vsrtom-31

To Suzuki DL 650 V-Strom αναβαθμίστηκε δραστικά για το 2012.

Δεν υπάρχει πιο επιτυχημένη και πιο δημοφιλής on-off μοτοσικλέτα από το SuzukiDL 650 V-Strom. Στην Ελλάδα μάλιστα τα τελευταία χρόνια το SuzukiDL 650 V-Strom είναι η πρώτη σε πωλήσεις μοτοσικλέτα, και μάλιστα κρατήθηκε σ’ αυτή τη θέση παρά το γεγονός ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια η ζήτηση για αγορά καινούργιας μοτοσικλέτας μειώνεται.

Design

Το νέο Suzuki DL 650 V-Strom του 2012 έχει εντελώς νέο φέρινγκ με περισσότερες καμπύλες και λιγότερες γωνίες σε σχέση με το παλιό. Εντελώς διαφορετικό είναι το εμπρός μέρος και οι διπλοί προβολείς, με μικρότερη μετωπική επιφάνεια και όγκο. Διαφορετικού σχήματος είναι και η ζελατίνα. Τα πλαϊνά πλαστικά τώρα έχουν διαφορετικό σχήμα και δεν είναι πια βαμμένα στο χρώμα της μοτοσικλέτας αλλά έχουν και μαύρες επιφάνειες. Ετσι, ο όγκος της μοτοσικλέτας δείχνει σημαντικά μικρότερος. Οι σχεδιαστές της Suzuki μάλιστα αποφάσισαν να «παίξουν» και με carbon look στα πλαστικά, πράγμα που εισέπραξε μερικά αδικαιολόγητα ειρωνικά σχόλια από τον βρετανικό τύπο.

vsrtom-5

Οι σχεδιαστές της Suzuki έχουν "παίξει" και με το carbon look στο φτερό, τα πλαϊνά τμήματα και σε άλλα σημεία της μοτοσικλέτας.

Το ρεζερβουάρ έχει γίνει πιο λεπτό στο πίσω σημείο του που ακουμπά στην επίσης καινούργια και πιο λεπτή σέλα που έχει νέα ταπετσαρία, κόκκινες ραφές και ανάγλυφο λογότυπο V-Strom, καθώς το αυτοκόλλητο λογότυπο που υπήρχε στα πλευρά της μοτοσικλέτας και ανακοίνωνε την ταυτότητα του μοντέλου, δεν υπάρχει πια. Το ρεζερβουάρ που όπως είπαμε είναι πιο λεπτό στο πίσω μέρος του έχει και μικρότερη χωρητικότητα στα 20lt από 22lt.

vsrtom-7

Ο πίνακας οργάνων διαθέτει πλέον μεγάλη ψηφιακή οθόνη για το ταχύμετρο και ένα πλήθος ενδείξεων μεταξύ των οποίων και η ένδειξη κατανάλωσης.

Άλλη μία προσπάθεια που έγινε για να μην φαίνεται η μοτοσικλέτα ογκώδης ήταν η τοποθέτηση νέας εξάτμισης με πιο μοντέρνου σχήματος απόληξη στο πίσω μέρος, που είναι βαμμένη μαύρη κι έχει μικρότερου σχήματος αλουμινένιο προφυλακτήρα που δεν αγκαλιάζει πια ολόκληρο το τελικό.

Εντελώς καινούργια είναι πλέον τα όργανα με αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακή οθόνη για την ένδειξη του ταχυμέτρου. Υπάρχει επίσης ένδειξη στάθμης καυσίμου, δύο οδόμετρα, ένδειξη σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων και ένδειξη κατανάλωσης βενζίνης.

