Upadate 2016: Διαβάστε τη δοκιμή του Suzuki DL 650 V-Strom στην Ελλάδα εδώ

                        Διαβάστε τη δοκιμή του τουριστικού Suzuki DL 650 V-Strom εδώ

Στα μέσα της σεζόν του 2011 αποφάσισε η Suzuki να αποκαλύψει την αναβαθμισμένη έκδοση του Suzuki DL650 V-Strom και μάλιστα χωρίς πολύ παρασκήνιο. Μερικές ημέρες πριν οι δημοσιογράφοι μοτοσικλέτας παρέλαβαν προσκλήσεις (οι έλληνες δεν συμπεριλήφθηκαν…) για ένα μοντέλο το οποίο δεν αποκαλύφθηκε και λίγες ημέρες αργότερα το Αμερικάνικο site της Suzuki έδειξε φωτογραφίες και τεχνικά στοιχεία για τη νέα μοτοσικλέτα.

suzuki_vstrom_650_2012_9

Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για μικρής έκτασης αναβάθμιση της μοτοσικλέτας και όχι για εκτεταμένη αλλαγή, ενώ, όπως θα δούμε τα βασικά στοιχεία του μοντέλου διατηρήθηκαν ως είχαν, προφανώς, εκτιμώντας ότι αφού το κοινό είχε εκτιμήσει δεόντως το υπάρχον μοντέλο, δεν υπήρχε λόγος μεγάλων αλλαγών. Θα πρέπει δεν να εντοπίσουμε ότι το Suzuki DL6 50 V-Strom 2012 είναι το πρώτο νέο μοντέλο που ανακοινώνεται από ιαπωνική εταιρεία μετά τον καταστροφικό σεισμό στην Ιαπωνία, αποδεικνύοντας το πείσμα και το πάθος των ιαπώνων κατασκευαστών και, φυσικά, των εργαζομένων.

Οι αλλαγές

Το Suzuki DL 650 V-Strom 2012 έχει δεχθεί αλλαγές σε αρκετά σημεία. Οι αλλαγές αφορούν τόσο στα μηχανικά μέρη, όσο και στην αισθητική που έγινε σαφώς πιο νεανική και sportif. Ας δούμε επιγραμματικά τις αλλαγές:

-Συμπαγής σχεδίαση (μικρότερο κατά 5mm το πλάτος) με συνδυασμό βαμμένων τμημάτων και μαύρων άβαφων πλαστικών που τονίζουν τον sport χαρακτήρα του μοντέλου.

-Νέο πολυεδρικό φωτιστικό σώμα μπροστά που προσφέρει καλύτερη δέσμη φωτός το βράδυ.

-Νέες εισαγωγές αέρα στο μπροστινό μέρος και πλευρικοί αεραγωγοί, που συμβάλουν στην άνεση του αναβάτη και στην εικόνα της μοτοσικλέτας

-Ρυθμιζόμενη, σε 3 θέσεις, ζελατίνα φέρινγκ εξελιγμένη σε ανεμοσήραγγα.

-Άνετη θέση οδήγησης με καλοσχεδιασμένη σέλα και λεπτό 20lt ρεζερβουάρ (κατά 2lt μικρότερο από του προηγούμενου μοντέλου) και επίσης λιγότερο εξέχοντα πλευρικά καλύμματα ώστε ο αναβάτης να «μπαίνει» μέσα στη μοτοσικλέτα

-Λειτουργική σέλα που συνδυάζει κόκκινη ραφή(!) και suede φινίρισμα το οποίο είναι αντιολισθητικό, ενώ έχει και χαραγμένο το logo V-Strom επάνω του.

-Ο σιγαστήρας της εξάτμισης έχει κάλυμμα από ανοξείδωτο χάλυβα και νέα τάπα.

-Η σχάρα στο πίσω μέρος έχει ελαστική επιφάνεια, ενώ είναι πλαστική (ήταν αλουμινένια) και ενσωματώνει χειρολαβές.

-Νέα όργανα με αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακό ταχύμετρο και ενδείξεις: διπλός μερικός χιλιομετρητής, σχέση κιβωτίου, θερμοκρασία ψυκτικού, θερμοκρασία περιβάλλοντος, μέση κατανάλωση, δείκτη καυσίμου και ρολόι.

-Οι ενδείξεις των οργάνων αλλάζουν από διακόπτη στο αριστερό χειριστήριο.

-Ειδική λυχνία LED προειδοποιεί για πιθανότητα παγετού στο οδόστρωμα (συνήθως όταν το θερμόμετρο περιβάλλοντος διαγνώσει θερμοκρασία κάτω από τους 3˚C).

