Street
Εμφανίσεις: 594
 

Ducati-Scrambler-1100-Special-action-7

Η εξέλιξη λειτουργεί με περίεργο τρόπο στη Ducati –εδικά στην πρόσχαρη γωνιά του εργοστασίου της Μπολόνια που φτιάχνονται τα Scrambler. Από μία άποψη το νέο Ducati Scrambler 1100 είναι μια φυσική εξέλιξη, παρά το γεγονός ότι ξέφυγε από την entry level λογική του πρώτου Scrambler. Το μεγάλο Ducati Scrambler 1100 ανήκει στην οικογένεια του Ducati Scrambler με τα 803cc και του Ducati Scrambler Sixty2 με τα 399cc απηχώντας έτσι τα Scrambler 250, 350 και 450 της δεκαετίας του ’70.

Στο Ducati Scrambler 1100 που οδηγώ κατά μήκος ενός γραφικού παραθαλάσσιου δρόμου κοντά στη Λισαβόνα, η εμφάνιση σχετίζεται ξεκάθαρα με τα μικρότερα Scrambler, ενώ το όνομα και ο ξεκούραστος χαρακτήρας του επιβεβαιώνουν τη συγγένειά τους. Παρόλα αυτά νιώθω μια οικεία αίσθηση στον τρόπο που ο αερόψυκτος V2 επιβεβαιώνει ότι η συγγένεια αυτή εκτείνεται πολύ πιο πίσω από το 2015, όταν δηλαδή είδε το φως του κόσμου η νέα γενιά Scrambler.

Γιατί το μεγάλο Scrambler δεν είναι Monster

Τα 1079 κυβικά, ο μονός επικεφαλής εκκεντροφόρος, οι δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο, η διάταξη V και το ατσάλινο χωροδικτύωμα είναι συστατικά της συνταγής που χρησιμοποιούσε η Ducati εδώ και πολλά χρόνια με τα Monster 1100 και 1100 EVO. Ηταν μάλιστα η βάση των Hypermotard 1100 μέχρι που και οι δύο οικογένειες αναβαθμίστηκαν με τη νέα γενιά υγρόψυκτων κινητήρων πριν από μερικά χρόνια.

Ετσι λοιπόν, ενώ υπό μία έννοια το Ducati 1100 Scrambler Special είναι ένα μεγαλωμένο μεσαίο Scrambler που γέμισε ένα κενό, όμως στην καρδιά του είναι περισσότερο Monster 1100 – που επανήλθε στη ζωή με φρέσκια γκαρνταρόμπα σε στυλ Seventies ξεβαμμένα αμάνικα και καμπάνες και με πολύ πιο χαλαρό στυλ για να αντικαταστήσει την ωμή επιθετικότητα του Monster. (διαβάστε για τις διαφορετικές εκδόσεις του Ducati Scrambler 1100 στο κάτω μέρος του άρθρου).

Το πόσο πιο ήρεμο χαρακτήρα έχει το Ducati Scrambler 1100 το καταλαβαίνεις όταν δεις τη μέγιστη ισχύ των 86 ίππων στις 7.500rpm. Είναι μόλις 13 ίπποι πάνω από τη δύναμη των Scrambler των 803cc που αποδίδουν 73hp. Και είναι 14hp κάτω σε σχέση με του εκατό που απέδιδε το Ducati Monster 1100 EVO όταν παρουσιάστηκε πριν από επτά χρόνια.

Αυτό δεν σημαίνει ότι το Ducati Scrambler 1100 είναι βήμα προς τα πίσω. Αντιθέτως η ρετρό εμφάνισή του σε παραπλανά κάπως, επειδή είναι πολύ πιο καλά τεχνολογικά εξοπλισμένο σε σχέση με οποιοδήποτε παλιότερο αερόψυκτο Ducati. O νέος ψεκασμός έχει έλεγχο γκαζιού με σύστημα ride-by-wire με τρεις χάρτες οδήγησης που ονομάζονται Active, Journey και City. Εχει traction control 4 επιπέδων που ελέγχεται από μονάδα IMU που επιτρέπει τη χρήση του cornering ABS της Bosch.

