KTM 790 Duke (2018) – on board δοκιμή στις Σέρρες

Μια εντελώς νέα εποχή ανατέλλει για το Δούκα αλλά και για τη KTM που ακολουθώντας το trend της εποχής απέκτησε δικύλινδρο κινητήρα με περισσότερα από εκατό άλογα, ένα άριστο πάτημα και αρκετά φιλική συμπεριφορά… Το οδηγεί στις Σέρρες ο Βασίλης Μωραΐτης.

Tο εντελώς καινούργιο ΚΤΜ790Duke του 2018 είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην πίστα των Σερρών στα πλαίσια επίσημης δημοσιογραφικής παρουσίασης που οργάνωσε η KTM στην Ελλάδα. To MrBike.gr σας έχει ενημερώσει σε αρκετά τακτική βάση για τη μοτοσυκλέτα αυτή με μια σειρά άρθρων όπως την επίσημη παρουσίαση και την on board δοκιμή στην παρουσίαση που έγινε στα Κανάρια, επομένως για λεπτομέρειες που αφορούν τη μοτοσυκλέτα μπορείτε να ανατρέξετε απευθείας εκεί. Το άρθρο που ακολουθεί του συνεργάτη και φίλου, ΒασίληΜωραΐτη μας κατατοπίζει στη συμπεριφορά του νέου KTM 790 Duke στην πίστα των Σερρών.

ΚΤΜ 790 Duke– οboard στις Σέρρες

Από όποια γωνία κι αν δει κανείς το νέο ΚΤΜ 790 Duke εντυπωσιάζεται από την αιχμηρή και συμπαγή κατασκευή του. Δύσκολα πείθεται ότι πρόκειται …μόνο για μία fun μοτοσικλέτα 800cc ακόμη κι όταν καθίσει πάνω στη σέλα του.

Εργονομία

Το τιμόνι είναι ανοιχτό χωρίς να έχει υπερβολικό πλάτος αρκετό όμως για να πέσουν τα άνω άκρα σε τέτοια γωνία και θέση ώστε να θέσουν τον αναβάτη σε μαχητική θέση οδήγησης. Τα μαρσπιέ αντίστοιχα θέτουν τα πόδια σε φυσιολογική γωνία κι όχι σε θέση κλειστή όπως θα άρμοζε σε μία SuperSport μοτοσικλέτα. Το ύψος της σέλας στα 825mm είναι φυσιολογικό για το μέσο αναβάτη και δένει στο σύνολο με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της μοτοσικλέτας. Η εκπληκτική εργονομία του συνόλου επαληθεύεται μόλις κουμπώσει ο οδηγός την πρώτη και ορμήσει στην πίστα. Πόσο μάλιστα στην περίπτωσή μας που βρεθήκαμε στην σφιχτή πίστα των Σερρών.

Κιβώτιο με Shifter+

Το ΚΤΜ 790 Duke βρέθηκε στο φυσικό του περιβάλλον την πίστα των Σερρών όπως το νυστέρι στα χέρια του επιδέξιου χειρούργου κι άρχιζε να εκτελεί τις εντολές μας με πειθήνιο τρόπο. Το πρώτο στοιχείο που κέρδισε τις εντυπώσεις ήταν η μοναδική αίσθηση του κιβωτίου. Με το υπάκουο σύστημα Shifter+ οι αλλαγές γίνονται με απαλό και σίγουρο σε αίσθηση τρόπο. Κρατάς το γκάζι ανοιχτό και ανεβάζεις άφοβα όταν φθάσεις το στροφόμετρο στο άνω άκρο της κλίμακάς του. Χωρίς να εμφανίζει κάποια σφιχτή αίσθηση ή κάποιο δισταγμό. Το αξιοσημείωτο δε είναι ότι αυτή την πρωτόγνωρη αίσθηση την απολαμβάνεις και στο κατέβασμα των σχέσεων, όπου δεν παρατηρείται κάποιο απότομο τίναγμα ή δυστροπία από την πλευρά του κιβωτίου και γενικά του κινητήρα πόσο μάλιστα όταν το δοκιμάσαμε αρκετές φορές στην στροφή 5 στην πίστα των Σερρών. Η μοτοσικλέτα διατηρεί την ηρεμία της ακόμη κι όταν βρίσκεται υπό κλίση χωρίς να ταράζεται το σύστημα της τελικής μετάδοσης.

