Suzuki GSX-S 750 (2017) – Επίσημη παρουσίαση

Το Suzuki GSX-S 750 του 2017 είναι ένα μεσαίου κυβισμού street-naked που παρουσιάζει ενδιαφέρον και για τη χώρα μας, με ένα χαρακτήρα που είναι δυναμικός και all round ταυτόχρονα.

Η Suzuki παρουσίασε στις εκθέσεις του φθινοπώρου το νέο της street-naked, το Suzuki GSXS 750, μικρότερο αδελφάκι του Suzuki GSX-S 1000. Στην ουσία πάντως πρόκειται για μια πολύ καλή εξέλιξη του ήδη πολύ καλού naked μεσαίου κυβισμού, του Suzuki GSR 750 με το οποίο έχει αρκετά κοινά. Αλλωστε οι δύο μοτοσικλέτες μοιάζουν αρκετά.

Δυνατότερος κινητήρας

Ο κινητήρας του Suzuki GSXS 750 προέρχεται από το Suzuki GSXR 750 του 2005 επειδή σύμφωνα με την ανακοίνωση του εργοστασίου έχει τα κατάλληλα πιασίματα για ένα πλαίσιο με κοντό μεταξόνιο. Νομίζω ότι απλά διατηρήθηκαν τα παλιά κάρτερ προκειμένου διατηρηθεί και το πλαίσιο του GSR 750, το οποίο φαίνεται να είναι ολόιδιο και στις δύο μοτοσικλέτες. Η ουσία είναι πάντως ότι ο τετρακύλνδρος εν σειρά κινητήρας είναι τώρα δυνατότερος από 106hp ανέβηκε στους 113hp στις 10.500rpm ενώ και η ροπή ανέβηκε λίγο από τα 80Nm στα 81Nm στις 9.000rpm. Η Suzuki έχει αλλάξει το γρανάζωμα της τελικής μετάδοσης (43/17 αντί 42/17) αλλά η 6η παρέμεινε ίδια έτσι ώστε η μοτοσικλέτα να διατηρήσει την ίδια τελική ταχύτητα (στο MrBike την είχαμε μετρήσει στα 214km/h πραγματικά). Προσέξτε το λίγο αυτό… Παρά την περισσότερη ισχύ –γιατί 7 άλογα δεν είναι λίγα- ίσως δούμε τελικά παρόμοιες επιδόσεις στις δύο μοτοσικλέτες… Εννοείται ότι στη νέα του μορφή ο κινητήρας καλύπτει την προδιαγραφή Euro4.

O τετρακύλινδρος κινητήρας προέρχεται από το GSX-R 750 του 2005 και αποδίδει τώρα 113hp.

Άλλες τεχνικές αλλαγές στον κινητήρα είναι το άνοιγμα οπών εξαερισμού στη βάση των κυλίνδρων (μονομπλόκ με τον στροφαλοθάλαμο) που μειώνουν την απώλεια πίεσης στον στροφαλοθάλαμο και τα νέα μπεκ ψεκασμού 10 οπών (αντί για 8 στο GSR 750). Ξανασχεδιασμένη είναι η εξάτμιση με γεφυρωμένους τους λαιμούς 1-4 και 2-3, διαθέτει τον καταλύτη του GSXS 1000 και έχει νέο σχέδιο στο τελικό. Νέο είναι και το φιλτροκούτι με βελτιωμένες τις τρεις εισαγωγές αέρα και για το οποίο η Suzuki υπόσχεται ωραιότερο ήχο κατά την επιτάχυνση.

Βελτιωμένα ηλεκτρονικά

Το Suzuki GSXS 750 έχει σύγχρονα ηλεκτρονικά, αν και δεν διαθέτει σύστημα ride-by-wire ή διαφορετικούς χάρτες οδήγησης. Παρόλα αυτά έχει traction control που είναι ρυθμιζόμενο σε τρία επίπεδα, όπου η ρύθμιση 1 είναι η λιγότερο παρεμβατική. Το σύστημα της Suzuki ελέγχει την ταχύτητα των δύο τροχών ανά 4 milliseconds και όταν διαγνώσει ολίσθηση επεμβαίνει στο αβάνς και την παροχή αέρα ανάλογα με τις συνθήκες, με στόχο την ομαλή λειτουργία του ακόμη και σε σπορ οδήγηση. Για την εύκολη ρύθμιση του traction control και των απεικονίσεων της οθόνης η Suzuki έφτιαξε ένα διακόπτη ελέγχου στο τιμόνι αριστερά.

Μαύρες πλάκες και μαύρο τιμόνι μεταβλητής διατομής.

