Ducati Monster 821 (2018) – On board δοκιμή

Υπάρχουν πολλοί χειρότεροι τρόποι για να ξεκινήσεις μια μέρα από το να τραβήξεις την κουρτίνα στο ξενοδοχείο του Rimini και να δεις καμιά τριανταριά Ducati Monster να λάμπουν στην ήλιο μπροστά από την παραλία. Οι γραμμές των κίτρινων μοτοσυκλετών μου θυμίζουν την παρουσίαση του Monster 620 το 2001, όταν εδώ στο Rimini είχε γίνει κι ένα beach party για να γιορταστούν οι 100.000 πωλήσεις που είχε τότε είχε φτάσει η οικογένεια Monster. Πριν από 16 χρόνια το νούμερο αυτό έμοιαζε απίστευτο. Τώρα όμως που το Monster γιορτάζει τα 25 χρόνια παραγωγής, το σύνολο των πωλήσεών του έχει ξεπεράσει τις 320.000 μονάδες και συνεχίζει. Κι έτσι τώρα είμαστε ξανά εδώ στην παραλιακή πόλη της Αδριατικής για να οδηγήσουμε το αναβαθμισμένο Ducati Monster 821 – που είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να θυμίζει το πρώτο Ducati M900 Monster που ξεκίνησε την οικογένεια αυτή το 1993.

Με αλλαγές, αλλά ίδιο χαρακτήρα…

Η Ducati έχει καταλάβει εδώ και καιρό ότι η συνεχής εξέλιξη του μοντέλου έχει μεγάλη σημασία, εφόσον το βασικό σχήμα του μοντέλου μένει ουσιαστικά ίδιο. Κι αυτό ισχύει ιδίως στο Ducati Monster 821 που έχει λίγο πιο ρετρό look ενώ ταυτόχρονα έχει κατευθυνθεί περισσότερο προς το Ducati Monster 1200 που αναβαθμίστηκε πέρυσι.

Η κεντρική ιδέα της Ducati στην παρουσίαση ήταν ότι το αναβαθμισμένο Ducati Monster 821 είναι το πιο ισορροπημένο μοντέλο της οικογένειας, ανάμεσα στο Monster 797 και το 1200. Σύμφωνα με τη Ducati είναι «πιο όμορφο, σπορτίβικο, εξελιγμένο και κίτρινο» – αυτό το τελευταίο δεν μπορείς να το αμφισβητήσεις, επειδή το χρώμα αυτό είναι καινούργιο, μαζί με το κόκκινο και το μαύρο που υπήρχαν κι από πριν.

Ο ισχυρισμός ότι είναι «πιο όμορφο» αναφέρεται στο ελαφρώς διαφορετικό σχήμα που έχει προέλθει από τον προβολέα του Monster 1200, το ρεζερβουάρ και την ουρά συν το νέο τελικό. Το αν αυτή η μοτοσυκλέτα είναι ομορφότερη από την προηγούμενη μένει στην υποκειμενική άποψη του καθενός από εμάς, όμως το ρεζερβουάρ είναι σίγουρα καλοσχεδιασμένο και όπως και στο 1200 έχει μια πόρπη σε στυλ μπότας του σκι στο εμπρός μέρος, ένα χαρακτηριστικό που θυμίζει και το πρώτο Μ900. Δεν βοηθάει το γεγονός ότι η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι κατά 1 λίτρο μικρότερη, στα 16,5 λίτρα. Επιπλέον εξακολουθούν να υπάρχουν οι όχι κολακευτικοί λαστιχένιοι σωλήνες στα αριστερά του κινητήρα.

