KTM 1090 Adventure / R (2017) – Επίσημη παρουσίαση

KTM 1090 Adventure R με κινητήρα 125hp, ακτινωτούς τροχούς enduro και αναρτήσεις με προδιαγραφές enduro.

Η KTM έκανε μια αρκετά δραστική κίνηση στην οικογένεια Adventure για το 2017. Η οικογένεια αυτή ως τώρα είχε τρεις εκπροσώπους που αντιστοιχούσαν σε τρεις βαθμίδες: ήταν το μικρότερο KTM 1050 Adventure, το KTM 1190 Adventure/R και το μεγάλο KTM 1290 Super Adventure. Αυτή η κλιμάκωση για το 2017 δεν ισχύει πια. Το 1190 Adventure καταργήθηκε τελείως, το KTM 1290 Super Adventure απλώθηκε σε τρεις εκδόσεις (διαβάστε εδώ σχετικά), ενώ το μικρότερο όλων από 1050 έγινε 1090 κι έτσι η πλήρης ονομασία του όπως διαβάσατε και στον τίτλο είναι KTM 1090 Adventure και θα βγαίνει και σε έκδοση R με εντουράδικες δηλαδή προδιαγραφές.

Design

Ο σχεδιασμός του νέου KTM 1090 Adventure δεν έχει αλλάξει στα βασικά της. Ουσιαστικά πρόκειται για την ίδια μοτοσικλέτα, με άλλα γραφικά. Το φέρινγκ, ο προβολέας, το ρεζερβουάρ, η σέλα, το τιμόνι, η ουρά και φυσικά η θέση οδήγησης έχουν μείνει ίδια. Η μεγάλη διαφορά είναι φυσικά ο κινητήρας που είναι τώρα ισχυρότερος και στην έκδοση R έχουν τοποθετηθεί εντουράδικοι τροχοί με ελαστικά με τακούνια και διαφορετικές αναρτήσεις με enduro προδιαγραφές.

To απλό KTM 1090 Adventure έχει χυτούς τροχούς με διαστάσεις χαρακτηριστικές της κατηγορίας 19in και 17in εμπρός-πίσω αντίστοιχα και αναρτήσεις με μικρότερες διαδρομές.

Κινητήρας

Ο κινητήρας είναι μια νέα έκδοση του γνωστού μας LC8 V-2 με 1050cc (οι διαστάσεις κυλίνδρου διάμετρος x διαδρομή έχουν μείνει ίδιες στα 103x63mm) με διπλή ανάφλεξη, διαχείριση κινητήρα Kehin και συμπλέκτη ολίσθησης. Η μέγιστη ισχύς είναι 125hp (92kW) στις 8.500rpm (ήταν 95hp) και η ροπή φτάνει τα 109Nm στις 6.500rpm (ήταν 107Nm). Εννοείται ότι καλύπτουν την προδιαγραφή Euro 4.

Ως προς τα ηλεκτρονικά η απλή έκδοση KTM 1090 Adventure έχει τρεις χάρτες οδήγησης και TC ενώ μπορεί να πάρει προαιρετικά το “Off road Pack” με χάρτες για το χώμα, διαφορετικές ρυθμίσεις για το traction control και ABS που μπορεί να απενεργοποιηθεί. Τα ηλεκτρονικά του KTM 1090 Adventure R είναι λίγο πιο σύνθετα: διαθέτουν 4 χάρτες στον βασικό εξοπλισμό επειδή συμπεριλαμβάνουν το off road mode λόγω του πιο off road χαρακτήρα.

Οι διαφορές του απλού από το R

Τροχοί

Εκτός από τα πιο σύνθετα ηλεκτρονικά, οι δύο μοτοσικλέτες, η απλή έκδοση από την έκδοση 1090 Adventure R έχουν και μερικές ακόμη διαφορές. Η κύρια διαφορά της έκδοσηςR είναι οι ακτινωτοί tubeless τροχοί διαμέτρου 21in εμπρός και 18in πίσω με ελαστικά πρώτης τοποθέτησης τα Continental TKC 80 Twinduro σε εντουράδικες διαστάσεις 90/90-21 και 150/70-18. Η απλή έκδοση KTM 1090 Enduro έχει χυτούς αλουμινένιους τροχούς 19in εμπρός και 17in πίσω με ελαστικά 110/80-19 και150/70-17 Metzeler Tourance Next.

Αναρτήσεις

Άλλη σημαντική διαφορά είναι οι αναρτήσεις: το KTM 1090 Adventure με τον πιο ασφάλτινο χαρακτήρα έχει πιρούνι WP με διάμετρο καλαμιών 43mm και (γενναιόδωρη) διαδρομή 180mm. Το αμορτισέρ έχει διαδρομή 190mm. Και ναι μεν ο διαδρομές αυτές είναι μεγάλες αλλά το KTM 1090 Adventure R έχει ακόμη μεγαλύτερες στο πιρούνι της WP με διάμετρο καλαμιών 48mm αφού φτάνουν τα 220mm εμπρός/πίσω. Το αμορτισέρ είναι τεχνολογίας PDS, αντίστοιχο με των αγωνιστικών. Οι αναρτήσεις του R είναι πλήρως ρυθμιζόμενες. Η απλή έκδοση έχει υδραυλική ρύθμιση προφόρτιση ελατηρίου με στρόφιγγα και ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς. Η έκδοση R έχει επίσης στον βασικό εξοπλισμό κάγκελα βαμμένα πορτοκαλί. Και οι δύο μοτοσικλέτες έχουν ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, τιμόνι και ζελατίνα.

