Husqvarna 701 Supermoto (2016) – On board δοκιμή στην Ελλάδα

Husqvarna 701 Supermoto – μια ατελείωτα fun μοτοσικλέτα…

Είμαι στην εθνική με τον άνεμο κόντρα μια πολύ ζεστή μέρα του Ιουλίου με το ολοκαίνουργιο Husqvarna 710 Supermoto και προσπαθώ να καταλάβω τι εννοούσε ο Justin Maxwell, Product Manager της Husqvarna, όταν στην παρουσίαση μιλούσε για προσπάθεια των ανθρώπων της Husqvarna να κάνουν τις μοτοσικλέτες τους πιο πρακτικές για καθημερινή χρήση. Καβαλάω μια μοτοσικλέτα με στενή και ψηλή σέλα, τρώω αλύπητο ξύλο από τον αέρα, δεν μπόρεσα να πείσω κανέναν να κάτσει στην πίσω σέλα για παραπάνω από 30 μέτρα, δεν έχω χώρο για να ακουμπήσω ούτε ένα κέρμα για τα διόδια και νιώθω κραδασμό σε χέρια, πόδια και σέλα εφόσον πηγαίνω με 140km/h και πάνω. Σκύβω κάτω για να δω τα όργανα και αντικρίζω ένα αγωνιστικών προδιαγραφών ταχύμετρο με ελάχιστες πληροφορίες (βασικά μόνο ταχύτητα, οδόμετρα και ρολόι) χωρίς στροφόμετρο ή δείκτη βενζίνης.

Κι όμως! Τίποτε από αυτά όμως δεν μπορεί να χαλάσει την ευτυχία που σου δημιουργεί η οδήγηση του Husqvarna 710 Supermoto σε όποιο δρόμο κι αν βρίσκεσαι… Πρέπει όμως κάπου εδώ να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Top class

Γνωρίζετε ήδη ότι τα Husqvarna ανήκουν πλέον στην ΚΤΜ και ότι τα τελευταία χρόνια τα μοντέλα της Husqvarna είναι ουσιαστικά ΚΤΜ με άλλα χρώματα. Αυτό ισχύει ακόμη [2016] σε γενικές γραμμές και φαίνεται ότι θα εξακολουθήσει να ισχύει για κάποιο καιρό ακόμη, με τη διαφορά ότι τα Husqvarna αποκτούν κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τα αντίστοιχά τους της ΚΤΜ, τόσο στην εμφάνιση, όσο και σε κάποια πιο ουσιαστικά σημεία τους. Επί του προκειμένου, το Husqqvarna 710 Supermoto βρίσκει το αντίστοιχό του στο KTM 690 SMC R, από το οποίο διαφέρει σε όλα του τα πλαστικά και έχει εντελώς νέου σχεδιασμού σέλα (Διαβάστε περισσότερα στην επίσημη παρουσίαση).

Στην πράξη δηλαδή το Husqvarna 710 Supermoto είναι ένα παντοδύναμο μονοκύλινδρο 67 ίππων, εξαιρετικά καλοστημένο και πανάλαφρο στα 145kg με καύσιμα – μόλις ένα κιλό βαρύτερο από το KTM αλλά και με ένα λίτρο περισσότερη χωρητικότητα στο ρεζερβουάρ.

Τιμονάρα (αλουμινένιο μεταβλητής διατομής) και εξαιρετικές ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της WP.

Το Husqvarna 710 Supermoto έχει όλα τα χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές για σοβαρή supermoto οδήγηση, αρχής γενομένης από το στήσιμο και τη γεωμετρία. Το μακρύ μεταξόνιο των 1480mm και η μεγάλη γωνία κάστερ των 28 μοιρών προσφέρουν σταθερότητα, ενώ ο τροχός των 17in προσφέρει την ταχύτητα και την ακρίβεια στην είσοδο της στροφής. Όλα αυτά συνοδεύονται από κορυφαίες αναρτήσεις WP με split function πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 48mm και μεγάλη διαδρομή 215mm, ενώ το αμορτισέρ (επίσης της WP και με μοχλικό) έχει κι αυτό μεγάλη διαδρομή 250mm. Θα περίμενε κανείς ότι τόσο μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων θα δημιουργούσαν προβληματική συμπεριφορά όπως βύθιση στα φρένα ή κάθισμα στην επιτάχυνση. Τίποτε από αυτά δεν συμβαίνει όμως, επειδή οι αποσβέσεις των αναρτήσεων είναι μελετημένες και προσφέρουν απόλυτα ισορροπημένη και ελεγχόμενη οδήγηση. Προφανώς μια μοτοσικλέτα όπως το Husqvarna 710 Supermoto την απολαμβάνεις περισσότερο στις στροφές, όπου μπορείς να εκμεταλλευτείς τον δυνατό αλλά και ελαστικό κινητήρα (με το γλυκό και ευκολόχρηστο κιβώτιο), το εξαιρετικό πλαίσιο που συνδυάζεται μ΄αυτές τις υψηλότατου επιπέδου αναρτήσεις που προσφέρουν έλεγχο και αίσθηση σε όλες τις συνθήκες. Η ολίσθηση του πίσω τροχού γίνεται ελεγχόμενα, ενώ η είσοδος στη στροφή γίνεται με ευκολία και εμπιστοσύνη (εξαιρετική πληροφορία προσφέρουν και τα Continental Attack SM πρώτης τοποθέτησης).