…και ίδιο κινητήρα

Είναι δυσκολότερο να καταλάβουμε γιατί η Ducati ισχυρίζεται ότι η μοτοσυκλέτα είναι «πιο σπορτίβικη» επειδή ο κινητήρας έχει μείνει ίδιος με 821cc, υγρόψυκτος, ενώ το ίδιο είναι και το ατσάλινο πλαίσιο, καθώς και η θέση οδήγησης. Για την ακρίβεια ο 8βάλβιδος desmo με τους 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους έχει μέγιστη ισχύ 109hp στις 9250rpm, είναι δηλαδή τρεις ίππους κάτω σε σχέση με το μοντέλο του 2015, πιθανόν λόγω της νέας εξάτμισης. Η μέγιστη ισχύς είναι στα 86Nm, που κι αυτό το νούμερο είναι λίγο μικρότερο, ενώ το βάρος που ανακοινώνεται είναι στα 206kg, μισό κιλό βαρύτερο.

Τέτοιες διαφορές δεν είναι αρκετά μεγάλες ώστε να είναι ορατές στο δρόμο, δεν φαίνεται όμως και το πού ακριβώς το Monster 821 έχει γίνει πιο σπορτίβικο. Η μόνη αλλαγή προς αυτή την κατεύθυνση είναι το νέο προαιρετικό quickshifter διπλής λειτουργίας, αν και οι μοτοσυκλέτες της παρουσίασης δεν το είχαν.

Ο ισχυρισμός της Ducati ότι το Monster 821 «πιο εξελιγμένο» στέκει καλύτερα χάρη στη νέα οθόνη TFT. Η οθόνη σε στυλ smartphone είναι σχεδόν ίδια με του Ducati Monster 1200, είναι όμορφη και είναι και έξυπνη. Ζωντανεύει με μια έκρηξη χρωμάτων, αλλάζει την απεικόνιση των ενδείξεων ανάλογα με ποιον από τους τρεις χάρτες χρησιμοποιείς και διαθέτει δείκτη βενζίνης και ένδειξη επιλεγμένης σχέσης κιβωτίου.

Το Ducati Monster 821 ήταν έτσι κι αλλιώς μια σύγχρονη τεχνολογικά μοτοσυκλέτα, με γκάζι ridebywire και τρεις χάρτες (Sport, ηπιότερο Touring και με μειωμένη ισχύ Urban), ο καθένας με δική του ρύθμιση στο 8 επιπέδων traction control και τριών επιπέδων ABS. Όλα ρυθμίζονται από τις ευανάγνωστο μενού της οθόνης. Σε αντίθεση με το Ducati Monster 1200 το 821 δεν έχει μονάδα IMU κι έτσι δεν μπορεί να προσφέρει λειτουργία anti-wheelie (μόνο σε συνδυασμό με το traction control) ή cornering ABS, όμως είναι αρκετά εξελιγμένο για naked μεσαίας κατηγορίας.

Ducati Monster 821 – on board

Άλλο ένα πράγμα με το οποίο το καινούργιο Ducati Monster 821 δεν μπορεί να συγκριθεί με το προηγούμενο μοντέλο είναι το μεγαλείο της απίθανα δυνατής εξάτμισης, που ακόμη θυμάμαι πολύ ζωντανά από την παρουσίαση του μοντέλου στη Μπολόνια πριν τρία χρόνια. Η καινούργια, κυρίως μαύρη εξάτμιση τράβηξε το βλέμμα μου με την ωραία της κατασκευή καθώς πλησίασα τη μοτοσυκλέτα κι έκατσα πάνω από τη ρυθμιζόμενη σέλα και κατόπιν έσκυψα ελαφρώς για να φτάσω το ωραίο μονοκόμματο τιμόνι. Η εργονομία έχει μείνει ίδια (εκτός από τα πίσω μαρσπιέ που τώρα είναι σε ξεχωριστό μπράτσο) και η σέλα είναι αρκετά χαμηλά ώστε να μην προβληματίσει τους αναβάτες στην πόλη, σε συνδυασμό με το αρκετά μεγάλο κόψιμο του τιμονιού.