Κινητήρας

Ο κινητήρας του νέου SuzukiDL 650 V-Strom είναι αρκετά ανανεωμένος. Ουσιαστικά είναι ο κινητήρας του Gladius αλλά ρυθμισμένος να αποδίδει 69hp αντί των 72hp του Gladius και των 67Hp του παλιότερου V-Strom. Εχει δοθεί δε ιδιαίτερη έμφαση στη βελτίωση των χαρακτηριστικών της αξιοπιστίας καθώς διαθέτει διπλό κάνιστρο για τη συγκράτηση λαδιού στο συμπλέκτη και νέο φίλτρο λαδιού που ψύχεται από το κύκλωμα του συστήματος ψύξης και που κατέστησε δυνατή την κατάργηση του ψυγείου λαδιού. Άλλες αλλαγές στον υγρόψυκτο V-2 κινητήρα είναι οι νέοι εκκεντροφόροι, μονό αντί διπλού ελατηρίου στις βαλβίδες, νέα έμβολα και ελατήρια εμβόλων και νέα αντιτριβική επίστρωση στους κυλίνδρους. Εχει τοποθετηθεί επίσης ο πιο εξελιγμένος ψεκασμός του Gladius και τα ανθεκτικότερα μπουζί ιριδίου.

vsrtom-10

Τι λείπει από τον κινητήρα του νέου V-Strom; Το ψυγείο λαδιού, καθώς το σύστημα ψύξης ψύχει τώρα και το φίλτρο του λαδιού.

Πλαίσιο - περιφερειακά

Το πλαίσιο έχει παραμείνει ίδιο ως προς την αρχιτεκτονική του, αλουμινένιο δύο δοκών, οι οποίοι τώρα έχουν λίγο λεπτότερα τοιχώματα. Καμία αλλαγή δεν έχει γίνει στη γεωμετρία της μοτοσικλέτας που διατηρεί το ίδιο μεταξόνιο, την ίδια γωνία κάστερ και ίχνος. Στις αναρτήσεις δεν έχει ανακοινωθεί καμία αλλαγή και μάλιστα μπορεί κανείς να μη δει με την πρώτη την μεγαλύτερη διαδρομή του πίσω αμορτισέρ στο νέο Suzuki DL 650 V-Strom (από 150 σε 159mm). Όμως, αν και τεχνικά οι αναρτήσεις φαίνεται ότι είναι ίδιες, η αίσθησή τους είναι ότι έχουν σφιχτότερες αποσβέσεις με αποτέλεσμα την καλύτερη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας στο δρόμο.

Στα φρένα δεν συναντούμε αλλαγές. Δύο δίσκοι μπροστά με διάμετρο 310mm και διέμβολες δαγκάνες Tokico και πίσω μονό δίσκο με διάμετρο 260mm και δαγκάνα μονού εμβόλου. Αυτό που είναι καινούργιο είναι η μονάδα του ABS που τώρα προέρχεται από την Bosch. Η μονάδα βρίσκεται κάτω από τη μπαταρία. Ζυγίζει μόλις 700gr, το μισό δηλαδή από τη παλιότερη μονάδα.

Εργονομία

Το ύψος της σέλας είναι συγκριτικά με το παλιό V-Strom κατά 15mm ψηλότερα, στα 835mm δηλαδή, αλλά χάρη στη στενότερη σέλα μπροστά δεν υπάρχει πρόβλημα να φτάσουν και τα δύο πόδια του αναβάτη στο έδαφος. Πάντως η λίγο ψηλότερη σέλα σημαίνει ότι και η θέση οδήγησης είναι ελαφρώς διαφορετική, κάπως πιο ενεργή, ο αναβάτης κάθεται περισσότερο πάνω και λιγότερο μέσα στη μοτοσικλέτα. Στα αξεσουάρ της Suzuki θα διατίθεται χαμηλότερη και ψηλότερη σέλα κι έτσι η μοτοσικλέτα θα προσαρμόζεται ιδανικά στο σώμα του αναβάτη.

vsrtom-3

Νέο είναι ολόκληρο το εμπρός μέρος του νέου Suzuki DL 650 V-Strom, οι προβολείς και η ζελατίνα που ρυθμίζεται σε τρία διαφορετικά ύψη.

