Kawasaki Ninja 250SL (2015) – On board δοκιμή στην Ελλάδα + VIDEO

kawasaki-ninja-250sl-action-4

Η Kawasaki έχει υπάρξει πρωτοπόρος στην κατασκευή μικρού κυβισμού sport μοτοσικλετών τα τελευταία χρόνια, με τα μοντέλα της να γνωρίζουν αξιόλογη επιτυχία. Το δικύλινδρο Kawasaki Ninja 250 του 2008 αποτελεί ακόμη και σήμερα μια εξαίρετη μικρή μοτοσικλέτα, που διακρίνεται για τις επιδόσεις, την άνεση και την πολυχρηστικότητά της. Τα χρόνια όμως πέρασαν και τα οικονομικά μεγέθη έχουν αλλάξει δραματικά. To Ninja 250 έγινε πριν δύο χρόνια 300άρι, κι ενώ οι επιδόσεις του έγιναν ακόμη καλύτερες, η τιμή του πλέον έφτασε σε νούμερα που πωλούνται τα 600άρια. Η γκρίνα ημών των δημοσιογράφων, αλλά και η πραγματικότητα των πωλήσεων, έδωσαν το κίνητρο στους ανθρώπους της Kawasaki να δημιουργήσουν ένα οικονομικότερο sport 250άρι που παρουσιάστηκε στην EICMA του 2014 και που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε λίγες εβδομάδες αφού έφτασε στην Ελλάδα. Είναι το καινούργιο Kawasaki Ninja 250SL που έχει χαμηλότερη τιμή από το δικύλινδρο (δείτε τη εδώ), επειδή κατασκευάζεται στην Ταϊλάνδη ήδη από το 2014, είναι μονοκύλινδρο, λίγο μικρότερο και ελαφρύτερο.

kawasaki-ninja-250sl-statics-8

Design

Είχε καταντήσει κλισέ πλέον να λέμε για το δικύλινδρο Kawasaki Ninja 250 ότι μοιάζει με μοτοσικλέτα μεγαλύτερου κυβισμού. Ε, το νέο Kawasaki Ninja 250SL ΔΕΝ μοιάζει με μοτοσικλέτα μεγαλύτερου κυβισμού. Εχει μικρότερες διαστάσεις, αλλά επιθετικό σχεδιασμό που δικαιολογεί απόλυτα την ονομασία Ninja στο ρεζερβουάρ. Η μοτοσικλέτα χαρακτηρίζεται από το ολόσωμο φέρινγκ, με μονό τριγωνικό προβολέα στο εμπρός μέρος (όχι διπλούς προβολείς όπως τα ZX-6R και ZX-10R), μυτερή ουρά με ανασηκωμένη σέλα συνεπιβάτη και σπορ σέλα αναβάτη. Ωραία σχέδιο έχουν και οι χυτές ζάντες με πέντε ακτίνες σε σχήμα Υ. Η εξάτμιση βγαίνει στο δεξιό πλευρό της μοτοσικλέτας κι έχει αρκετά μεγάλο μήκος, αλλά είναι καλοσχεδιασμένη με ωραίες αλουμινένιες λεπτομέρειες που τραβάνε το μάτι από το απλό μαύρο ματ φινίρισμά της. Το ψαλίδι είναι απλών προδιαγραφών από μπράτσα τετράγωνης διατομής, αλλά το πλεονέκτημα αυτής της διάταξης είναι ότι είναι πολύ στιβαρό.

Τα όργανα είναι εξ ολοκλήρου ψηφιακά με ένδειξη ταχυμέτρου, στροφομέτρου (μπάρες που γεμίζουν), οδόμετρα, ρολόι και ένδειξη στάθμης καυσίμου – όχι όμως μετρητή κατανάλωσης.

kawasaki-ninja-250sl-instrumentsΤα όργανα είναι ψηφιακά εξ ολοκλήρου και υστερούν μόνο μπροστά στο ψηφιακό πολυόργανο των 200αριών της KTM που ανέβασαν τον πήχη πραγματικά ψηλά.

