Honda GL 1800 Gold Wing (2018) – Επίσημη παρουσίαση

H εικόνα του νέου Honda GL 1800 Gold Wing του 2018 μας είναι γνώριμη, όμως έχει πολλές αλλαγές κυρίως στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Το εικονιζόμενο μοντέλο είναι η πλουσιότερη έκδοση Tour με το θρόνο για τον συνεπιβάτη και το top case.

To Honda GL 1800 Gold Wing αναβαθμίστηκε για το 2018 σημαντικά καθώς απέκτησε γκάζι ridebywire με τέσσερις χάρτες οδήγησης, σύστημα hill assist για τις ανηφόρες, ειδικά σχεδιασμένο traction control που η Honda το ονομάζει HSTC, ενώ η ανάρτηση έχει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αποσβέσεις και προφόρτιση ελατηρίου πίσω. Ο boxer 6κύλινδρος κινητήρας (σήμα κατατεθέν της Goldwing εδώ και τέσσερις δεκαετίες, και μόνο στο πρώτο μοντέλο ήταν 4κύλινδρος) έχει αναβαθμιστεί με νέες κεφαλές που έχουν 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Προσέξτε όμως, διαθέτει νέο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DCT με επτά σχέσεις πλέον. Το νέο Honda GL 1800 Gold Wingθα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την απλή (χωρίς κεντρική βαλίτσα) και την tour με πλήρη τουριστικό εξοπλισμό.

Ο κολοσσός της Honda διαθέτει κι άλλα νέα στοιχεία που μεταξύ άλλων ενισχύουν το connectivity για τα οποία μπορείτε να διαβάσετε τη λεπτομερή παρουσίαση της Honda που ακολουθεί:

«HONDA GL1800 GOLDWING – ΜΟΝΤΕΛΟ 2018
Αναβαθμίσεις μοντέλου: Σχεδιασμένη εξαρχής, η νέα Honda Gold Wing είναι πιο συμπαγής  και ελαφρύτερη. Ο περίφημος εξακύλινδρος boxer κινητήρας της έχει τώρα 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και διαθέτει ηλεκτρονικό γκάζι (Throttle By Wire), 4 προγράμματα οδήγησης, κατ’ επιλογήν Σύστημα Ελέγχου Ροπής (HSTC) της Honda και Hill Start Assist. Το νέο πλαίσιο περιλαμβάνει αλουμινένιο σκελετό, ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και μονόμπρατσο Pro-Arm ψαλίδι πίσω, με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη απόσβεση και ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου πίσω. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται ηλεκτρική ζελατίνα, έξυπνο κλειδί (Smart Key) και λειτουργία Apple CarPlay. Διαθέσιμο θα είναι επίσης και το ολοκαίνουριο, τρίτης γενιάς, 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT), μία αποκλειστικότητα της Honda.

1. Εισαγωγή

Από την πρώτη της παρουσίαση το 1975 ως μία γυμνή τότε μοτοσυκλέτα 1000 κ.εκ., η Honda Gold Wing έχει καθιερωθεί ως η απόλυτη λύση για ταξίδι σε δύο τροχούς. Πρόκειται μάλιστα για μία μοτοσυκλέτα που έχει χαράξει τη δική της διαδρομή. Μεγαλώνοντας μέσα στις τελευταίες δεκαετίες σε διαστάσεις και κυβισμό κινητήρα, δημιούργησε ένα απαράμιλλο όνομα σε επίπεδο πολυτέλειας, ποιότητας και άνεσης, όνομα που διατηρείται μέχρι και σήμερα.

Σήμερα, με δεδομένες τις εξελίξεις σε δημογραφικό επίπεδο και στην αγορά της μοτοσυκλέτας, η ομάδα εξέλιξης που ανέλαβε να διαμορφώσει το μέλλον της Gold Wing, αποφάσισε, να προχωρήσει σε ριζοσπαστικές λύσεις αντί να ακολουθήσει την πεπατημένη.

Έτσι, για το 2018 η GL1800 Gold Wing χαράζει μία νέα πορεία και αποκτά εντελώς νέα μορφή. Διαθέτει βέβαια πάντα έναν εντυπωσιακό boxer εξακύλινδρο κινητήρα με άφθονη ροπή και ισχύ και παραμένει η πολυτελής ναυαρχίδα της Honda για ταξίδι, εξοπλισμένη με στοιχεία που επιτρέπουν σε δύο ανθρώπους να ταξιδεύουν με άνεση και στιλ. Από την άλλη, είναι τώρα πιο συμπαγής, ελαφρύτερη και πολύ πιο ευέλικτη – μία πραγματική μοτοσυκλέτα για τον αναβάτη.

Κατά συνέπεια, η νέα Gold Wing απευθύνεται σε ένα ευρύτερο κοινό, αγγίζοντας πλέον και τη νεότερη γενιά αναβατών, οι οποίοι ίσως είχαν παραβλέψει – ή απλά δεν γνώριζαν καν – τη μοτοσυκλέτα προηγούμενης γενιάς. Η Gold Wing αισθάνεται πλέον το ίδιο καλά σε καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη, όσο και στον ανοιχτό δρόμο και έχει εξελιχτεί σε μία μοτοσυκλέτα για κάθε χρήση, όχι μόνο για μία και μόνο χρήση.

Αυτός είναι ο νέος χαρακτήρας του Honda GL 1800 Gold Wing: χωρίς το ογκώδες top case το Gold Wing αποκτά έναν πιο all round χαρακτήρα – όσο all round μπορεί να είναι μια μοτοσικλέτα που ξεπερνά τα 350kg βάρους.

κ. Yutaka Nakanishi, Επικεφαλής Προγράμματος GL1800 Gold Wing ΜΥ18.
«Αυτό που επιζητήσαμε ήταν η νέα Gold Wing να διατηρήσει τον πολυτελή χαρακτήρα της αλλά να είναι και μία πολύ πιο φιλική μοτοσυκλέτα, χρηστική για τον αναβάτη της, τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι. Και πιο συναρπαστική στην οδήγηση από ποτέ. Έτσι, ξεκινήσαμε από λευκή κόλλα χαρτί και φτιάξαμε μία ελαφρύτερη Gold Wing, προσθέτοντας στοιχεία και λογισμικό υψηλής τεχνολογίας, όπως θα ήθελε ο σύγχρονος αναβάτης. Σήμερα, όπως και το 1975, η Gold Wing παραμένει η ναυαρχίδα της Honda κι εμείς είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που ανοίγουμε ένα νέο κεφάλαιο αυτού του τόσο σημαντικού ονόματος».

2. Περιγραφή μοντέλου

Με βάση τον ίδιο κινητήρα και πλαίσιο, η νέα ‘Wing’ θα είναι διαθέσιμη τόσο στη βασική έκδοση GL1800 Gold Wing, όσο και στην έκδοση ‘Tour’ με κεντρική μπαγκαζιέρα, σε συνδυασμό με το κιβώτιο DCT και αερόσακο.

Ανάλογα με την έκδοση, η εξοικονόμηση βάρους σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο φτάνει τα 48 kg.

