Ducati Multistrada 950 (2017) – Επίσημη παρουσίαση

Ducati Mutlistrada 950 του 2017. Είναι οπτικά ίδιο με το 1200, αλλά με μικρότερο και πιο αδύναμο κινητήρα (113hp αντί των τρομακτικών 160hp) και απλούστερες αλλά πάντα υψηλές προδιαγραφές στα περιφερειακά και τα ηλεκτρονικά.

Η Ducati παρουσίασε στην EICMA 2016 το Ducati Multistrada 950 με στόχο να κάνει το επιτυχημένο all round της πιο προσιτό σε περισσότερους μοτοσικλετιστές, είτε αυτούς που θέλουν να κάνουν τουρισμό (και με δεύτερο άτομο), είτε αυτούς που θέλουν μια εύχρηστη και διασκεδαστική μοτοσικλέτα για καθημερινή χρήση (όλα αυτά ακούγονται ιδανικά για Ελλάδα). Διότι το Multistrada 1200 είναι πράγματι μια τουριστική μοτοσικλέτα με μεγάλο εύρος χρήσεων, αλλά και με ένα κόστος που δεν είναι έτοιμοι να το επενδύσουν οι περισσότεροι μοτοσικλετιστές.

Εν τάχει θα πούμε ότι το Ducati Multistrada 950 παίρνει το design και τη γεωμετρία του πλαισίου του 1200, παρά τον μικρότερο κινητήρα των 113hp όμως δεν είναι και πολύ ελαφρύτερο (μόλις 5kg στα 227kg με καύσιμα). Η σέλα του είναι στα 840mm και δεν είναι ρυθμιζόμενη (υπάρχει όμως αξεσουάρ σέλες). Ο εμπρός τροχός έχει διάμετρο 19in και είναι χυτός αλουνιμένιος. Οι αναρτήσεις είναι ποιοτικές και πλήρως ρυθμιζόμενες με διαδρομές 170mm. Το ψαλίδι είναι συμβατικό με δύο μπράτσα (όχι μονόμπρατσο, όπως στο μεγάλο, αλλά παρόλα αυτά αλουμινένιο και ωραία σχδεσιασμένο. Το 20λιτρο ρεζερβουάρ (όσο και στο 1200) προσφέρει μεγάλη ακτίνα δράσης. Ας δούμε τώρα τη μοτοσικλέτα πιο αναλυτικά.

Design

Οσον αφορά το σχεδιασμό η Ducati συνδύασε χαρακτηριστικά από το απλό Multistrada 1200 και το Multistrada Enduro. Από το απλό πήρε τη μορφολογία του εμπρός μέρους, το ράμφος και το ρεζερεβουάρ, ενώ από το Enduro πήρε τη σέλα με το στενό κομμάτι στο μέσον, τη σέλα του συνεπιβάτη, τη χειρολαβή, το σχέδιο της εξάτμισης, το δίμπρατσο ψαλίδι και τις διαστάσεις των τροχών. Τα φώτα εμπρός και πίσω είναι LED.

Οργανα

Το Ducati Multistrada 950 διαθέτει μια μεγάλη οθόνη LCD (και όχι έγχρωμη TFT) που προσφέρει στον αναβάτη ένα πλήθος από πληροφορίες (όπως οφείλει μια σύγχρονη τουριστική μοτοσικλέτα), όπως ταχύτητα, στροφές κινητήρα, χιλιομετρητές –ολικό, trip 1 και trip 2, επιλεγμένη ταχύτητα στο κιβώτιο, θερμοκρασία ψυκτικού υγρού, μέση κατανάλωση, μέση ταχύτητα, θερμοκρασία περιβάλλοντος, χρόνο ταξιδιού και προειδοποίηση για πάγο στο δρόμο.

Μπορεί να μην είναι έγχρωμη η οθόνη όπως στο 1200άρι, αλλά είναι πάντα μεγάλη και με πολλές πληροφορίες.