-Το ψυγείο νερού έχει συμπιεσμένες διαστάσεις, ενώ λόγων των νέων αεραγωγών στα πλάγια, έχει καλύτερη απόδοση. Επιπλέον οι αεραγωγοί βοηθούν στο να απομακρύνεται ο θερμός αέρας από τα πόδια του αναβάτη.

-Νέα είναι τα μπεκ του ψεκασμού που πλέον έχουν 10 οπές.

Το κιβώτιο έχει πιο κοντή κλιμάκωση (δεν ανακοινώθηκε πόσο) για όλες τις σχέσεις.

-Το σύστημα τροφοδοσίας και διαχείρισης του κινητήρα ελέγχεται από επεξεργαστή 32bit και επίσης υπάρχει πλέον το Suzuk iDual Throttle Valve (SDTV), δηλαδή το σύστημα με τις διπλές πεταλούδες που βοηθά στην καλύτερη απόδοση στις χαμηλές στροφές και στην καλύτερη διαχείριση των εκπεμπόμενων ρύπων.

-Πλέον υπάρχουν διπλά μπουζί ιριδίου σε κάθε κύλινδρο ώστε να βελτιστοποιηθεί η καύση. Η απόδοση βελτιώθηκε (δεν ανακοινώθηκε πόσο), ενώ καλύτερη είναι η απόκριση στο γκάζι και ευκολότερη η εκκίνηση.

Suzuki ενσωμάτωσε το Integrated Idle Speed Control (TI-ISC), για ευκολότερες εκκινήσεις, σταθερότερο ρελαντί και μικρότερες εκπομπές ρύπων.

-Νέο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 43mm και νέο αμορτισέρ που πλέον έχει και δυνατότητα ρύθμισης της απόσβεσης επαναφοράς.

-Νέα ελαστικά ειδικά σχεδιασμένα για το Suzuki DL 650 V-Strom ABS.

-Σωληνάκια υψηλής πίεσης στα φρένα.

suzuki_dl650_vstrom_2012_3

Facelift 

Η Suzuki δεν είχε ως στόχο την εκ βάθρων ανανέωση του DL 650 V-Strom ίσως και δικαιολογημένα, μέσα σε μια εποχή κρίσης. Οι αλλαγές δεν άγγιξαν το πλαίσιο τα φρένα και τους τροχούς και οι επεμβάσεις στον κινητήρα είναι μικρές. Αλλαγή στον κινητήρα που δεν αναφέρεται στο δελτίο τύπου που διαβάσαμε, είναι η μετακίνηση του ψυγείου λαδιού, που πλέον δεν υπάρχει στο μπροστινό μέρος του κινητήρα (όπου κινδύνευε από τις πέτρες, όταν κάποιος έμπαινε σε χωματόδρομο). Η αλλαγή στην κλιμάκωση του κιβωτίου είναι μεν ευπρόσδεκτη καθώς θα βελτιώσει τις επιδόσεις, όμως θα αυξήσει και την κατανάλωση του καυσίμου, στοιχείο που προφανώς η Suzuki προσπαθεί να ελέγξει με το νέο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα.

Η σχέση συμπίεσης του κινητήρα είναι μικρότερη από εκείνη του προηγούμενου μοντέλου (από το 11,3:1 πήγε στο 11,2:1), οπότε και δεν αναμένεται σημαντική διαφορά στην τελική απόδοση του κινητήρα. Με τα διπλά μπουζί και την αναβαθμισμένη ECU ίσως να πήρε κάποια δύναμη όμως με την μείωση της σχέσης συμπίεσης πιθανότατα η διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο να είναι μικρή.

Ευπρόσδεκτη η αναβάθμιση των αναρτήσεων (ήταν καιρός πια), ενώ η τοποθέτηση σωλήνωσης υψηλής πίεσης στα φρένα ήταν μια προσθήκη που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πολλά χρόνια (και που βέβαια έκαναν πολλοί ιδιοκτήτες της μοτοσικλέτας).

suzuki_dl650_vstrom_2012_19

Design 

Οι σχεδιαστές της Suzuki δεν θέλησαν να πειράξουν την εικόνα του μοντέλου. Διατήρησαν την βασική σχεδίαση, αν και το μπροστινό μέρος του φέρινγκ θυμίζει έντονα τα Yamaha Fazer… Οι σχεδιαστές αφαίρεσαν τα πλευρικά τμήματα του φέρινγκ του προηγούμενου μοντέλου και τα αντικατέστησαν με αεραγωγούς που δίνουν μια πιο sport εικόνα στο μοντέλο.

