Street
Εμφανίσεις: 614
 

MV-Agusta-Brutale-800RR-18-action-5

Λοιπόν είναι πολύ πιο εύκολο και διασκεδαστικό να στρίβεις με το καινούργιο MV Agusta Brutale 80RR του 2018 στα ορεινά κοντά στο Varese παρά με το πρώτο μοντέλο που παρουσιάστηκε στην Τοσκάνη τον Οκτώβριο του 2014. (Διαβάστε εδώ για το μοντέλο του 2014)

Η νέα μοτοσυκλέτα δίνει την ίδια αίσθηση ταχύτητας και ευελιξίας, είναι όμως πιο ομαλή στη λειτουργία, με καλύτερη απόκριση και καλύτερο έλεγχο και υπάρχει σοβαρός λόγος για όλα αυτά.

Το MV Agusta Brutale 80RR του 2018 μπορεί να μοιάζει ολόιδιο με το πρώτο 800RR με το οποίο η μάρκα έδωσε στην τρικύλινδρη οικογένειά της μια πιο αγωνιστική πινελιά τότε, πέρα από τα νέα γραφικά και τους τροχούς. Ετούτο εδώ όμως είναι ένα ουσιαστικά αναβαθμισμένο Brutale με κινητήρα προσαρμοσμένο στις προδιαγραφές Euro 4, νέο στήσιμο, και με την αποστολή να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος στην ανάκαμψη από τα πολύ απαιτητικά χρόνια που προηγήθηκαν.

Το πρώτο μοντέλο μετά από πολλά προβλήματα στο εργοστάσιο

Πολλά έγιναν στο εργοστάσιο της MV Agusta στο Varese στη Βόρειο Ιταλία από τότε που παρουσιάστηκε το πρώτο Brutale 800RR – τα περισσότερα από αυτά, όχι καλά! Εμφανίστηκαν προβλήματα με τις πωλήσεις, τη διάθεση και την αξιοπιστία. Ηρθε το διαζύγιο από τον υποστηρικτή Mercedes AMG. Και μετά εμφανίστηκαν κι άλλες δυσκολίες με αντιπροσώπους σε μεγάλες αγορές που έφεραν μείωση πωλήσεων και ανάγκασαν τον Giovanni Castiglioni να ακυρώσει τα τολμηρά σχέδια για επέκταση.

Τώρα όμως η MV Agusta επέστρεψε με μια νέα επένδυση και πιο καθαρή εστίαση στον κύριο στόχο της: το να δημιουργήσει και να πουλά εξωτικές και μοναδικές μοτοσυκλέτες. Έτσι επέστρεψε και το MV Agusta Brutale 800RR χωρίς αλλαγές στον βασικό σχεδιασμό του και στα χαρακτηριστικά του, αλλά με μια σειρά από βελτιώσεις με στόχο την εξομάλυνση κάποιων «γωνιών» έτσι ώστε να δημιουργηθεί αυτή η βελτιωμένη έκδοση του γυμνού τρικύλινδρου και να είναι πιο ποθητή παρά ποτέ.

«Είχαμε μια καθαρή στόχευση στην αρχή του project», εξηγεί ο Brian Gillen, επικεφαλής του τμήματος R&D. «Κύρια επιδίωξη ήταν η τελειοποίηση. Θέλαμε να διατηρήσουμε τις επιδόσεις και να μειώσουμε το θόρυβο και τους ρύπους κατά 50% [για τη Euro4] επομένως οι αλλαγές ήταν δραστικές. Όταν πρέπει να μειώσεις τους ρύπους τόσο πολύ, μπορεί να χάσεις ισχύ, όπως έγινε με πολλές άλλες μοτοσυκλέτες στην αγορά. Καταφέραμε να μεγαλώσουμε το πλεονέκτημα των επιδόσεων και ταυτόχρονα να βελτιώσουμε την ποιότητα».

