Συγκριτική δοκιμή: Yamaha MT-07 vs Suzuki SV650A

Δύο μοτοσικλέτες, ίδια κατηγορία, ίδια τιμή. Εσύ ποια θα προτιμήσεις; Το ερώτημα είναι αρκετά δύσκολο και με παγίδες επειδή και οι δύο μοτοσικλέτες έχουν λόγο, τόσο για να τις προτιμήσεις όσο και για να ΜΗΝ τις προτιμήσεις.

Designή αλλιώς old vs new

Ας ξεκινήσουμε από τα προφανή. Τo έχω ξαναπεί ότι το Suzuki SV 650A μπήκε στο παιχνίδι του ανταγωνισμού του 2016 με ένα σχήμα που έχει έρθει από τα παλιά. Εμένα μου αρέσει, επειδή γενικά είμαι κλασικών προτιμήσεων, αλλά στους νεότερους ανθρώπους στους οποίους προορίζεται, θα αρέσει; Αυτό θα το δείξει ο χρόνος. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι το Yamaha MT-07 αρέσει σε όλο τον κόσμο και γι’ αυτό δεν άργησε να γίνει best seller σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ενώ στη χώρα μας παίζει στην τριάδα με πρώτο το Yamaha MT-09 και σχεδόν ίδιες πωλήσεις με το Honda CB500X.

Yamaha MT-07: αυτό είναι το σύγχρονο design μιας naked μοτοσικλέτας που αρέσει πολύ.
Suzuki SV 650A: φέρνει προς το ρετρό με τον στρογγυλό προβολέα, αλλά και τις υπόλοιπες mainstream σχεδιαστικές λύσεις, όπως η εξάτμιση, το ψαλίδι, το φτερό, οι τροχοί, οι στρογγυλές δισκόπλακες και άλλα.

Κινητήρας – Τα περισσότερα κυβικά δεν δίνουν περισσότερη δύναμη;

Παλιό – ξεπαλιό το design του Suzuki SV 650A στην ουσία έχει να προτείνει έναν εξαιρετικής απόδοσης V2 κινητήρα με 76hp από 645cc και να τον προτάξει απέναντι στον επίσης εξαίρετο δικύλινδρο εν σειρά των 74,5hp από 689cc του Yamaha MT-07. Παρά τη (μικρή έστω) διαφορά στα κυβικά οι δύο κινητήρες έχουν ίδια απόδοση, που αποτυπώνεται άλλωστε και στην σχεδόν ίδια (μετρημένη και πραγματική) τελική τους ταχύτητα, λίγο κάτω από τα 200km/h και στα δύο.

Και οι δύο κινητήρες έχουν πολύ ωραίο τράβηγμα από χαμηλά, αν και τόσο η απόδοση της ροπής τους έχει διαφορετικό χαρακτήρα, όσο και η κλιμάκωση του κιβωτίου. Το Suzuki SV 650A έχει λίγο λιγότερη ροπή (64Nm) που αποδίδεται στη μέγιστη τιμή της στις 8.100rpm. Αντίθετα το Yamaha MT-07 έχει λίγη περισσότερη ροπή στα 68Nm που αποδίδεται πολύ νωρίτερα στις 6.500rpm. To Suzuki όμως έχει έναν μηχανισμό που ανεβάζει ελάχιστα τις στροφές του κινητήρα στις εκκινήσεις βοηθώντας έτσι στο ξεκίνημα.

Καταπληκτικός ο V2 κινητήρας του Suzuki SV 650A με τους 75hp και το ωραίο τράβηγμα στις χαμηλομεσαίες. Ολες αυτές οι εμφανείς σωληνώσεις πάντως δεν αποτελούν ρετρό άποψη.
Εξαίρετος και ο κινητήρας του Yamaha MT-07 με ενθουσιώδη χαρακτήρα και δυνατά χαμηλά. Κι αυτός έχει εξωτερικές σωληνώσεις, πιο τακτοποιημένες αν και με κουρασμένο ήδη το φινίρισμά τους… όπως και της εξάτμισης.