Το Suzuki GSXS 750 διαθέτει επίσης σύστημα Low rpm assist και Suzuki Easy Start system. Και τα δύο αυτά συστήματα τα έχουμε ξαναδεί σε λειτουργία στο Suzuki SV 650 του 2016 και μας είχαν αρέσει. Το Low rpm assist αξιοποιεί τη λειτουργία του αυτόματου ρελαντί (ISC) το οποίο όταν παίρνει μπροστά ο κινητήρας ανεβάζει ελαφρώς τις στροφές (σκεφτείτε ένα αυτόματο τσοκ). Κανονικά, όταν οι στροφές του κινητήρα θα πέσουν όταν ο αναβάτης πατήσει τον συμπλέκτη, πράγμα που μερικές φορές οδηγεί σε βύθιση της επιτάχυνσης (στολλάρισμα) στο ξεκίνημα. Εδώ είναι που επεμβαίνει το Low rpm assist (αδιόρατα ομολογουμένως) και ρυθμίζει τις στροφές σε όλο το φάσμα των χαμηλών στροφών, βοηθώντας σε ομαλότερη λειτουργία στο σταμάτα ξεκίνα της πόλης.

Τo Suzuki Easy Start είναι ένας ηλεκτρονικός αυτοματισμός σύμφωνα με τον οποίο ο αναβάτης δεν χρειάζεται να κρατά πατημένο το κουμπί της μίζας μέχρι να πάρει μπροστά ο κινητήρας, αλλά το πατάει μια φορά, το αφήνει και τα ηλεκτρονικά του κινητήρα αναλαμβάνουν να μιζάρουν μέχρι να πάρει ο κινητήρας μπροστά (συνήθως στη δεύτερη, τρίτη περιστροφή όλοι οι κινητήρες που δεν είναι Steyer του στρατού, παίρνουν). Αυτό πάντως θεωρείται χαρακτηριστικό άνεσης. Πιο σημαντικό για όσους είναι παλιοί Σουζουκαίοι είναι ότι δεν χρειάζεται να πατάς τον συμπλέκτη για να βάλεις μπροστά τον κινητήρα πια.

Πλαίσιο – στήσιμο

Το πλαίσιο όπως είπαμε και στην αρχή μοιάζει να είναι ολόιδιο με του Suzuki GSR 750. Η Suzuki δεν το λέει έτσι στην ανακοίνωσή της, αλλά στις εικόνες το πλαίσιο και το υποπλαίσιο είναι ολόιδια. Η πεποίθησή μου αυτή ενισχύεται κι από το γεγονός ότι οι δύο μοτοσικλέτες έχουν ίδια γωνία κάστερ και ίδιο ίχνος. Το μεταξόνιο είναι λίγο μακρύτερο στα 1455mm από 1450mm, αυτό όμως οφείλεται πιθανόν στο νέο ψαλίδι (και πάλι η Suzuki δεν αναφέρει λεπτομερή στοιχεία). Και μια που η κουβέντα έφερε το ψαλίδι, ας μιλήσουμε για το ψαλίδι: η Suzuki σχεδίασε καινούργιο ψαλίδι, το οποίο δεν είναι πια απλής τετράγωνης διατομής, αλλά μεταβλητής διατομής, αν και πάλι με τετράγωνους βραχίονες. Ομολογουμένως είναι ένα ωραιότερο ψαλίδι σε σχέση με του GSR 750, δεν μπορεί όμως να συγκριθεί με άλλα ωραία ψαλίδια που έχει φτιάξει η Suzuki, από τα οποία θα θυμηθώ μόνο αυτό το Suzuki GSR 600. Δυστυχώς για τα naked της Suzuki το ωραίο εκείνο ψαλίδι ήταν μια εξαίρεση. Οι street μοτοσικλέτες μεσαίου κυβισμού που ακολούθησαν είχαν όλες τους πολύ απλούστερα ψαλίδια.

Το ψαλίδι του Suzuki GSX-S 750 του 2017 είναι ξανασχεδιασμένο, με μπράτσα μεταβλητής διατομής, ωστόσο δεν ασκεί καμία γοητεία, κάτι που θα περίμενε κανείς από ένα street naked.

Οι αναρτήσεις δείχνουν κι αυτές ότι είναι παρόμοιων προδιαγραφών κομμάτια όπως αυτά που είχαμε δει στο Suzuki GSR 750 – αρκετά ποιοτικά δηλαδή: το πιρούνι της KYB είναι αντεστραμμένο με διάμετρο καλαμιών 41mm και κίτρινο ανοδιωμένο κορμό με διαδρομή 120mm και ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου. Το αμορτισέρ έχει μοχλισμό, διαδρομή 138mm και ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου σε 7 θέσεις.