Εργονομία

Το Ducati Multistrada 950 είναι εκ κατασκευής μια τουριστική μοτοσικλέτα και γι’ αυτό έχει σχεδιαστεί (όπως αναφέρει το εργοστάσιο) για να είναι εξαιρετικά άνετη ακόμη κι όταν είναι φορτωμένη full. Είναι ευρύχωρη μοτοσικλέτα στην οποία μπορούν να κάτσουν άνετα δύο ενήλικες ακόμη και με τριβάλιτσο μονταρισμένο. Στην εξασφάλιση χώρου βοηθάει και το μακρύ μεταξόνιο στα 1.594mm ενώ ταυτόχρονα διαμοιράζει το βάρος στους τροχούς με τρόπον ώστε να επωφελούνται τα δυναμικά χαρακτηριστικά της μοτοσικλέτας. Τα μαρσπιέ έχουν σφηνωτά λάστιχα για περισσότερη άνεση στην οδήγηση στο δρόμο (όταν πάτε χώμα τα βγάζετε για να μην γλιστρά η μπότα από το μαρπσιέ).

Η σέλα στη στοκ μορφή είναι στα 840mm και δεν είναι ρυθμιζόμενη. Υπάρχει όμως έξτρα χαμηλότερη σέλα στα 820mm και ψηλότερη στα 860mm. Η Ducati υπόσχεται ότι οι αναβάτες θα αισθανθούν αμέσως άνετα και έτοιμοι για ταξίδι. Το φαρδύ μεταβλητής διατομής τιμόνι είναι κι αυτό σχεδιασμένο για να μην κουράζει, προσφέροντας όρθια θέσης οδήγησης και μεγάλο κόψιμο τιμονιού. Είναι μάλιστα τοποθετημένο σε λάστιχα για να φιλτράρει τους κραδασμούς.

Κάτω από τη σέλα υπάρχει ένας χώρος όπου μπορούν να βολευτούν εργαλεία, το βιβλίο της μοτοσικλέτας και προσωπικά αντικείμενα. Εκεί βρίσκεται και η θύρα USB. Στα αξεσουάρ προσφέρεται και πλοηγός Garmin, που παίρνει ρεύμα από ρευματοδότη στα όργανα.

Κινητήρας

Ο υγρόψυκτος κινητήρας είναι ο 937cc Testastretta 11° είναι προσαρμοσμένος στις προδιαγραφές Euro 4. Εχει 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και διαστάσεις διάμετρος x διαδρομή 94 x 67,5 mm. Αποδίδει 113hp στις 9.000rpm και η μέγιστη ροπή του είναι στα 96,2Νm στις 7.750rpm. Η σχέση συμπίεσης είναι στα 12,6:1. Οι κεφαλές είναι καινούργιες με ξανασχεδιασμένο κύκλωμα λαδιού και δευτερεύουσες εισαγωγές αέρα στα καπάκια. Η τροφοδοσία είναι καινούργια με κυλινδρικά σώματα ψεκασμού 53mm και εξελιγμένο σύστημα RidebyWire. Η εξάτμιση είναι 2-σε-1-σε-2 με τελικό που βγαίνει στο πλάι.

Ο συμπλέκτης είναι υγρού τύπου με λειτουργία ολίσθησης (για να μην μπλοκάρει στα κατεβάσματα) και μαλακή αίσθηση στη μανέτα για να μην κουράζει σε συνθήκες συχνής χρήσης.

Εχει τέσσερις χάρτες οδήγησης (Touring, Sport, Urban and Enduro) κι έτσι η Ducati ισχυρίζεται ότι η μοτοσικλέτα της είναι τέσσερις σε μία (όπως και το Multistrada 1200). Ας δούμε πώς δουλεύουν:

Touring Riding Mode: 113 hp με προοδευτική απόκριση στο γκάζι, DTC level 5 και  ABS level 3.

Selecting Sport Riding Mode: 113hp με άμεση απόκριση στο γκάζι, DTC level 4, και ABS level 2.

Urban Riding Mode: περιορισμένη ισχύς στους 75 hp με προοδευτική απόκριση στο γκάζι. Το DTC είναι σεταρισμένο στο level 6 και το ABS στο level 3.

Enduro Riding Mode:  περιορισμένη ισχύς στους 75 hp με προοδευτική απόκριση στο γκάζι. Το DTC είναι σεταρισμένο στο level 2 και το ABS στο level 1.

