Ducati Mutlistrada 1260 (2018) – On board δοκιμή

Με 2 βαθμούς C εξωτερική θερμοκρασία στα ορεινά της Ισπανίας δεν θα με πείραζε καθόλου αν το μόνο καινούργιο πράγμα πάνω στο Ducati Mutistrada 1260 ήταν τα έξτρα θερμαινόμενα γκριπ. Ακολουθώ τον Beppe, τον πλοηγό της Ducati για την παρουσίαση, μέσα από όλο και πιο πυκνή ομίχλη στον κατηφορικό και όλο στροφές δρόμο που έχει γεμίσει με κοτρώνες από κατολισθήσεις και σπασμένα κλαριά δέντρων. Όμως τα βελτιωμένα θερμαινόμενα γκριπ κρατούν τα χέρια μου ζεστά και εγώ μπορώ να διατηρώ την αυτοσυγκέντρωσή μου.

Βέβαια, κι όλες οι άλλες βελτιώσεις του Multistrada για το 2018 (διαβάστε εδώ την επίσημη παρουσίαση) συμβάλλουν κι αυτές ώστε η διαδρομή μας να είναι πολύ πιο διασκεδαστική από αυτό που θα ήταν. Υπό αυτές τις καιρικές συνθήκες είμαι ευγνώμων για την άριστη, ομαλή και εξαιρετικά ελαστική απόδοση της ισχύος, που απαλλάσσει την επιτάχυνση στις εξόδους από τις γλιστερές στροφές με τη βοήθεια και του ελεγχόμενου από τη μονάδα IMU traction control και quick shifter.

Και καθώς μπαίνω με το Ducati Multistrada 1260 σε μια αλληλουχία από στροφές, χαίρομαι που το βελτιωμένο στήσιμο διατηρεί τη μοτοσυκλέτα σταθερή –ειδικά σε μια δυο περιπτώσεις που, με το που έστριψα, έφαγα μια ριπή ανέμου που στιγμιαία μου κούνησε το τιμόνι. Πρέπει να οδηγήσεις την παλιά μοτοσυκλέτα δίπλα από την καινούργια για να αξιολογήσεις το αν η πιο αργή γεωμετρία του καινούργιου και το μακρύτερο μεταξόνιο έχουν ένα αξιοπρόσεκτο αποτέλεσμα, όμως εκείνη την κακόκεφη ημέρα στο νησί Gran Canaria μου έκαναν μια χαρά.

Με μεγαλύτερο κινητήρα…

Αυτές οι αλλαγές συνιστούν μια πολύ πιο εκτεταμένη αναβάθμιση από αυτό που αφήνει να φανεί το look της μοτοσυκλέτας που δεν διαφέρει και πολύ από το παλιό.

Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι βέβαια στον κινητήρα, Testrastretta DVT με τα 1262cc δανεισμένο από το XDiavel. Εχει μεγαλύτερη διαδρομή (από τα 67,9mm στα 71,5mm) ενώ η διάμετρος του εμβόλου έχει παραμείνει ίδια στα 106mm. Κατά τα άλλα έχει ελάχιστες διαφορές. Μόνο οι βάσεις του κινητήρα έχουν μεταφερθεί αλλού και έχει την αντλία του νερού στο δεξιό καπάκι του στροφάλου αντί για ανάμεσα από τους κυλίνδρους.

Σύμφωνα με τη Ducati η μέγιστη ισχύς είναι στους 158hp στις 9500rpm που αποτελεί αύξηση της τάξης των 6hp σε σχέση με τον προηγούμενο των 1198cc που εξακολουθεί να χρησιμοποιείται από το Mutlistrada Enduro (αλλά είχε αρχικά ανακοινωθεί στους 160hp). O μεγαλύτερος desmo κινητήρας όμως κερδίζει σημαντικά στις χαμηλότερες στροφές. Αποδίδει το 85% της ροπής του από τις 3.500rpm και έχει 18% περισσότερη ροπή από το προηγούμενο μοντέλο στις 5.500rpm.