Κινητήρας και πλαίσιο σχεδιάστηκαν ταυτόχρονα με στόχο τη μετατόπιση της θέσης οδήγησης προς τα εμπρός και τη δημιουργία μίας πολύ πιο συμπαγούς μοτοσυκλέτας. Ο αλουμινένιος περιμετρικός σκελετός είναι κατασκευασμένος γύρω από το μοχλικό σύστημα του πιρουνιού, κάτι που επέτρεψε τη μετατόπιση του κινητήρα προς τα εμπρός – μιας και ο μπροστινός τροχός μετακινείται πάνω – κάτω σε έναν πιο κατακόρυφο άξονα, ενώ προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο της ανάρτησης και σταθερότητα του μπροστινού μέρους χάρη στην ακαμψία και στις περιορισμένες τριβές του. Η ρύθμιση της απόσβεσης γίνεται ηλεκτρικά.

Με βελτιστοποιημένες διαστάσεις, ο νέος εξακύλινδρος boxer δεν έχει χάσει τίποτα από την ισχύ, τη ροπή και την εθιστική του απόδοση. Το ηλεκτρονικό γκάζι (Throttle By Wire) συνοδεύεται από 4 προγράμματα οδήγησης: TOUR, SPORT, ECON και RAIN. Το σύστημα κατ’ επιλογήν Ελέγχου Ροπής της Honda (HSTC) διατηρεί την πρόσφυση του πίσω τροχού όσο μεταβάλλεται η απόσβεση της ανάρτησης και η λειτουργία του Συστήματος Συνδυασμένης Πέδησης (CBS) ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα. Όσο για τα συστήματα Hill Start Assist (HSA) και Idling Stop συνεισφέρουν στην ευχρηστία και στην οικονομία καυσίμου της μοτοσυκλέτας.

Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων είναι τώρα 6τάχυτο ενώ το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) είναι 7τάχυτο. Η αίσθηση του συμπλέκτη, η ταχύτητα αλλαγών και ο ρυθμός περιστροφής στα ανεβάσματα και κατεβάσματα των σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων προσαρμόζεται ανάλογα με το κάθε πρόγραμμα οδήγησης. Το DCT διαθέτει και λειτουργία αργής κίνησης εμπρός και πίσω. Το συμβατικό κιβώτιο διαθέτει το ίδιο σύστημα όπισθεν του προηγούμενου μοντέλου.

Πάνω απ’ όλα, αυτό που χαρακτηρίζει τη Gold Wing του 2018 είναι ότι αποπνέει μία αίσθηση ελευθερίας, καθώς έχει γίνει πολύ πιο απολαυστική στην οδήγηση. Οι βελτιωμένες μάλιστα επιδόσεις της συνδυάζονται με ακόμη υψηλότερα επίπεδα άνεσης: το όμορφο, αεροδυναμικό φέριγνκ κατευθύνει τον αέρα γύρω από τον αναβάτη, η ηλεκτρική ζελατίνα ρυθμίζεται κατά βούληση ενώ η σέλα είναι άνετη για πολύωρη οδήγηση. Νέα στοιχεία, όπως το έξυπνο κλειδί, η λειτουργία Apple CarPlay και η συνδεσιμότητα Bluetooth καθιστούν ακόμη πιο πρακτική τη μοτοσυκλέτα.

Και η βαφή της Gold Wing είναι αποτέλεσμα διεξοδικής μελέτης. Το επάνω τμήμα της είναι σε πιο σκούρο χρώμα, με στιλπνή βαφή που συνδυάζεται με καθίσματα από υλικό κορυφαίας ποιότητας. Το κάτω τμήμα είναι βαμμένο σε πιο έντονο χρώμα δημιουργώντας έντονη αντίθεση.

Τα διαθέσιμα χρώματα είναι:

GL1800 Gold Wing –Ασημί Matte Majestic Silver.

GL1800 Gold Wing ‘Tour’ – Κόκκινο Candy Ardent Red και Glare white.

GL1800 Gold Wing ‘Tour’ με DCT & air bag –  Candy Ardent Red /Μαύρο Darkness Black και Μαύρο Darkness Black μεταλλικό.

Honda 2018 GL1800 Gold Wing-10

3. Κύρια χαρακτηριστικά

3.1 Εμφάνιση και εξοπλισμός

  • – Έντονες γραμμές με μοντέρνο στιλ αναδεικνύουν το κάτω τμήμα της μοτοσυκλέτας
  • – Βελτιωμένη άνεση και συστήματα θέρμανσης και εξαερισμού
  • – Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα σε κλίση και σε ύψος
  • – Ομαλή λειτουργία Cruise control μέσωτου Throttle By Wire (TBW)
  • – Μεγάλοι χώροι αποσκευών για ταξίδι και κεντρική μπαγκαζιέρα για δύο full-face κράνη
  • – Οθόνη TFT 7 ιντσών με σύστημα πλοήγησης και ήχου
  • – Λειτουργία Apple CarPlay που επιτρέπει τη χρήση iPhone
  • – Full LED φώτα και φλας με αυτόματη απενεργοποίηση
  • – Έξυπνο κλειδί (Smart Key) για πρακτικότερη εκκίνηση και πρόσβαση στις αποσκευές
  • – Εξοικονόμηση βάρους 48kg συνολικά σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο
  • – Εντελώς νέο αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο με μετατοπισμένο τον κινητήρα και τη θέση του αναβάτη     προς τα εμπρός
  • – Εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και επανασχεδιασμένο ψαλίδι Pro-Arm
  • – Ρυθμιζόμενη απόσβεση εμπρός και πίσω σύμφωνα με το προεπιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης
  • – Ηλεκτρική ρύθμιση προφόρτισης πίσω ελατηρίου
  • – ABS και Διπλό Σύστημα Συνδυασμένης Πέδησης (Dual-Combined Braking System – D-CBS)
  • – Βελτιωμένος, εξακύλινδρος boxer κινητήρας, 6,2 kg ελαφρύτερος με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
  • –  Το ηλεκτρονικό γκάζι Throttle By Wire (TBW) διαθέτει 4 προγράμματα οδήγησης για διαφοροποιημένη απόδοση ισχύος
  • – Τα προγράμματα οδήγησης ελέγχουν επίσης το σύστημα HSTC, την απόσβεση της ανάρτησης και την ισχύ πέδησης
  • – Συστήματα Idling Stop και Integrated Starter Generator (ISG) γιατηνέκδοσημεκιβώτιο DCT
  • – Hill Start Assist (HSA)
  • – 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο με υποβοηθούμενο, μονόδρομο συμπλέκτη
  • – DCT τρίτης γενιάς με 7 σχέσεις
  • – Πιο απαλά, αθόρυβα και ταχύτερα ανεβάσματα και κατεβάσματα
  •  – Η αργή λειτουργία “Walking” επιτρέπει τη μηχανή να ‘έρπει’ προς τα εμπρός ή πίσω
  • – 4 προγράμματα οδήγησης ελέγχουν και τη λειτουργία του DCT για βέλτιστη απόκριση

Η προηγούμενη Gold Wing είχε επιβλητική εμφάνιση όπως και χαρακτήρα. Η νέα συνιστά μία εντελώς διαφορετική πρόταση στην οποία οι χαλαρές γραμμές της προηγούμενης έχουν αντικατασταθεί από πιο σπορ χαρακτήρα. Οι λέξεις κλειδιά για το επιτελείο της Honda κατά την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας ήταν «Εκλεπτισμένο Σχήμα, Έντονη Σχεδίαση».

