Harley Davidson Street Rod (2017) – Επίσημη παρουσίαση

Το Harley-Davidson Street Rod είναι η νέα έκδοση του δικύλινδρου που κατασκευάζεται στην Ινδία με πιο σπορ χαρακτηριστικά όμως: πιο δυνατό κινητήρα, πιο γρήγορη γεωμετρία, καλύτερα φρένα, πιο χοντρά λάστιχα και διαφορετική εργονομία.

Η HarleyDavidson παρουσίασε μια νέα πιο σπορτίβικη έκδοση του entry-level μοντέλου της HarleyDavidson Street 750 που όπως θυμάστε ενδεχομένως κατασκευάζεται στην Ινδία και έχει προκαλέσει μάλλον ανάμεικτα συναισθήματα στο κοινό της αμερικάνικης εταιρίας.

Πάντως το νέο HarleyDavidson Street Rod που έχει ουσιαστικές αλλαγές σε κινητήρα και στήσιμο που του δίνουν πολύ πιο δυναμικό χαρακτήρα και σπορ δυνατότητες, επομένως η έκδοση αυτή δεν έχει και πλέον τον entry level ρόλο, αν και η τιμή της αναμένεται να κινηθεί λίγο πάνω από τα επίπεδα της απλής έκδοσης.

Δύο είναι οι σημαντικότερες διαφορές της νέας έκδοσης σε σχέση με την απλή (αν και υπάρχουν κι άλλες): ο κινητήρας και το στήσιμο.

Ακονισμένος κινητήρας

Ο κινητήρας ονομάζεται τώρα Hight Output Revolution Χ (αντί για σκέτο Revolution X). Η Harley υπόσχεται 20% περισσότερη δύναμη στις 8.750rpm και 10% περισσότερη ροπή στις 4.000rpm. Λίγο παράξενα δεν είναι αυτά τα νούμερα; Πάντως έτσι τα ανακοινώνει το εργοστάσιο. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά ανακοινώνεται πράγματι το νούμερο της μέγιστης ροπής στα 65Nm (59Nm η απλή έκδοση) και πράγματι η διαφορά τους είναι 10%. Η μέγιστη ισχύς όμως δεν ανακοινώνεται από το εργοστάσιο. Εσείς οι αναγνώστες του MrBike γνωρίζετε ήδη από τη δοκιμή που έχουμε δημοσιεύσει ήδη (διαβάστε εδώ) ότι απόδοση του Revolution X είναι γύρω στους 60hp. Μια πρόχειρη έρευνα στο internet θα σας δείξει ότι ο κινητήρας έχει δυναμομετρηθεί στα 54 με 57hp στις 7.900rpm περίπου. Επομένως είναι εύλογο να περιμένουμε από τον νέο κινητήρα λίγο λιγότερο από (αν όχι) 70hp. Και το νούμερο αυτό μοιάζει ότι είναι εφικτό επειδή το όριο περιστροφής είναι αυξημένο αν όχι 1000rpm που λέει το εργοστάσιο, τουλάχιστον 800rpm.

Ο κινητήρας έχει επίσης μεγαλύτερου όγκου φιλτροκούτι με νέα σώματα ψεκασμού 42mm αντί για 38mm, νέες κεφαλές, τετραβάλβιδες όπως και πριν αλλά με αγριότερους εκκεντροφόρους. Νέα και μεγαλύτερου όγκου είναι και η εξάτμιση. Αυξημένη είναι και η σχέση συμπίεσης από το 11:1 στο 12,0:1 και το όριο περιστροφής έχει αυξηθεί από τις 8.000rpm στις 9.000rpm.

Γρηγορότερη γεωμετρία, νέες αναρτήσεις και φρένα

Η γεωμετρία του HarleyDavidson VRod είναι πιο γρήγορη καθώς η γωνία κάστερ έχει μικρύνει από τις (κρουζεράδικες) 32 μοίρες στις πιο νορμάλ (αλλά πάντα τουριστικές) 27 μοίρες. Το μεταξόνιο είναι λίγο μικρότερο στα 1.510mm από 1.535mm αλλά πάντα μακρύ, ενώ και το ίχνος έχει μικρύνει κι αυτό στα 99mm από 115mm.

Το πιρούνι είναι τώρα αντεστραμμένο με διάμετρο καλαμιών 43mm που είναι στερεωμένα σε αλουμινένιες πλάκες. Τα δύο αμορτισέρ που αναλαμβάνουν την ανάρτηση πίσω έχουν αυξημένη κατά 31% διαδρομή και έχουν φτάσει τα 117mm (αρκετά καλό νούμερο για διπλά αμορτισέρ). Το ψαλίδι είναι λίγο μακρύτερο για να μπορεί να πάρει τα μακρύτερα αμορτισέρ. Το ύψος της μοτοσικλέτας από το έδαφος έχει αυξηθεί κι έτσι έχει αυξηθεί και το περιθώριο κλίσης της μοτοσικλέτας από τις 28,5° αριστερά-δεξιά στις 37,3° δεξιά (μετά είναι η εξάτμιση) και 40,2° αριστερά.