…και με πιο αργή γεωμετρία

Οι αλλαγές στο πλαίσιο έχουν στόχο να κάνουν τη μοτοσυκλέτα σταθερότερη. Το ατσάλινο πλαίσιο έχει μεγαλύτερη γωνία κάστερ από τις 24 στις 25 μοίρες και μακρύτερο ψαλίδι που μεγαλώνει και το μεταξόνιο κατά 56mm στα 1585mm. «Μερικοί αναβάτες είπαν ότι το Multristrada έχει περισσότερο σπορ συμπεριφορά» λέει ο Davide Previtera, ο Project Manager της Ducati. «Προσπαθήσαμε να κάνουμε τη μοτοσυκλέτα πιο άνετη, ειδικά με συνεπιβάτη και αποσκευές, χωρίς να χάσει την ευελιξία της». Οι τροχοί και η χειρολαβή του συνεπιβάτη είναι καινούργια, όμως οι υπόλοιπες αλλαγές σχετίζονται με τα ηλεκτρονικά. Οι semi-active αναρτήσεις Skyhook που φοράει το Ducati Multistrada 1260 S (όπως και πριν υπάρχει το στάνταρντ μοντέλο, το S και το Pikes Peak. Υπάρχει επίσης μια DΑir έκδοση του S που είναι εξοπλισμένη για τα ρούχα με τον αερόσακο της Dainese) είναι βελτιωμένες με νέα εξαρτήματα της Sachs εμπρός και πίσω. Το Ducati Multistrada 1260 Pikes Peak έχει και quick-shifter δύο λειτουργιών.

Τα όργανα είναι κι αυτά βελτιωμένα. Η οθόνη TFT του S έχει γίνει πιο λαμπερή και έχει αποκτήσει χαρακτηριστικά όπως χρώματα που διαφοροποιούν τους τέσσερις χάρτες οδήγησης. Εχουν αλλάξει επίσης η απεικόνιση, οι διακόπτες, ο έλεγχος του γκαζιού και τα έξτρα θερμαινόμενα γκριπ. Υπάρχει νέου τύπου σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών και μια εφαρμογή για smatphοne επιτρέπει την λεπτομερή ρύθμση των λειτουργιών για κάθε mode οδήγησης, ενώ προσφέρει δυνατότητες route-sharing σε στυλ Strava και άλλες στοιχεία social media.

Ducati Multistrada 1260 S – on board

Παρόλα τα καινούργια στοιχεία το Ducati Multistrada 1260 S αποπνέει την ίδια αίσθηση όπως και το προηγούμενο όταν καθίσεις επάνω στην σχετικά ψηλή αλλά ρυθμιζόμενη σέλα (825-845mm) και βάλεις μπροστά τον μεγάλο δικύλινδρο κινητήρα, που βροντάει με το γνωστό του ήχο από την αναβαθμισμένη εξάτμιση.

Στους καλοστρωμένους και στεγνούς δρόμους από την παραλία προς το εσωτερικό του νησιού στα νότια του Gran Canaria, το επιπλέον τράβηγμα είναι ευπρόσδεκτο, και βέβαια η ζώνη ανάμεσα στις 4.000 και τις 7.000rpm όπου η απόδοση της ροπής αυξήθηκε κατά κύριο λόγο, είναι αυτή στην οποία οι περισσότεροι αναβάτες οδηγούν την περισσότερη ώρα.

Στο χάρτη Sport η απόκριση του γκαζιού είναι άμεση χωρίς να είναι απότομη. Το Ducati Multristrada 1260 εξακοντίζεται στις εξόδους από τις στροφές και έχει πάντα διαθέσιμη καταιγιστική επιτάχυνση για άνετα προσπεράσματα.

Οι αλλαγές των ταχυτήτων βοηθιούνται από το νέο shifter που δουλεύει άψογα και στα κατεβάσματα και στα ανεβάσματα στο εντυπωσιακά μαλακό εξατάχυτο κιβώτιο. Το μόνο παράπονο που μπορείς να εκφράσεις είναι η περιστασιακή δυσκολία να βρει νεκρά, κάτι που ισχύει και για άλλα μοντέλα της Ducati με κινητήρα Testratretta, αλλά που φαίνεται ότι δεν ισχύει για όλες τις μοτοσυκλέτες.

Η απόδοση στις υψηλές στροφές είναι όπως πάντα εθιστική. Υπάρχει λίγος κραδασμός ψηλά αλλά αυτό περισσότερο ενισχύει τον χαρακτήρα παρά ενοχλεί, τη στιγμή που το Multistrada 1260 καλπάζει προς την τελική του στα 250km/h περίπου σαν εξαγριωμένος ρινόκερος. Προστασία από τον αέρα προσφέρε η ζελατίνα που όπως και πριν ρυθμίζεται με το ένα χέρι, αν και κάποιοι στροβιλισμοί περνούν.

Οι βελτιώσεις που έκανε η Ducati στο στήσιμο είναι αποτελεσματικές, κρίνοντας από την ευκολία και τον ενθουσιασμό με το οποίο το Ducati Multristrada 1260 μπαίνει σε μια σειρά από καλοστρωμένες στροφές κοντά στη θάλασσα, αλλά και παραμένει καθυσηχαστικά σταθερό στο ανεμοδαρμένο βουνό μετά από σχεδόν 2000 μέτρα ανάβαση.

