Kawasaki Ninja 300 (2013) – On board + Video

Είναι γεγονός ότι το Kawasaki Ninja 250 που παρουσιάστηκε το 2008 έγινε πολύ γρήγορα, πολύ αγαπητό στην χώρα μας επειδή κάλυπτε μια πραγματική ανάγκη κι ένα πραγματικό κενό στην κατηγορία μικρομεσαίων μοτοσικλετών. Παρά τον σπορ χαρακτήρα του, τα all round χαρακτηριστικά τους ήταν αδιαμφισβήτητα, ενώ οι επιδόσεις του ήταν εξαιρετικές για μοτοσικλέτα 250cc. Και πραγματικά η Kawasaki ίσως θα έπρεπε να εξετάσει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να δημιουργήσει πάνω στην ίδια βάση μια on-off μοτοσικλέτα (γιατί όχι ένα Versys 250;) το οποίο θα κάλυπτε το κενό που άφησε πίσω  της μια πολύ σημαντική μοτοσικλέτα για τη χώρας μας, το KLE 250 Anhelo!

Θεωρήσαμε αυτή την εισαγωγή απαραίτητη επειδή η Kawasaki προχώρησε σε ανανέωση του Kawasaki Ninja 250, παρουσιάζοντας μια πανέμορφη και με πολλές δυνατότητες σπορ μοτοσικλέτα, το Kawasaki Ninja 300. Από πολλές απόψεις το Kawasaki Ninja 250 σημείωσε καλές πωλήσεις σε μια εποχή που ήταν ουσιαστικά μόνο του στην κατηγορία και με ένα όχι και τόσο έντονο αποτύπωμα της ύφεσης. Με την παρουσία τώρα αρκετά έντονου ανταγωνισμού (Honda CBR 250R, KTM 200 Duke, Suzuki GW 250 Inazuma, SYM Wolf 250 και άλλα) η Kawasaki πήρε την απόφαση να αναβαθμίσει δραστικά τη μικρομεσαία μοτοσικλέτα της τόσο ως προς τον κινητήρα, όσο και ως προς την εμφάνιση.

Design

Η εμφάνιση είναι αχτύπητη! Το Kawasaki Ninja 300 έχει δανειστεί τα καλύτερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά από τα μεγάλα Ninja, τα Kawasaki ZX-10R και ZX-6R. Είναι αιχμηρό, πολύ επιθετικό και σαφώς εκμοντερνισμένο. Η εμφανισιακή του διαφορά σε σχέση με το Ninja 250 είναι τεράστια. Παρόλα αυτά η Kawasaki διατήρησε πολλά από τον all round χαρακτήρα της μοτοσικλέτας και δεν υπέκυψε στον πειρασμό να φτιάξει μια mini replica των μεγάλων σπορ μοτοσικλετών. Ετσι, το τιμόνι είναι ψηλά τοποθετημένο και το ύψος της σέλας αρκετά χαμηλό ώστε τα εργονομικά του χαρακτηριστικά να παραμείνουν φιλικά και ο χαρακτήρας να είναι πρακτικός. Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του Kawasaki Ninja 300 (που το κληρονόμησε από το Ninja 250) είναι ότι μοιάζει με μοτοσικλέτα μεγαλύτερου κυβισμού (δεν γράφει και πουθενά ότι είναι 300άρι) κι έτσι δεν ήταν λίγες οι σπορ μοτοσικλέτες που θέλησαν να αναμετρηθούν μαζί της στην εθνική (μεταξύ άλλων ένα KTM Superduke, ένα BMW R 1200RT και μια Mercedes!!!) απέναντι στα οποία όμως δεν είχε καμία τύχη…

Ο πίνακας οργάνων είναι νέος με ένα μεγάλο και ευανάγνωστο στροφόμετρο στο κέντρο και μια ψηφιακή οθόνη με ενδείξεις ταχυμέτρου, οδόμετρο, δύο μερικούς χιλιομετρητές, ρολόι και δείκτη καυσίμου, όχι όμως και κάποιο υπολογιστή που να μετρά την κατανάλωση. Αντί γι’ αυτό όμως υπάρχει μια ένδειξη που υπολογίζει την κατανάλωση ανάλογα με το πόσο είναι ανοιχτό το γκάζι και τις στροφές του κινητήρα κι εφόσον οδηγείτε οικονομικά, τότε ανάβει στο ταχύμετρο η ένδειξη «ECO».