Κινητήρας

Ο κινητήρας του Kawasaki Ninja 250SL είναι μονοκύλινδρος με τέσσερις βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Τα 249cc προκύπτουν από διαστάσεις κυλίνδρου διάμετρος x διαδρομή 72,0 x 61,2mm, (διάσταση αρκετά υπερτετράγωνη). Το πιστόνι έχει επίπεδη κορώνα και νέα χαμηλότερης τάσης ελατήρια εμβόλου και η σχέση συμπίεσης είναι στο 11,3:1. Η ισχύς που ανακοινώνει η Kawasaki είναι στους 28hp στις 9.700rpm ενώ η ροπή του είναι στα 22,6Nm στις 8.200rpm. Η τροφοδοσία γίνεται με ψεκασμό με σώμα 38mm. Ο ψεκαστήρας έχει 10 οπές για την καλύτερη δυνατή δημιουργία ομοιογενούς νέφους μείγματος.

Ο κύλινδρος έχει αντιτριβική επίστρωση για περισσότερη αντοχή και μείωση των τριβών και της θερμοκρασίας. Για να διατηρηθούν οι κραδασμοί χαμηλά υπάρχει αντικραδασμικός άξονας (τον χρειάζεται ένας μονοκύλινδρος που στροφάρει κοντά στις 10.000rpm). Το μπουζί είναι ιριδίου που προσφέρει ασφαλέστερη έναυση και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής (αλλά είναι και ακριβότερο).

kawasaki-ninja-250sl-engine

Ο κινητήρας είναι παλιός μας γνώριμος από το KLX 250 αλλά έχει δεχτεί εκτεταμένες αλλαγές ώστε να είναι δυνατότερος, χωρίς να χαθεί η καλή απόδοση ροπής.

Το κιβώτιο είναι 6τάχυτο και είναι κλιμακωμένο έτσι ώστε να αντιστοιχεί στην απόδοση του μονοκύλινδρου κινητήρα (μια πρόχειρη σύγκριση με του Kawasaki Ninja 300 δείχνει ότι είναι κοντύτερο σε όλες τις σχέσεις, αλλά έχει ίδιο γρανάζωμα τελικής μετάδοσης). Ο συμπλέκτης πάντως είναι απλού σχεδιασμού, χωρίς την λειτουργία ολίσθησης που έχει το Kawasaki Ninja 300 – η οποία πάντως δεν χρειάζεται.

Η εξάτμιση αποτελείται από δύο σωληνωτά τμήματα με διάμετρο 35mm και ανοξείδωτο λαιμό. Ο όγκος του εξάγωνου τελικού εξασφαλίζει σύμφωνα με το εργοστάσιο μια καλή ισορροπία απόδοσης και απόσβεσης θορύβου.

kawasaki-ninja-250sl-exhaust

Η εξάτμιση έχει μαύρο ματ φινίρισμα. Οσο είναι καινούργια η μοτοσικλέτα δεν πειράζει, επειδή τα αλουμινένια στοιχεία της τραβάνε το μάτι.

Για τους πιο ψαγμένους από εσάς θα πούμε ότι ο κινητήρας είναι ίδιος με το Kawasaki KLX 250, αλλά με μερικούς ουσιαστικές διαφορές: έχει μεγαλύτερη συμπίεση, διαφορετικό σώμα ψεκασμού (38mm αντί για 33mm), εντελώς νέο φιλτροκούτι με μελετημένη ροή αέρα και τελείως διαφορετικό κιβώτιο ταχυτήτων με μακρύτερες όλες τις σχέσεις εκτός από την πρώτη (η πρωτεύουσα και η τελική μετάδοση είναι ίδιες). Οπωσδήποτε υπάρχουν κι άλλες αλλαγές που δεν έχουν ανακοινωθεί όπως στην ECU, την κεφαλή, βαλβίδες, εκκεντροφόρους κλπ. Ο κινητήρας του Ninja είναι επτά ολόκληρους ίππους δυνατότερος από του Kawasaki KLX 250.