Τα service του Ducati Multistrada 950 γίνονται ανά 15.000km ή 12 μήνες και τα διαστήματα ρύθμισης των βαλβίδων είναι στα 30.000km.

Πλαίσιοστήσιμο

Το πλαίσιο του Ducati Multistrada 950 αποτελείται από ένα εμπρός τμήμα που είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα και από δύο αλουμινένια πλευρικά υποπλαίσια που εξασφαλίζουν την μέγιστη στρεπτική ακαμψία. Η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος είναι τα 183,5mm.

Το πιρούνι είναι αντεστραμμένο με καλάμια διαμέτρου 48mm και διαδρομή 170mm. Προέρχεται από την Kayaba κι έχει ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου και αποσβέσεις επαναφοράς και συμπίεσης. Πίσω έχει τοποθετηθεί ένα πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ της Sachs με υδραυλική προφόρτιση ελατηρίου (από στρόφιγγα). Η διαδρομή είναι και στην πίσω ανάρτηση 170mm και το αλουμινένιο ψαλίδι είναι βαμμένο μαύρο.

Οι δαγκάνες είναι Brembo M4.32 monobloc ακτινικής στήριξης με τέσσερα έμβολα διαμέτρου 32mm και ακτινική τρόμπα. Οι δίσκοι εμπρός έχουν διάμετρο 320mm και ο πίσω 265mm.

Το σύστημα ABS με τη μονάδα Bosch 9.1 MP προσφέρει τρία επίπεδα λειτουργίας που συνεργάζονται με τους χάρτες οδήγησης. Το επίπεδο 1 είναι για off road χρήση, δεν επεμβαίνει στον πίσω τροχό και αφήνει τον πίσω τροχό να ανασηκωθεί – δεν έχει δηλαδή anti-lift. Το επίπεδο 2 επεμβαίνει και στους δύο τροχούς, αλλά το anti-lift παραμένει ανενεργό. Το επίπεδο 3 προσφέρει τη μέγιστη σταθερότητα στα φρένα και έχει και λειτουργία anti-lift. Τo ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί σε κάθε χάρτη μέχρι να σβήσετε και να ξανανάψετε τον κινητήρα. Δεν έχει πάντως λειτουργία cornering ABS.

Το Ducati Multistrada 950 διαθέτει και το Ducati Traction Control, ρυθμιζόμενο σε 8 επίπεδα. Το επίπεδο 1 και 2 που είναι τα λιγότερο παρεμβατικά είναι κατάλληλα σύμφωνα με το εργοστάσιο για off road χρήση. Το επίπεδο 8 έχει την μεγαλύτερη παρέμβαση στους τροχούς και την μεγαλύτερη ευαισθησία στο ABS, επομένως είναι κατάλληλο για το βρεγμένο. Και το TC μπορεί να απενεργοποιηθεί.

Τα χρώματα του Ducati Multistrada 950 για το 2017 είναι το λευκό και το κόκκινο.

Ducati Multistrada 950 με μια ματιά.

– κινητήρας 937cc Testastretta 11° με 113hp στις 9.000 rpm και 96,2 Nm στις 7.750rpm. Καλύπτει προδιαγραφές Euro4

– Εξάτμιση με μονό σιγαστήρα

– Πλαίσιο ατσάλινο χωροδικτύωμα με χυτό αλουμινένιο ψαλίδι με δύο μπράτσα

– Υψος σέλας 840 mm

– Ρυθμιζόμενη ζελατίνα

– Ρεζερβουάρ 20 litres

– Τροχοί με έξι ακτίνες Υ και ελαστικά Pirelli Scorpion Trail II, σε διάσταση 120/70 ZR17 εμπρός και 170/60 ZR17 πίσω

– Πλήρως ρυθμιζόμενο 48mm Kayaba με διαδρομή 170 mm

– Πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ Sachs με διαδρομή 170 mm

– 4 χάρτες οδήγησης (Sport, Touring, Urban, Enduro)

– Ducati Safety Pack (3-επιπέδων ABS, 8-επιπέδων DTC)

– Οργανα LCD

Πάκετα αξεσουάρ

– Touring Pack: βαλίτσες και κεντρικό σταντ.

