0:01 Μέγιστη ισχύς  76hp (56kW) / 6.100rpm Μέγιστη ροπή 106Nm (10,8kgm) / 4.000rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός, έγεγχος γκαζιού ride-by-wire Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Κιβώτιο 6 σχέσεων I – II  – III  – IV  – V  – VI  – Πρωτεύουσα μετάδοση – Τελική μετάδοση – Πλαίσιο Χαλύβδινο σωληνωτό  Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι KYB με διάμετρο καλαμιών 41mm και με διαδρομή 90mm – χωρίς ρυθμίσεις Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ KYB με διαδρομή 77mm, ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου Μπροστινό φρένο 1 δίσκος διαμέτρου 310mm. Δαγκάνα 2 εμβόλων Nissin με ABS  Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 255mm, με δαγκάνα Nissin 2 εμβόλων με ABS  Μπροστινό ελαστικό 100/90-19 Avon Cobra Πίσω ελαστικό 150/70-16 Avon Cobra Μήκος (mm) – Πλάτος (mm) – Υψος (mm) – Υψος σέλας (mm) 690 Μεταξόνιο (mm) 1.510 Ιχνος (mm) 87,9 Γωνία Caster 25,8° Βάρος (kg) 228 χωρίς υγρά Ρεζερβουάρ (lt) 9,1