BMW S 1000 R (2018) – On board δοκιμή στην Ελλάδα

Το BMW S 1000 R είναι μια συγκλονιστική μοτοσυκλέτα που δεν μπορεί να μην σε συναρπάσει. Εχουμε ήδη γράψει για το μοντέλο αυτό όταν αναβαθμίστηκε το 2017  τώρα όμως είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Ελλάδα το μοντέλο του 2018 που δεν έχει αλλαγές. Το BMW S 1000R έπρεπε να προσαρμοστεί στην Euro4 αυτό όμως ήταν απλά η αφορμή για μια μεγάλης κλίμακας αλλαγή που περιλάμβανε νέο πλαίσιο, αλλαγές στον κινητήρα που προσέφεραν έξτρα πέντε άλογα (165 από 160hp) μείωση του βάρους κατά 2kg, τελικό τιτανίου Akrapovic, απομόνωση των κραδασμών στο τιμόνι, ενώ και το ήδη φοβερό ηλεκτρονικό πακέτο αναβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο, προσφέροντας την επιλογή ABS Pro (στο προαιρετικό εξοπλισμό στο πακέτο Riding Modes Pro). Το quickshifter HP Shift Assistant Pro με τη διπλή λειτουργία (ανεβάσματα, κατεβάσματα) κάνει την εμπειρία ακόμη πιο καταπληκτική. Εχει επίσης έξτρα ελαφρύτερους τροχούς (σφυρήλατους -2,4kg), πιο ευανάγνωστο όργανο και μικρότερη επιφάνεια πλαστικών.

Τα ασύμμετρα φώτα έχουν γίνει παράδοση στη BMW.

Design

Δεν ξέρω αν είναι καλό το γεγονός ότι μια μοτοσυκλέτα άνω των 160 ίππων έχει λιγότερα πλαστικά, το BMW S 1000R όμως είναι ένα από τα κορυφαία super naked και γι’ αυτό όπως οφείλει, αφήνει το πλαίσιο και μεγάλα μέρη του κινητήρα σε κοινή θέα. Το φτερό μπροστά είναι μικρό και το ρύγχος της μοτοσυκλέτας είναι απλά ένα ντηζαϊνάτο περίβλημα του προβολέα με τα ασύμμετρα φώτα (χαρακτηριστικό της BMW τα τελευταία χρόνια). Ζελατινάκι υπάρχει αλλά προστατεύει αεροδυναμικά μόνο τα όργανα που αποτελούνται από ψηφιακή οθόνη με πολλές πληροφορίες και αναλογικό στροφόμετρο, αν και η σύγχρονη τάση θέλει έγχρωμη οθόνη TFT στις κορυφαίες μοτοσυκλέτες πλέον. Το μεγαλόσωμο ρεζερβουάρ έρχεται σε αντίθεση με τη λεπτή σιλούετα της υπόλοιπης μοτοσυκλέτας και τον αδιαμφισβήτητο σπορτίβικο χαρακτήρα της. Το τελικό της Akrapovic είναι πραγματικό όμορφο, όμως θα έπρεπε να έχει γίνει λίγη περισσότερη σχεδιαστική δουλειά στο συλλέκτη κάτω από τον κινητήρα (ή να κρυβόταν κάπως).

Κινητήρας

Τι να πει κανείς για έναν κινητήρα superbike των 200hp (από το S 1000RR) που είναι ρυθμισμένος για να αποδίδει… πιο γεμάτα και περιορισμένος στους 165hp με μικρότερο όριο περιστροφής κατά δυόμισι χιλιάδες στροφές. Η ροπή τους δεν έχει ουσιαστική διαφορά, στο naked όμως αποδίδεται 1.250rpm χαμηλότερα (στις 9.250 αντί για τις 10.500rpm). Για συνθήκες δρόμου, η επιτάχυνση είναι σαρωτική ό,τι ταχύτητα κι αν έχεις επιλέξει στο κιβώτιο. Οπου κι αν είσαι και όπως κι αν είσαι, απλά ανοίγεις το γκάζι κι έρχεται ένας καταιγισμός δύναμης για να σε εξακοντίσει στον κενό δρόμο που ανοίγεται μπροστά σου. Τα εξαιρετικά ηλεκτρονικά της μοτοσυκλέτας φροντίζουν για την άριστη απόκριση του γκαζιού και στα δύο modes. Τα Modes είναι το Road και Rain κι έχουν διακριτή διαφορά μεταξύ τους, αν και δεν μπορείς να πεις ότι η απόδοση στο Rain είναι ήπια – είναι όμως ηπιότερη! Το Dynamic Traction Control εξακολουθεί να δίδεται ως έξτρα εξοπλισμός και προσφέρει ουσιαστική βοήθεια στον έλεγχο της ισχύος (δεν θα ήταν εφικτές τέτοιες ιπποδυνάμεις σε μοτοσυκλέτες παραγωγής χωρίς TC). Tο νέο χαρακτηριστικό όμως είναι o έξτρα εξοπλισμός Riding Modes Pro που προσφέρει άλλους δύο χάρτες, τον Dynamic και τον User που μπορεί να προγραμματιστεί από τον αναβάτη. Στο ίδιο πακέτο ανήκει και το ABS Pro που πρόκειται ουσιαστικά για cornering ABS, ένα χαρακτηριστικό που λειτουργεί στο παρασκήνιο, εντελώς διακριτικά αλλά σωτήρια σε περιπτώσεις που ίσως να μην καταλάβουμε ποτέ ότι μας έσωσε.