MV-Agusta-Brutale-800RR-18-statics-3

Οι αλλαγές

Στα βασικά χαρακτηριστικά του ο κόμπακτ 12βάλβιδος κινητήρα των 798cc με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους που έχει έναν αντίστροφα περιστρεφόμενο αντικραδασμικό άξονα πριν τον δούμε στο Ducati Panigale V4, έχει μείνει ίδιος. Η μέγιστη ισχύς των 140hp έχει μείνει ίδια όπως και πριν, αν και έρχεται λίγο νωρίτερα στις 12.300rpm αντί για τις 13.100rpm.

Η καινούργια κεφαλή και οι ξανασχεδιασμένοι εκκεντροφόροι προσφέρουν καλύτερη καύση, για πιο ομαλό στροφάρισμα. Η εισαγωγή αέρα είναι βελτιωμένη με ένα μακρύ κι δύο κοντά χωνιά αντί να είναι όλα το ίδιο μέγεθος. Το ride-by-wire γκάζι έχει νέο software και σφιχτότερο ελατήριο επαναφοράς, επειδή το μαλακότερο ελατήριο έκανε τον έλεγχο του γκαζιού δύσκολο. Νέα γρανάζια πρωτεύουσας μετάδοσης και κόμπλερ μίζας μειώνουν το θόρυβο και βελτιώνουν την αξιοπιστία (το κόμπλερ ήταν αιτία για πολλές περιπτώσεις εγγυήσεων).

Βελτιωμένο είναι και το κιβώτιο ταχυτήτων για ομαλότερες αλλαγές ταχυτήτων, ενώ και το πρόγραμμα του quick-shifter δύο λειτουργιών είναι πιο γρήγορο τώρα. Και το  πρώτο 800RR είχε τέτοιο quick-shifter και ήταν ομολογουμένως πολύ πιο μπροστά από την εποχή του.

MV-Agusta-Brutale-800RR-18-details-1-engine

Το στήσιμο του MV Agusta Brutale 80RR είναι κι αυτό βελτιωμένο με παρόμοιο τρόπο με στόχο το να κάνει τη μοτοσυκλέτα καλύτερα ελεγχόμενη. Το πρώτο 800RR είχε ένα κοντό και ελαφρύ πλαίσιο, που συνδύαζε τους ατσάλινους σωλήνες με τα αλουμινένια πίσω τμήματα και που προσέφερε πολύ καλές υπηρεσίες. Όμως η γρήγορη γεωμετρία και η σφιχτή ανάρτηση έκαναν τη μοτοσυκλέτα δύσκολη ειδικά σε κακοστρωμένο δρόμο. Ετσι λοιπόν η γωνία του λαιμού του πλαισίου είναι τώρα πιο ανοιχτή για να αυξηθεί η κάστερ, το ίχνος και το μεταξόνιο (η γωνία κάστερ πάει στις 23 μοίρες από 24,2, το ίχνος από 95,3mm πάει στα 103,5mm και το μεταξόνιο από 1385mm στα 1404mm). Το ατσάλινο τμήμα του πλαισίου είναι τώρα πιο στιβαρό επειδή ο κινητήρας στα άνω μέρος του στερεώνεται τώρα με μία βίδα σε κάθε μεριά αντί με μία μακριά βίδα που να περνάει από την μία πλευρά στην άλλη.

Η ανάρτηση είναι αναβαθμισμένη και στα δύο άκρα. Το αμορτισέρ της Sachs είναι ξαναρυθμισμένο με υψηλότερη απόσβεση συμπίεσης υψηλής ταχύτητας, ενώ το 43άρι πιρούνι της Marzocchi είναι ξανασχεδιασμένο με σφιχτότερες ανοχές για να μειωθούν οι τριβές. «Δοκιμάσαμε το να μειώσουμε την απόσβεση μπροστά για να το κάνουμε να δουλέψει καλύτερα, όμως ανακαλύψαμε ότι το πρόβλημα ήταν η εσωτερική τριβή» λέει ο Gillen. «Όταν μειώσαμε την τριβή στην πράξη έπρεπε να αυξήσουμε την απόσβεση».

Ούτε αλλαγές του κινητήρα, ούτε του πλαισίου είναι δραματικές, όμως συνδυάζονται ώστε να έχουν ως αποτέλεσμα ένα πιο φιλικό, ευκολοδήγητο και τελικά πιο γρήγορο MV Agusta Brutale 800RR.

