Ducati Panigale V4 (2018) – Επίσημη παρουσίαση

H Ducati παρουσίασε ελάχιστες ώρες πριν από το άνοιγμα της EICMA το νέο τετρακύλινδρο superbike της, το Ducati Panigale V4 του 2018 που φέρνει την τεχνολογία MotoGP στο ευρύ κοινό, σε τιμή ενός «κοινού» superbike (κάπου παραπάνω από είκοσι χιλιάδες δηλαδή, που θεωρείται οικονομικό ποσό για MotoGP τεχνολογία).

Κινητήρας

Ο κινητήρας είναι V4 90 μοιρών, με χωρητικότητα 1103cc, με δεσμοδρομικό χρονισμό των τεσσάρων βαλβίδων ανά κύλινδρο. Αποδίδει 214hp και είναι πανάλαφρο με βάρος μαζί καύσιμα στα 198kg. Οι πιο σπέσιαλ εκδόσεις είναι μάλιστα τρία κιλά ελαφρύτερες. Η ροπή του φτάνει τα 124Nm στις 10.000rpm. Πρόκειται για την ίδια αρχιτεκτονική όπως στο εργοστασιακό αγωνιστικό Desmosedici GP, όμως ο κινητήρας έχει περιστραφεί κατά 42 μοίρες προς τα πίσω προκειμένου η μοτοσυκλέτα να είναι πιο συμμαζεμένη, το ίδιο και οι μάζες της. Όπως και στο αγωνιστικό ο στρόφαλος περιστρέφεται ανάποδα που σύμφωνα με το εργοστάσιο πράγμα που προσφέρει μεγαλύτερη ταχύτητα στη στροφή επειδή ο κινητήρας αντιμάχεται το γυροσκοπικό φαινόμενο των τροχών, ενώ ταυτόχρονα περιορίζεται η σούζα ή η βύθιση κατά την επιτάχυνση και τα φρένα

Σύμφωνα πάντα με τη Ducati ο V4 κινητήρας έχει σχεδιαστεί όχι μόνο για χρήση σε κλειστή πίστα, αλλά έχοντας υπόψη και τις απαιτήσεις των ανοικτών δρόμων, με ροπή από χαμηλά, που επιτυγχάνεται από τον μεγαλύτερο κυβισμό σε σχέση με το αγωνιστικό MotoGP.

Πλαίσιο

Το Ducati Panigale V4 διαθέτει νέο αλουμινένιο πλαίσιο που η Ducati το ονομάζει Front Frame και είναι μικρότερο και ελαφρύτερο από το προηγούμενο περιμετρικό πλαίσιο. Ο κινητήρας είναι φέρον μέρος του πλαισίου με σημεία στήριξης το πάνω μέρος των κάρτερ εμπρός και τις πίσω κεφαλές. Πάνω στα κάρτερ εδράζεται και το ψαλίδι.

Οι αναρτήσεις είναι πλήρως ρυθμιζόμενες με 43mm πιρούνι εμπρός Showa Big piston και μονό αμορτισέρ της Sachs πίσω. Υπάρχει επίσης αμορτισέρ τιμονιού της Sachs.

Τα φρένα έχουν να δείξουν καινούργιες monobloc δαγκάνες Brembo Stylema (M4.30) ενώ τα ελαστικά είναι Pirelli Diablo Supercorsa SP.

Ηλεκτρονικά

Τα ηλεκτρονικά του Ducati Panigale V4 βρίσκονται στην αιχμή της τεχνολογίας με την μονάδα Bosch IMU (Inertial Measurement Unit) 6 αξόνων που προσφέρει Cornering Bosch EVO, Ducati Traction Control EVO, Ducati Slide Control (DSC), Ducati Wheelie Control EVO, Ducati Power Launch, Ducati Quick Shift EVO δύο λειτουργιών, (και με κουμπιά για γρήγορες αλλαγές) και φρένο κινητήρα Engine Brake Control EVO. Υπάρχουν τρεις χάρτες οδήγησης Race, Sport, Street στους οποίους όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι ενσωματωμένα και βέβαια οθόνη TFT για να μπορούν να ρυθμιστούν όλες οι παράμετροι. Τα ηλεκτρονικά της μοτουσυκλέτας συνεργάζονται φυσικά με το Ducati Data Analyser + GPS και με το Ducati Multimedia System.