Παρά τον χαμηλότερης στάθμης ήχο, το Ducati Monster 821 είχε αρκετά έντονο χαρακτήρα αλλά και επιδόσεις. Καθώς οδηγούσαμε μέσα στο Rimini δοκίμασα τον χάρτη Urban, που περιορίζει την ισχύ στους 75hp και έχει αρκετά επίπεδη αίσθηση στην απόδοση, μαζί με συντηρητικές αρχικές ρυθμίσεις του traction control και του ABS. Όμως με το που βγήκαμε από την πόλη και ακολουθήσαμε τους δρόμους προς τα βουνά της Emilia-Romagna, με ένα πάτημα του κουμπιού επέλεξα τον χάρτη Touring που μου έδωσε πλήρη ισχύ και δυνατότητα για άμεση επιτάχυνση, κάνοντας το Monster 821 πολύ πιο διασκεδαστικό.

Η τροφοδοσία ήταν άμεση και ακριβής τόσο στο χάρτη Touring όσο και στον πιο επιθετικό Sport, με τον οποίο δεν είδα και πολύ μεγάλη διαφορά και γι’ αυτό έμεινα με αυτόν τον χάρτη για την υπόλοιπη ημέρα. Αναπόφευκτα το 821 δεν έχει τις επιδόσεις του 1200, όμως ο μικρότερος κινητήρας έχει μεγάλες διαδρομές εμβόλων και ήταν πολύ ελαστικός. Η μέγιστη ισχύς φτάνει τα 86Nm στις 7.750rpm όμως έχει 70Nm από τις 4.500 έως τις 10.000rpm, άρα το Monster 821 τραβούσε πάντα με διασκεδαστικά ζωηρό τρόπο. Κι αν και δεν σου μακραίνει τα χέρια όπως θα έκανε ένα super-naked από πολλές απόψεις, ο ισχυρισμός της Ducati ότι είναι η καλύτερα ισορροπημένη μοτοσυκλέτα της οικογένειας Monster είναι σωστός. Σε συνδυασμό με τη ζωηρή επιτάχυνση από τις χαμηλές στροφές και την άμεση απόκριση στο γκάζι, η δυνατότητα της μοτοσυκλέτας να ταξιδεύει χαλαρά στα 140km/h ή να καλπάζει προς τα 225km/h σημαίνει ότι έχει αρκετή δύναμη ώστε οι περισσότεροι αναβάτες να είναι ευχαριστημένοι και να μπορούν να κρατηθούν καθώς πάνε κόντρα στον άνεμο.

Στις στροφές – επιδόσεις στησίματος

Το Ducati Monster 821 έχει και αντίστοιχο με τη δύναμή του στήσιμο, αν δεν μπορέσαμε να δούμε τις δυνατότητές του με τον καλύτερο τρόπο. Η διαδρομή της παρουσίασης διαμέσου της Emilia-Romagna ήταν στριφτερή και ανηφορική, πράγμα που έδειξε την ευκολία και την ωραία απόκριση του Ducati Monster 821 στις αλλαγές κατεύθυνσης. Όμως η επιφάνεια του δρόμου ήταν συχνά περίεργη, με λακκούβες, ραφές στην άσφαλτο, χαλίκια, ακόμη και μεγάλα κοψίματα, που θα δυσκόλευαν ακόμη κι ένα adventure.

Κάποιοι από τους αναβάτες εξέφρασαν την άποψη ότι το μη ρυθμιζόμενο 43άρι πιρούνι της Kayaba ήταν σκληρό. Άλλοι είπαν ότι είναι πολύ μαλακό, κυρίως στα φρένα. Εγώ πάντως εντυπωσιάστηκε τόσο από τη σφιχτή αίσθηση, όσο και από την ποιότητα της οδήγησης σε τόσο απαιτητικές συνθήκες. Το ίδιο ισχύει και για το αμορτισέρ της Sachs που όπως και στο μεγαλύτερο μοντέλο είναι ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και την απόσβεση επαναφοράς, ενώ δούλευε πολύ καλά με τα 85kg μου. Οι διαδρομές των 140mm (ίδιες με του προηγούμενου μοντέλου) φαίνεται ότι είναι σωστές.