Η μοτοσυκλέτα έχει μία μοναδική σιλουέτα που αντιπαραθέτει την άνεση με τη δυναμική συμπεριφορά πλαισίου και κινητήρα, προσθέτοντας τα παραδοσιακά για Gold Wing επίπεδα ποιότητας συναρμολόγησης, φινιρίσματος και υλικών. Η νέα «φυσιογνωμία» της μοτοσυκλέτας είναι χαρακτηριστική χάρη στο πιο επιθετικό μούτρο και στις συμπαγείς διαστάσεις του φέρινγκ.

Η γραμμή που εκτείνεται από εμπρός προς τα πίσω, διαχωρίζει το επάνω με το κάτω τμήμα ενώ αναδεικνύει ξεκάθαρα τις μικρότερες διαστάσεις της μοτοσυκλέτας. Κεντρικό στοιχείο της σχεδίασης είναι το φέρινγκ, το οποίο χάρη στις αιχμηρές, επίπεδες επιφάνειες και τις αεροδυναμικές του λεπτομέρειες αποπνέει μία ένταση που υποδηλώνει τις επιδόσεις της μοτοσυκλέτας.

Η μηχανική δομή της μοτοσυκλέτας είναι σε πλήρη έκθεση. Η μπροστινή ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια, ο εξακύλινδρος boxer κινητήρας και οι εξατμίσεις αναδεικνύονται σε όλη τους τη λειτουργική ομορφιά. Όλα τα στοιχεία της σχεδίασης συνθέτουν στο σύνολό τους ένα ρηξικέλευθο στιλ το οποίο υποστηρίζεται από μηχανικά μέρη και ηλεκτρονικά κορυφαίου επιπέδου.

Μπορεί η ομάδα εξέλιξης να στόχευε σε πιο ‘αιχμηρή’ σχεδίαση με μικρότερες διαστάσεις και να εστίασε σε εντελώς νέα αισθητική, ωστόσο πρώτη προτεραιότητα αποτέλεσαν τα στοιχεία της άνεσης, της διαχείρισης της θερμότητας και προπάντων της διαχείρισης του αέρα.

Στην προηγούμενη μοτοσυκλέτα το μεγάλο φέρινγκ είχε σχεδιαστεί για να κόβει εντελώς τον αέρα. Στη νέα Gold Wing στόχος ήταν η παροχή της ροής του αέρα γύρω από το σώμα του αναβάτη και του συνεπιβάτη, παρέχοντας ένα ευχάριστο, δροσερό αεράκι. Επιπλέον, η βελτιωμένη αεροδυναμική συνεπάγεται μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Η μεγάλη ζελατίνα έχει επίσης καταργηθεί και στη θέση της βρίσκεται μία μικρότερη η οποία ελέγχεται ηλεκτρικά από το αριστερό σκριπ. Προσφέρει εξαιρετική αεροδυναμική προστασία – με τον αναβάτη και το συνεπιβάτη να κάθονται πιο μπροστά από πριν – ενώ ταυτόχρονα αποπνέει μία αίσθηση ευρυχωρίας και ελευθερίας. Η κλίση και το ύψος της ζελατίνας ρυθμίζονται με συνεχόμενο τρόπο (step-less). Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται μία μεγαλύτερη ζελατίνα, ένας πλήρως ρυθμιζόμενος εκτροπέας αέρα για τα χέρια και το πάνω μέρος του σώματος καθώς και σταθεροί εκτροπείς αέρα για τα πόδια.

Honda 2018 GL1800 Gold Wing-seat

Η σέλα του συνεπιβάτη είναι ανεξάρτητη από τη σέλα του αναβάτη όπως και στο παλιό μοντέλο. Ο αναβάτης μπορεί να απολαμβάνει την οδήγηση της μοτοσυκλέτας ενώ ο συνεπιβάτης μπορεί να αναπαύεται και να απολαμβάνει τη διαδρομή. Η σέλα του αναβάτη προσφέρει άνεση και καλή στήριξη επιτρέποντας τις κινήσεις του σώματος ώστε να εκμεταλλεύεται ο αναβάτης τις επιδόσεις της μοτοσυκλέτας, ενώ επιτρέπει να πατάει εύκολα με τα πόδια του στο έδαφος.

Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED. Στο κάτω τμήμα των προβολέων, 5 καλογυαλισμένοι οπτικοί φακοί και στις δύο πλευρές διαμορφώνουν τη φιλοσοφία Jewel-Eye, ως στοιχείο ταυτότητας της μεσαίας σκάλας φώτων. Η μεγάλη σκάλα (επάνω τμήμα των προβολέων) δημιουργεί τρισδιάστατη εντύπωση. Τα μπροστινά φλας είναι ενσωματωμένα στους καθρέπτες και απενεργοποιούνται αυτόματα. Το σύστημα συγκρίνει τη διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στον μπροστινό και στον πίσω τροχό και απενεργοποιεί τα φλας με γνώμονα τις συνθήκες οδήγησης.

Εξελιγμένο είναι και το cruise control της νέας Gold Wing. Η προεπιλεγμένη  – από το δεξί σκριπ – ταχύτητα ταξιδιού αναγράφεται στο κάτω αριστερό μέρους του ταχύμετρου.

Χάρη στην υιοθέτηση ηλεκτρονικού γκαζιού TBW, η ανάκτηση της επιλεγμένης ταχύτητας ταξιδιού είναι πολύ πιο προοδευτική, ειδικά σε ανηφόρες. Στην έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, το cruise control απενεργοποιείται με το πάτημα του συμπλέκτη ή με το φρένο ή με το άνοιγμα του γκαζιού. Στην έκδοση με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT (στο αυτόματο πρόγραμμα ΑΤ), μετά από επιβράδυνση με το cruise control σε λειτουργία, η μοτοσυκλέτα επιταχύνει στην προεπιλεγμένη ταχύτητα ταξιδιού αλλάζοντας ταχύτητες με τον πιο ενδεδειγμένο τρόπο.

Πριν επανασχεδιάσει τους χώρους αποσκευών, η Honda έκανε έρευνα για να κατανοήσει πώς χρησιμοποιούν την Gold Wing οι ιδιοκτήτες της. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που συνέλεξε, η εταιρία αποφάσισε να περιορίσει το συνολικό χώρο των αποσκευών, καθώς οι περισσότεροι αναβάτες χρησιμοποιούν τη μοτοσυκλέτα σε μικρά ταξίδια 2-3 ημερών, τα οποία δεν απαιτούν τόσο μεγάλους χώρους.

Η πίσω κεντρική μπαγκαζιέρα των εκδόσεων Tour χωρά δύο full-face κράνη και συνδυάζεται με τις δύο πλευρικές μπαγκαζιέρες συνολικής χωρητικότητας 110 λίτρων. Οι μπαγκαζιέρες ανοίγουν με το πάτημα ενός πλήκτρου στο έξυπνο κλειδί. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται σχάρα για την κεντρική μπαγκαζιέρα καθώς και εσωτερικά σακίδια ειδικά σχεδιασμένα για την Gold Wing.