Ducati-Scrambler-1100-Special-statics-1

Πού διαφέρει

Αν και η βασική αρχιτεκτονική του κινητήρα μας είναι γνωστή, ο V2 κινητήρας με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών και σύστημα desmo στην επαναφορά των βαλβίδων είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου καινούργιος. Πιο ήπιοι εκκεντροφόροι και ελαφρώς χαμηλότερη σχέση συμπίεσης βοηθούν στο να μειωθεί η μέγιστη ισχύς ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν δυνατότερη απόδοση στις μεσαίες στροφές και ομαλότερη απόκριση στις χαμηλές στροφές. Τα καπάκια του κινητήρα με το μαύρο φινίρισμα είναι όμορφα κατεργασμένα, όμως η μεγαλύτερη οπτική διαφορά από τους κινητήρες των μικρότερων Scrambler είναι η ψηλά τοποθετημένη εξάτμιση του 1100, οι χοντροί σωλήνες της οποίας συναντιούνται και περνάνε κάτω από τον κινητήρα και μετά ανεβαίνουν προς τα πάνω για να καταλήξουν σε ένα ζευγάρι χοντρά τελικά. Οι λαιμοί της εξάτμισης είναι χρωμιωμένοι στα Ducati Scrambler 1100 Special που οδηγούσαμε στην παρουσίαση. Το Special είναι ένα από τα τρία μοντέλα, μαζί με το απλό Ducati Scrambler 1100 αλλά και το Ducati Scrambler 1100 Sport, που έχει ανάρτηση Öhlins. Το απλό μοντέλο και το Special έχει πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι Marzocchi με καλάμια διαμέτρου 45mm και αμορτισέρ της Kayaba με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς.

Ducati-Scrambler-1100-Special-details-3-shock

Το Ducati Scrambler 1100 Special το καταλαβαίνεις και από τη γκρίζα βαφή, τα αλουμινένια φτερά, τις μαύρες ακτινωτές ζάντες και την καφέ σέλα. Και τα τρία μοντέλα χρησιμοποιούν το ίδιο πλαίσιο που συνδυάζει το παραδοσιακό ατσάλινο χωροδικτύωμα με το νέο αλουμινένιο υποπλαίσιο. Εχουν επίσης την ίδια διάμετρο στις ζάντες, 18in πίσω και 17in εμπρός με ελαστικά Pirelli MT60RS, και φρένα Brembo με δίσκους διαμέτρου 320mm και τετραέμβολες ακτινικές monoblock δαγκάνες.

Ducati Scrambler 1100 – on board

Ενας από τους στόχους της Ducati ήταν να κάνει το Ducati Scrambler 1100 πιο μεγάλο και πιο άνετο σε σχέση με το 803cc. Αυτό επιβεβαιώνεται όταν κάτσεις πάνω από την παχιά σέλα που εξακολουθεί να είναι αρκετά χαμηλά στα 810mm έτσι ώστε οι περισσότεροι αναβάτες να μπορούν να πατούν και τα δύο πόδια τους στο έδαφος.

Η θέα πάνω από το στρογγυλεμένο ρεζερβουάρ (που στα 15 λίτρα έχει χωρητικότητα 1,5 λίτρα παραπάνω από τους 803) περιλαμβάνει ένα απλό ψηφιακό όργανο και ένα τμήμα από το σωληνάκι του φρένου που κουρμπάρει λίγο περίεργα. Το σχετικά πίσω τοποθετημένο μονοκόμματο τιμόνι προσφέρει μια θέση οδήγησης που μου φάνηκε πολύ φυσιολογική, όμως μερικοί κοντύτεροι από εμένα αναβάτες είπαν ότι έπρεπε να τεντωθούν για να το φτάσουν. Μου άρεσε το πλάτος του φαρδιού τιμονιού, επειδή ο μοχλός που μου προσέφερε με βοήθησε να διατηρήσω την πορεία μου πάνω στην κρεμαστή γέφυρα που διασχίζει τον ποταμό Tagus στα νότια της Πορτογαλικής πρωτεύουσας.