Ακόμη και η κλιμάκωση του κιβωτίου των δύο μοτοσικλετών ακολουθεί διαφορετική λογική. Το Yamaha MT-07 έχει κοντύτερες σχέσεις από την πρώτη έως την 6η, έχει όμως μακρύτερη πρωτεύουσα και μακρύτερη τελική μετάδοση. Το Suzuki SV 650A έχει κοντύτερη πρωτεύουσα και τελική μετάδοση αλλά μακρύτερες σχέσεις και μάλιστα τόσο η 6η όσο και η 5η είναι overdrive. Αυτός είναι ο τρόπος που επέλεξαν τα δύο εργοστάσια να ρυθμίσουν τους κινητήρες τους για να αποδίδουν καλά χαμηλά και πράγματι και οι δύο κινητήρες είναι διαμάντια ως προς αυτό τους το χαρακτηριστικό. Το Yamaha MT-07 έχει κάνει όνομα για την αγάπη του για τις σούζες, αλλά και το Suzuki SV650A δεν πάει καθόλου πίσω, απλά δεν έχει αυτό τον αυθορμητισμό στη σούζα που τείνει να διακατέχει το Yamaha (προφανώς λόγω της απόδοσης της ροπής χαμηλότερα και λόγω της κοντύτερης κλιμάκωσης).

Μετρήσεις – Γιατί το ταμπεραμέντο δεν έχει καμία σχέση με την εμφάνιση

Είπαμε ήδη ότι το Suzuki SV 650A είναι λίγο ισχυρότερο από το Yamaha MT-07 κι ότι και η τελική τους ταχύτητα είναι σχεδόν ίδια με του Suzuki να είναι λίγο υψηλότερη. Αυτό όμως που αποτυπώνει την πραγματικότητα στις επιδόσεις και που επιβεβαιώνει ότι ο κινητήρας του Suzuki είναι λίγο ισχυρότερος από του Yamaha εκεί που παίζει ρόλο, είναι η μέτρηση της επιτάχυνσης. Προσέξτε ότι στα 0-18m και στα 0-50m το Suzuki μένει πίσω, πράγμα που αποτυπώνει ότι κατά τη μέτρηση με το Suzuki κάναμε χειρότερη εκκίνηση. Ωστόσο η διαφορά στα 0-100km/h είναι εμφανής ενώ μικρές είναι οι διαφορές στο 400άρι και στο χιλιόμετρο, πάντα υπέρ του Suzuki. Το Yamaha δηλαδή, παρά την ορμητική του εκκίνηση και τα περισσότερα κυβικά του δεν θα καταφέρει να περάσει το Suzuki, αλλά θα αρκεστεί σε παρόμοιες επιδόσεις στην καλύτερη περίπτωση.

Μετρήσεις MrBike

Suzuki SV 650A

 Yamaha MT-07

Επιταχύνσεις από στάση

 

0-18m (sec)

2,54

2,28

0-50m (sec)

3,88

3,81

0-100m (sec)

5,44

5,52

0-100km/h (sec)

3,55

4,34

0-200km/h (sec)

1/4mile (sec)

12,72 (170,3km/h)

12,88 (163,6km/h)

0-1000m (sec)

24,46

24,75

Μέγιστη ταχύτητα (km/h)

197

193,1

Μέση Κατανάλωση (lt/100km)

4,8

5,5

Στήσιμο – αναρτήσεις – εκεί που κόπηκε το κόστος

Τόσο το Yamaha MT-07 όσο και το Suzuki SV 650A έχουν καινούργια ατσάλινα σωληνωτά πλαίσια. Στο Yamaha είναι ραχοκοκκαλιά, ενώ στο Suzuki είναι χωροδικτύωμα, που θυμίζει Ducati Monster παλιότερων εποχών. Και οι δύο μοτοσικλέτες έχουν αλουμινένια ψαλίδια, με το Yamaha να έχει ένα ξεκάθαρα ωραιότερο σχέδιο (και εκεί). Κι ενώ τα πλαίσια φαίνεται ότι είναι επαρκέστατα για τις δυνάμεις και τις ταχύτητες που καλούνται να διαχειριστούν, τα πράγματα δεν είναι ίδια και με τις αναρτήσεις.