Καθώς η νέα Goldwing είναι πιο ελαφριά από το προηγούμενο μοντέλο και πιο αεροδυναμική, η κατανάλωση είναι 5,6lt/100kms κάτι που σημαίνει ότι έχει την ίδια αυτονομία με το προηγούμενο μοντέλο.Ο πολυτελής πίνακας οργάνων συνθέτει ένα μοναδικό πιλοτήριο για τον αναβάτη. Διάφορα χρώματα χαμηλής αντίθεσης σε σκούρο φόντο έχουν χρησιμοποιηθεί στα κύρια όργανα, τα οποία στην περιφέρειά τους σχηματίζουν ακμές κωνικού σχήματος που χαρίζουν μία αίσθηση βάθους. Κάθε όργανο διαθέτει ένα δακτυλίδι μεταλλικής όψης, ενώ οι LED ενδείξεις χαρίζουν βάθος και μία ήρεμη, ξεκούραστη όψη στον πίνακα.

Η έγχρωμη οθόνη υγρών κρυστάλλων TFT των 7 ιντσών παρέχει όλες τις πληροφορίες του συστήματος infotainment, το οποίο περιλαμβάνει συστήματα ήχου και πλοήγησης, καθώς και τον έλεγχο του HSTC και των ρυθμίσεων της ανάρτησης. Όλες οι ενδείξεις είναι ομαδοποιημένες σε τομείς με πολύ λειτουργική σειρά έτσι ώστε ο αναβάτης να προσλαμβάνει τις απαραίτητες πληροφορίες με την ελάχιστη δυνατή κίνηση των ματιών.

Η φωτεινότητα της οθόνης ρυθμίζεται αυτόματα. Η μέγιστη ένταση είναι στα 1000 cd ενώ ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 8 επίπεδα φωτεινότητας. Η ένδειξη της πίεσης των ελαστικών εμφανίζεται στην κάτω αριστερή περιοχή των οργάνων.

Στην κεντρική κονσόλα και στο έξυπνο κλειδί δεσπόζει το νέο σήμα της Gold Wing. Το τρισδιάστατο, δίχρωμο λογότυπο συνδυάζει τη δύναμη και τη μεγαλοπρέπεια της κεφαλής ενός λιονταριού με τα επιβλητικά φτερά ενός αετού, έτοιμου να εφορμήσει με ανοιχτά νύχια. Το Smart Key ενεργοποιεί όλα τα συστήματα τη μοτοσυκλέτας και έχει ενσωματωμένο το κλειδί έκτακτης ανάγκης. Με το έξυπνο κλειδί στην τσέπη, κλειδώνουν και ξεκλειδώνουν ο κεντρικός διακόπτης και το τιμόνι.

Απλοποιημένο είναι και το άνοιγμα των αποθηκευτικών χώρων. Παρουσία του έξυπνου κλειδιού, με το πάτημα ενός πλήκτρου ανοίγουν  οι πλευρικές μπαγκαζιέρες. Είναι μάλιστα δυνατό το άνοιγμα και από απόσταση. Το πλήκτρο ξεκλειδώματος στο έξυπνο κλειδί δίνει στον επιβάτη πρόσβαση στις μπαγκαζιέρες, οι οποίες ανοίγουν και κλείνουν με απαλό τρόπο διαθέτοντας υδραυλικά αμορτισέρ. Πιέζοντας και κρατώντας πατημένο το πλήκτρο call, ανάβουν τα φλας της μοτοσυκλέτας.

Η Gold Wing είναι τώρα συμβατή με τη λειτουργία Apple CarPlay και με αυτόν τον τρόπο ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του τις προσωπικές πληροφορίες και τα περιεχόμενα του iPhone του – όπως τηλεφωνικές επαφές και λίστες μουσικής – στο infotainment σύστημα της μοτοσυκλέτας, το οποίο διαθέτει συνδεσιμότητα Bluetooth και έξοδο USB.

Η νέα Gold Wing, πέρα από το ότι είναι ελαφρύτερη και με μικρότερες διαστάσεις, διαθέτει και ένα βελτιωμένο ηχητικό σύστημα με ενισχυτή υψηλής απόδοσης. Τα ιδιαίτερα ελαφριά ηχεία έχουν τοποθετηθεί με τρόπο ώστε να προσφέρουν ζωντανό ήχο υψηλής ποιότητας στην επανασχεδιασμένη θέση του αναβάτη. Για την καλύτερη ταξιδιωτική εμπειρία του συνεπιβάτη έχει προβλεφθεί ξεχωριστός διακόπτης έντασης του ήχου. Οι διακόπτες του συστήματος βρίσκονται στο πάνω μέρος της δεξιάς μπαγκαζιέρας επιτρέποντας την αυξομείωση της έντασης, την επιλογή της πηγής του ήχου και τη λειτουργία fast forward.

Οι ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης εμφανίζονται στην έγχρωμη οθόνη υγρών κρυστάλλων TFT των 7 ιντσών στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Το σύστημα διαθέτει γυροσκοπική πυξίδα, το οποίο σημαίνει ότι η πλοήγηση είναι πλέον δυνατή και μέσα σε σήραγγα. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι πλέον εφικτή η «ακύρωση διαδρομής» οποιουδήποτε waypoint στο χάρτη ή επιστροφή στην αρχική σελίδα.

3.2 Πλαίσιο

Ο περιμετρικός σκελετός από χυτό αλουμίνιο της νέας Gold Wing έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενήσει τον – ιδιαίτερα πιο συμπαγή από πριν – κινητήρα σε μικρότερο χώρο, μετατοπισμένο κατά 40 mm. Το κατασκευαστικό πάχος της διατομής του σκελετού έχει βελτιστοποιηθεί ανά περιοχή με στόχο μία πιο  ομαλή αίσθηση και σταθερότητα στην οδήγηση από χαμηλές ταχύτητες, είτε στους στενούς δρόμους της πόλης, είτε στον ανοιχτό δρόμο. Ο σκελετός και το ψαλίδι είναι στο σύνολό τους κατά 2 kg ελαφρύτερα απ’ ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο.

Η σέλα αναβάτη και συνεπιβάτη έχει μετατοπιστεί προς τα εμπρός κατά 36 mm και χάρη στη δυναμική της μπροστινής ανάρτησης με τα διπλά ψαλίδια αλλά και τις γωνίες που αυτά έχουν τοποθετηθεί, η πίσω άκρη του μπροστινού τροχού είναι κατά 24 mm πιο μπροστά με την ανάρτηση συμπιεσμένη.

Ένα ακόμη όφελος της μπροστινής ανάρτησης με διπλά ψαλίδια είναι η μείωση στις τριβές ολίσθησης (από τις απώλειες άντλησης και το στρίψιμο) που παρουσιάζεται σε ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι όταν τα καλάμια κινούνται πάνω-κάτω μέσα στις μπουκάλες. Η μπροστινή ανάρτηση της νέας Gold Wing είναι συγκριτικά πιο ενδοτική κατά 30%. Σε όλους του συνδέσμους διεύθυνσης και ανάρτησης χρησιμοποιούνται ρουλεμάν για περαιτέρω μείωση των τριβών.