MV Agusta Brutale 800RR – Οn board

MV-Agusta-Brutale-800RR-18-action-2

To ελαφρύ και υπερευαίσθητο γκάζι του παλιού μοντέλου δεν υπάρχει πια. Το νέο MV Agusta Brutale 800RR δουλεύει ομαλά στις χαμηλές στροφές, ανεβάζει σταθερά στις μεσαίες και μετά ζωντανεύει περίπου στις 7.000rpm καθώς ο εύστροφος κινητήρας μπαίνει στο «καλό» σημείο απόδοσής του.

Από τότε και μετά έρχεται ένας καταιγισμός επιτάχυνσης, σούζες με δευτέρα χωρίς κόπο και φυσικά το πλατύ χαμόγελο καθώς ο κινητήρας στροφάρει προς τις 13.000rpm, με τη βοήθεια και του μαλακού κιβωτίου και του shifter με την γλυκιά λειτουργία. Αν κρατήσεις το γκάζι τέρμα ανοιχτό, το κεφάλι κάτω και τα μπράτσα κολλημένα, σύντομα θα δεις 240km/h στο κόμπακτ ψηφιακό όργανο που μου φάνηκε όμορφα μινιμαλιστικό πριν από τρία χρόνια, όμως σήμερα που υπάρχουν οι μεγάλες οθόνες TFT μου φαίνεται αρκετά απλό και δύσκολο να το διαβάσεις.

MV-Agusta-Brutale-800RR-18-details-3-digital-display

Όπως και πριν υπάρχουν τέσσερις χάρτες οδήγησης, μαζί με τον Rain και τον Custom, με δυνατότητες ρύθμισης της απόκρισης του γκαζιού, του φρένου του κινητήρα και άλλες. Η απόκριση και στο Normal και στο Sport ήταν πολύ καλή στους δρόμους με τις στροφές στη Ιταλία και γι’ αυτό την περισσότερη ώρα το είχα στο Sport,  και μάλιστα συμπεριφερόταν ωραία και στις εξόδους από τις κλειστές στροφές με πρώτη.

Ο ήχος του MV Agusta Brutale 800RR είναι κι αυτός φανταστικός. Τα λεπτότερα καπάκια του κινητήρα με τη βελτιωμένη απορρόφηση θορύβου έχει επιτρέψει την κάλυψη των προδιαγραφών Euro 4, ενώ μικροαλλαγές στην εισαγωγή και την εξάτμιση έχουν δώσει ένα υπέροχο τραχύ ουρλιαχτό στην επιτάχυνση. Όταν περνούσαμε μέσα από τα τούνελ στο δρόμο που πάει γύρω από τη Lago Maggiore, ήταν αδύνατο να μην υποκύψεις στον πειρασμό να δώσει γκαζιά, για να νιώσεις τη ρόδα να σηκώνεται και να ακούσεις τον ήχο από μετάξι που σκίζεται να αντιλαλεί στα τοιχώματα.

Όπως η βελτιωμένη απόκριση του γκαζιού έκανε τη μοτοσυκλέτα πιο ελεγχόμενη, έτσι έγινε και με το βελτιωμένο στήσιμο. Η πιο αργή γεωμετρία βοήθησε, επειδή με το μικρό του βάρος (175kg στεγνό) και με το φαρδύ τιμόνι το MV Agusta Brutale 800RR μπορούσε να στρίψει στις σφιχτές στροφές με μικρή προσπάθεια και ήταν πιο σταθερό, τόσο στη στροφή, όσο και στις επιταχύνσεις με τον εμπρός τροχό να ελαφρώνει.

Όμως η βασική βελτίωση ήρθε από τις πιο ενδοτικές αναρτήσεις, που συμπεριφέρονταν πολύ καλά στις ανωμαλίες των δευτερευόντων δρόμων, σημεία στα οποία το προηγούμενο μοντέλο θα ήταν νευρικό και σκληρό. Η μοτοσυκλέτα εξακολουθούσε να δίνει σφιχτή αίσθηση και καλά ελεγχόμενη. Θα χρειαζόμουν πιο ανοιχτό δρόμο ή ακόμα καλύτερα μια πίστα για να μπορώ να σχολιάσω τη συμπεριφορά του Brutale στις υψηλότερες ταχύτητες και σε μεγαλύτερες γωνίες κλίσης, όμως τα σημάδια ήταν θετικά.