O μονοκύλινδρος κινητήρας είναι πολύ δυνατός και εξαιρετικά ελαστικός – απολαυστικός με μια λέξη.

Τα φρένα της Brembo με τον τεράστιο δίσκο των 320mm εμπρός με τετραέμβολη δαγκάνα με μεταλλικά σωληνάκια και τον δίσκο των 240mm πίσω ελέγχονται από ένα πολύ σύστημα ABS. Για όσους εξανίστανται επειδή το ABS δεν αρμόζει στην supermoto οδήγηση, σπεύδω να συμπληρώσω ότι το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα από το πάτημα ενός τριγωνικού πορτοκαλοκίτρινα φωτιζόμενου κουμπιού αριστερά από την ψηφιακή οθόνη.

Τροχός 17in με δίσκος μεγάλης διαμέτρου 320mm και ακτινική δαγκάνα.

Και λίγη πρακτικότητα

Δεν μπορώ να φανταστώ κάποιον που θα έπαιρνε το Husqvarna 710 Supermoto για να πηγαίνει στο γραφείο του κάθε μέρα, ούτε μπορώ να το φανταστώ με μπαγκάζια φορτωμένο στην Εθνική για τουρισμό. Ένα τέτοιο «πολεμικό» εργαλείο ταιριάζει πιο πολύ στα Μέγαρα ή σε πίστα καρτ ή σε μια σφιχτή ορεινή διαδρομή (προσοχή σ’ αυτούς που έρχονται από αντίθετο, στις τυφλές στροφές και στα ζώα, τετράποδα και δίποδα). Να όμως που το είχα στη διάθεσή μου για μία εβδομάδα και χρειάστηκε να κάνω κι άλλα πράγματα με αυτό εκτός από το να προσπαθώ να φρενάρω όλο και βαθιά στην αγαπημένη μου φουρκέτα πριν το γεφυράκι. Στο διάστημα αυτό που όλα μου τα πράγματα έπρεπε να τα κουβαλάω σε τσάντα πλάτης παρατήρησα ότι η κατανάλωση της μοτοσικλέτας είναι στα 6,1lt/100km (μετρημένα) επομένως από τα 14 λίτρα που χωράει το ρεζερβουάρ προκύπτει μια αυτονομία της τάξεως των 230km. Εφόσον οδηγείς συντηρητικά μπορεί να είναι και περισσότερα, αν οδηγείς επιθετικά είναι λιγότερα. Ο πίνακας οργάνων δεν είχε ούτε στροφόμετρο ούτε δείκτη κατανάλωσης, επομένως δεν μπορώ να πω με ποιες στροφές οδηγείς οικονομικά ή ταξιδεύει ο κινητήρας ξεκούραστα. Η εργονομία της μοτοσικλέτας έτσι κι αλλιώς δεν αφήνει περιθώρια για πολλά πολλά. Τα 140 με 150km/h έρχονται πολύ εύκολα από πλευράς κινητήρα, αλλά ο κορμός και το κεφάλι αρχίζουν να ζορίζονται. Στα 180km/h η πίεση του αέρα είναι πλέον πολύ κουραστική, ωστόσο τα αποθέματα του κινητήρα αρκούν για να δεις την τελική ταχύτητα λίγο πάνω 200km/h στο ταχύμετρο που είναι 193km/h πραγματικά.

Μετρήσεις

Η επιτάχυνση του Husqvarna 710 Supermoto για μεγάλο μονοκύλινδρο είναι καταιγιστική και επιβεβαιώνει την ισχύ και την ευστροφία του κινητήρα. Οι χρόνοι είναι αντίστοιχοι με δικύλινδρου 750 (του Yamaha MT-07 συγκεκριμένα) ακόμη και στο χιλιόμετρο και στην τελική ταχύτητα και είναι λίγο πιο γρήγορο από Suzuki V-Strom 650.  Επομένως εκεί που το ζητούμενο είναι τα γκάζια, το Husqvarna 710 Supermoto δεν θα αφήσει κανέναν απογοητευμένο.