Ανεση – πρακτικότητα

Το καινούργιο Ducati Monster 821 που φάνηκε πιο άνετο από αρκετά Monster που έχω οδηγήσει τα τελευταία χρόνια, πράγμα που φαίνεται κυρίως στη σέλα και την ανάρτηση. Δεν είχα παράπονα ούτε από τα ελαστικά Pirelli Diablo Rosso III που τα κατάφεραν πολύ καλά στις περίεργες συνθήκες, ούτε από τα φρένα με τις δαγκάνες Brembo Monobloc M4.32 και τους δίσκους των 320mm που μου έδιναν δυνατό φρενάρισμα με καλό έλεγχο.

Σίγουρα το χοντρύτερο λάστιχο (190 αντί για 180), IMU και cornering ABS που έχει το 1200 θα ήταν ευπρόσδεκτα, αλλά σ’ αυτό το επίπεδο το 821 είναι πολύ καλά εξοπλισμένο. Η νέα οθόνη TFT δείχνει κατανάλωση και αυτονομία μέχρι να αδειάσει το ρεζερβουάρ, έχει lap timer και shift light, έχει ρυθμιζόμενη φωτεινότητα και μπορεί να συνδεθεί με smartphone μέσω Bluetooth και το προαιρετικό Ducati Multimedia system.

Το μικρότερο ρεζερβουάρ μειώνει την αυτονομία, όμως οι ιδιοκτήτες του 821 θα έχουν ως μέση κατανάλωση λιγότερα από 6lt/100km. Αλλά ακόμη και την κατανάλωση των 6,5lt/100km που γράψαμε στην παρουσίαση να έχουν, αρκεί για παραπάνω από 200km.

Η πρακτικότητα ήταν αρκετά καλή και σε άλλα σημεία. Η σέλα είναι σχεδιασμένη περισσότερο για έναν αναβάτη, παρά για δύο έχει όμως δύο σημεία για να κρατιέται ο συνεπιβάτης από κάτω. Υπάρχουν και χειρολαβές στα αξεσουάρ καθώς και ζελατίνα, και μασκάκι στο χρώμα της μοτοσυκλέτας, ψηλότερες και χαμηλότερες σέλες, μαλακές βαλίτσες, πολλά carbon και billet αλουμινένια κομμάτια, αλλά και όμορφες carbon εξατμίσεις Termignoni.

25 χρόνια Monster είναι αυτά

Όλα αυτά τα αξεσουάρ θα ανεβάσουν την τιμή που είναι έτσι κι αλλιώς υψηλή στην κατηγορία των naked μεσαίου κυβισμού, σε σύγκριση δηλαδή με BMW R nineT Pure και Triumph Street Triple RS αλλά και με άλλες street όπως Aprilia Shiver 900, Kawasaki Z900 and Yamaha MT-09.

Αλλά πότε το Monster ήταν φτηνό για να είναι τώρα, αρχής γενομένης από το πρώτο Μ900.

Τώρα το αν το Ducati Monster 821 είναι το πιο ισορροπημένο στην οικογένεια ή έχει το περισσότερο value εξαρτάται από το τι θέλεις από ένα γυμνό V2. Αυτό που είναι σίγουρο είναι το 821 έχει πολλή από τη γοητεία και απολαυστικότητα στην οδήγηση του πρώτου Monster, μαζί με το look που είναι σήμα κατατεθέν.

Giuseppe Caprara, Monster Project Engineer

«Αρχίσαμε να αλλάζουμε τη μοτοσυκλέτα όταν ξεκινήσαμε να εξελίσσουμε τα  Μonster q200 πριν από δύο χρόνια. Θέλαμε να φέρουμε τις αλλαγές του 1200 στο μικρότερο μοντέλο: τον προβολέα, το ρεζερβουάρ και την ουρά. Τα όργανα είναι τα ίδια. Η εξάτμιση όχι, αλλά μοιάζει πολύ με του 1200.

