Honda CRF1000L Africa Twin (2018-απλή έκδοση) – On board

Στην παρουσίαση του Honda Africa Twin Adventure Sports στην Ισπανία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε off road για λίγο την αναβαθμισμένη βασική έκδοση του Africa Twin, αν και φορούσε τα ελαστικά δρόμου πρώτης τοποθέτησης παρά τα ελαστικά με τα τακούνια που είχαμε στο Adventure Sports. (Διαβάστε επίσης την επίσημη παρουσίαση των μοντέλων του 2018 εδώ)

Όταν είδα τον πρώτο αναβάτη να γλιστρά και να πέφτει στην πρώτη στροφή στη διαδρομή της φωτογράφησης, επιβεβαιώθηκε η αξία που έχουν τα κάγκελα, καθώς η μόνη ζημιά που είχε η μοτοσυκλέτα ήταν στη μανέτα του συμπλέκτη.

Παρά την έλλειψη πρόσφυσης το απλό Honda Africa Twin είχε ένα μικρό πλεονέκτημα καθώς ζυγίζει 11kg λιγότερα με γεμάτο ρεζερβουάρ. Κι επειδή έχει 50mm χαμηλότερη σέλα, κυρίως οι αναβάτες χαμηλότερου αναστήματος θα μπορέσουν να το κουμαντάρουν ευκολότερα. Για μικρότερα ταξίδια στο δρόμο, σίγουρα έχει το πλεονέκτημα, ειδικά αν προτιμάς τη χαμηλή ζελατίνα.

Τριάντα υπερήφανα χρόνια

Για τους περισσότερους αναβάτες η μεγαλύτερη αυτονομία του Adventure Sports και τα κάγκελα θα είναι ευπρόσδεκτα, ενώ τα θερμαινόμενα γκριπ και ο ρευματοδότης θα είναι χρήσιμα αξεσουάρ. Με δεδομένο ότι η διαφορά στην τιμή, είτε στο DCT είτε στο απλό εξατάχυτο κιβώτιο δεν είναι μεγάλη (στην Ελλάδα ξεκινά από ένα χιλιάρικο, δείτε εδώ τον τιμοκατάλογο), είναι πολύ πιθανό το Honda Africa Twin Adventure Sports να φανεί στους περισσότερους ως πιο συμφέρουσα αγορά, εκτός κι αν το μεγαλύτερο ύψος στη σέλα αποδειχθεί σημαντικός ανασταλτικός παράγοντας.

Copyright© Roland Brown – 2018

Απόδοση στα Ελληνικά: Δημήτρης Μπαζίνας

Φωτογραφίες: ZepGori, Ciro Meggiolaro, Francesc Montero, Felix Romero

Copyright© MrBike – 2018

Honda

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Honda CRF 1000L Africa Twin  2018 Κινητήρας Honda τετράχρονος, δικύλινδρος εν σειρά με διάταξη στροφάλου 270 μοιρών με μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο Unicam και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 90,0 x 75,1 Χωρητικότητα (cc) 998 Σχέση συμπίεσης 10:1 Μέγιστη ισχύς 95bhp (70kW) / 7.500rpm Μέγιστη ροπή 10kgm (98Nm) /6.000rpm Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός PGM-FI γκάζι r-b-w, τέσσερις χάρτες Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Υγρό κάρτερ Κιβώτιο 6 σχέσεων I 2,866 II 1,888 III 1,480 IV 1,230 V 1,100 VI 0,968 Πρωτεύουσα μετάδοση 1.733 Τελική μετάδοση 2,625 (16/42) Πλαίσιο Ατσάλινο, ημί-διπλο κλειστό, με υψηλής αντοχής ατσάλινο υποπλαίσιο Μπροστινή ανάρτηση Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι  Showa με διάμετρο καλαμιών 45mm και με διαδρομή 252mm. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση συμπίεσης, απόσβεση επαναφοράς Πίσω ανάρτηση Monoshock αμορτισέρ Showa με διαδρομή 240mm. Ρυθμίσεις: Υδραυλική προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση συμπίεσης, απόσβεση επαναφοράς Μπροστινό φρένο 2 Δίσκοι διαμέτρου 310mm, με δαγκάνες 4 εμβόλων Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 256mm, με δαγκάνα δύο εμβόλων Μπροστινό ελαστικό 90/90-21 Bridgestone Battlax Adventure A41 Πίσω ελαστικό 150/70-18 Bridgestone Battlax Adventure A41 Μήκος (mm) 2.340 Πλάτος (mm) 930 Υψος (mm) 1.570 Υψος σέλας (mm) 870/850 Μεταξόνιο (mm) 1.575 Ιχνος (mm) – Γωνία Caster – Βάρος (kg) με καύσιμα 243, 253 με DCT Ρεζερβουάρ (lt) 18,8