Το φαρδύ μονοκόμματο τιμόνι (η θέση οδήγησης δεν έχει αλλάξει και είναι ευρύχωρη) προσφέρει αρκετό μοχλισμό ώστε να αντιστρέψεις το οποιοδήποτε αρνητικό αποτέλεσμα της πιο αργής γεωμετρίας. Και στο Sportmode η οδήγηση είναι πολύ καλά ελεγχόμενη παρά τις μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων, που είναι όπως και στο προηγούμενο μοντέλο στα 170mm εμπρός – πίσω. Κι αυτό είναι πολύ καλό όταν ο καιρός και η κατάσταση του δρόμου χειροτερεύουν. Τώρα χαίρομαι για την πιο αναπαυτική αίσθηση που προσφέρει η μοτοσυκλέτα καθώς και για την καλύτερη προστασία από τα ξανασχεδιασμένα πλαστικά και τη ζεστασιά από αυτά τα γκριπ, που είναι πάνε μαζί με το Touring Pack που συμπεριλαμβάνει επίσης το κεντρικό σταντ και τις βαλίτσες.

Το Touring mode είναι κι αυτό μια χαρά στο στεγνό παραλιακό δρόμο, όπου η ηπιότερη απόκριση βοηθά να οδηγήσεις πιο ξεκούραστα και να καταλάβεις την άνεση της σέλας που είναι φαρδιά και προσφέρει καλή στήριξη, αν και μπορεί να σου φανεί λίγο σκληρή, όταν πλέον θα κοντεύει να σου τελειώσει η βενζίνη στο 20λιτρο ρεζερβουάρ, μετά δηλαδή από περίπου 250km.

Όμως το Urban mode, που όπως και στο Enduro περιορίζει την ισχύ στους 100hp, μαλακώνει το αμορτισέρ τόσο πολύ, που το Multristrada 1260 ακουμπά κάτω ακόμη και με όχι χωρίς πολύ προσπάθεια στις στροφές. Αλλά αυτή είναι η ομορφιά του Multirstrada: πατώντας μερικά κουμπιά το adventure πόλης γίνεται ξανά μια το ικανό και στριφτερό sportster που μπορεί να αξιοποιήσει όλη την προσφερόμενη πρόσφυση των Pirelli Scorpion Trail 2. Και που μάλιστα έχει το tractioncontrol αυτόματα ρυθμισμένο για κάθε mode, μαζί με το σετάρισμα για το corneringABS, ένα παντοδύναμο σύστημα με δίσκους 330mm εμπρός και monobloc δαγκάνες Brembo M50.

Η διαδρομή που κάναμε στο test ride μας τελικά είχε ως αποτέλεσμα να έχουν εμπειρία από πολλές διαφορετικές καιρικές συνθήκες αντί για διαφορετικούς δρόμους, αλλά και πάλι το Ducati Mutlistrada 1260 τα κατάφερε αξιοθαύμαστα. Το νέο μοντέλο έχει επιπλέον επιδόσεις, καλύτερη οδηγησιμότητα και καλύτερα δουλεμένα ηλεκτρονικά τη στιγμή που το προηγούμενο μοντέλο διέθετε ήδη αυτά τα χαρακτηριστικά σε αφθονία. Αν τώρα η τιμή του μοιάζει υψηλή τότε λάβετε υπόψη ότι τώρα –περισσότερο παρά ποτέ- το Multistrada είναι πολλές εξαιρετικές μοτοσυκλέτες σε μία.

Multistrada Family

Το Ducati Mutlistrada 1260 S που οδηγήσαμε στην παρουσίαση είναι το μεσαίο από ένα τρίο αναβαθμισμένων Multistrada που πιθανότατα να γίνουν best seller σε πολλές χώρες. Βγαίνει σε κόκκινο, γκρι ή λευκό χρώμα και υπάρχει η δυνατότητα του Touring Pack (εξοπλισμός από το εργοστάσιο) με θερμαινόμενα γκριπ, κεντρικό σταντ και βαλίτσες. Θα υπάρχει επίσης στην έκδοση Multistrada 1260S η δυνατότητα DΑir – για συνεργασία με ρούχα αερόσακκους της Dainese.

Στη βασική (και φτηνότερη) μορφή το Multistrada 1260 δεν έχει το quick-shifter και αντί για οθόνη TFT έχει LCD. Επίσης ο προβολέας είναι αλογόνου και όχι LED, οι αναρτήσεις του είναι συμβατικές και όχι semi-active, οι δαγκάνες είναι  Brembo M4.32 και οι δίσκοι μικρότερης διαμέτρου 320mm. Η ναυαρχίδα της οικογένειας είναι το 1260 Pikes Peak που όπως και πριν είναι σε κόκκινη/άσπρη/μαύρη βαφή, με κοντή ζελατίνα, συμβατικές (όχι semi-active) αναρτήσεις Öhlins, σφυρήλατες ζάντες Marchesini, εξάτμιση Termignoni και πολλά carbon κομμάτια.