Ducati-Scrambler-1100-Special-details-7-instrument

Από πολλές απόψεις η πόλη είναι το στοιχείο του DucatiScrambler 1100 και γι’ αυτό τα κατάφερνε πολύ καλά στο να περνά μέσα από την κίνηση. Στα 211kg με υγρά το Special είναι 25kg βαρύτερο από ένα 803 Scrambler (και 5kg βαρύτερο από τα άλλα 1100) όμως έδινε την αίσθηση ότι είναι αρκετά ελαφρύ και εύκολο στις μανούβρες, ενώ βοηθούσε και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού που έκανε ευκολότερες τις σφιχτές στροφές.

Ο δικύλινδρος κινητήρας με τα δύο μπουζί ανά κύλινδρο έδινε την αίσθηση ότι είναι πολύ πολιτισμένος στις χαμηλές στροφές. Ο υδραυλικός συμπλέκτης ήταν αρκετά ελαφρύς και το εξατάχυτο κιβώτιο ήταν αξιόπιστα θετικό, αν και μερικοί αναβάτες παραπονέθηκαν ότι τους έβγαλε ψευτονεκρές. Δεν είχε quick shifter, πράγμα που πλέον παραξενεύει σε μεγάλες μοτοσυκλέτες, όμως μάλλον η Ducati σκέφτηκε ότι αν υπήρχε θα έδινε έναν σπορτίβικο χαρακτήρα στο Scrambler που δεν τον ήθελαν.

Πηγαίνοντας νότια στον βαρδύ Α2 και μετά στον στενότερο και πιο στριφτερό Ν377 προς την ακτή, ήταν ξεκάθαρο ότι το Ducati Scrambler 1100 έχει φτιαχτεί περισσότερο για ξεκούραστη τουριστική οδήγηση παρά για ταχύτητα. Η απόκριση στο γκάζι ήταν άμεση, είτε στο χάρτη Active είτε στον ηπιότερο Journey (ο City είναι ακόμη πιο ήπιος και περιορίζει την ισχύ στους 75hp). Ο κάθε χάρτης μπορεί να επιλεγεί εύκολα από κουμπί στον αριστερό διακόπτη. Υπήρχε όμως ελάχιστος από τον ελαφρώς ωμό και σουζάτο ενθουσιασμό που θυμάμαι από το Monster και Hypermotard 1100. Η ελαστικότητα του κινητήρα σήμαινε ότι η περιστροφή της μαλακής γκαζιέρας έφερνε μια αρκετά δυνατή απόκριση όταν η μικρή μπάρα του στροφομέτρου έδειχνε λιγότερες από 4.750rpm, εκεί δηλαδή που αποδίδεται η μέγιστη ροπή των 88Nm. Όμως ενώ ο V2 διατηρούσε την ομαλή του λειτουργία και στις υψηλότερες στροφές, η ισχύς του έσβηνε όσο στροφάριζε προς τα πάνω κι επομένως δεν υπήρχε ενθάρρυνση για να συνεχίσω το στροφάρισμα προς τη μέγιστο όριο των 10.000rpm. Ετσι το Ducati Scrambler 1100 ήταν περισσότερο ευχάριστο παρά συναρπαστικό στην οδήγηση, όμως με την σχεδόν όρθια θέση οδήγησης μπορείς να ταξιδεύεις άνετα με 130km/h, αλλά αισθάνεσαι την πίεση του ανέμου αρκετά στα 210km/hπου είναι η τελική του ταχύτητα. Είναι καλύτερο να κλείσεις λίγο το γκάζι και να απολαύσεις τον ήπιο ρυθμό του V2 και το περιστασιακό σκάσιμο από τις ψηλές εξατμίσεις που συμβάλλουν στη διασκέδαση.