Η άνεση της μοτοσικλέτας βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, αντίστοιχο με του παλιότερου μοντέλου και ίσως και λίγο καλύτερο. Η αεροδυναμική προστασία είναι επίσης λίγο καλύτερη κι αυτό χάρη στην πιο αποτελεσματική ζελατίνα η οποία μάλιστα είναι ρυθμιζόμενη σε τρεις θέσεις. Από τη στάνταρντ θέση μπορεί να κατέβει 18mm χαμηλότερα ή να ψηλώσει κατά 24mm. Όπως και στο παλιότερο μοντέλο χρειάζονται εργαλεία για να αλλάξει η θέση της ζελατίνας, πράγμα που δύσκολα θα μπορέσει να κάνει ο αναβάτης στη μέση του ταξιδιού του.

vsrtom-8

Νέα σέλα με κόκκινες ραφές και ανάφλυφο λογότυπο. Είναι λίγο ψηλότερη αλλά το ρεζερβουάρ είναι στενότερο.

Onboard

Πάνω από τη σέλα του νέου Suzuki DL 650 V-Strom βλέπει και νιώθει κανείς τα πράγματα διαφορετικά. Όπως ήδη είπαμε η σέλα είναι λίγο ψηλότερη κι έτσι αναβάτες λίγο κάτω από 1,80m. δεν πατάνε με όλο το πέλμα και των δύο του ποδιών στο έδαφος και σ’ αυτό ρόλο παίζει και η το σφιχτότερο σετάρισμα της ανάρτησης που είναι λιγότερο ενδοτικό στο βάρος του αναβάτη όταν αυτός θα κάτσει στη σέλα. Το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού όμως και το εύκολα διαχειρίσιμο βάρος κάνουν τις μανούβρες μικρής ταχύτητας εύκολη υπόθεση. Θα δυσκολευτεί ο αναβάτες να κάνει μανούβρα προς τα πίσω ενδεχομένως, αλλά αυτό δεν ήταν απλό ούτε στο προηγούμενο (και λίγο βαρύτερο) μοντέλο.

vsrtom-23

 

Στο δρόμο το νέο Suzuki DL 650 V-Strom εντυπωσιάζει με τη σταθερότητά του και την ουδέτερη συμπεριφορά στις στροφές στις οποίες μπαίνει με ευκολία με λίγη δύναμη στο τιμόνι, δίνοντας την αίσθηση ότι είναι πιο πρόθυμο σε σχέση με το παλιό μοντέλο. Οι σφιχτότερες αναρτήσεις κρατούν τη μοτοσικλέτα σε σταθερή τροχιά σε όλες τις συνθήκες. Ακόμη και στην τελική ταχύτητα της μοτοσικλέτας (το ταχύμετρο δείχνει και 200km/h στον αυτοκινητόδρομο) με ριπές ανέμων (αν και χωρίς φορτίο και συνεπιβάτη) παραμένει ατάραχη στην λωρίδα της. Σε συνθήκες κόντρα ανέμου πάντως η ζελατίνα και το φέρινγκ προσφέρουν μικρή προστασία, ενώ ακόμη κι αν ο αναβάτης σκύψει οι ώμοι θα μείνουν μοιραία απροστάτευτοι.