Σε τρεις εκδόσεις

Όπως πάντα η Ducati έχει ετοιμάσει όχι μόνο την βασική έκδοση αλλά και άλλες δυο πιο σπέσιαλ με καλύτερο στήσιμο και ακριβότερες αναρτήσεις. Το Ducati Panigale V4 S έχει ηλεκτρονικές αναρτήσεις Öhlins με πιρούνι NIX30, αμορτισέρ TTX 36 και αμορτισέρ τιμονιού, όλα πάνω στο σύστημα Öhlins Smart EC 2.0. Επιπλέον έχει αλουμινένιες σφυρήλατες ζάντες, μπαταρίας ιόντων λιθίου, και χυτό εμπρός υποπλαίσιο από μαγνήσιο.

Η κορυφαία έκδοση είναι το  Ducati Panigale V4 Speciale που βασίζεται στο S αλλά με billet πάνω πλάκα με αρίθμηση, σέλα Alcantara, διαφορετικά γκριπ, ρυθμιζόμενα μαρπσιέ, αγωνιστική τάπα και αρθρωτούς ποδομοχλούς και προστασία στις μανέτες. Πολλά κομμάτια είναι εύλογα από carbon, όπως τα φτερά, προστατευτικά φτέρνα και ψαλιδιού, ενώ η εξάτμιση είναι εξ ολοκλήρου από τιτάνιο, από την Akrapovic. Εχει επίσης αγωνιστική ζελατίνα, κιτάκι αφαίρεσης της πινακίδας για την πίστα, τάπες για τους καθρέφτες, το σύστημα Ducati Data Analyser+ GPS (DDA + GPS) και κουκούλα.

To Ducati Panigale V4 Speciale έχει πολλά έξτρα και διαφορετικό χρώμα.

Το Ducati Panigale V4 θα αντικαταστήσει το Panigale 1299 στη γκάμα της εταιρίας σε τιμή αρκετά χαμηλότερη, αν και σε καμία περίπτωση φτηνή. Οι εκδόσεις S και Speciale εύλογα θα είναι μερικές χιλιάδες ακριβότερες. Αναμένεται να φτάσει στα καταστήματα τον Ιανουάριο του 2018.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2018