Το άβαφο πλαστικό που έχει χρησιμοποιηθεί εκτενώς, θα δώσει σε αρκετούς μια αίσθηση φθηνού, όμως θα απαλλάξει τους περισσότερους από το άγχος μιας γραντζουνιάς.

Να το δούμε από κοντά…

Παραμένουμε κάπως επιφυλακτικοί με το νέο Suzuki DL 650 V-Strom καθώς πρόκειται για ένα μοντέλο με μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον για το οποίο περιμέναμε περισσότερα. Έναν νέο κινητήρα, ένα διαφορετικό πλαίσιο, μικρότερο βάρος… Η Suzuki επέλεξε να βαδίσει στο γνωστό δρόμο της ασφάλειας και του χαμηλού κόστους. Ισως και να είναι η σωστή λύση αυτή την εποχή, όμως, μεταξύ μας, θα πρέπει να πούμε ότι οι ιδιοκτήτες του προηγούμενου μοντέλου ή όσοι προλάβουν να αποκτήσουν το παλιό  στην ιδιαίτερα χαμηλή τιμή που το διαθέτει η Suzuki στην Ελλάδα, δεν θα νιώσουν καθόλου παραμελημένοι, αντίθετα θα μπορέσουν να κάνουν μόνοι τους τις ουσιαστικότερες αλλαγές αναβάθμισης (νέα ζελατίνα φέρινγκ, σωληνάκια υψηλής πίεσης στα φρένα, νέα σέλα κ.ο.κ.) με μικρότερο τελικό κόστος. Όμως πάντα υπάρχουν και εκείνοι που θέλουν το καινούριο και οι οποίοι θα πρέπει να κάνουν υπομονή μέχρι τις αρχές του 2012 για να το αποκτήσουν… Ανάμεσά τους κι εμείς που θέλουμε να το οδηγήσουμε για να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Πλήρης Τιμοκατάλογος Suzuki 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

   
  Suzuki DL 650 V-Strom 2012 Suzuki DL 650 V-Strom 2011
Κινητήρας Suzuki, τετράχρονος δικύλινδρος V 90°, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά μπλοκ Suzuki, τετράχρονος δικύλινδρος V 90°, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά μπλοκ
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 81,0 x 62,6 81,0 x 62,6
Χωρητικότητα (cc) 645 645
Σχέση συμπίεσης 11,2:1 11,3:1
Μέγιστη ισχύς Δεν ανακοινώθηκε 66,6hp @  9.000rpm
Μέγιστη ροπή Δεν ανακοινώθηκε 63,1Nm (6,3kgm) @ 7.600rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός Ψεκασμός με σώματα 39mm
Εκκίνηση Μίζα Μίζα
Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Συμβατικό κάρτερ
Χωρητικόττηα λιπαντικού (lt) 3 -
Κιβώτιο 6 σχέσεων 6 σχέσεων
I - 2,461
II - 1,777
III - 1,380
IV - 1,125
V - 0,961
VI - 0,851
Πρωτεύουσα μετάδοση 2.088 (71 / 34) 2,088
Τελική μετάδοση 3.133 (47 / 15) 3,133
Πλαίσιο Αλουμινένιο περιμετρικό δύο δοκών Αλουμινένιο περιμετρικό δύο δοκών
Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό, συμβατικής διάταξης πιρούνι, με καλάμια διαμέτρου 43mm Τηλεσκοπικό, συμβατικής διάταξης πιρούνι
Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ με μοχλισμό. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίου, Απόσβεση Επαναφοράς Μονό αμορτισέρ με μοχλισμό. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση Ελατηρίου
Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι,  διαμέτρου 310mm. Δαγκάνες Tokico 2 εμβόλων 2 δίσκοι,  διαμέτρου 310mm. Δαγκάνες Tokico 2 εμβόλων
Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 260mm, δαγκάνα 1 εμβόλου Δίσκος διαμέτρου 260mm, δαγκάνα 1 εμβόλου
Μπροστινό ελαστικό 110/80-19 110/80-19
Πίσω ελαστικό 150/70-17 150/70-17
Μήκος (mm) 2.290 2.290
Πλάτος (mm) 835 840
Υψος (mm) 1.405  
Υψος σέλας (mm) 835 820
Μεταξόνιο (mm) 1.560 1.540
Ιχνος (mm) 26° -
Γωνία Caster 110 -
Βάρος (kg) 214 213 (πλήρες υγρών)
Ρεζερβουάρ (lt) 20 22

 

©CopyrightMrBike -2011

Suzuki Ελλάδας

Suzuki International

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world