Ducati-Scrambler-1100-Special-details-5-engine

Στις στροφές

Η απόδοση του στησίματος ήταν γενικά καλή. Το φαρδύ τιμόνι και η σχετικά σπορτίβικη γεωμετρία (24,5 μοίρες γωνία κάστερ και 111mm ίχνος) βοήθησαν στο να αντισταθμιστεί το μακρύ μεταξόνιο και η διαμέτρου 18in εμπρός ζάντα, που έχει διάσταση ελαστικού 120/70, άρα είναι φαρδύτερο από των άλλων Scrambler. To 1100 έστριβε καλά στον καλοστρωμένο Ν379 που πάει κατά μήκος της ακτής κοντά στο Setúbal, έμπαινε χωρίς προσπάθεια στις στροφές και κρατούσε τη γραμμή του με ακρίβεια, με τα ελαστικά της Pirelli να βρίσκουν άφθονη πρόσφυση ακόμη κι όταν η επιφάνεια του δρόμου ήταν υγρή.

Το περιθώριο κλίσης ήταν αρκετά μεγάλο παρά το γεγονός ότι τα μαρσπιέ ήταν τοποθετημένα σχετικά χαμηλά για να έχουν τα πόδια περισσότερο χώρο.

Το Ducati Scrambler 1100 μου φάνηκε αρκετά άνετο αν και η ανάρτησή του (που ήταν λίγο σφιχτότερη για την παρουσίαση με λίγη προφόρτιση παραπάνω) δεν ήταν και πολύ ενδοτική, παρά το γεγονός ότι είχε αρκετά μεγάλες διαδρομές 150mm εμπρός και πίσω. Σε πιο κακοστρωμένος δρόμους, το μπροστινό έδινε την εντύπωση ότι είναι σκληρό. Ένας ελαφρύς αναβάτης είπε ότι το τιμόνι κουνούσε στα πιο ανώμαλα κομμάτια μέχρι που γύρισε τις ρυθμίσεις της προφόρτισης στις αρχικές.

Ducati-Scrambler-1100-Special-action-4

Τουλάχιστον τα φρένα της Brembo με τους δύο δίσκους πρόσφεραν πολλή ισχύ στο φρενάρισμα και αποτελούν σημαντική βελτίωση σε σχέση με τον μονό δίσκο των μικρών Scrambler ακόμη κι αν δεν καταφέρεις να ενεργοποιήσεις το cornering ABS.

To traction control αξίζει να το έχεις, ειδικά στους βρεγμένους δρόμους.

Πρακτικότητα - άνεση

Η πρακτικότητα σε γενικές γραμμές ήταν αρκετά καλή για naked μοτοσυκλέτα. Ωραίο χαρακτηριστικό που δεν έχει σχέση με τα Seventies είναι η θύρα USB κάτω από τη σέλα.

Η φαρδιά σέλα είχε αρκετό αφρώδες υλικό και για τους δύο αναβάτες, αν και ο συνεπιβάτης δεν έχει από πού να κρατηθεί. Η κατανάλωση κυμαίνεται κατ’ εκτίμηση γύρω στα 7lt/100km (στα όργανα δεν υπήρχε ένδειξη κατανάλωσης) που θα πρέπει να δίνει μια ρεαλιστική αυτονομία από το ρεζερβουάρ των 15 λίτρων γύρω στα 200km ή και περισσότερο (οι ιδιοκτήτες σίγουρα θα επιτύχουν καλύτερη κατανάλωση σε νορμάλ χρήση). Οι διακόπτες, τα φλας με αυτόματη επαναφορά και οι καθρέφτες έκαναν την δουλειά τους όπως πρέπει.