Απόδοση του κινητήρα

Η απόδοση του κινητήρα παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον. Με δεδομένο ότι ο κινητήρας στροφάρει μέχρι τις 10.000rpm θα περίμενε κανείς μια υψηλόρροπη κατασκευή, όπου θα πρέπει κανείς να κάνει υπομονή μέχρι πέρα από το φάσμα των μεσαίων στροφών για να δει τον κινητήρα να ζωντανεύει. Αυτό δεν ισχύει, επειδή ο κινητήρας αποδίδει αρκετά μεστά από τις 4.000rpm, πράγμα που προσφέρει καλές επιταχύνσεις, κυρίως όμως μεγαλύτερη ευχρηστία στην μετακίνηση με αργές ταχύτητες, μέσα στην πόλη για παράδειγμα και με δύο άτομα. Πάνω από τις 6.000rpm η απόδοση του κινητήρα γίνεται αρκετά πιο ζωηρή και διασκεδαστική. Στις 6.000rpm περίπου έχει φτάσει τα 110km/h και μπορεί να ταξιδεύει με 125-130km/h και 8.000rpm χωρίς να δείχνει ότι κουράζεται.

Μια άλλη παράμετρος που σκέφτηκαν πολύ καλά οι άνθρωποι της Kawasaki, είναι ότι από τις μεσαίες στροφές και πάνω, ο ήχος από την εξάτμιση γίνεται πολύ ευχάριστος για το αυτί, σχεδόν «ξεσηκωτικός», πράγμα καθόλου αυτονόητο για μια μικρή μοτοσικλέτα. Σε γενικές γραμμές ο κινητήρας δίνει την εντύπωση ότι είναι γραμμικός, με ομαλή και καθαρή απόδοση στο γκάζι, ωραία χαμηλομεσαία και διάρκεια στις υψηλές ταχύτητες, αν και δεν είναι και τόσο εύστροφος όσο τα KTM 200 Dukeκαι RC 200 που οδηγήσαμε πρόσφατα (τουλάχιστον από τις μεσαίες στροφές και πάνω). Και μια και αναφερθήκαμε στον ανταγωνισμό του Kawasaki Ninja 250SL ας ρίξουμε μια ματιά στις μετρήσεις του.

 

Μετρήσεις MrBike

 

 

 

Επιταχύνσεις από στάση

Kawasaki Ninja 250 SL

KTM Duke 200

Honda CBR 250R

0-18m (sec)

2,54

2,37

2,63

0-50m (sec)

4,53

4,45

 

0-100m (sec)

6,72

6,74

 

0-100km/h (sec)

8,13

8,96

8,79

1/4mile (sec)

16,39 (125,8km/h)

16,74 (120,42km/h)

16,59 (126,84km/h)

0-1000m (sec)

32,63

33,51

32,47

Μέγιστη ταχύτητα (km/h)

141,3

132

145km/h

 

Είναι αξιοσημείωτο ότι οι μετρήσεις του Kawasaki Ninja 250SL είναι παραπλήσιες με των άμεσων ανταγωνιστών του, το KTM 200 Duke και το Honda CBR 250R. Το Kawasaki είναι οριακά ταχύτερο στα 0-100km/h το ίδιο γρήγορο με το Honda στο χιλόμετρο, αλλά έχει λίγο χαμηλότερη πραγματική τελική από το Honda. Το KTM με τα 50cc λιγότερα στέκεται αξιοθαύμαστα κοντά στα άλλα δύο, χάρη κυρίως στην ευστροφία του κινητήρα του. Βέβαια η τελική του είναι μοιραία χαμηλότερη. Οδηγώντας το Kawasaki Ninja 250SL όμως μπορείτε να είστε σίγουροι ότι έχετε ένα γρήγορο sport 250άρι…