Αδιάφορο είναι το ψαλίδι του Suzuki SV 650A αλλά η σκληρότητα και οι αποσβέσεις του αμορτισέρ είναι καλές.
Ασύγκριτικα πιο ωραίο ψαλίδι έχει το Yamaha MT-07 που αδικείται όμως από την ανάρτησή του.

Και οι δύο μοτοσικλέτες έχουν αναρτήσεις πολύ απλών προδιαγραφών, χωρίς ρυθμίσεις (μόνο το αμορτισέρ ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου – και πάλι καλά να λες). Οι αναρτήσεις του Suzuki SV 650A όμως έχουν καλύτερες αποσβέσεις και είναι λίγο σφιχτότερες από του Yamaha MT-07. Αυτό, χωρίς να επηρεάζει τη συνολική άνεση της μοτοσικλέτας, δίνει το πλεονέκτημα στο Suzuki καθώς μπορεί να κινηθεί με περισσότερη αυτοπεποίθηση και έλεγχο στις στροφές και στα φρένα σε σχέση με το Yamaha που αδικείται από την πλαδαρή συμπεριφορά των αναρτήσεών του. Είναι σαν να βλέπουμε ακριβώς πώς και πού περιόρισε το κάθε εργοστάσιο το κόστος του: η μεν Yamaha που σχεδίασε μια εξ ολοκλήρου καινούργια μοτοσικλέτα, περιόρισε το κόστος στα περιφερειακά, η δε Suzuki που συνεχίζει πάνω σε ένα γνωστό σχήμα, εξοικονόμησε από εκεί κόστος, κάποιο από το οποίο «έριξε» στις αναρτήσεις. Αυτό με κάνει να σκεφτώ ότι αν η Yamaha βάλει καλύτερες αναρτήσεις στο MT-07 χωρίς να αυξήσει το κόστος, θα έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα για τη συνέχιση της επιτυχίας του μοντέλου, ή θα πάρει το βραβείο Harry Potter για το μαγικό κόλπο της χρονιάς…

Φρένα

Τα φρένα και στις δύο μοτοσικλέτες είναι ικανοποιητικά και λειτουργικά, χωρίς να ενθουσιάζουν. Τα φρένα του Suzuki είναι παλιών προδιαγραφών, διέμβολες με γλίστρα της Tokico, ενώ του Yamaha είναι τετραέμβολες συμβατικής στήριξης κι αυτές γνωστές από τα παλιά  (σε πάρα πολλά μοντέλα της από το 1998 και μετά – R1, TDM, Fazer κλπ.). Και στις δύο μοτοσικλέτες χρειάζεται καλό πάτημα στη μανέτα για να έχουν αποτέλεσμα και βέβαια όσο περισσότερο τα πατάς, τόσο μειώνεται η αίσθηση της ακρίβειας και αυξάνεται η ασάφεια. Και στις δύο μοτοσικλέτες υπάρχει το ABS για να φυλάει τα νώτα μας πάντως.

Αν δεν υπήρχε το αυτοκόλλητο ABS η εικόνα αυτή θα μπορούσε να είναι από το 1999. Πάντως το φρένο έχει ικανοποιητική λειτουργία μάλλον επειδή βοηθάει το πιρούνι.
Πολύ καλύτερη η εικόνα στο φρένο του Yamaha MT-07 με τετραέμβολες δαγκάνες (αν και συμβατικής στήριξης) και δίσκους με κυματοειδή περίμετρο. Και τα φρένα του Yamaha έχουν περιθώρια βελτίωσης.