– Sport Pack: εγκεκριμένη εξάτμιση Ducati Performance της Termignoni (καλύπτει προδιαγραφές ΕΕ), billet αλουμινένιες τάπες πλαισίου, billet αλουμινένιο καπάκι δοχείο υγρού φρένων.

– Urban Pack: top case, tank bag με tank lock και θύρα USB για φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών.

– Enduro Pack: πρόσθετα φώτα LED lights, εξαρτήματα Ducati Performance από την Touratech: crash bars κινητήρα, αλουμινένιο προστατευτικό ψυγείου, αλουμινένια ποδιά, φαρδύτερη βάση πλάγιου στάνυ και μαρσπιέ off-road.

Ένα Multistrada για τον καθένα;

Η Ducati έφτιαξε τις προϋποθέσεις για να κατασκευάσει μια all round τουριστική μοτοσικλέτα με τη χρησιμότητα και πολλές από τις αρετές του μεγάλου και καταξιωμένου (αλλά και πολύ ακριβού) Multistada 1200. Ο μικρότερος κινητήρας και τα απλούστερα (αν και πάντα αρκετά υψηλού επιπέδου) ηλεκτρονικά, μαζί με τις ρυθμιζόμενες αλλά συμβατικές και όχι semi-active αναρτήσεις, σίγουρα θα έχουν ως αποτέλεσμα μια οικονομικότερη μοτοσικλέτα. Το πόσο θα του δούμε όταν ανακοινωθεί η τιμή του κι από αυτό το νούμερο θα εξαρτηθεί η πορεία του στην Ελλάδα. Επειδή όμως μιλάμε για Ducati (και όπως περιγράψαμε μια αρκετά πλούσια εξοπλισμένη μοτοσικλέτα) δεν θα περίμενα κάτι πιο φτηνό από 10 με 15% από το 1200άρι.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2016

Copyright© MrBike – 2016

Ducati (επίσημο site)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Ducati Multistrada 950 (2017) Κινητήρας Ducati Testastretta 11o τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος V 90°, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά μπλοκ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και με δεσμοδρομικό σύστημα Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 94,0 x 67,5  Χωρητικότητα (cc) 937 Σχέση συμπίεσης 12,6:1 Μέγιστη ισχύς  113hp (83,1kW) / 9.000rpm Μέγιστη ροπή 9,8kgm (96,2Nm) / 7.500rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός Bosch με κυλινδρικά σώματα ψεκασμού με διάμετρου 53mm, r-b-w, τέσσερις χάρτες οδήγησης  Εκκίνηση Mίζα Κιβώτιο 6 σχέσεων I 2,466 (37/15) II 1,764 (30/17) III 1,400 (28/20) IV 1,181 (26/22) V 1,043 (24/23) VI 0,0958 (23/24) Πρωτεύουσα μετάδοση 1,840 Τελική μετάδοση 2,866 (15/43) Πλαίσιο Χαλύβδινο χωροδικτύωμα  Μπροστινή ανάρτηση Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι ΚΥΒ 48mm, με διαδρομή 170mm. Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου, απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ Sachs, με μοχλισμό, και δίμπρατσο αλουμινένιο ψαλίδι με διαδρομή 170mm. Ρυθμίσεις: υδραυλική προφόρτιση ελατηρίου, ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι, ημίπλευστοι διαμέτρου 320mm. Δαγκάνες  Brembo 4 εμβόλων, ακτινικής στήριξης με ABS  Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 265mm. Δαγκάνα Brembo 2 εμβόλων  με ABS Μπροστινό ελαστικό 120/70-19 Pirelli Scorpion Trail II Πίσω ελαστικό 170/60-17 Pirelli Scorpion Trail II Μήκος (mm) – Πλάτος (mm) – Υψος (mm) – Υψος σέλας (mm) 840 μη ρυθμιζόμενη (έξτρα σέλες 820 και 860mm Μεταξόνιο (mm) 1.594 Ιχνος (mm) 105,7 Γωνία Caster 25,2° Βάρος (kg) 204 στεγνό. 227 με γεμάτο κατά 90% ρεζερβουάρ Ρεζερβουάρ (lt) 20