Τα φρένα είναι αναβαθμισμένα με δύο δίσκους 300mm (αντί για έναν) με διέμβολες δαγκάνες συμβατικής στήριξης που ελέγχονται από σύστημα ABS.

Δύο δίσκους έχει το Street Rod μπροστά, αντί για έναν.

Εργονομία

Νέο είναι το σχήμα της σέλας που τώρα είναι πιο ψηλά στα 757mm (αλλά και πάλι αρκετά χαμηλά), ενώ διαφορετικό είναι και το τιμόνι που τώρα είναι ίσιο drag-style. Οι καθρέφτες είναι bar end και μπορούν να στερεωθούν είτε πάνω είτε κάτω από το τιμόνι, ενώ μπορούν και να διπλωθούν προς τα μέσα χωρίς να ενοχλούν.

Τροχοί – ελαστικά

Το HarleyDavidson Street Rod φοράει καινούργιες αλουμινένιες ζάντες, με νέο σχέδιο στις ακτίνες και πιο χοντρά ελαστικά 120/70-17 εμπρός και 160/60-17 πίσω (αντί για 100/80-17 και 1140/7017 αντίστοιχα). Τα ελαστικά είναι και αυτά καινούργια, Michelin Scorcher 21.

Χρώματα

Το Harley-Davidson Street Rod θα βγαίνει σε τρία χρώματα Vivid Black (μαύρο), Charcoal Denim (γκρι), Olive Gold (είναι πράγματι πρασινοχρυσό!). Θα υπάρχει και Dark Custom μοντέλο, όλο μαύρο.

Να τα χρώματα: μποστά το πρασινοχρυσό, στη μέση το γκρι, πίσω το μαύρο.

Στροφή σε μεγαλύτερο κοινό

Η HarleyDavidson κάνει ένα ακόμη βήμα για τη διεύρυνση του αγοραστικού της κοινού με στόχο νέους ανθρώπους με διάφορα επίπεδα εμπειρίας πλέον, και όχι μόνο τους πιο άπειρους. Δεν μπορώ όμως να μην παρατηρήσω ότι, ενώ η αμερικάνικη εταιρία έχει επενδύσει πολλά στο marketing του lifestlye των αμερικάνικων cruiser, δείχνει να είναι φειδωλή στο marketing των προϊόντων της από την Ινδία. Πάντως η παρουσία της νέας σπορτίβικης έκδοσης σίγουρα αναβαθμίζει το image του μοντέλου και μας θυμίζει ότι για να αποκτήσουμε ένα καινούργιο Harley δεν χρειάζεται να αποχωριστούμε μια περιουσία.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2017

Harley-Davidsonεπίσημο siteΤεχνικά Χαρακτηριστικά Harley Davidson Street Rod (2017) Κινητήρας Harley Davidson V-2 Revolution X, υγρόψυκτος, τετρβάλβιδος με μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο ανά κεφαλή Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 85 x 66 Χωρητικότητα (cc) 749 Σχέση συμπίεσης 12:1 Μέγιστη ισχύς 70hp (περίπου το εργοστάσιο δεν ανακοινώνει τιμή) / 8.750rpm Μέγιστη ροπή 65Nm / 4.000rpm Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός Mikuni με σώματα 42mm Εκκίνηση Μίζα Λίπανση – Κιβώτιο 6 σχέσεων με ιμάντα I 14.272 II 10.074 III 7.446 IV 6.006 V 5.037 VI 4.533 Πρωτεύουσα μετάδοση 2,444 (36/88) Τελική μετάδοση – Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό Μπροστινή ανάρτηση Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι χωρίς ρυθμίσεις με διάμετρο καλαμιών 43mm Πίσω ανάρτηση Δύο αμορτισέρ με ξεχωριστό δοχείο, με διαδρομή 117mm και με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι 300mm με δαγκάνες δύο εμβόλων Πίσω φρένο Δίσκος 300mm, με δαγκάνα δύο εμβόλων Μπροστινό ελαστικό 120/70-17 Michelin Scorcher   160/60-16 Michelin Scorcher Μήκος (mm) 2.130 Πλάτος (mm) – Υψος (mm) – Υψος σέλας (mm) 765 Μεταξόνιο (mm) 1.510 Ιχνος (mm) 99 Γωνία Caster 27 μοίρες Βάρος (kg) 229 κενό, 238 με καύσιμα Ρεζερβουάρ (lt) 13,1 Κατανάλωση εργοστασίου 4,3lt/100km