Ας ελπίσουμε ότι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες Ducati Scrambler 1100 θα διασκεδάζουν να γυαλίζουν τη μοτοσυκλέτα τους το ίδιο όπως και να την οδηγούν, επειδή τα κομμένα φτερά εξασφάλισαν ότι τόσο η μοτοσυκλέτα όσο και ο αναβάτης λερώνονται όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος.

Αλλά πάλι, το Ducati Scrambler 1100 όσο είναι σχεδιασμένο για επιδόσεις, άλλο τόσο είναι και για πρακτικότητα. Έχει στόχο να του να προσφέρει «διασκέδαση, διαχρονικό σχεδιασμό, απλότητα και self-expression». Και δεν είναι και πολύ ακριβό.

Ducati-Scrambler-1100-Special-details-2-shock

Επιστρέφοντας προς τη Λισαβόνα από τη μεγάλη γέφυρα ύστερα από μια διασκεδαστική βόλτα, δεν μπορούσα να μην αναρωτηθώ αν θα περνούσα καλύτερα σε ένα σύγχρονο Ducati Monster 821 (είναι πιο δυνατό και πιο φτηνό) ή ακόμη και σε ένα παλιό Ducati Monster 1100. Μετά ξαναδιάβασα την παρουσίαση του Ducati 1100 EVO και ανακάλυψα ότι του είχα ασκήσει κριτική για την επιθετική θέση οδήγηση που δεν ήταν άνετη, την ανάρτηση που δεν είχε ρυθμίσεις και το ρεζερβουάρ που ήταν μικρό.

Το Ducati Scrambler 1100 είναι βελτιωμένο σε όλα αυτά τα σημεία και διαθέτει πιο άνετο και φιλικό προς τον αναβάτη χαρακτήρα καθώς και ένα ελκυστικό ρετρο-look. Αν αναζητάς αυτό από ένα γυμνό Ducati, τότε το Ducati Scrambler 1100 σου το προσφέρει, ακόμη κι αν πίσω από το όνομα Scrambler και το image των Seventies, κρύβεται μεταμφιεσμένο ουσιαστικά ένα μεγάλο, καλοσυνάτο, αερόψυκτο Monster.

Η οικογένεια Scrambler 1100

Το μεγάλο Scrambler της Ducati βγαίνει σε τρεις εκδόσεις, με ίδιο πλαίσιο και κινητήρα αλλά με διαφορετικά περιφερειακά. Το βασικό Ducati Scrambler 1100 είναι μαύρο ή κίτρινο με μαύρη σέλα, χυτές ζάντες και λίγο ψηλότερο τιμόνι.

Το Ducati Scrambler 1100 Special είναι μόνο γκρι με καφέ σέλα, αλουμινένια φτερά και ψαλίδι από βουρτσισμένο αλουμίνιο, ενώ κοστίζει κάπου 10% ακριβότερα.

Το Ducati Scrambler 1100 Sport είναι μαύρο με κίτρινες γραμμές, πιρούνι και αμορτισέρ Öhlins, χυτές ζάντες με μηχανουργικά κατεργασμένες ακτίνες κι είναι ακόμη πιο ακριβό. 

Ducati-Scrambler-1100-Special-statics-3

Claudio Fonti, Scrambler Project Manager

Claudio-Fonti Vehicle-Project-Manager«Ο πρώτος στόχος του project ήταν να επιτύχουμε έναν κινητήρα με πολύ ομαλή συμπεριφορά, επειδή θέλαμε να φτιάξουμε μια μοτοσυκλέτα που να μην φοβίζει κανέναν. Αυξήσαμε την ισχύ σε σχέση με το 800, αλλά όχι και πολύ επειδή δεν είναι απαραίτητη για μια τέτοια μοτοσυκλέτα. Αυτό που έχουμε είναι αρκετό για να διασκεδάσεις.