Εργονομία

Η σέλα έχει χαμηλό ύψος στα 765mm άρα δεν θα δυσκολευτούν να πατήσουν και με τα δύο πόδια οι περισσότεροι αναβάτες. Αν και το τιμόνι έρχεται αρκετά ψηλά η θέση οδήγησης είναι ελαφρώς σκυφτή κι έτσι ο αναβάτης αν θέλει μπορεί να φορτίσει το εμπρός μέρος με το βάρος του. Οι εσοχές στο ρεζερβουάρ προσφέρουν στήριξη στα πόδια, ειδικά στο φρενάρισμα. Οι καθρέφτες κλείνουν και όταν ξανανοίγουν έρχονται στην προηγούμενη ρύθμισή τους.

Η στοκ ζελατίνα είναι πολύ χαμηλή και πρέπει να σκύψει αρκετά ο αναβάτης για να προστατευτεί πίσω της. Στα αξεσουάρ υπάρχει και μεγαλύτερη.

Η σέλα έχει σπορ χαρακτήρα με λίγο αφρώδες υλικό, ενώ και η σέλα του συνεπιβάτη είναι αντίστοιχη με μεγαλύτερων supersport κατασκευών, μικρή και ψηλά τοποθετημένη. Από κάτω πάντως έχει χώρο για λουκέτο και κλείνει ευκολότερα με τη βελτιωμένη κλειδαριά.

Κινητήρας

Ο κινητήρας του Kawasaki Ninja 300 είναι δικύλινδρος εν σειρά, οκταβάλβιδος, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τροφοδοτείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό με διπλές πεταλούδες. Αποδίδει 39hp 11.000 στροφές αντί για τους 33 του 250 κι έχει περισσότερη ροπή αποδίδοντας 27Nm αντί των 22Nm του Ninja 250. H εξάτμιση είναι καινούργια, από ανοξείδωτο χάλυβα, με μεγαλύτερο όγκο και με νέο πολύ ομορφότερο σχήμα.  Ο συμπλέκτης είναι ειδικά σχεδιασμένος για να έχει ελαφρύτερη λειτουργία και να είναι ολίσθησης, πράγμα που θα βοηθήσει τους νέους αναβάτες που έχουν την τάση να κάνουν άτσαλα κατεβάσματα. Η μαλακή του λειτουργία θα φανεί πάρα πολύ χρήσιμη επειδή για να παραμείνει ο κινητήρας ζωηρός ο αναβάτες πρέπει να διατηρεί τις στροφές σχετικά ψηλά. Όχι τόσο, όσο στα άλλα 250άρια, αφού το τράβηγμά του από τις 4.000rpm είναι αρκετά καλό ώστε να κάνει την οδήγηση ξεκούραστη, τράβηγμα με ζωντάνια όμως έχει μετά τις 7.000rpm. Η ουσία είναι ωστόσο ότι το Kawasaki Ninja 300 μπορεί και ταξιδεύει διατηρώντας ταχύτητες της τάξης των 120 με 140km/h στο ταχύμετρο διαθέτοντας αποθέματα ισχύος για να κάνει και προσπεράσματα, καθώς μέσα στις δυνατότητές του είναι να φτάσει τα 165km/h στο ταχύμετρο (158km/h πραγματικά), ενώ επιμένοντας στο γκάζι και με ευνοϊκό άνεμο είδαμε (μία και μόνη φορά) 170km/h στο ταχύμετρο.

Κατανάλωση

Εδώ τα πράγματα δεν ήταν όπως τα περιμέναμε. Τα σύγχρονα street 250άρια έχουν δείξει ως τώρα καταπληκτικά στοιχεία κατανάλωσης καθώς όλα καταφέρνουν να έχουν μια μέση κατανάλωση κάτω των 4lt/100km, συναγωνιζόμενα συχνά τα μεγάλα παπιά. Πιστεύαμε ότι το Kawasaki Ninja 300 θα είχε μια παρόμοια κατανάλωση έστω και λίγο πάνω από τα 4lt/100. Στην πραγματικότητα η κατανάλωση που μετρήσαμε στην εβδομάδα που είχαμε στη διάθεσή μας τη μοτοσικλέτα ήταν 5,4lt/100km. Ομολογουμένως δεν πηγαίναμε πάντα με την ένδειξη ECO αναμμένη στον πίνακα οργάνων, επομένως ο ιδιοκτήτες που θα συνηθίσει τη λειτουργία του κινητήρα του στην οικονομική περιοχή θα δει και καλύτερη κατανάλωση. Αυτό όμως συνεπάγεται αυτόματα ότι δεν θα οδηγεί με σπορ διαθέσεις.