Ducatiεπίσημο siteΤεχνικά Χαρακτηριστικά Ducati Panigale V4 (2018) Ducati Panigale V4 S (2018) Ducati Panigale V4 Speciale (2018) Κινητήρας Ducati Desmosedici Stradale 90° V4, τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος V 90°, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά μπλοκ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης των βαλβίδων Ducati Desmosedici Stradale 90° V4, τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος V 90°, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά μπλοκ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης των βαλβίδων Ducati Desmosedici Stradale 90° V4, τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος V 90°, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά μπλοκ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης των βαλβίδων Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 81 x 53,5 81 x 53,5 81 x 53,5 Χωρητικότητα (cc) 1.103 1.103 1.103 Σχέση συμπίεσης 14,0:1 14,0:1 14,0:1 Μέγιστη ισχύς 214 hp (157,5 kW) / 13.000rpm 214 hp (157,5 kW) / 13.000rpm 214 hp (157,5 kW) / 13.000rpm Μέγιστη ροπή 124Nm / 10.000rpm 124Nm / 10.000rpm 124Nm / 10.000rpm Τροφοδοσία Hλ. Ψεκασμός με ελλειπτικά σώματα ψεκασμού, διπλά μπεκ, πλήρες σύστημα ride-by-wire, μεταβλητό μήκος εισαγωγών Hλ. Ψεκασμός με ελλειπτικά σώματα ψεκασμού, διπλά μπεκ, πλήρες σύστημα ride-by-wire, μεταβλητό μήκος εισαγωγών Hλ. Ψεκασμός με ελλειπτικά σώματα ψεκασμού, διπλά μπεκ, πλήρες σύστημα ride-by-wire, μεταβλητό μήκος εισαγωγών Εκκίνηση Mίζα Mίζα Mίζα Λίπανση Υγρό κάρτερ Υγρό κάρτερ Υγρό κάρτερ Κιβώτιο 6 σχέσεων με Ducati Quick Shift 6 σχέσεων με Ducati Quick Shift 6 σχέσεων με Ducati Quick Shift I 2,714 (38/14) 2,714 (38/14) 2,714 (38/14) II 2,117 (36/17) 2,117 (36/17) 2,117 (36/17) III 1,735 (33/19) 1,735 (33/19) 1,735 (33/19) IV 1,523 (32/21) 1,523 (32/21) 1,523 (32/21) V 1,363 (30/22) 1,363 (30/22) 1,363 (30/22) VI 1,250 (30/24) 1,250 (30/24) 1,250 (30/24) Πρωτεύουσα μετάδοση 1,800 1,800 1,800 Τελική μετάδοση 2,562 (16/41) 2,562 (16/41) 2,562 (16/41) Πλαίσιο Αλουμινίου Front Frame Αλουμινίου Front Frame Αλουμινίου Front Frame Μπροστινή ανάρτηση Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Showa BBF 43mm, με διαδρομή 120mm. Ρυθμιζόμενη απόσβεση Συμπίεσης, Απόσβεση Επαναφοράς Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Ohlins NIX30 43mm, με διαδρομή 120mm. Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη απόσβεση Συμπίεσης, Απόσβεση Επαναφοράς Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Ohlins NIX30 43mm, με διαδρομή 120mm. Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη απόσβεση Συμπίεσης, Απόσβεση Επαναφοράς Πίσω ανάρτηση Υδραυλικό μονό αμορτισέρ Sachs με διαδρομή  120mm. Ρυθμίσεις Προφόρτιση Ελατηρίου, Απόσβεση Συμπίεσης, Απόσβεση Επαναφοράς Υδραυλικό μονό αμορτισέρ Ohlins TTX36, με διαδρομή  120mm. Ρυθμίσεις ηλεκτρονικές: Απόσβεση Συμπίεσης, Απόσβεση Επαναφοράς. Σύστημα Ohlins Smart EC2.0 Υδραυλικό μονό αμορτισέρ Ohlins TTX36, με διαδρομή  120mm. Ρυθμίσεις ηλεκτρονικές: Απόσβεση Συμπίεσης, Απόσβεση Επαναφοράς. Σύστημα Ohlins Smart EC2.0 Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι, ημιπλευστοι διαμέτρου 330mm. Δαγκάνες  Brembo Stylema M4.30, 4 εμβόλων, monoblock, ακτινικής στήριξης (cornenring ABS) 2 δίσκοι, ημιπλευστοι διαμέτρου 330mm. Δαγκάνες  Brembo Stylema M4.30, 4 εμβόλων, monoblock, ακτινικής στήριξης (cornenring ABS) 2 δίσκοι, ημιπλευστοι διαμέτρου 330mm. Δαγκάνες  Brembo Stylema M4.30, 4 εμβόλων, monoblock, ακτινικής στήριξης (cornenring ABS) Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 245mm. Δαγκάνα Brembo 2 εμβόλων (cornenring ABS) Δίσκος διαμέτρου 245mm. Δαγκάνα Brembo 2 εμβόλων (cornenring ABS) Δίσκος διαμέτρου 245mm. Δαγκάνα Brembo 2 εμβόλων (cornenring ABS) Μπροστινό ελαστικό 120/70-17 120/70-17 120/70-17 Πίσω ελαστικό 200/60-17 200/60-17 200/60-17 Μήκος (mm) – – – Πλάτος (mm) – – – Υψος (mm) – – – Υψος σέλας (mm) 830 830 830 Μεταξόνιο (mm) 1.469 1.469 1.469 Ιχνος (mm) 100 100 100 Γωνία Caster 24° 50′ 24° 50′ 24° 50′ Βάρος (kg) 175 στεγνό, 198 γεμάτο 174 στεγνό, 195 γεμάτο 174 στεγνό, 195 γεμάτο Ρεζερβουάρ (lt) 16 16 16