Το κιβώτιο του Duke συμπεριφέρεται εξίσου καλά και στρωτά όταν γίνεται η χρήση του με συμβατικό τρόπο χρησιμοποιώντας τον μηχανικό συμπλέκτη. Η αίσθηση του συμπλέκτη είναι ομαλή και μαλακή και συνεργάζεται άψογα με το σαφέστατο κιβώτιο. Νεκρά δεν θα πετύχεις ποτέ μεταξύ των σχέσεων εκτός κι αν είναι κανείς εντελώς αρχάριος. Τόσο καλή είναι η αίσθηση του κιβωτίου του νέου ΚΤΜ 790 Duke που αφήνει πραγματικά μόνο θετικές εντυπώσεις. Αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείο ότι στην καθημερινή χρήση συνιστάται περισσότερο να γίνεται η χρήση του κιβωτίου με συμβατικό τρόπο (με το συμπλέκτη δηλαδή) κι όχι με το σύστημα Shifter+. Κι αυτό γιατί πρόκειται για ένα σύστημα που μετατρέπει την μοτοσυκλέτα σε ημιαυτόματο παπί, αλλά στην ουσία σπρώχνει βεβιασμένα να γρανάζια να κουμπώσουν. Συνεπώς, αν η χρήση του γκαζιού δεν γίνεται με τον ανάλογο τρόπο είναι πιθανό να δυσαρεστηθεί ο αναβάτης από την λειτουργία του κιβωτίου. Άλλωστε τα οφέλη του Shisfter+ τα βλέπει κανείς μόνο στο χρονόμετρο κι όχι στην καθημερινή μετακίνηση.

Κινητήρας

Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 105 ίππων αποτελεί ένα έργο τέχνης που αφήνει στο χρονοντούλαπο την αίσθηση των μοτέρ των μονοκύλινδρων Duke. Ροπάτος από το χαμηλό φάσμα των στροφών τρίζει τα δόντια του στις μεσαίες στροφές χωρίς όμως να γίνεται απότομος και νευρικός και στη συνέχεια η ισχύς απλώνεται με γραμμικό τρόπο. Σε καμία περίπτωση δεν θα σε τρομάξει ακόμη κι αν επιστρέψεις στο γκάζι αρκετά πρόωρα στην έξοδο της στροφής. Στην πίστα χρησιμοποιήσαμε μόνο το Track Mode και σε αυτό θέσαμε αρχικά το Traction Control στο 3 (από τις εννέα θέσεις που είχε διαθέσιμες) ενώ στη συνέχεια το αφαιρέσαμε πλήρως. Παρόλο ότι διατηρήσαμε στο σύνολο ένα πολύ γρήγορο ρυθμό δεν τέθηκε σε λειτουργία το Traction Control σε καμία από τις δύο επιλογές (2 και 3) που το είχαμε επιλέξει.

Στήσιμο

Στην πίστα των Σερρών οι αναρτήσεις του ΚΤΜ 790 Duke δεν άφησαν κανένα περιθώριο για αρνητικά σχόλια. Τόσο το αντεστραμμένο πιρούνι όσο και το πίσω αμορτισέρ ήταν προοδευτικά στη λειτουργία τους και παρείχαν πολύ καλή αίσθηση όσον αφορά την πρόσφυση των ελαστικών της Maxxis. Ακόμη και στο τέλος της ευθείας όταν η επιβράδυνση άρχισε να γίνεται ολοένα και πιο βαθιά μέσα στη στροφή, η μοτοσικλέτα συμπεριφερόταν με άριστη ευστάθεια χωρίς να ταράζεται η ηρεμία του συνόλου, συνεπώς το πλασάρισμα στη στροφή γινόταν με μεγαλύτερη σαφήνεια και απόλυτη ασφάλεια.
Πολύ καλές εντυπώσεις άφησαν και τα φρένα που ιδιαίτερα το μπροστινό είχε άριστη αίσθηση με καλό αρχικό δάγκωμα χωρίς να είναι απότομο αλλά συνάμα να απαιτεί μέτρια δύναμη στη μανέτα για να επιφέρεις το επιθυμητό αποτέλεσμα. Παρόλο ότι κάποιες στιγμές χρειάστηκε να επιβραδύνουμε την τελευταία στιγμή δεν καταφέραμε να ενεργοποιήσουμε το ABS. Η χρήση του πίσω φρένου μέσα στην πίστα γινόταν κυρίως για να διορθώσουμε πορεία και κλίση λίγο πριν την κορυφή της στροφής ή στην έξοδο και ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκε έντονα κατά την επιβράδυνση.