Προς το παρόν το Ducati Multistrada 1200 Enduro δεν έχει τον κινητήρα των 1262cc, πιθανόν επειδή η αναβάθμιση για το μοντέλο που προορίζεται περισσότερο για off road χρήση είναι προγραμματισμένη για το 2019. Το ίδιο ισχύει και για το ακριβότερο 1200 Enduro Pro με την κοντύτερη ζελατίνα, τα crash-bars και την εξάτμιση τιτανίου Termignoni. Από την άλλη άκρη της οικογένειας είναι το Ducati Multistrada 950 που αποδίδει 113hp και προσφέρει την πολυχρηστικότητα των μεγάλων V2 αλλά σε σημαντικά χαμηλότερη τιμή.

Copyright© Roland Brown – 2017

Απόδοση στα Ελληνικά: Δημήτρης Μπαζίνας

Φωτογραφίες: Milagro

Copyright© MrBike – 2017

Ducatiεπίσημο site

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Ducati Multistrada 1260 ( 2018) Ducati Multistrada 1260 S (2018) Κινητήρας Ducati Testastretta DVT, τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος V 90°, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά μπλοκ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και με δεσμοδρομικό σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων Ducati Testastretta DVT, τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος V 90°, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά μπλοκ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και με δεσμοδρομικό σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 106,0 x 71,5 106,0 x 71,5 Χωρητικότητα (cc) 1.262 1.262 Σχέση συμπίεσης 13:01 13:01 Μέγιστη ισχύς 158hp (116,2 kW) / 9.500rpm 158hp (116,2 kW) / 9.500rpm Μέγιστη ροπή 129,5Nm / 7.500rpm 129,5Nm / 7.500rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός Bosch με ελλειπτικά σώματα ψεκασμού με αντοιστοιχία διαμέτρου 56mm, rbw Ψεκασμός Bosch με ελλειπτικά σώματα ψεκασμού με αντοιστοιχία διαμέτρου 56mm, rbw Εκκίνηση Mίζα Mίζα Κιβώτιο 6 σχέσεων 6 σχέσεων I 2,466 (37/15) 2,466 (37/15) II 1,764 (30/17) 1,764 (30/17) III 1,350 (27/20) 1,350 (27/20) IV 1,090 (24/22) 1,090 (24/22) V 0,958 (23/24) 0,958 (23/24) VI 0,880 (22/25) 0,880 (22/25) Πρωτεύουσα μετάδοση 1,840 1,840 Τελική μετάδοση 2,666 (15/40) 2,666 (15/40) Πλαίσιο Χαλύβδινο χωροδικτύωμα Χαλύβδινο χωροδικτύωμα Μπροστινή ανάρτηση Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Kayaba 48mm, με διαδρομή 170mm. Ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς , προφόρτισης ελατηρίου Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Sachs 48mm, με διαδρομή 170mm. ΗλεκτρονκήΡύθμιση προφόρτισης ελατηρίου, απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς με σύστημα Ducati Skyhook EVO DSS Πίσω ανάρτηση Mονό αμορτισέρ Sachs, με μοχλισμό, με διαδρομή  170mm.Ρυθμίσεις: Υδραυλική Προφόρτιση Ελατηρίου ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς Mονό αμορτισέρ Sachs, με μοχλισμό, και μονόμπρατσο ψαλίδι με διαδρομή  170mm. Ρυθμίσεις: ηλεκτρονική προφόρτιση ελατηρίου ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς με σύστημα Ducati Skyhook EVO DSS Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι, πλευστοί διαμέτρου 320mm. Δαγκάνες  Brembo monobloc 4 εμβόλων, ακτινικής στήριξης με cornering ABS 2 δίσκοι, πλευστοί διαμέτρου 330mm. Δαγκάνες Brembo monobloc Evo M50 4 εμβόλων, ακτινικής στήριξης με cornering ABS Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 265mm. Δαγκάνα Brembo 2 εμβόλων  με cornering ABS Δίσκος διαμέτρου 265mm. Δαγκάνα Brembo 2 εμβόλων  με cornering ABS Μπροστινό ελαστικό 120/70-17 Pirelli Scorpion Trail II 120/70-17 Pirelli Scorpion Trail II Πίσω ελαστικό 190/55-17 Pirelli Scorpion Trail II 190/55-17 Pirelli Scorpion Trail II Μήκος (mm) –   Πλάτος (mm) –   Υψος (mm) –   Υψος σέλας (mm) 825 – 845 825 – 845 Μεταξόνιο (mm) 1.585 1.585 Ιχνος (mm) 111 111 Γωνία Caster 25° 25° Βάρος (kg) 209 στεγνό. 232 με γεμάτο κατά 90% ρεζερβουάρ 209 στεγνό. 232 με γεμάτο κατά 90% ρεζερβουάρ Ρεζερβουάρ (lt) 20 20