Μετρήσεις MrBike

Husqvarna 701 Supermoto

Επιταχύνσεις από στάση

0-18m (sec)

2,54

0-50m (sec)

4,11

0-100m (sec)

5,84

0-100km/h (sec)

4,67

1/4mile (sec)

13,35(161,3km/h)

0-1000m (sec)

25,7

Μέγιστη ταχύτητα (km/h)

193

Μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το καλύτερο supermoto που βγάζει πινακίδα, αλλά ένας τέτοιος χαρακτηρισμός θα ήταν αστείος, επειδή είναι το μόνο supermoto που έχει απομείνει σ’ αυτά τα κυβικά που να βγάζει πινακίδα (μαζί με το ΚΤΜ). Πράγματι, το ενδιαφέρον για την κατηγορία έχει υποχωρήσει παγκοσμίως κι έτσι, καθώς οι προδιαγραφές γίνονται ολοένα και πιο αυστηρές, τα εργοστάσια σταματούν τελείως την παραγωγή των μοντέλων εκείνων που δεν «πουλάνε» πια – άρα εξαφανίζονται ενδεχομένως όχι μόνο κάποια μοντέλα που έγραψαν εποχή, αλλά και ολόκληρες κατηγορίες.

Τα όργανα είναι αγωνιστικών προδιαγραφών. Θα θέλαμε κάτι με περισσότερες ενδείξεις – στροφόμετρο ας πούμε και ένδειξη κατανάλωσης βενζίνης.

Το Husqvarna 710 Supermoto είναι μια fun μοτοσικλέτα για να απολαύσεις μαζί της την οδήγηση, παρά για να σε πάει κάπου. Παρεμπιπτόντως θα σου κάνει κι αυτή τη δουλειά κι όποιος μπορεί να συνδυάζει αυτά τα δύο, τότε θα είναι πολύ ευτυχισμένος μαζί της. Είναι στη μέση βέβαια και το κόστος που καθώς αγγίζει τα δέκα χιλιάρικα, είναι ακριβότερο από κάποια naked μεσαίου κυβισμού ή και adventure. Ποτέ κανείς όμως δεν αγόρασε Husqvarna επειδή ήταν φτηνό. Και το Husqvarna 710 Supermoto έχει μια πολύ πειστική προσωπικότητα…

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2016

Φωτογραφίες Χρήστος Καραγιωργάκης – 2016

Συμμετοχή: Γιώργος Χάλαρης

Copyright© MrBike – 2016

Husqvarna (επίσημο site)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Husqvarna 701 Supermoto Κινητήρας KTM, τετράχρονος, μονοκύλινδρος, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 102,0 x 84,5 Χωρητικότητα (cc) 690 Σχέση συμπίεσης 12,6:1 Μέγιστη ισχύς 49 kW (67,0hp) / 7.500 rpm Μέγιστη ροπή 68 Nm (6,93 kgm) / 6,000 rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός Keihin EFI με σώμα ψεκασμού 46mm και rbw με τρεις χάρτες οδήγησης και bad fuel map Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Ξηρό κάρτερ με δύο αντλίες Κιβώτιο 6 σχέσεων I – II – III – IV – V – VI – Πρωτεύουσα μετάδοση 2.194 (36/79) Τελική μετάδοση 2,625 (16/42) Πλαίσιο Χαλύβδινο χωροδικτύωμα Μπροστινή ανάρτηση Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι WP  48mm split function, με διαδρομή 215mm. Ρυθμίσεις:  Απόσβεση Επαναφοράς, Απόσβεση Συμπίεσης Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ WP με μοχλισμό, με διαδρομή 250mm. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση Ελατηρίου, Απόσβεση Επαναφοράς, Απόσβεση Συμπίεσης Μπροστινό φρένο 1 δίσκος,  διαμέτρου 320mm. Δαγκάνα Brembo 4 εμβόλων, ακτινικής στήριξης Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 240mm, με δαγκάνα Brembo μονού εμβόλου Μπροστινό ελαστικό 120/70-17 Πίσω ελαστικό 160/60-17 Μήκος (mm) – Πλάτος (mm) – Υψος (mm) – Υψος σέλας (mm) 890 Μεταξόνιο (mm) 1.480 Ιχνος (mm) 112 Γωνία Caster 27° Βάρος (kg) 145 (χωρίς καύσιμα) Ρεζερβουάρ (lt) 14 Μετρήσεις MrBike Husqvarna 701 Επιταχύνσεις από στάση   0-18m (sec) 2,54 0-50m (sec) 4,11 0-100m (sec) 5,84 0-100km/h (sec) 4,67 1/4mile (sec) 13,35(161,3km/h) 0-1000m (sec) 25,7 Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 193 Κατανάλωση (lt/100km) 6,1