Ο έλεγχος του τιμονιού – μέσω των βραχιόνων των διπλών ψαλιδιών – είναι πλήρως διαχωρισμένος από τη λειτουργία της ανάρτησης με το μονό αμορτισέρ και αυτό έχει ως αποτέλεσμα η Gold Wing να είναι τώρα κατά 40% πιο ελαφριά και εύκολη στις αλλαγές κατεύθυνσης. Επιπλέον, μία πατενταρισμένη ράβδος συνδέει το τιμόνι με τον μπροστινό άξονα, ενώ η θέση του σημείου περιστροφής του τιμονιού και η περιορισμένη μάζα στην περιοχή του, αλλά και η θέση του ίδιου του τιμονιού, χαρίζουν μία εντελώς φυσική αίσθηση στον αναβάτη.

Το ABS έχει προστεθεί στο διπλό Σύστημα Συνδυασμένης Πέδησης (D-CBS), το οποίο κατανέμει την ισχύ πέδησης με ιδανικό τρόπο ανάμεσα στον μπροστινό και στον πίσω τροχό. Ενώ στο προηγούμενο μοντέλο ο έλεγχος του ABS γινόταν από δύο μοτέρ, αυτά έχουν αντικατασταθεί από ένα μικρότερο και ελαφρύτερο ρυθμιστή του ABS ενσωματωμένο στην κεντρική μονάδα ελέγχου, εξοικονομώντας 1,3 kg βάρους από το σύστημα. Επίσης, το σύστημα λαμβάνει υπόψη και το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης και ρυθμίζει αυτόματα τα χαρακτηριστικά φρεναρίσματος ανάλογα με τις συνθήκες, βελτιώνοντας την ασφάλεια. Δύο δίσκοι 320mm εμπρός συνεργάζονται με 6πίστονες δαγκάνες ενώ ο πίσω δίσκος 316mm συνδυάζεται με 3πίστονη δαγκάνα.

Το νέο Pro-Arm ψαλίδι της Gold Wing χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε Honda. Το προηγούμενο μοντέλο χρησιμοποιούσε κωνικά ρουλεμάν και μεταλλικά δαχτυλίδια στον άξονα περιστροφής με κατάλληλο πάχος για τη σωστή ακαμψία. Το νέας σχεδίασης Pro-Arm χρησιμοποιεί ένα επανασχεδιασμένο – προς κατοχύρωση ως ευρεσιτεχνία – μοχλικό σύστημα και προσαρμόζεται στην αριστερή πλευρά. Από τη δεξιά πλευρά γίνεται η συντήρηση του συστήματος.

Αυτό έχει αλλάξει την επιβάρυνση και τα φορτία που δέχονται τα σημεία έδρασης και περιστροφής του ψαλιδιού, δίνοντας μεγαλύτερη ελευθερία στη σχεδίαση, ενώ καθιστά τη μοτοσυκλέτα πιο εύκολη στον έλεγχο. Επίσης, βελτιώνει τη σταθερότητα. Το Pro-Link εξασφαλίζει προοδευτικότητα της ανάρτησης και άνεση.  Οι πλάκες σύνδεσης έχουν βελτιστοποιηθεί ενώ χρησιμοποιούνται σφαιρικοί σύνδεσμοι παντού εκμηδενίζοντας τις στρεβλώσεις.

Ο βαθμός απόσβεσης ρυθμίζεται και ηλεκτρικά ανάλογα με το προεπιλεγμένο από τον αναβάτη πρόγραμμα οδήγησης. Βηματικά μοτέρ (stepper motors) ενσωματωμένα στο μπροστινό και στο πίσω αμορτισέρ, μετακινούν βελόνες ελέγχου της ροής του λαδιού, ρυθμίζοντας την απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.

Η προφόρτιση του ελατηρίου στο πίσω αμορτισέρ είναι επίσης ρυθμιζόμενη ηλεκτρικά και γίνεται με εμπειρικό παρά με μαθηματικό τρόπο. Πέρα από τα 4 προγράμματα οδήγησης, υπάρχουν διαθέσιμες 4 επίπεδα προφόρτισης, από σκληρή προς μαλακή: για οδήγηση με τον αναβάτη μόνο, με αναβάτη και αποσκευές, με αναβάτη και συνεπιβάτη και με δύο άτομα με αποσκευές. Η κάθε ρύθμιση αναγράφεται στην οθόνη TFT και επιλέγεται από διακόπτη.

Η γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού έχουν καθοριστεί στις  30.5°/109mm αντίστοιχα, με μεταξόνιο 1695 mm. Η προηγούμενη Gold Wing ζύγιζε 413kg με υγρά, ενώ η νέα Gold Wing ζυγίζει 379kg με υγράΤο βάρος της Gold Wing Tour είναι 379kg με υγρά ενώ η έκδοση με κιβώτιο DCT και αερόσακο ζυγίζει 383 kg με υγρά.

3.3 Κινητήρας

Η γοητεία της προηγούμενης Gold Wing βασιζόταν στην απαλή – σαν τουρμπίνα – λειτουργία του εξακύλινδρου boxer κινητήρα, ο οποίος είχε ροπή από χαμηλές  στροφές και μία άκρως εθιστική απόδοση και αίσθηση ισχύος.

Για την επίτευξη καλύτερης συμπεριφοράς στο δρόμο, που ήταν και ο στόχος του νέου πλαισίου, επανασχεδιάστηκε και ο κινητήρας των 1.833 cc. Παραμένει πάντα εξακύλινδρος με επίπεδη διάταξη κυλίνδρων, αλλά τώρα διαθέτει 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, αντί για δύο, πολύ πιο συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλότερο βάρος κατά 6,2 kg.

Η μέγιστη ισχύς των 93 kW εμφανίζεται στις 5.500rpm με τη μέγιστη ροπή των 170 Nm να παρουσιάζεται στις 4.500 rpm. Η διάμετρος του κυλίνδρου έχει μειωθεί στα 73 mm (από 74 mm), όση δηλαδή είναι και η διαδρομή των 73 mm. Η απόσταση ανάμεσα στα κέντρα των κυλίνδρων έχει περιοριστεί στα 9 mm ενώ ο αριστερός και ο δεξιός κύλινδρος είναι παράκεντροι (offset) κατά 4 mm και τα χιτώνια από αλουμίνιο. Η σχέση συμπίεσης είναι στο 10,5:1.

Οι Unicam κυλινδροκεφαλές – κίνηση των βαλβίδων εισαγωγής με ζύγωθρα, τα γνωστά ‘κοκοράκια’ και των βαλβίδων εξαγωγής με κοκοράκια με ολισθητήρες (roller rocker arms) – χρησιμοποιούν επίσης έναν κοινό άξονα που ελέγχει τα κοκοράκια εισαγωγής και εξαγωγής, αντικαθιστώντας το σύστημα ανοίγματος/κλεισίματος βαλβίδων (valve lifter) του προηγούμενου μοντέλου.

Οι ημισφαιρικοί θάλαμοι καύσης με τις 4 βαλβίδες έχουν αντικαταστήσει τους οβάλ θαλάμους καύσης του 2βάλβιδου κινητήρα. Οι αυλοί εισαγωγής έχουν σχεδιαστεί για να εξασφαλίζουν στροβιλισμό του μίγματος στους κυλίνδρους για καλύτερη απόδοση. Οι ‘φούστες’ των εμβόλων έχουν επίστρωση μολυβδενίου για περιορισμό των τριβών.