Αυτό πάντως που αποτελεί σαφή αναβάθμιση (έστω οπτικά) είναι οι τετραέμβολες δαγκάνες ακτινικής στήριξης της Nissin (αντί για συμβατικής στήριξης διέμβολες που είχε το παλιότερο εφτάμισι) με δίσκους διαμέτρου 310mm (όπως και πριν) με κυματοειδή περίμετρο (όχι όπως πριν). Το ABS είναι στον βασικό εξοπλισμό και κατασκευάζεται από τη Nissin.

To μοντέλο του 2017 έχει αντιμετωπίσει ένα όχι ασήμαντο θέμα, αυτό του εμπρός φρένου, που πλέον δίνει μια πολύ πιο σύγχρονη εικόνα.

Οι χυτές αλουμινένιες ζάντες είναι καινούργιες 10μπρατσες (όχι πια 3μπρατσες, που ήταν πολυφορεμένο σχέδιο), ενώ η Suzuki συνεργάζεται με τη Bridgestone για να εξελίξει ελαστικά S21 Battlax ειδικά για το Suzuki GSXS 750.

Design

Ας πούμε λίγα λόγια και για τον σχεδιασμό. Το νέο Suzuki GSXS 750 δεν διαφέρει και πολύ από το Suzuki GSR 750, είναι όμως σαφώς φρεσκαρισμένο. Πολύ ωραίο χαρακτηριστικό είναι η ποδιά του κινητήρα που του δίνει και μια επιθετικότητα, λίγο διαφορετικά είναι τα πλαϊνά πλαστικά και ο προβολέας που σε γενικές γραμμές έχει διατηρήσει το ίδιο σχήμα. Μια λεπτομέρεια που αν δεν τη διάβαζα στην ανακοίνωση της Suzuki δεν θα το πρόσεχα ποτέ είναι ότι η Suzuki έβαλε ένα τριγωνικό πλαστικό (μικρό κομμάτι) πίσω από τον κινητήρα (ανάμεσα από τους κυλίνδρους και το σκελετό) που έκλεισε το κενό που υπήρχε εκεί στο GSR 750 που το έκανε να μοιάζει “unfinished”… Τα μαρσπιέ και τα καπάκια από τις τρόμπες φρένου και συμπλέκτη είναι μαύρα, όπως μαύρο είναι και το τιμόνι το οποίο είναι μεταβλητής διατομής (στο GSR 750 όλα αυτά ήταν στο φυσικό χρώμα του αλουμινίου).

Τα χρώματα του Suzuki GSXS 750 για το 2017 είναι το μπλε, κόκκινο και μαύρο.

Προς το παρόν (Ιανουάριος 2017) δεν γνωρίζουμε την τιμή του μοντέλου που αναμένεται αργότερα στη χρονιά, αν όμως διατηρηθεί στα επίπεδα του GSR 750 θα ξεκινήσει με πολύ καλές προϋποθέσεις.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2017

Copyright© MrBike – 2017

Suzuki (επίσημο site)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Suzuki GSX-S 750 (2017) Κινητήρας Suzuki τετρακύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 72 x 46  Χωρητικότητα (cc) 749 Σχέση συμπίεσης 12,3:1 Μέγιστη ισχύς  106hp (78kW) @ 10.000rpm Μέγιστη ροπή 8,1kgm (80Νm) @ 9.000rpm Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Κιβώτιο 6 σχέσεων I – II  – III  – IV  – V  – VI  – Πρωτεύουσα μετάδοση 1,857 Τελική μετάδοση 2,529 Πλαίσιο Χαλύβδινο περιμετρικό δύο δοκών Μπροστινή ανάρτηση Αντεστραμμένο πιρούνι 41mm ΚΥΒ, με διαδρομή 120mm. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίου Πίσω ανάρτηση Monoshock ΚΥΒ με μοχλισμό με διαδρομή 138mm Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίου σε επτά θέσεις Μπροστινό φρένο 2 Δίσκοι διαμέτρου 310mm, με δαγκάνες 4 εμβόλων Nissin ακτινικής στήριξης, ABS Πίσω φρένο Δίσκος  διαμέτρου 240mm με δαγκάνα 1 εμβόλου Nissin ABS Μπροστινό ελαστικό 120/70 – 17  Bridgestone S21 Πίσω ελαστικό 180/55 – 17 Bridgestone S21 Μήκος (mm) 2.125 Πλάτος (mm) 785 Υψος (mm) 1.055 Υψος σέλας (mm) 820 Μεταξόνιο (mm) 1.455 Ιχνος (mm) 104 Γωνία Caster 25,2 Βάρος (kg) 213 με καύσιμα Ρεζερβουάρ (lt) 16