Κατανάλωση

Το Kawasaki Ninja 250SL δεν έχει μετρητή κατανάλωσης στα όργανά του (τα 200άρια της KTM έχουν) κι έτσι η μέτρηση της κατανάλωσης έπρεπε να γίνει με τον παραδοσιακό τρόπο, από γεμάτο σε γεμάτο ρεζερβουάρ. Ετσι λοιπόν προέκυψε ότι η νέα μοτοσικλέτα είναι πολύ οικονομική, καθώς έκαψε με μεικτή οδήγηση 3,4lt/100km. Τόσο όμως δεν έκαιγαν τα καρμπιρατεράτα 125άρια παπιά;! Με την κατανάλωση αυτή το Kawasaki Ninja 250SL που έχει 11λιτρο ρεζερβουάρ, έχει μια ακτίνα δράσης που φτάνει ή ίσως και περνά τα 300km. Η ένδειξη στάθμης βενζίνης πάντως στα όργανα δεν φάνηκε και πολύ αξιόπιστη, καθώς έμεινε για πολλά χιλιόμετρα στο γεμάτο και αφού η στάθμη είχε πέσει κάτω από τη μέση εξακολουθούσε να δείχνει μία μπαρίτσα κάτω από το full. Κι αφού είχε αρχίσει να αναβοσβήνει η τελευταία μπαρίτσα για να μας ειδοποιήσει ότι η βενζίνη τελειώνει, είχε άλλα 4lt καυσίμου μέσα.

kawasaki-ninja-250sl-frame

Για το Kawasaki Ninja 250SL το εργοστάσιο σχεδίασε ένα καινούργιο ατσάλινο χωριδικτύωμα το οποίο είναι κρυμμένο κάτω από το φέρινγκ και κάτω από πλαστικά καλύμματα που μοιάζουν με αλουμινένιες δοκούς. Ισως να ήταν ωραιότερο να είναι εμφανές το πλαίσιο και βαμμένο πράσινο.

Με καλό στήσιμο

kawasaki-ninja-250sl-forksΟ ωραίος κινητήρας συνοδεύεται κι από ένα αρκετά καλό στήσιμο. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο, σωληνωτό περιμετρικό χωροδικτύωμα με σωλήνες διαμέτρου 31,8mm καιτο ψαλίδι είναι δύο βραχιόνων με μπράτσα τετράγωνης διατομής. To μεταξόνιο είναι στα 1330mm, πράγμα που δείχνει πόσο κόμπακτ είναι η μοτοσικλέτα. Η γεωμετρία του είναι σχετικά γρήγορη με γωνία κάστερ 24ο και ίχνος 90mm. Σύμφωνα με το εργοστάσιο το Kawasaki Ninja 250SL έχει μεγάλο κόψιμο τιμονιού 36ο (ακτίνα περιστροφής 2,4m) πράγμα που φέρνει μεγάλη ευκολία στους ελιγμούς ανάμεσα από τα αυτοκίνητα. Το βάρος του Kawasaki Ninja 250SL είναι αρκετά χαμηλό στα 151kg με καύσιμα στην απλή έκδοση που οδηγήσαμε και 152kg στην έκδοση με το ΑΒS. Κατά τη γνώμη μου είναι κρίμα που η Kawasaki κρύβει το πλαίσιο πίσω από ένα πλαστικό κομμάτι που το κάνει να μοιάζει με αλουμινένιο από μακριά. Θα μπορούσε να το έχει βάψει lime green κι αυτό και να το έχει εμφανές. Θα ήταν προτιμότερο και τιμιότερο – ίσως και φτηνότερο επειδή δεν θα χρειάζονταν τα πλαστικά.

Οι αναρτήσεις είναι απλών προδιαγραφών, αλλά αυτό δεν τις εμποδίζει να είναι ποιοτικές. Το απλό και χωρίς ρυθμίσεις τηλεσκοπικό πιρούνι έχει διάμετρο καλαμιών 37mm και όχι μεγάλη διαδρομή 110mm. Είναι όμως αρκετά σφιχτό για να προσφέρει σχετικά καλή αίσθηση της πρόσφυσης, χωρίς να υποφέρει ιδιαίτερα από τις κακοτεχνίες του δρόμου. Λέω «σχετικά» καλή αίσθηση της πρόσφυσης επειδή έχω κάποιες επιφυλάξεις για τα ταϊλανδέζικα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Dunlop TT900, που ενδεχομένως να είναι αυτά που στερούν πληροφορία από τον αναβάτη.