Kawasaki Ninja 300 – On board

Μεγάλο πλεονέκτημα του νέου Kawasaki Ninja 300 είναι το χαμηλό ύψος της σέλας και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού σε συνδυασμό με το σχετικά χαμηλό βάρος των 172kg το κάνουν εύκολο στις μανούβρες χαμηλής ταχύτητας και του προσφέρουν μεγάλη ευελιξία στην πόλη, όπου μπορεί να κινηθεί σε διαδρόμους που χωράνε μόνο scooter και παπιά. Μην ξεγελαστείτε από την σπορ εμφάνισή του, γιατί η στάση οδήγησης είναι αρκετά όρθια. Η σέλα αν και είναι λεπτή, δεν είναι κουραστική, ο συνεπιβάτης όμως έχει στη διάθεσή του λίγο χώρο, με λεπτό υλικό και κάθεται αρκετά ψηλότερα από τον αναβάτη (άρα εκτεθειμένος στον αέρα κα τους στροβιλισμούς περισσότερο). Για να κρατηθεί ο συνεπιβάτης υπάρχουν δύο εσοχές στα πλαστικά της ουράς. Ο ανταγωνισμός του Kawasaki Ninja 300 με μονοκόμματη σέλα έχει πλεονέκτημα.

Από πλευράς αναρτήσεων το Kawasaki Ninja 300 δεν έχει να προτείνει κάτι καινούργιο, ούτε κάτι εξωτικό. Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό με διάμετρο 37mm (ίδιο με του Ninja 250 παρά τις καλύτερες επιδόσεις του) και δεν έχει καμία ρύθμιση. Το αμορτισέρ του εδράζεται σε μοχλικό σύστημα με προφόρτιση ελατηρίου σε πέντε θέσεις. Οι αναρτήσεις έχουν πάντως σφιχτή αίσθηση και δίνουν μια αρκετά καλή αίσθηση της πρόσφυσης. Το χαμηλό βάρος βοηθά κι αυτό κι έτσι στις περισσότερες συνθήκες οι αναρτήσεις λειτουργούν μια χαρά. Θα ζοριστούν μόνο σε σαμαράκια του δρόμου κοντά στην τελική του ταχύτητα και σε πολύ απότομα φρεναρίσματα που θα εξαντλήσει τα διαδρομή των 120mm (αλλά εδώ το ABS αναλαμβάνει κι έτσι δεν υπάρχει φόβος). Στις στροφές αντίθετα λειτουργούν πολύ καλύτερα κι εκεί το Kawasaki Ninja 300 δείχνει ένα πολύ καλό πρόσωπο. Καθώς έχει κινητήρα 300cc με περισσότερη ροπή από τα 250άρια δεν είναι απαραίτητο να μπει με τόση πολλή φόρα στη στροφή. Δεν χρειάζεται τόσο πολλά κατεβάσματα και είναι συνολικά πιο διασκεδαστικό. Τα ελαστικά πάντως IRC Roadrunner RX-01F συνολικά παρουσιάζουν μια καλή εικόνα, αν και δεν απέφυγα μερικά γλιστρήματα τόσο σε βρεγμένο, όσο και σε στεγνό δρόμο.

Σημαντικό και καινοτόμο χαρακτηριστικό είναι ο νέος συμπλέκτης F.C.C. Assist με ενέργεια ολίσθησης που ταυτόχρονα απαιτεί λιγότερη δύναμη από τον αναβάτη. (Διαβάστε περισσότερα τεχνικά στοιχεία στην επίσημη παρουσίαση του Kawasaki Ninja 300). Θα μπορούσε αρχικά να ισχυριστεί κανείς ότι πρόκειται για ένα τεχνολογικό χαρακτηριστικό εντυπωσιασμού των νέων αναβατών στους οποίους απευθύνεται. Είδαμε όμως και στην πράξη ότι έχει ένα πραγματικό και ορατό αποτέλεσμα. Όπως είπαμε και πιο πάνω ο κινητήρας του Kawasaki Ninja 300 χρειάζεται στροφές για να αποδίδει καλά, επομένως δεν είναι σπάνια τα δύο κατεβάσματα πριν τη στροφή και ίσως και τρία. Ο νέος συμπλέκτης ολίσθησης φροντίζει ώστε το κατέβασμα να μην μεταφέρει δυνάμεις στον πίσω τροχό που (ίσως να μην μπλόκαραν τον πίσω τροχό αλλά) θα δυσκόλευαν τη ροή της οδήγησης σε έναν αναβάτη που θέλει να εξοικειωθεί με τη σπορ οδήγηση. Ο συμπλέκτης F.C.C. Assist είναι σίγουρα ένα χαρακτηριστικό που δίνει το πλεονέκτημα στο νέο Kawasaki Ninja 300.

