Ducati Mulitstrada 1260 (2018) – Επίσημη παρουσίαση

Νέο Ducati Multistrada 1260 παρουσίασε το ιταλικό εργοστάσιο, που όπως φανερώνει το όνομά του έχει λίγα περισσότερα κυβικά. Το μεγάλο adventure της Ducati που παρουσιάστηκε το 2010 ως η πιο πολυχρηστική (τέσσερα σε ένα) μοτοσυκλέτα, αναβαθμίστηκε τόσο ως προς τον κινητήρα, όσο και ως προς το στήσιμο και τα ηλεκτρονικά.

Κινητήρας

Ο κινητήρας βασίζεται σε αυτόν του προηγούμενου μοντέλου Testastretta DVT (Desmodromic Variable Timing), έχει όμως τώρα λίγα περισσότερα κυβικά, χάρη στη μεγαλύτερη διαδρομή των εμβόλων (71,5mm αντί για 67,9mm). Το κέρδος από τη μεγαλύτερη διαδρομή είναι η αύξηση στης ροπής, όχι τόσο στη μέγιστη απόδοση που είναι στα 129,5Nm στις 7.500rpm όσο στις χαμηλομεσαίες, ενώ το 85% αυτής της ροπής αποδίδεται σε λιγότερες από 3.500rpm. Η μέγιστη ισχύς των 158hp αποδίδεται στις 9.500rpm και η Ducati ισχυρίζεται ότι στη χρήσιμη περιοχή των 4.500rpm προσφέρει τη μεγαλύτερη ροπή της κατηγορίας του. Ας μου επιτραπεί πάντως το σχόλιο ότι τα νούμερα αυτά είναι μικρότερα από πέρυσι όπου η ισχύς είχε ανακοινωθεί στους 160hp στις 9.500rpm και η ροπή στα 136Nm στις 7.500rpm

Το σύστημα RidebyWire είναι αναβαθμισμένο ενώ η μοτοσυκλέτα στις δύο σπέσιαλ εκδόσεις S και D-Air της είναι εξοπλισμένη με το σύστημα Quick Shift Up & Down, το shifter δύο λειτουργιών της Ducati για ανεβάσματα και κατεβάσματα. Στην απλή έκδοση τοποθετείται προαιρετικά.

Επίσης η απλή έκδοση έχει μια πολύ πλούσια οθόνη LCD, ενώ οι δύο ακριβότερες έχουν οθόνη TFT 5΄΄. Όπως και πριν έχει τέσσερις χάρτες οδήγησης, Sport, Touring, Urban και Enduro (μοτοσυκλέτα τέσσερα σε ένα όπως είπαμε και πιο πάνω).

Ηλεκτρονικά

Στα ηλεκτρονικά βοηθήματα συμπεριλαμβάνονται το Cornering ABS, το wheelie control, τα περιστρεφόμενα φώτα στο S, που ελέγχονται όλα από την μονάδα Bosch IMU (Inertial Measurement Unit), που με τη σειρά της συνεργάζεται με τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution στο Ducati Multistrada 1260 S. To traction control και το wheelie control ρυθμίζονται σε 8 επίπεδα και μπορούν να απενεργοποιηθούν.

Ολες οι εκδόσεις διαθέτουν στον βασικό τους εξοπλισμό cruise control, κεντρική κλειδαριά “Hands Free” keyless, ενώ η έκδοση S διαθέτει λειτουργία Bluetooth για να συνδεθεί μέσω του Ducati Multimedia System (DMS) με smartphone ώστε να φαίνονται στην οθόνη TFT εισερχόμενες κλήσεις, μηνύματα, μουσική κλπ.

Πλαίσιο

Το πλαίσιο του νέου Ducati Multistrada 1260 είναι καινούργιο με νέο εμπρός τμήμα χωροδικτύωμα με δύο πλευρικά υποπλαίσια και χυτό μονόμπρατσο ψαλίδι. Το μεταξόνιο είναι κατά 55mm μακρύτερο (1585mm αντί για 1530mm), χάρη στο μακρύτερο κατά 48mm ψαλίδι, ενώ και η γωνία κάστερ έχει αυξηθεί στις 25 μοίρες από 24. Το μακρύτερο ψαλίδι και η γρηγορότερη γεωμετρία του λαιμού υπόσχονται ταχύτερη είσοδο στις στροφές αλλά και σταθερότητα.

Το σετάρισμα των αναρτήσεων είναι καινούργιο. Το πιρούνι στο απλό Ducati Multistrada 1260 είναι αντεστραμμένο Kayaba 48mm με πλήρεις ρυθμίσεις, ενώ το μονό αμορτισέρ πίσω της Sachs έχει υδραυλική ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου μαζί με ρυθμίσεις απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς.

Το Ducati Multistrada 1260 S έχει υψηλότερων προδιαγραφών semi-active αναρτήσεις της Sachs, που ελέγχεται από το σύστημα Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution και με πάχος των καλαμιών και πάλι 48mm.

Ολες οι εκδόσεις έχουν ελαφρύτερες κατά 340gr ζάντες με ακτίνες σε σχήμα Υ και φοράνε τα ελαστικά Pirelli Scorpion Trail II.

To Ducati Multistrada 1260 σε έκδοση Pikes Peaks.