Το αμορτισέρ πάντως εδράζεται σε μοχλισμό κι έχει ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου σε πέντε θέσεις και διαδρομή 116mm. Το KTM RC 200 (και το 200 Duke) έχουν ανώτερων προδιαγραφών αναρτήσεις με πολύ ωραιότερο ψαλίδι, αν και τελικά ως προς το αποτέλεσμα, το Kawasaki δεν υστερεί καθόλου στο δρόμο. Τα ελαστικά είναι λεπτά με διάσταση 100/80-17 εμπρός και 130/70-17 πίσω, πράγμα που διευκολύνει αρκετά τις αλλαγές κατευθύνσεων.

kawasaki-ninja-250sl-brake

Το φρένο είναι πολύ αποτελεσματικό, παρά τις απλές προδιαγραφές του.

Ωραίες εντυπώσεις αφήνουν τα φρένα που δεν ελέγχονται από ABS αλλά αποτελούνται από δίσκο διαμέτρου 290mm με κυματοειδή περίμετρο και δαγκάνα δύο εμβόλων εμπρός και δίσκο διαμέτρου 220mm (κι αυτός με κυματοειδή περίμετρο) πίσω. Για όσους είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το κάτι παραπάνω, θα υπάρχει και έξτρα έκδοση με ABS της Nissin, με ελαφριά και κόμπακτ μονάδα που βρίσκεται κάτω από το ρεζερβουάρ και που ενισχύει την αυτοπεποίθηση όταν δοκιμάζεις τα όρια των φρένων.

Το Kawasaki Ninja 250 SL είναι μια εξαίρετη μοτοσικλέτα για να μάθεις να οδηγείς σωστά μια σπορ μοτοσικλέτα. Το σώμα του αναβάτη έχει ενεργό ρόλο στη δυναμική της οδήγησης και ο ροπάτος (για τα κυβικά του) κινητήρας διευκολύνει πολύ στις εξόδους των στροφών σε συνδυασμό και με το θετικό κιβώτιο στο οποίο μπορείς άνετα να κάνεις δύο απανωτά κατεβάσματα για να ρυθμίσεις τις στροφές του κινητήρα.

Εργονομία – άνεση

kawasaki-ninja-250sl-seats

Η σέλα του αναβάτη είναι σπορ σχεδιασμού. Η σέλα του συνεπιβάτη ακόμη πιο σπορ και γι΄αυτό υποτυπώδης.

Η σέλα είναι σπορ προδιαγραφών, επομένως είναι λεπτή και στενή. Παρόλα αυτά δεν φάνηκε άβολη ακόμη και μετά από αρκετή ώρα. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά σκυφτή, τόσο ώστε η συνεχής κίνηση μέσα στην πόλη να είναι κουραστική για τους καρπούς, όπως συμβαίνει σε όλες σχεδόν τις σπορ μοτοσικλέτες. Υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια και τα μαρσπιέ δεν είναι ούτε πολύ πίσω ούτε πολύ ψηλά ώστε να κουράζουν, ενώ το ρεζερβουάρ έχει θέσεις για τα γόνατα. Υπάρχει και θέση για τον συνεπιβάτη, αλλά είναι μικρή, στενή και εχθρική – κάνει μόνο λίγο. Τουλάχιστον κάτω από την ουρά έχει άγκιστρα για να στερεωθεί ένα χταπόδι, και κάτω από το πίσω σελάκι που ανοίγει με κλειδαριά υπάρχει λίγο χώρος για το πέταλο. Εκεί θα βρείτε και την εργαλειοθήκη που είναι ασυνήθιστα πλούσια!

Η προστασία από τη ζελατίνα είναι μικρή. Πιο μικρόσωμοι αναβάτες από εμένα σίγουρα θα μπορέσουν να κρυφτούν καλύτερα όταν σκύψουν τελείως πάνω στο ρεζερβουάρ. Οι καθρέφτες με το τριγωνικό σχήμα δείχνουν λίγα περισσότερα πράγματα εκτός από τα μπράτσα του αναβάτη, είτε είναι σκυμμένος είτε όχι.

Κάτω από το πίσω σελάκι υπάρχει ένα μικρός χώρος για μια κλειδαριά δισκόφρενου.