Είναι ένα σημαντικό μοντέλο για τη Ducati επειδή είναι το τέλειο ενδιάμεσο ανάμεσα στο entry level Monster 796 και το 1200. Ο αναβάτης του 821 προέρχεται από άλλα naked ή από μοτοσυκλέτα heritage. Τους αρέσει το Monster και θέλουν μια πιο σπορ μοτοσυκλέτα, όμως δεν θα πάμε με τη μία στο 1200. Είναι ένα εξειδικευμένο Monster με πολλή δύναμη και πολλά ηλεκτρονικά, άρα δεν είναι μοτοσυκλέτα για τον καθένα.

Το Ducati Monster 821 είναι μια καλή μοτοσυκλέτα για να βελτιώσεις τις οδηγικές σου εμπειρίες, επειδή είναι πολύ εύκολη στο Urban mode, αλλά αν θέλεις να το πιέσεις και στα άλλα modes, τότε νιώθεις όλη την ροπή του κινητήρα. Γι’ αυτό είναι μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να έχει απήχηση σε πολλούς αναβάτες με διαφορετικό επίπεδο εμπειρίας». 

Copyright© Roland Brown – 2017

Aπόδοση στα Ελληνικά: Δημήτρης Μπαζίνας – 2017

Φωτογραφίες: Milagro

Copyright© MrBike – 2017

Ducatiεπίσημο site

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Ducati Monster 821 (2018) Κινητήρας Ducati, Testastretta 11°, τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος V 90°, με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο ανά μπλοκ, 4 βαλβίδες και δύο μπουζί ανά κύλινδρο και δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης των βαλβίδων Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 88 x 67,5 Χωρητικότητα (cc) 821 Σχέση συμπίεσης 12,8:1 Μέγιστη ισχύς 109hp (80kW) / 9.250rpm Μέγιστη ροπή 8,8kgm (86Nm) / 7750rpm Τροφοδοσία Ηλεκτρινικός ψεκασμός με σώματα διαμέτρου 53mm, RbW Εκκίνηση Mίζα Κιβώτιο   I 1,466 (37/15) II 1,764 (30/17) III 1,400 (28/20) IV 1,181 (26/22) V 1,043 (24/23) VI 0,958 (23/24) Πρωτεύουσα μετάδοση 1,850 Τελική μετάδοση 3,066 (15/46) Πλαίσιο Χαλύβδινο χωροδικτύωμα στερεωμένο στην κεφαλή Μπροστινή ανάρτηση Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Kayaba 43mm χωρίς ρυθμίσεις με διαδρομή 130mm. Πίσω ανάρτηση Υδραυλικό μονό αμορτισέρ Sachs, χωρίς μοχλισμό, με διαδρομή  140mm.Ρυθμίσεις: Προφόρτιση Ελατηρίου, Απόσβεση Επαναφοράς Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι, πλευστοί διαμέτρου 320mm. Δαγκάνες  Brembo Μ4.32 Monoblock, 4 εμβόλων, ακτινικής στήριξης με ρυθμιζέμενο ABS Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 245mm. Δαγκάνα Brembo 2 εμβόλων με ρυθμιζόμενο ABS Μπροστινό ελαστικό 120/70-17 Pirelli Diablo Rosso IΙI Πίσω ελαστικό 180/60-17 Pirelli Diablo Rosso IΙI Μήκος (mm) – Πλάτος (mm) – Υψος (mm) – Υψος σέλας (mm) 785 – 810 Μεταξόνιο (mm) 1.480 Ιχνος (mm) 93,2 Γωνία Caster 24°3′ Βάρος (kg) 206 (195 στεγνό) Ρεζερβουάρ (lt) 16,5 Μέση κατανάλωση εργοστασίου (lt/100km) 5,4