Το κοινό μας είναι οι αναβάτες που απορρίπτουν το Ducati Scrambler 800 επειδή είναι πολύ μικρό και δεν έχει αρκετές επιδόσεις. Αλλά και τους ιδιοκτήτες Scrambler 800 που το αγόρασαν ως αρχάριοι αλλά τώρα είναι έτοιμοι για μεγαλύτερες επιδόσεις. Ενδεχομένως να μην εξακολουθούν να μην είναι και πολύ έμπειροι επειδή το επίπεδο των ηλεκτρονικών αυτής της μοτοσυκλέτας επιτρέπει στον καθένα να την διαχειριστεί χωρίς δυσκολία.

Αποφασίσαμε να ξεχωρίσουμε το κυρίως πλαίσιο από το υποπλαίσιο. Το χυτό αλουμινένιο πλαίσιο έχει ειδικό φινίρισμα που είναι μια από τις πολλές λεπτομέρειες που λάβαμε υπόψη ώστε το Scrambler να είναι ένα πολύτιμο προϊόν. Είναι κυρίως για ομορφιά, αλλά επιτρέπει στον αναβάτη να κάνει customising στη μοτοσυκλέτα του, επειδή μπορούν να αφαιρέσουν εύκολα το υποπλαίσιο για να φτιάξουν σπέσιαλ εξαρτήματα.

Αυτή η μοτοσυκλέτα είναι πολύ διαφορετική σε σχέση με το Monster. Λιγότερο σπορτίβικη. Είναι σχεδιασμένη για χρήση χωρίς έννοιες. Αφήνει τον αναβάτη να διασκεδάσει επειδή έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, αλλά ταυτόχρονα η θέση οδήγησης και το σχήμα της σέλας προσφέρουν πολύ καλή άνεση για μικρές ή μεσαίες διαδρομές και ταξίδια».

Copyright© Roland Brown – 2018

Απόδοση στα Ελληνικά: Δημήτρης Μπαζίνας

Copyright© MrBike – 2018

Φωτογραφίες: Milagro

Ducati

 

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Ducati Scrambler 1100 Special (2018)
Κινητήρας Ducati, τετράχρονος, αερόψυκτος, δικύλινδρος V 90°, με μονούς επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά μπλοκ, 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο και desmo
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 98 x 71,5
Χωρητικότητα (cc) 1,079
Σχέση συμπίεσης 11,3:1
Μέγιστη ισχύς  86hp / 7.500rpm
Μέγιστη ροπή 88Nm / 4.750rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός με σώματα  διαμέτρου 55mm, rbw
Εκκίνηση Mίζα
Κιβώτιο 6 σχέσεων
I 2,466 (37/15)
II 1,764 (30/17)
III 1,400 (28/20)
IV 1,181 (26/22)
V 1,043 (24/23)
VI 0,958 (23/24)
Πρωτεύουσα μετάδοση 1,850
Τελική μετάδοση 2,600 (15/39)
Πλαίσιο Χαλύβδινο χωροδικτύωμα 
Μπροστινή ανάρτηση Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Marzocchi 45mm, με διαδρομή 150mm. Ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς , προφόρτισης ελατηρίου 
Πίσω ανάρτηση Mονό αμορτισέρ Kayaba χωρίς μοχλισμό, με διαδρομή  150mm.Ρυθμίσεις: Προφόρτιση Ελατηρίου ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς
Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι διαμέτρου 320mm. Δαγκάνες  Brembo monobloc  M4.32 4 εμβόλων, ακτινικής στήριξης με cornering ABS 
Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 245mm. Δαγκάνα Brembo μονού εμβόλου  με cornering ABS
Μπροστινό ελαστικό 120/80-18 Pirelli ΜΤ60RS
Πίσω ελαστικό 180/55-17 Pirelli MT60RS
Μήκος (mm) 2,190
Πλάτος (mm) 895
Υψος (mm) 1,290
Υψος σέλας (mm) 810
Μεταξόνιο (mm) 1,514
Ιχνος (mm) 111
Γωνία Caster 24°5'
Βάρος (kg) 194 στεγνό. 211 με γεμάτο κατά 90% ρεζερβουάρ
Ρεζερβουάρ (lt) 15
 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world