Ανεξάντλητη οδηγική ευχαρίστηση στο ταξίδι στην άσφλατο υπόσχεται το KTM 1090 Adventure.

Φρένα

Τα φρένα και στις δύο εκδόσεις είναι ίδια καθώς αποτελούνται από δίσκους 320mm εμπρός με δαγκάνες ακτινικής στήριξης Brembo και το ABS Bosch 9M+ που είναι δικάναλο, απενεργοποιείται και διαθέτει off road mode, προαιρετικό στην απλή έκδοση και στον βασικό εξοπλισμό στην έκδοση R.

Το offroad μεγάλων αποστάσεων στο προσκήνιο

Ολοένα και περισσότερα από τα μεγάλα εργοστάσια που φτιάχνουν adventure μοτοσικλέτες δίνουν βάρος στο ταξιδιωτικό enduro με σύνθετες, υψηλής ποιότητας και απαιτήσεων κατασκευές, έτσι ώστε ακόμη και η απλούστερη να είναι ένας έτοιμος globetrotter. Η KTM που τα τελευταία χρόνια έφτιαξε μια πλούσια οικογένεια Adventure την ανανέωσε δραστικά για το 2017 κι έτσι το μικρότερό της KTM 1090 Adventure / R με τον κινητήρα των 125hp, τα πλούσια ηλεκτρονικά και τις ειδικά σχεδιασμένες αναρτήσεις (και στις δύο εκδόσεις) είναι πλούσια εξοπλισμένο για απαιτητικά ταξίδια στην άσφαλτο ή στο χώμα (διαθέτουν και τα δύο ενσωματωμένες βάσεις για βαλίτσες). Απλά η KTM όταν φτιάχνει off road εκδόσεις δεν το κάνει μόνο για το φαίνεσθαι, αλλά όπως είδαμε πιο πάνω, το εννοεί κιόλας.

Εντυπωσιακές εικόνες έφτιαξε το εργοστάσιο για το KTM 1090 Adventure R για να δείξει τις δυνατότητές του (δείτε και στο gallery).

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2016

KTM (Επίσημο site)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά KTM 1090 Adventure (2017) KTM 1090 Adventure R (2017) Κινητήρας KTM, τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος V 75°, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά μπλοκ KTM, τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος V 75°, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά μπλοκ Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 103,0 x 63,0 103,0 x 63,0 Χωρητικότητα (cc) 1.050 1.050 Σχέση συμπίεσης 13,0:1 13,0:1 Μέγιστη ισχύς 92 kW (125hp) / 6.200 rpm 92 kW (125hp) / 6.200 rpm Μέγιστη ροπή 109 Nm (11,11 kgm) / 5.750 rpm 109 Nm (11,11 kgm) / 5.750 rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός Keihin EFI σώματα 52mm. Rbw τρεις χάρτες, ΤC. Προαιρετικό off road Ψεκασμός Keihin EFI σώματα 52mm. Rbw τρεις χάρτες, ΤC. Προαιρετικό off road Εκκίνηση Μίζα Μίζα Λίπανση Ξηρό κάρτερ με 3 αντλίες Eaton Ξηρό κάρτερ με 3 αντλίες Eaton Χωρητικότητα λιπαντικού (lt)     Κιβώτιο     I – – II – – III – – IV – – V – – VI – – Πρωτεύουσα μετάδοση 1,900 (40/76) 1,900 (40/76) Τελική μετάδοση 2,470 (17/42) 2,470 (17/42) Πλαίσιο Χαλύβδινο, σωληνωτό με αλουμινένιο υποπλαίσιο Χαλύβδινο, σωληνωτό με αλουμινένιο υποπλαίσιο Μπροστινή ανάρτηση Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι WP  43mm, με διαδρομή 185mm Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι WP  48mm, με διαδρομή 220mm. Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου, απόσβεσης συμπίεσης και απόσβεσης επαναφοράς Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ WP με μοχλισμό, με διαδρομή 190mm. Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς Μονό αμορτισέρ WP PDS, με διαδρομή 220mm. Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου, απόσβεσης συμπίεσης και απόσβεσης επαναφοράς Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι,  διαμέτρου 320mm. Δαγκάνες Brembo 4 εμβόλων και ABS που απενεργοποιείται, προαιρετικό off road mode 2 δίσκοι,  διαμέτρου 320mm. Δαγκάνες Brembo 4 εμβόλων και ABS που απενεργοποιείται, προαιρετικό off road mode Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 267mm, με δαγκάνα Brembo 2 εμβόλων και ABS, που απενεργοποιείται, προαιρετικό off road mode Δίσκος διαμέτρου 267mm, με δαγκάνα Brembo 2 εμβόλων και ABS, που απενεργοποιείται, προαιρετικό off road mode Μπροστινό ελαστικό 110/80-19 90/90-21 Πίσω ελαστικό 150/70-17 150/70-18 Μήκος (mm) – – Πλάτος (mm) – – Υψος (mm) – – Υψος σέλας (mm) 850 890 Μεταξόνιο (mm) 1.560 1.580 Ιχνος (mm) 120 123 Γωνία Caster 26 26 Βάρος (kg) 205 (χωρίς καύσιμο) 207 (χωρίς καύσιμο) Ρεζερβουάρ (lt) 23 23