Ένας πιο ανθεκτικός στροφαλοφόρος, κατασκευασμένος από ατσάλι SCM440H, επέτρεψε τη μετατόπιση των κομβίων κατά -4 mm. Σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα ο νέος έχει μικρότερο μήκος κατά 33,5 mm. Ο αισθητήρας του στροφαλοφόρου, ο οποίος καταγράφει την ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα και τη θέση του εμβόλου για λογαριασμό της ηλεκτρονικής μονάδας τροφοδοσίας PGM-FI και της ανάφλεξης, έχει μεταφερθεί, από μπροστά, στο πίσω μέρος του κινητήρα, με αποτέλεσμα τη μείωση της απόστασης ανάμεσα στο μπροστινό καπάκι και το στροφαλοφόρο κατά 7 mm.

Η προσθήκη του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου γκαζιού Throttle By Wire (TBW) συνοδεύεται από 4 προγράμματα οδήγησης, τα οποία μεταβάλλουν τα χαρακτηριστικά απόδοσης και το χαρακτήρα του κινητήρα, όπως και τη λειτουργία του συστήματος Selectable Torque Control της Honda (HSTC), τα επίπεδα απόσβεσης της ανάρτησης και τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος συνδυασμένης πέδησης Dual Combined Brake System (D-CBS).

Το πρόγραμμα TOUR είναι το στάνταρ, όσον αφορά στην άνεση και την ισχύ. Δίνει μία 100% σχέση ανάμεσα στο άνοιγμα του γκαζιού και των πεταλούδων σε συνδυασμό με στάνταρ βαθμό απόσβεσης και κατανομής της πέδησης εμπρός πίσω.

Το πρόγραμμα SPORT ανοίγει τις πεταλούδες του γκαζιού στο μέγιστο  της περιστροφής του δεξιού σκριπ παρέχοντας πιο δυνατή επιτάχυνση με πιο σφιχτή απόσβεση της ανάρτησης και μεγαλύτερη πίεση φρένων πίσω.

Το πρόγραμμα ECON προσφέρει μέγιστη οικονομία καυσίμου και ευκολία στην οδήγηση με πιο άμεση απόκριση στο άνοιγμα οτυ γκαζιού, στάνταρ απόσβεση και κατανομή πέδησης.

Όσο για το πρόγραμμα RAIN, είναι σχεδιασμένο για να ανταπεξέρχεται σε συνθήκες βρεγμένου και ολισθηρού δρόμου, με απόκριση στο γκάζι, στάνταρ κατανομή πέδησης και μαλακή απόσβεση ανάρτησης.

Και στα 4 προγράμματα οδήγησης, το HSTC εξασφαλίζει σταθερό έλεγχο στην επιτάχυνση σε ολισθηρό δρόμο.

Ένα μονό σώμα γκαζιού έχει αντικαταστήσει το διπλό του προηγούμενου κινητήρα, ενώ διαφορετική είναι και η διάμετρος και η διατομή του αυλού εισαγωγής για εξοικονόμηση βάρους. Ο εσωτερικός όγκος της εισαγωγής από την πεταλούδα του γκαζιού μέχρι τη βαλβίδα εισαγωγής έχει περιοριστεί κατά 10% με αποτέλεσμα την επιτάχυνση της ροής του μίγματος και τη βελτίωση της απόκρισης.

Δύο εισαγωγές αέρα υπάρχουν στη μοτοσυκλέτα, η μία αριστερά μπροστά και η άλλη δεξιά πίσω. Αυτή η διάταξη δημιουργεί στροβιλισμό του εισπνεόμενου αέρα με αποτέλεσμα πιο αποτελεσματική χρήση της επιφάνειας του φίλτρου αέρα και μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση. Η εσωτερική διαμόρφωση και των δύο εισαγωγών έχει σχεδιαστεί ώστε να συμφωνεί με τις αυξομειώσεις της πίεσης σε χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα για καλύτερη απόκριση και ροπή στα μικρότερα ανοίγματα του γκαζιού.

Ο ήχος και η αίσθηση του κινητήρα της Gold Wing ήταν ανέκαθεν από τα δυνατά της σημεία. Ενώ οι νέες διπλές εξατμίσεις διατηρούν την ίδια εσωτερική δομή με του παλιού μοντέλου – με δύο εσωτερικούς θαλάμους και ένα θάλαμο αντήχησης – ο υαλοβάμβακας έχει αφαιρεθεί για εξοικονόμηση βάρους.

Πέρα από το βαθύ μπάσο ήχο του κινητήρα, οι εξατμίσεις εκπέμπουν τώρα ένα χαρακτηριστικό βιμπράτο, χωρίς ωστόσο να αυξάνεται ο θόρυβος. Η διατομή των σωλήνων των εξατμίσεων έχει μειωθεί κατά 20% στους δύο από τους έξι κυλίνδρους με αποτέλεσμα διαφορετικό ήχο σε ένταση και βάθος.

Το ISG (Integrated Starter Generator) αποτελεί συνδυασμό γεννήτριας και μίζας σε ένα εξάρτημα, με τη γεννήτρια να λειτουργεί ως μίζα όταν αντιστραφεί η πολικότητα του ρεύματος.

Ο αποσβεστήρας που χρησιμοποιείται στο σύνδεσμο που μεταφέρει την ισχύ, είτε από την πλευρά του ISG είτε του στροφαλοφόρου, είναι πλέον μηχανικός, αντί υγρού τύπου στο προηγούμενο μοντέλο. Περιλαμβάνει δε ένα κυρτό ελατήριο και καουτσούκ. Ως αποτέλεσμα, το σύστημα είναι ελαφρύτερο κατά 2,4 kg στο σύνολό του. Τα γρανάζια οδήγησης του ISG είναι ελικοειδή για μειωμένο μηχανικό θόρυβο από τον κινητήρα.

Βασικά χαρακτηριστικά του συστήματος Idling Stop είναι η αθόρυβη εκκίνηση του κινητήρα χάρη στη χρήση του ISG αλλά και η απαλή αίσθηση χάρη στη συνεργασία του κιβωτίου DCT με το Throttle By Wire. Όταν σταματάς στο σηματοδότη με το σύστημα Idling Stop σε λειτουργία, ο κινητήρας σβήνει αυτόματα μετά από 3 δευτερόλεπτα και για την επανεκκίνησή του ο αναβάτης δεν χρειάζεται παρά να ανοίξει το γκάζι.

Το σύστημα λειτουργεί με τρόπο ώστε η πίεση του λαδιού να εφαρμόζεται πρώτα στο κιβώτιο DCT που ενεργοποιεί το συμπλέκτη όταν εκκινεί ο κινητήρας, ώστε ο χρόνος υστέρησης από τη στιγμή που ο αναβάτης ανοίγει το γκάζι να περιορίζεται στο ελάχιστο. Για την αποφυγή απότομων αντιδράσεων, το TBW είναι προγραμματισμένο να ανοίγει προοδευτικά τις πεταλούδες του γκαζιού εξασφαλίζοντας την απαλή επιτάχυνση που αρμόζει σε μία Gold Wing. Η λειτουργία του Idling Stop ελέγχεται από ένα διακόπτη στο δεξί σκριπ.