Ο κινητήρας είναι εξαιρετικά ελαστικός και σ’ αυτό βοηθά πολύ και ο καλός ψεκασμός καθώς προσφέρει αποτελεσματικό τράβηγμα χωρίς σκορτάρισμα ακόμη και αν οι στροφές του κινητήρα έχουν πέσει αρκετά. Ανοίγοντας το γκάζι με κουμπωμένη 6η σχέση, το στροφόμετρο να έχει πέσει λίγο κάτω από τις 2.000rpm και το ταχύμετρο να δείχνει 41km/h, οι στροφές ανεβαίνουν ομαλά και τα χιλιόμετρα αυξάνονται χωρίς σκορτσάρισμα. Στον αυτοκινητόδρομο το SuzukiDL 650 V-Strom μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητες της τάξης των 130 με 160km/h (6 με 7.500rpm στο στροφόμετρο με τελευταία σχέση στο κιβώτιο) με εξαιρετική ευκολία και με αποθέματα να κάνει εύκολα προσπεράσματα φτάνοντας εύκολα τα 180km/h. Επειδή όμως τα 185km/h με 190km/h τα φτάνει η μοτοσικλέτα όταν το στροφόμετρο 9.000rpm περίπου, τα παραπάνω χιλιόμετρα τελικής έρχονται αργά και εφόσον το γκάζι κρατηθεί αρκετή ώρα στο τέρμα του. Καθώς μάλιστα η τελευταία σχέση του κιβωτίου είναι εξαιρετικά μακριά, παρατηρείται το φαινόμενο (ανάλογα με τις συνθήκες και την κλίση του δρόμου) να φτάνει ο αναβάτης τα 190km/h με πέμπτη αλλά τα χιλιόμετρα να μην ανέβουν ή και να πέσουν λίγο με το που θα κουμπώσει έκτη. Με αυτόν τον τρόπο βέβαια (και με τις αλλαγές στην τροφοδοσία) εξασφαλίζεται μεγαλύτερη οικονομία στην κατανάλωση. Η ένδειξη της μέσης κατανάλωσης στον πίνακα οργάνων για τις ημέρες που διεξήχθη η δοκιμή δεν ξεπέρασε τα 6,1lt/100km, ενώ σε αργή οδήγηση πόλης έπεσε και στα 5,8lt/100km.

vsrtom-26

 

Τα φρένα έχουν πολύ όμοια απόδοση με του προηγούμενου μοντέλου, είναι δηλαδή ισχυρά και αποτελεσματικά με αίσθηση που χάνεται κάπως μετά το αρχικό δάγκωμα, χωρίς αυτό όμως να ενοχλεί χάρη στην παρουσία του ABS. Το νέο ABS ρυθμίζει την πίεση του υδραυλικού υγρού των φρένων  γρηγορότερα και με μεγαλύτερη ευαισθησία διατηρώντας σταθερότερη συμπεριφορά στο φρενάρισμα, χωρίς απότομες αυξομειώσεις στην πίεση. Το χαμηλότερο βάρος του ABS η μικρότερη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ και άλλες αλλαγές έχουν φέρουν και μια αξιοπρόσεκτη μείωση του βάρους από τα 220kg στα 214kg με καύσιμα. Τα ελαστικά Bridgestone Trailwing 501 πίσω και 101 εμπρός προσφέρουν πολύ καλά επίπεδα πρόσφυσης και αίσθησης του δρόμου και καθώς τα ελαστικά του παλιότερου και του νεότερου μοντέλου είναι ακριβώς ίδια, η εμπειρία που έχει αποκτηθεί ως προς την τοποθέτηση ελαστικών στο παλιό μοντέλο, μπορεί να αξιοποιηθεί και στο νέο.

Αξεσουάρ

Ο βασικός εξοπλισμός του SuzukiDL 650 V-Strom μπορεί να εμπλουτιστεί από τον κατάλογο των αξεσουάρ του μοντέλου, που περιαμβάνει:

-          σπόιλερ στη ζελατίνα ρυθμιζόμενο σε επτά θέσεις με το χέρι

-          top case και πλαϊνές βαλίτσες

-          Κεντρικό σταντ

-          Ποδιά κινητήρα

-          Κάγκελα κινητήρα

-          Χούφτες

-          Δύο έξτρα σέλες, 20mm υψηλότερη ή 20mm χαμηλότερη

Η ώρα της αλλαγής

Το νέο SuzukiDL 650 V-Strom είναι ακόμη καλύτερο από το παλιότερο μοντέλο, με πιο δυνατό και πιο ροπάτο κινητήρα, υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, σημαντικές βελτιώσεις, είναι πολύ πιο όμορφο (σε πορτοκαλί, λευκό ή μαύρο) και άνετο κι έχει διατηρήσει τον τουριστικό και all round χαρακτήρα του που το έκανε τόσο αγαπητό στην Ελλάδα. Οι παλιότεροι ιδιοκτήτες Suzuki DL 650 V-Strom που θέλουν να αλλάξουν τη μοτοσικλέτα τους θα βρουν και στο νέο μοντέλο όλον τον καλό χαρακτήρα της μοτοσικλέτας τους αλλά και θα ενθουσιαστούν με τις νέες της δυνατότητες.

vsrtom

On  Board Video Test

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

 Suzuki DL 650 V-Strom

 Suzuki DL 650 V-Strom

 

2012

2011

Κινητήρας Suzuki V2 90 μοιρών, υγρόψυκτος, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους Suzuki V2 90 μοιρών, υγρόψυκτος, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 81,0 x 62,6 81,0 x 62,6
Χωρητικότητα (cc) 645 645
Σχέση συμπίεσης 11,2:1 11,5 : 1
Μέγιστη ισχύς 69hp (51kW) @ 8.800rpm 67hp (49kW) @ 8.800rpm
Μέγιστη ροπή 6,11kgm (60Nm) @ 6.400rpm 6,11kgm (60Nm) @ 6.400rpm
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός με σώματα 39mm Ηλ. Ψεκασμός με σώματα 39mm
Εκκίνηση Μίζα Μίζα
Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Συμβατικό κάρτερ
Κιβώτιο 6 σχέσεων 6 σχέσεων
I 2,461 (32/13) 2.461 (32/13)
II 1,777 (32/18) 1.777 (32/18)
III 1,380 (29/21) 1.380 (29/21)
IV 1,125 (27/24) 1.125 (27/24)
V 0,961 (25/26) 0.961 (25/26)
VI 0,851 (23/27) 0.851 (23/27)
Πρωτεύουσα μετάδοση 2,088 (71/34) 2,088 (71/34)
Τελική μετάδοση 3,133 (47/15) 3,133 (47/15)
Πλαίσιο Δύο δοκοί αλουμινίου Δύο δοκοί αλουμινίου
Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 43mm με διαδρομή 150mm. Ρυθμίσεις: προφόρτισης ελατηρίου. Τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 43mm με διαδρομή 150mm. Ρυθμίσεις: προφόρτισης ελατηρίου.
Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ με μοχλικό με διαδρομή 159mm. Ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς Μονό αμορτισέρ με μοχλικό με διαδρομή 150mm. Ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς
Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι διαμέτρου 310mm, με δαγκάνες 2 εμβόλων και ABS 2 δίσκοι διαμέτρου 310mm, με δαγκάνες 2 εμβόλων και ABS
Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 260mm, με δαγκάνα 1 εμβόλου και  ABS Δίσκος διαμέτρου 260mm, με δαγκάνα 1 εμβόλου και  ABS
Μπροστινό ελαστικό 110/80-19  
Πίσω ελαστικό 150/70 - 17  
Μήκος (mm) 2.290 2.290
Πλάτος (mm) 835 840
Υψος (mm) 1.405 1.390
Υψος σέλας (mm) 835 820
Μεταξόνιο (mm) 1.560 1.555
Ιχνος (mm) 110 110
Γωνία Caster 26 26
Βάρος (kg) 214 220
Ρεζερβουάρ (lt) 20 22

Κείμενο: Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2012

Φωτογραφίες: Copyright© Χρήστος Καραγιωργάκης - 2012

Copyright© MrBike - 2012

Suzuki Ελλάδας

Suzuki International

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world