Πάντως ακόμα και στην ευθεία της πίστας γινόταν αισθητή η απουσία προστασίας του αναβάτη από τον αέρα. Αιχμηρή μεν η σχεδίαση του συνόλου αλλά όταν ξεπερνούσες τα 150km/h αναγκαζόσουν να πέσεις χαμηλά για να μειώσεις την πίεση του αέρα στο άνω μέρος του θώρακα. Κι όλα αυτά όταν η ευθεία τελείωνε σχεδόν άμεσα πράγμα που σημαίνει ότι στα πλαίσια μιας μακρινής βόλτας στο δρόμο θα αναγκαστείς να διατηρήσεις τη μέση ταχύτητα σε χαμηλότερο επίπεδο. Ακόμη κι έτσι οι δυνατότητες του νέου κινητήρα δείχνουν ότι μπορούν να πάνε πολύ πιο πέρα από τη naked μορφή.

Ο Δούκας που ανταμείβει γενναιόδωρα

Στο σύνολο το νέο ΚΤΜ 790 Duke αποτελεί μία καλοστημένη μοτοσικλέτα που δεν είναι Street Fighter ούτε Supersport ούτε Supermoto, ωστόσο, παραμένει κοφτερή με την Stealth αισθητική της και θα κινηθεί με χειρουργική ακρίβεια σε οποιαδήποτε πίστα ή σφιχτή διαδρομή με χαρισματική άνεση (δικαίως ονομάστηκε «Το νυστέρι» από το marketing της KTM). Η ποιότητα κατασκευής είναι μακράν σε άλλο επίπεδο και σίγουρα θα ανταμείψει το κοινό εκείνο που θα επενδύσει επάνω του το όχι αμελητέο κόστος που απαιτείται για την αγορά του.

Copyright© Βασίλης Μωραΐτης

Copyright© MrBike– 2018

Φωτογραφίες: ΚΤΜ

KTM

Τεχνικά Χαρακτηριστικά KTM 790 Duke 2018 Κινητήρας KTM τετράχρονος, δικύλινδρος, εν σειρά, υγρόψυκτος, με οτκώ βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 88 x 65,7 Χωρητικότητα (cc) 799 Σχέση συμπίεσης – Μέγιστη ισχύς 105hp (77kW) Μέγιστη ροπή 8,76kgm (86Nm) / 8.000rpm Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός, rbw, 4 χάρτες Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Κιβώτιο 6 σχέσεων I – II – III – IV – V – VI – Πρωτεύουσα μετάδοση 39/75 Τελική μετάδοση 2,562 (16/41) Πλαίσιο Χαλύβδινο χωριδικτύωμα Μπροστινή ανάρτηση Ανεστραμμένο πιρούνι WP διαμέτρου 43mm με διαδρομή 150mm Πίσω ανάρτηση Monoshock WP με διαδρομή 150mm Μπροστινό φρένο 2 Δίσκοι διαμέτρου 300mm, με δαγκάνα 4 εμβόλων ακτινικής στήριξης, cornering ABS Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 240mm με δαγκάνα δύο εμβόλων, cornering ABS Μπροστινό ελαστικό – Πίσω ελαστικό – Μήκος (mm) – Πλάτος (mm) – Υψος (mm) – Υψος σέλας (mm) 825 Μεταξόνιο (mm) 1.475 Ιχνος (mm) – Γωνία Caster 24˚ Βάρος (kg) 169 στεγνό Ρεζερβουάρ (lt) 14 Κατανάλωση εργοστασίου (lt/100) 4,4