Σε μία συμβατική μοτοσυκλέτα η εκκίνηση στην ανηφόρα απαιτεί παράλληλη χρήση φρένων και συμπλέκτη στο άνοιγμα του γκαζιού, ανάλογα με την κλίση του δρόμου. Για πιο εύκολες εκκινήσεις, η νέα Gold Wing έχει υιοθετήσει το σύστημα Hill Start Assist (HSA), τόσο στην εκκίνηση με μηχανικό κιβώτιο όσο και στις εκδόσεις με DCT

Ένας μονόδρομος συμπλέκτης με έκκεντρα υποβοήθησης (με λιγότερα δισκάκια και περιορισμένη υδραυλική τριβή στο μηχανισμό σύμπλεξης) έχει αντικαταστήσει το συμπλέκτη με υδραυλική υποβοήθηση. Αυτό συνεπάγεται πιο ελαφριά μανέτα κατά 20% και πιο απαλά κατεβάσματα, καθώς ο μονόδρομος μηχανισμός συνεπάγεται καλύτερη αίσθηση στο κατέβασμα. Ο μηχανισμός της όπισθεν είναι ο ίδιος με της προηγούμενης Gold Wing.

3.4. Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη (DCT)

Το μοναδικό στο είδος του κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT της Honda (Dual Clutch Transmission) ταιριάζει απόλυτα με τον κινητήρα της νέας Gold Wing και αποτέλεσε θεμελιώδες στοιχείο στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας. Πρόκειται για την τρίτη, εντελώς νέα γενιά DCT και την πρώτη με 7 σχέσεις, ειδικά σχεδιασμένη για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Το κιβώτιο είναι επίσης εξαιρετικά απαλό στη λειτουργία του και εξασφαλίζει ταχύτατες αλλαγές. Είναι επίσης ελαφρύτερο από το 5τάχυτο κιβώτιο που φορούσε το προηγούμενο μοντέλο.

Το DCT εξασφαλίζει σίγουρες, απαλές αλλαγές ταχυτήτων και γίνεται δεύτερη φύση του αναβάτη στη χρήση του. Χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες: έναν για την εκκίνηση και για την 1η, την 3η , την 5η kai thn 7η σχέση και έναν δεύτερο για τη 2η, την 4η και 6η σχέση. Ο κυρίως άξονας του κάθε συμπλέκτη είναι μέσα στον άλλο για εξοικονόμηση χώρου.

Ο κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από το δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα. Σε κάθε αλλαγή ταχύτητας το σύστημα προεπιλέγει την επόμενη σχέση χρησιμοποιώντας το συμπλέκτη που δε χρησιμοποιείται εκείνη τη στιγμή. Εν συνεχεία, ο πρώτος συμπλέκτης απεμπλέκεται ηλεκτρονικά και ταυτόχρονα εμπλέκεται ο δεύτερος.

Το αποτέλεσμα είναι σίγουρες, γρήγορες, ομοιόμορφες και «απαλές» αλλαγές ταχυτήτων. Επιπλέον, με δεδομένο ότι ο διπλός συμπλέκτης μεταδίδει την κίνηση από το ένα γρανάζι στο άλλο χωρίς να μεταφέρονται δισταγμοί και κενά στον πίσω τροχό, οποιοσδήποτε κραδασμός ή κόμπιασμα της μοτοσυκλέτας κατά την αλλαγές ταχυτήτων περιορίζεται στο ελάχιστο, με αποτέλεσμα μια αίσθηση αμεσότητας ομοιομορφίας και «απαλότητας» στις αλλαγές ταχυτήτων.

Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα του κιβωτίου DCT είναι η αντοχή στο χρόνο, πιο ξέγνοιαστη οδήγηση στην πόλη και λιγότερη κόπωση για τον αναβάτη, καθώς δεν είναι δυνατή η «κακή» χρήση του, ενώ αποκλείεται οποιαδήποτε πιθανότητα αστοχίας στις αλλαγές.

Τρία προγράμματα λειτουργίας είναι διαθέσιμα. Το πρόγραμμα MT δίνει απόλυτο έλεγχο στον αναβάτη, ο οποίος μπορεί να αλλάζει κατά βούληση ταχύτητα από το διακόπτη στο τιμόνι. Το αυτόματο πρόγραμμα D είναι ιδανικό για οδήγηση στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο και εξασφαλίζει βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Το αυτόματο S πρόγραμμα διαθέτει τρία επίπεδα για πιο σπορ οδήγηση, καθώς η κεντρική μονάδα ελέγχου επιτρέπει στον κινητήρα να ανεβάζει περισσότερες στροφές πριν την αλλαγή ταχύτητας για καλύτερες επιδόσεις, ενώ κατεβάζει πιο γρήγορα στην επιβράδυνση για καλύτερο φρενάρισμα από τον κινητήρα.

Τόσο στο πρόγραμμα D όσο και στο S, το DCT επιτρέπει χειροκίνητες αλλαγές εφόσον χρειαστεί. Ο αναβάτης, αρκεί να επιλέξει τη σχέση που επιθυμεί κινώντας προς τα πάνω ή προς τα κάτω το διακόπτη στο αριστερό σκριπ. Το DCT επανέρχεται σε αυτόματη λειτουργία σε κατάλληλο χρόνο, ανάλογα με το άνοιγμα του γκαζιού, την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας και την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο (λειτουργία προσωρινής παράκαμψης του αυτομάτου).

Επιπλέον, στο πρόγραμμα D, το DCT αντιλαμβάνεται τον ιδιαίτερο τρόπο οδήγησης του αναβάτη ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες, από τους πολυσύχναστους δρόμους της πόλης έως τις στροφές μίας ορεινής διαδρομής, και ανάλογα προσαρμόζει τον τρόπο που αλλάζει ταχύτητες, με αποτέλεσμα να είναι απόλυτα συμβατό με τις συγκεκριμένες συνθήκες. Τα κατεβάσματα με kickdown γίνονται με φυσικό, ενστικτώδη τρόπο.

Η κλιμάκωση των πρώτων σχέσεων είναι σφιχτή για να περιορίζονται τα κομπιάσματα στις αλλαγές, ενώ οι πιο μακριές σχέσεις έχουν πιο αραιή κλιμάκωση μεταξύ τους για να διατηρούνται χαμηλά οι στροφές του κινητήρα. Σε όλες τις σχέσεις, η άνεση είναι βελτιωμένη και οι αλλαγές ταχυτήτων κορυφαίας ποιότητας.

Στην εξέλιξη του DCT τρίτης γενιάς αντιμετωπίστηκε ο θόρυβος και οι κραδασμοί στις αλλαγές των σχέσεων με τη χρήση ελαστικών αποσβεστήρων θορύβου και στα δύο άκρα του οδηγού των φουρκετών για πιο αθόρυβες αλλαγές.