Τα φρένα του είναι αρκετά δυνατά με καλές προδιαγραφές καθώς ο δίσκος εμπρός έχει διάμετρο 290mm με δαγκάνα της Nissin ενώ πίσω ο δίσκος έχει διάμετρο 220mm. Και τα δύο δισκόφρενα έχουν οδοντωτή περίμετρο και ελέγχονται από ένα εξαίρετο ABS της Nissin. Αυτό που μας φάνηκε ασυνήθιστο είναι η μεγάλη κενή διαδρομή του φρένου εμπρός που την αποδίδουμε στον φιλικό χαρακτήρα που θέλησαν να δώσουν οι άνθρωποι της Kawasaki στη νέα τους μοτοσικλέτα.

O Ninja της διπλανής πόρτας

Μία πολύ σημαντική πτυχή του χαρακτήρα του νέου Kawasaki Ninja 300 είναι ότι μπορεί να αποτελέσει την πρώτη σπορ μοτοσικλέτα κάποιου νεαρού αναβάτη που θέλει να εξελίξει τις ικανότητές του στην οδήγηση, αλλά ταυτόχρονα να αποτελέσει και την καθημερινή του μοτοσικλέτα για να πηγαίνει στη σχολή, στη δουλειά και στις διακοπές του. Ενώ δηλαδή έχει γίνει καλύτερο ως προς τις σπορ δυνατότητές του από το Kawasaki Ninja 250, δεν έχει καμία από τις all round ιδιότητες που είχε εκείνο. Πάντως το Kawasaki Ninja 300 είναι ακριβότερο από άλλα 250άρια δρόμου και καθώς έχει καλύτερες επιδόσεις καίει και λίγο παραπάνω απ’ αυτά, επομένως προφανώς απευθύνεται σε ένα πιο στοχευμένο κοινό που δεν αναζητά μόνο ένα οικονομικό all round.

Δείτε εδώ τον ενημερωμένο τιμοκατάλογο της Kawasaki

Διαβάστε εδώ την επίσημη παρουσίαση του Kawasaki Ninja 300.

Kawasaki Ninja 300 On Board Video

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Kawasaki Ninja 300 (2013)

Κινητήρας Kawasaki, δικύλινδρος εν σειρά, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 62,0 x 49,0 Χωρητικότητα (cc) 296 Σχέση συμπίεσης 10,6:1 Μέγιστη ισχύς  29 kW (39hp) / 11.000 rpm Μέγιστη ροπή 27 Nm (2,8 kg-m) / 10.000 rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός Keihin με σώματα 32mm και διπλές πεταλούδες Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Κιβώτιο I 2.714 (71/23) II  1.789 (34/19) III  1.409 (31/22) IV  1.160 (29/25) V  1.000 (27/27) VI  0.857 (24/28) Πρωτεύουσα μετάδοση 3.087 (71/23) Τελική μετάδοση 3.000 (42/14) Πλαίσιο Χαλύβδινο τύπου διαμάντι Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαμέτρου 37mm, με διαδρομή 120mm Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ με μοχλισμό,  με διαδρομή 132mm. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση Ελατηρίου σε 5 θέσεις Μπροστινό φρένο Δίσκος,  διαμέτρου 290mm. Δαγκάνα 2 εμβόλων Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 220mm, με δαγκάνα 2 εμβόλων Μπροστινό ελαστικό 110/60-17 Πίσω ελαστικό 140/70-17 Μήκος (mm) 2.015 Πλάτος (mm) 715 Υψος (mm) 1.110 Υψος σέλας (mm) 785 Μεταξόνιο (mm) 1.405 Ιχνος (mm) 93 Γωνία Caster 27° Βάρος (kg) 172 Ρεζερβουάρ (lt) 17 Μετρήσεις MrBike Επιταχύνσεις από στάση 0-18m (sec) 2,54 0-50m (sec) 4,4 0-100m (sec) 6,46 0-100km/h (sec) 6,66 1/4mile (sec) 15,34 (140,62km/h) 0-1000m (sec) 29,59 Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 158 Κατανάλωση 5,4lt/100km

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2013

Copyright© MrBike – 2013

KAWASAKI

 

  •  

View the embedded image gallery online at:
https://www.mrbike.gr/website/street/kawasaki-ninja-300-2013-on-board.html#sigFreeId658f46d360