Η πρώτη σου σπορ μοτοσικλέτα

Πρέπει να πω ότι μου άρεσε το Kawasaki Ninja 250SL στις περισσότερες πλευρές του χαρακτήρα του. Είναι όμορφο, αρκετά καλά στημένο, με έναν ωραίο κινητήρα (ροπάτο και φιλικό με διάρκεια και ψηλά), ωραίο ήχο και αρκετά άνετη θέση οδήγησης. Θα μόνο ήθελα λίγη περισσότερη πρακτικότητα στο θέμα του συνεπιβάτη (το δικύλινδρο Ninja 250 ήταν καλύτερο στον τομέα αυτόν), αλλά όλα τα άλλα θα ταιριάξουν στις προσδοκίες ενός νέου αναβάτη από τη μοτοσικλέτα του, με τρόπο που μπορεί να είναι αθέατος, αλλά ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, αυτή η μοτοσικλέτα είναι καλή και θα του δώσει την αυτοπεποίθηση να ανοίξει το γκάζι χωρίς φόβο, ολοένα και περισσότερο, μέχρι να φτάσει στο όριό της, διασκεδάζοντας ταυτόχρονα με τρόπο που μόνο αυτή η κατηγορία μπορεί να προσφέρει σε αυτά τα κυβικά. Το σημαντικότερο όλων είναι ότι το Kawasaki Ninja 250SL πωλείται σε μια πολύ προσιτή τιμή, ώστε να μπορούν πραγματικά να την αποκτήσουν νέοι άνθρωποι.

 

Kawasaki Ninja 250SL Video Μετρήσεων

View on YouTube

 

Τιμοκατάλογος Kawasaki

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2015

Φωτογραφίες © Χρήστος Καραγιωργάκης – 2015

Copyright© MrBike – 2015

Kawasaki (επίσημο site)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Kawasaki Ninja 250SL (2015) Κινητήρας Kawasaki, μονοκύλινδρος, τετράχρνος, με τέσσερις βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 72,0 x 61,2 Χωρητικότητα (cc) 249 Σχέση συμπίεσης 11,3:1 Μέγιστη ισχύς 28hp (20,6kW) / 9.700 rpm Μέγιστη ροπή 22,6 Nm (2,3 kg-m) / 8.200 rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός με σώμα 38mm Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Κιβώτιο 6 σχέσεων I 3.000 (33/11) II 1.933 (29/15) III 1.444 (26/18) IV 1.217 (28/23) V 1.045 (23/22) VI 0.923 (24/26) Πρωτεύουσα μετάδοση 2.800 (84/30) Τελική μετάδοση 3.000 (42/14) Πλαίσιο Χαλύβδινο περιμετρικό χωροδικτύωμα Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαμέτρου 37mm, με διαδρομή 110mm Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ με μοχλισμό,  με διαδρομή 116mm. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση Ελατηρίου σε 5 θέσεις Μπροστινό φρένο Δίσκος,  διαμέτρου 290mm. Δαγκάνα 2 εμβόλων, έξτρα ABS Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 220mm, με δαγκάνα 2 εμβόλων, έξτρα ABS Μπροστινό ελαστικό 110/80-17 Πίσω ελαστικό 130/70-17 Μήκος (mm) 1.935 Πλάτος (mm) 685 Υψος (mm) 1.075 Υψος σέλας (mm) 780 Μεταξόνιο (mm) 1.330 Ιχνος (mm) 90 Γωνία Caster 24° Βάρος (kg) 151 με καύσιμα, 152 με ABS Ρεζερβουάρ (lt) 11 Μετρήσεις MrBike   Επιταχύνσεις από στάση   0-18m (sec) 2,54 0-50m (sec) 4,53 0-100m (sec) 6,72 0-100km/h (sec) 8,13 1/4mile (sec) 16,39 (125,8km/h) 0-1000m (sec) 32,63 Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 141,3 Κατανάλωση (lt/100km) 3,4

 

  •  

View the embedded image gallery online at:
https://www.mrbike.gr/website/street/kawasaki-ninja-250sl-on-board-ellada.html#sigFreeId71ba9015ff