Ένα ελατήριο απόσβεσης τοποθετήθηκε ανάμεσα στο συμπλέκτη και τον κυρίως άξονα μετάδοσης για την απορρόφηση της ροπής κατά την περιστροφική κίνηση, περιορίζοντας το θόρυβο και τον κραδασμό από την επαφή του συμπλέκτη με τον κυρίως άξονα στις αλλαγές ταχυτήτων.

Το DCT της νέας Gold Wing διαθέτει πρόγραμμα λειτουργίας “Walking” το οποίο επιτρέπει στη μοτοσυκλέτα να κινείται με ταχύτητα 1,8km/h προς τα εμπρός και με ταχύτητα 1,2km/h με την όπισθεν. Ο χειρισμός της λειτουργίας γίνεται από ένα διακόπτη +/- στο αριστερό σκριπ.

Από τους δύο ομόκεντρους κυρίως άξονες του κιβωτίου, ο εξωτερικός διαχειρίζεται τις ζυγές σχέσεις και συνδέεται με τον εσωτερικό άξονα μέσω αλυσίδας με γρανάζια στο δευτερεύων άξονα. Με αυτή τη διάταξη ο εξωτερικός άξονας του κιβωτίου αναλαμβάνει το ρόλο της οπισθοπορείας μέσα από ένα ελαφρύ μηχανισμό με συμπαγείς διαστάσεις, χωρίς την ανάγκη ξεχωριστού άξονα για την όπισθεν.

Όταν ενεργοποιείται το πρόγραμμα “Walking”, οι δύο συμπλέκτες του DCT επιστρατεύονται για την κίνηση της μοτοσυκλέτας. Ο συμπλέκτης Νο 1 για την όπισθεν και ο συμπλέκτης Νο 2 για την κίνηση προς τα εμπρός. Με τον τρόπο αυτό, η κίνηση της μοτοσυκλέτας σε κάθε κατεύθυνση σε ταχύτητα περιπάτου είναι τώρα δυνατή μόνο με τον έλεγχο του συμπλέκτη, χωρίς την ανάγκη αλλαγής ταχύτητας. Επιπλέον, το ηλεκτρονικό γκάζι TBW καθορίζει την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας ελέγχοντας με ακρίβεια τη λειτουργία του συμπλέκτη ενώ διατηρεί σταθερές τις στροφές του κινητήρα, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο αίσθηση ασφάλειας σε όλες τις συνθήκες.

Τα 4 προγράμματα οδήγησης συνεργάζονται και με τις λειτουργίες του DCT. Όλα τα προγράμματα διατηρούν τις ίδιες ρυθμίσεις κινητήρα και ανάρτησης όπως και στην έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο, προσθέτοντας κάποιες ιδιαίτερες παραμέτρους για το DCT. Το πρόγραμμα TOUR διατηρεί τις βασικές ρυθμίσεις για απαλή λειτουργία του συμπλέκτη και αλλαγές στο αυτόματο πρόγραμμα AT σε χαμηλούς προς υψηλούς ρυθμούς περιστροφής. Το πρόγραμμα SPORT συνεπάγεται πιο άμεση εμπλοκή του συμπλέκτη και αλλαγές στις μεσαίες με υψηλές στροφές.

Το πρόγραμμα ECON συνδυάζεται με απαλή χρήση του συμπλέκτη και αλλαγές στις χαμηλές με μεσαίες στροφές και στάνταρ αίσθηση στις αλλαγές ταχύτητας.

Όσο για το πρόγραμμα RAIN, περιλαμβάνει απαλή χρήση του συμπλέκτη, αλλαγές στις χαμηλές έως υψηλές στροφές και αργές αλλαγές στην αυτόματη λειτουργία ΑΤ».

5. Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος

Υγρόψυκτος τετρακύλινδρος 24 βάλβιδος , SOHC εξακύλινδρος Boxer

Κυβισμός

1,833cc

Βαλβίδες ανά κύλινδρο

4

Διάμετρος x Διαδρομή

73mm x 73mm

Σχέση συμπίεσης

10.5:1

Μέγιστη ισχύς

93kW 124hp/5500rpm

Μέγιστη ροπή

170Nm/4500rpm

Χωρητικότητα λαδιού

4.4 litres (MT) / 5.6 litres (DCT)

Εκπομπές CO2

Gold Wing and Gold Wing ‘Tour’ MT έκδοση :                     128 g/km

Gold Wing ‘Tour’ με  DCT και air bag: 131 g/km

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Τροφοδοσία

Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI με αυτόματο τσοκ

Διάμετρος πεταλούδας

50mm

Φίλτρο αέρα

Υγρό, τύπου φυσιγγίου χάρτινο

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ

21.1 litres

Κατανάλωση καυσίμου

5.6 litres/100km

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Εκκίνηση

Σύστημα γεννήτρια-κινητή

Χωρητικότητα Μπαταρίας

12V/20AH

Τεχνικά χαρακτηριστικά γεννήτριας

12V/120A

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Συμπλέκτης

(MT) Υδραυλικός υγρός πολύδισκος με σπειροειδή ελατήρια -μονόδρομος

(DCT) Υδραυλικός υγρός πολύδισκος με πίεση λαδιού

Κιβώτιο

6-τάχυτο μηχανικό ,ε ηλεκτρική όπισθεν

7-τάχυτο με όπισθεν DCT

Πρωτεύουσα μείωση

1.795 (79/44)

Σχέσεις μετάδοσης

(DCT) 1st: 2.167    2nd: 1.696    3rd: 1.304   4th: 1.038    5th: 0.821     6th: 0.667     7th: 0.522 Rev: 1.190

(MT) 1st: 2.200      2nd: 1.417    3rd: 1.036                         4th: 0.821     5th: 0.667 6th: 0.522

Τελική μείωση

Engine side 0.972

Rear Wheel side 2.615

Τελική μετάδοση

Κλειστός άξονας

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τύπος

Αλομινένιο χυτό, 2 δοκών

ΣΚΕΛΕΤΟΣ

Διαστάσεις (ΜxΠXΥ)

Gold Wing

Μ: 2,475mm

Π: 925mm

Υ: 1,340mm

Gold Wing ‘Tour’

Μ: 2,575mm

Π: DCT 905mm / MT 925mm

Υ: 1,430mm

Μεταξόνιο

1695mm

Γωνία Κάστερ

30.5°

Ίχνος

109mm

Ακτίνα κύκλου περιστροφής

3.4m

Ύψος σέλας

745mm

Απόσταση από το έδαφος

130mm

Βάρος γεμάτη

Gold Wing: 365kg

Gold Wing ‘Tour’:  MT 379kg / DCT 383kg

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός

Διπλά ψαλίδια

Πίσω

Pro Link

ΤΡΟΧΟΙ

Εμπρός

130/70R 18

Πίσω

200/55R 16

Διάσταση εμπρός ζάντας

18 x MT3.5

Διάσταση πίσω ζάντας

16 x MT6.0

ΦΡΕΝΑ

Τύπος

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνδυασμένο ABS

Εμπρός τροχός

Διπλά υδραυλικά δισκόφρενα με 6-πίστονες ακτινωτές δαγκάνες και πλευστούς δίσκους 320mm x 4.5mm

Πίσω τροχός

Αεριζόμενα δισκόφρενα  με 3-πίστονες δαγκάνες 316mm x 11mm

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2017

Copyright© MrBike – 2017

Hondaεπίσημο site