Design

Aν και το συνολικό σχήμα του Multistrada είναι γνώριμο, το νέο Ducati Multistrada 1260 έχει νέα πλαϊνά κομμάτια που του φρεσκάρουν την όψη του εμπρός μέρους. Νέο σχέδιο έχουν οι εισαγωγές και η εξάτμιση, ενώ καινούργια είναι η βάση της πινακίδας και τα φλασάκια LED. Οι βάσεις για τις βαλίτσες είναι ενσωματωμένες στο πίσω αλουμινένιο υποπλαίσιο.

To βασικό μοντέλο θα διατίθεται σε κόκκινο με γκρι πλαίσιο και μαύρους τροχούς. Τo S και το D-Air θα έχουν τις αποχρώσεις Iceberg White και Volcano Grey με γκρι πλαίσιο και χρυσούς τροχούς.

Υπάρχει ασφαλώς και έκδοση Multistrada 1260 Pikes Peak με τα χρώματα από τον θρυλικό αμερικάνικο αγώνα ανάβασης, όμως πέρα από τα χρώματα έχει σφυρήλατες ζάντες και πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις Öhlins. Εχει επίσης περισσότερα κομμάτια carbon, όπως εξάτμιση Termignoni, μασκάκι, φτερό και πλαϊνά του φέρινγκ. Όπως και το S έχει οθόνη TFT, τα cornering lights και το shifter διπλής λειτουργίας.

Τα νέα Ducati Multistrada 1260 αναμένονται προς το τέλος του 2017.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2018

Copyright© MrBike – 2018

Ducatiεπίσημο site

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Ducati Multistrada 1260 ( 2018) Ducati Multistrada 1260 S (2018) Κινητήρας Ducati Testastretta DVT, τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος V 90°, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά μπλοκ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και με δεσμοδρομικό σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων Ducati Testastretta DVT, τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος V 90°, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά μπλοκ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και με δεσμοδρομικό σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 106,0 x 71,5 106,0 x 71,5 Χωρητικότητα (cc) 1.262 1.262 Σχέση συμπίεσης 13:01 13:01 Μέγιστη ισχύς 158hp (116,2 kW) / 9.500rpm 158hp (116,2 kW) / 9.500rpm Μέγιστη ροπή 129,5Nm / 7.500rpm 129,5Nm / 7.500rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός Bosch με ελλειπτικά σώματα ψεκασμού με αντοιστοιχία διαμέτρου 56mm, rbw Ψεκασμός Bosch με ελλειπτικά σώματα ψεκασμού με αντοιστοιχία διαμέτρου 56mm, rbw Εκκίνηση Mίζα Mίζα Κιβώτιο 6 σχέσεων 6 σχέσεων I 2,466 (37/15) 2,466 (37/15) II 1,764 (30/17) 1,764 (30/17) III 1,350 (27/20) 1,350 (27/20) IV 1,090 (24/22) 1,090 (24/22) V 0,958 (23/24) 0,958 (23/24) VI 0,880 (22/25) 0,880 (22/25) Πρωτεύουσα μετάδοση 1,840 1,840 Τελική μετάδοση 2,666 (15/40) 2,666 (15/40) Πλαίσιο Χαλύβδινο χωροδικτύωμα Χαλύβδινο χωροδικτύωμα Μπροστινή ανάρτηση Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Kayaba 48mm, με διαδρομή 170mm. Ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς , προφόρτισης ελατηρίου Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Sachs 48mm, με διαδρομή 170mm. ΗλεκτρονκήΡύθμιση προφόρτισης ελατηρίου, απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς με σύστημα Ducati Skyhook EVO DSS Πίσω ανάρτηση Mονό αμορτισέρ Sachs, με μοχλισμό, με διαδρομή  170mm.Ρυθμίσεις: Υδραυλική Προφόρτιση Ελατηρίου ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς Mονό αμορτισέρ Sachs, με μοχλισμό, και μονόμπρατσο ψαλίδι με διαδρομή  170mm. Ρυθμίσεις: ηλεκτρονική προφόρτιση ελατηρίου ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς με σύστημα Ducati Skyhook EVO DSS Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι, πλευστοί διαμέτρου 320mm. Δαγκάνες  Brembo monobloc 4 εμβόλων, ακτινικής στήριξης με cornering ABS 2 δίσκοι, πλευστοί διαμέτρου 330mm. Δαγκάνες Brembo monobloc Evo M50 4 εμβόλων, ακτινικής στήριξης με cornering ABS Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 265mm. Δαγκάνα Brembo 2 εμβόλων  με cornering ABS Δίσκος διαμέτρου 265mm. Δαγκάνα Brembo 2 εμβόλων  με cornering ABS Μπροστινό ελαστικό 120/70-17 Pirelli Scorpion Trail II 120/70-17 Pirelli Scorpion Trail II Πίσω ελαστικό 190/55-17 Pirelli Scorpion Trail II 190/55-17 Pirelli Scorpion Trail II Μήκος (mm) –   Πλάτος (mm) –   Υψος (mm) –   Υψος σέλας (mm) 825 – 845 825 – 845 Μεταξόνιο (mm) 1.585 1.585 Ιχνος (mm) 111 111 Γωνία Caster 25° 25° Βάρος (kg) 209 στεγνό. 232 με γεμάτο κατά 90% ρεζερβουάρ 209 στεγνό. 232 με γεμάτο κατά 90% ρεζερβουάρ Ρεζερβουάρ (lt) 20 20