Εργονομία – άνεση

Και οι δύο μοτοσικλέτες έχουν σχεδόν όρθια θέση οδήγησης με χαμηλά τοποθετημένες σέλες και γι’ αυτό θα προσφέρουν άριστες υπηρεσίες στην πόλη, χάρη στο χαμηλό βάρος και την ευελιξία τους. Είναι κατάλληλες μοτοσικλέτες πραγματικά για όλο τον κόσμο, άπειρους και έμπειρους αναβάτες, νέους ή νέους στην ψυχή και φυσικά είναι κατάλληλες για τις κοπέλες που θέλουν να πατούν καλά στο έδαφος για να κοντρολάρουν με άνεση τη μοτοσικλέτα. Στο Yamaha MT-07 η θέση οδήγησης είναι λίγο πιο κοντά στο τιμόνι (είναι πιο «μοταρντάδικη») και επομένως λίγο πιο επιθετική. Στο Suzuki SV 650A είναι πιο τουριστική και πολύ λιγότερο cool μ’ αυτό το μαύρο σιδερένιο τιμόνι. Οι σέλες και στα δύο είναι λεπτές με σπορτίβικο χαρακτήρα (αναρωτιέμαι γιατί) και θα αναγκάσουν τον αναβάτη να αρχίσει να αλλάζει θέσεις πάνω στη μοτοσικλέτα στη μία με μιάμιση ώρα χρήσης. Η θέση για τον συνεπιβάτη είναι και στις δύο μοτοσικλέτες απογοητευτική (και πάλι αναρωτιέμαι γιατί) με λίγο χώρο, ελάχιστο αφρώδες υλικό και τίποτα για να κρατηθείς.

Στενή, με λεπτό αφρώδες υλικό και χωρίς στήριξη για τον συνεπιβάτη.
Στενή, με λεπτό αφρώδες υλικό και χωρίς στήριξη για τον συνεπιβάτη. Μήπως έχει ηχώ εδώ μέσα;

Οργανα

Και οι δύο μοτοσικλέτες έχουν μεγάλες ψηφιακές οθόνες στα όργανά τους με δείκτη βενζίνης, ένδειξης σχέσης κιβωτίου και μέτρηση κατανάλωσης. Στο Suzuki SV 650A υπάρχει επίσης μέτρηση χιλιομέτρων μέχρι να αδειάσει το ρεζερβουάρ, ενώ το Yamaha MT-07 σου λέει πόσα χιλιόμετρα έχεις κάνει με λαμπάκι. Η αισθητική των ψηφίων του Yamaha είναι πιο ενδιαφέρουσα, ενώ του Suzuki είναι πιο συντηρητική. ΟΚ…, ταιριάζουν στη συνολική εικόνα της κάθε μοτοσικλέτας. Εγώ χαίρομαι που και το ένα και το άλλο έχουν πλήρως ψηφιακά όργανα μαζί με χρήσιμες πληροφορίες. Για λόγους κόστους θα μπορούσαν τα εργοστάσια κάλλιστα να μας έχουν πετάξει ένα σκέτο κοντέρ με ένα ψηφιακό ρολόι μέσα κι ένα οδόμετρο. Δεν το έκαναν κι έτσι επωφελούμαστε από δύο ωραίους και σύγχρονους πίνακες οργάνων.

Ομορφη και πλούσια σε ενδείξεις οθόνη. Η Yamaha προτίμησε να την τοποθετήσει πάνω από το τιμόνι.
Επίσης πλούσια σε ενδείξεις οθόνη έχει και το Suzuki SV 650A. Το όργανο προέρχεται από το Suzuki GSX-S 1000 που δανείζει λίγη γκλαμουριά στο μικρό ξαδερφάκι του. Ομως η Suzuki επέλεξε να βάλει την οθόνη πιο μπροστά από το τιμόνι, επιτυγχάνοντας έτσι διαφορετικό οπτικό αποτέλεσμα από τη σέλα. Εσείς διαλέγετε ποιο σας αρέσει.