Τα φρένα προσφέρουν άφθονη επιβραδυντική δύναμη καθώς αποτελούνται από δίσκους διαμέτρου 320mm και τετραέμβολες δαγκάνες Brembo, αν και το αρχικό δάγκωμα δεν ήταν τόσο δυνατό όσο σε άλλα συστήματα. Οι ξανασχεδιασμένες και ελαφρύτερες αλουμινένιες ζάντες φορούσανε ελαστικά Pirelli Diablo Rosso III που έκαναν καταπληκτική δουλειά, και που σπάνια ανάγκαζαν το traction control να παρέμβει ακόμη και υπό κλίση.

MV-Agusta-Brutale-800RR-18-details-2-brakes

Η πιο μαλακή ανάρτηση είχε το πλεονέκτημα ότι βελτίωσε την άνεση σε μια μοτοσυκλέτα που από πολλές απόψεις είναι πιο πρακτική από αυτό που περιμένεις από ένα ιταλικό naked μεσαίου κυβισμού. Για τόσο κόμπακτ μοτοσυκλέτα μου φάνηκε αρκετά ευρύχωρη, παρά το ότι είμαι ψηλός και δεν είχα προβλήματα με τη σέλα. Το τμήμα για τον συνεπιβάτη έχει αφαιρούμενες χειρολαβές. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 16,5 λίτρα που προσφέρουν μια εύλογη αυτονομία ακόμη και με σκληρή χρήση του γκαζιού.

Στην ουσία το να βρεις την οποιαδήποτε πρακτικότητα στο MV Agusta Brutale 800RR είναι πολυτέλεια, επειδή αυτή η μοτοσυκλέτα ήταν πάντα ένα τρελό, αλήτικο μηχανάκι, εύστροφο, απαιτητικό και γρήγορο στην ευθεία. Ηταν επίσης ελαφρύ, ευέλικτο και με καλή απόκριση όταν έφτανε στη στροφή. Το πρώτο μοντέλο ήταν σίγουρα μανιακό, με το ελαφρύ γκάζι και τη σκληρή ανάρτηση. Γι’ αυτό είναι πολύ θετική εξέλιξη το γεγονός ότι η MV Agusta γιάτρεψε αυτά τα θεματάκια που είχε και δημιούργησε ένα Brutale που είναι και πιο γρήγορο και πιο διασκεδαστικό.

Tα MV Agusta ήταν πάντα για λίγους

Τα MV Agusta ήταν πάντα πολύ ακριβά και το ίδιο ισχύει και για το MV Agusta Brutale 800RR, που κοστίζει αρκετά περισσότερα σε σχέση με τα τρικύλινδρα Triumph Street Triple και Yamaha MT-09. Το νέο MV Agusta Brutale 800RR θα έπρεπε να έχει οθόνη TFT και cornering ABS, τώρα που τέτοιος εξοπλισμός γίνεται διαθέσιμος και στα μεσαία κυβικά. Δεν μπορείς όμως να αγνοήσεις τη σημασία της βελτίωσης της απόκρισης του γκαζιού και της οδικής συμπεριφοράς, σημεία στα οποία έδωσε προτεραιότητα το εργοστάσιο. Από πολλές απόψεις το MV Agusta Brutale 800RR δεν είναι το πιο εξελιγμένο naked μεσαίου κυβισμού, τώρα όμως είναι πολύ πιο πολιτισμένο και είναι αντικειμενικά πολύ ωραίο, γρήγορο και συναρπαστικό.

MV-Agusta-Brutale-800RR-18-statics-5

Copyright© Roland Brown - 2018

Απόδοση στα Ελληνικλα: Δημήτρης Μπαζίνας – 2018

Φωτογραφίες: Milagro

Copyright© MrBike - 2018

MV Agusta στην Ελλάδα

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world