Ποια να προτιμήσεις;

Τα δύο εργοστάσια προσεγγίζουν το θέμα φτηνή μοτοσικλέτα μεσαίου κυβισμού με διαφορετικό τρόπο. Η Yamaha έφτιαξε ένα εντελώς καινούργιο προϊόν με συναρπαστική εμφάνιση και χαρακτήρα (κι έκοψε κόστος τουλάχιστον από εκεί που ήδη περιγράψαμε) ενώ η Suzuki προτίμησε να επαναφέρει στην αγορά ένα παλιότερο μοντέλο της, αναβαθμίζοντάς το δεόντως. Το αποτέλεσμα και στις δύο περιπτώσεις είναι αξιοπρόσεκτο. Ως προς την πρακτικότητα δεν μπορεί κανείς να πει ότι ξεχωρίζει κάποια από τις δύο. Είναι και οι δύο το ίδιο ευέλικτες, με παρόμοια κατανάλωση, κακές θέσεις συνεπιβάτη, καμία δυνατότητα μεταφοράς αποσκευών και καμία προστασία από τον αέρα. Για όλα αυτά πρέπει να πληρώσουμε αξεσουάρ.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το Yamaha MT-07 απευθύνεται σε νεότερους αναβάτες και το Suzuki SV 650A σε λίγο μεγαλύτερης ηλικίας που έχουν ίσως εμπειρία και ανάμνηση από το παλιότερο SV. Αυτή η προσέγγιση όμως είναι πολύ απλοϊκή. Το ότι το Suzuki έχει στρογγυλό προβολέα δεν σημαίνει ότι δεν είναι όμορφη μοτοσικλέτα (όλοι οι custom builders βάζουν στρογγυλούς προβολείς πλέον), αν και θα μπορούσε να το έχει κάνει με ένα πιο πρωτότυπο τρόπο. Το ποια είναι πιο ωραία το αφήνω να το αποφασίσετε μόνοι σας. Από τη συγκριτική δοκιμή προκύπτει ότι ταχύτερο (ελάχιστα) και με ξεκάθαρα καλύτερο στήσιμο είναι το Suzuki, επομένως αν τα οδηγικά χαρακτηριστικά είναι το κριτήριο, τότε θα διαλέξετε το Suzuki. Αν δεν μπορείτε να αντισταθείτε στη γοητεία του Yamaha, τότε ένα καλό tip θα ήταν να κάνετε και μερικές ακόμη οικονομίες ώστε με πρώτη ευκαιρία να κάνετε μια κάποια αναβάθμιση στις αναρτήσεις (ένα μεταλλικό σωληνάκι φρένων θα έβαζα και στα δύο).

Λίγα λόγια για το κόστος

Πρέπει να πούμε κάτι για το κόστος γιατί στην Ελλάδα ζούμε και τα πράγματα στην Ελλάδα είναι πάντα διαφορετικά από ό,τι σε άλλες χώρες – τις ανεπτυγμένες τουλάχιστον. Και οι δύο μοτοσικλέτες του συγκριτικού κοστίζουν λίγο λιγότερα από εφτά χιλιάρικα (και τα Honda CB500 επίσης), ως εκ τούτου είναι οι φτηνότερες από τις μοτοσικλέτες μεσαίου κυβισμού που κυκλοφορούν εκεί έξω γι’ αυτό και λέμε ότι απευθύνονται σε πιο νεανικό κοινό, με τη λογική ότι οι μεγαλύτερης ηλικίας αναβάτες είναι πιο «φτιαγμένοι» και επομένως θα πάρουν κάτι μεγαλύτερο και ακριβότερο. Στην πραγματική ζωή όλα αυτά είναι δυστυχώς κουραφέξαλα. Το εφτά χιλιάρικα, ακόμη και τα έξι και κάτι, ως απόλυτο νούμερο είναι τεράστιο και δυσπρόσιτο για ένα νέο άνθρωπο 25 ετών που στην ελληνική αγορά εργασίας μπορεί να πιάσει δύσκολα μερικά κατοστάρικα το μήνα. Εμείς οι δημοσιογράφοι (κι εγώ προσωπικά) θα εξακολουθήσουμε να λέμε ότι το Yamaha MT-07 και το Suzuki SV 650A είναι τα φτηνά μεσαίου κυβισμού μοντέλα για συμβατικούς λόγους (σε άλλες χώρες της Ευρώπης τα εφτά χιλιάρικα είναι λιγότερο «βαριά»), γνωρίζοντας ότι αυτό δεν είναι απόλυτα σωστό κι ελπίζοντας ότι σύντομα θα αλλάξει.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2016

Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης – 2016

Suzuki (επίσημοsite)

Yamaha (επίσημο site)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Suzuki SV 650A (2016) Yamaha MT-07 (2014) Κινητήρας Suzuki, τετράχρονος δικύλινδρος V 90°, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά μπλοκ Yamaha δικύλινδρος, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους  Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 81,0 x 62,6 80,0 x 68,6 Χωρητικότητα (cc) 645 689 Σχέση συμπίεσης 11,2:1 11,5:1 Μέγιστη ισχύς  76hp (56kW) / 8.500rpm 74,5hp (55,0kW)/ 9.000rpm Μέγιστη ροπή 64 Nm / 8.100rpm 68,0Nm (6,9kgm)/ 6.500rpm Τροφοδοσία Ηλ. ψεκασμός με σώματα 39mm και διπλές πεταλούδες Ψεκασμός Εκκίνηση Μίζα Μίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Συμβατικό κάρτερ Κιβώτιο 6 σχέσεων 6 σχέσεων I 2,460 2,846 (37/13) II 1,780 2,125 (34/16) III 1,380 1,632 (31/19) IV 1,130 1.300 (26/20) V 0,960 1,091 (24/22) VI 0,850 0,964 (27/28) Πρωτεύουσα μετάδοση 2,090 1,925 (77/40) Τελική μετάδοση 3,070 (46/15) 2,688 (43/16) Πλαίσιο Χαλύβδινο χωροδικτύωμα Χαλύβδινο, μονής ραχοκοκαλιάς, από σωλήνες κυκλικής διατομής, με τον κινητήρα ενεργό τμήμα του Μπροστινή ανάρτηση Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι 41mm, με διαδρομή 125 mm Τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 41mm με διαδρομή 135mm Πίσω ανάρτηση Υδραυλικό μονό αμορτισέρ με μοχλισμό, με διαδρομή 130 mm. Ρυθμίσεις: Προφότιση ελατηρίου Μονό αμορτισέρ με μοχλισμό και διαδρομή 130mm Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι,  διαμέτρου 290mm. Δαγκάνες Tokico 2 εμβόλων, ABS 2 δίσκοι  διαμέτρου 282mm με τετραέμβολες δαγκάνες Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 240mm, δαγκάνα 1 εμβόλου, ABS Δίσκος  διαμέτρου 245mm Μπροστινό ελαστικό 120/70-17 120/70-17 Πίσω ελαστικό 160/60-17 180/55-17 Μήκος (mm) 2.140 2.085 Πλάτος (mm) 760 745 Υψος (mm) 1.090 1.090 Υψος σέλας (mm) 785 805 Μεταξόνιο (mm) 1.445 1.400 Ιχνος (mm) 104 90 Γωνία Caster 25° 24º Βάρος (kg) 197 179 με καύσιμα, 182 με ABS και καύσιμα Ρεζερβουάρ (lt) 13,8 14 Μετρήσεις MrBike     Επιταχύνσεις από στάση     0-18m (sec) 2,54 2,28 0-50m (sec) 3,88 3,81 0-100m (sec) 5,44 5,52 0-100km/h (sec) 3,55 4,34 0-200km/h (sec) – – 1/4mile (sec) 12,72 (170,3km/h) 12,88 (163,6km/h) 0-1000m (sec) 24,46 24,75 Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 197 193,1 Μέση Κατανάλωση (lt/100km) 4,8 5,5