Στήσιμο – αναρτήσεις

Το BMW S 1000R της δοκιμής μας «φορούσε» τις semi active αναρτήσεις που προσφέρουν ταχύτατη αυτόματη προσαρμογή στις απαιτήσεις του οδοστρώματος και της οδήγησης, λαμβάνοντας πολλές παραμέτρους υπόψη.Είναι έξτρα, αλλά αξίζουν! Υπάρχει η δυνατότητα να επιλέξεις δύο σεταρίσματα, το Road και το Dynamic ανάλογα την οδήγηση που θέλεις να κάνεις, στο Dynamic η αίσθηση είναι πιο σφιχτή, αλλά στο Road δεν τη λες και μαλακή. Το νέο πλαίσιο σε συνδυασμό με το πιρούνι των 46mm προσφέρει μεγάλη ακρίβεια και ταχύτητα στις εισόδους των στροφών με περιθώρια για επιπλέον κλείσιμο της γραμμής αν χρειαστεί, με λίγη παραπάνω πίεση στο τιμόνι. Αυτό πάντως που ήταν φοβερά εντυπωσιακό ήταν η λειτουργία των φρένων. Το σύστημα της Brembo προσφέρει τιτάνια δύναμη που με ανάγκασε να αναπροσαρμόσω τον τρόπο με τον οποίο πατάω τα φρένα. Κάποια στιγμή σκέφτηκα ότι το φρενάρισμα μου προσέφερε την ίδια εθιστική αίσθηση όπως και το γκάζι. Όπως θέλεις να ανοίξεις το γκάζι για να νιώσεις την επιτάχυνση, έτσι θέλεις και να πατήσεις το φρένο δυνατά για να νιώσεις αυτή την επιβράδυνση.

BMW S 1000Rsport naked fun

Όπως είπα και στον πρόλογο, το BMW S 1000R είναι μια συγκλονιστική μοτοσυκλέτα κυρίως λόγω του γκαζιού που συνοδεύεται από την αίσθηση άριστου ελέγχου. Είναι ταυτόχρονα μια όμορφη και μυώδης μοτοσυκλέτα που ασφαλώς εντυπωσιάζει την ομήγυρη, όπου κι αν εμφανιστεί ο ιδιοκτήτης της. Από πρακτικότητα όμως τα πράγματα δεν είναι και πολύ υπέρ της. Ο σπορτίβικος χαρακτήρας της δεν επιτρέπει και πολύ σπουδαία θέση για τον συνεπιβάτη. Η έλλειψη φέρινγκ δεν σ’ αφήνει να γευτείς ταχύτητες μεγαλύτερες των 200km/h αν και η τελική ταχύτητα της μοτοσυκλέτας είναι πολύ μεγαλύτερη στα 250km/h. Δεν υπάρχει δυνατότητα να πας ταξίδι και να πάρεις μαζί σου την οποιαδήποτε αποσκευή πέρα από σακίδιο πλάτης (top case σε τέτοια μοτοσυκλέτα είναι ιεροσυλία αισθητικής και βέβαια αλλοίωση της οδικής συμπεριφοράς). Η κατανάλωση μένει σε λογικά επίπεδα των 6lt/100km ή και λιγότερο αν πηγαίνεις με 120km/h και 4.000rpm όμως αν θέλεις να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες του κινητήρα τότε η κατανάλωση εκτοξεύεται σε μεγαλύτερα νούμερα. Για να μην τα πολυλογώ, το BMW S 1000R είναι μια πολύ καλή μοτοσυκλέτα για να διασκεδάσεις μαζί της, όχι όμως και τόσο για να δουλέψεις μαζί της. Στην οδό Σόλωνος ας πούμε δεν χρειάζεσαι 160 άλογα, ενώ δεν είναι και πολύ φρόνιμο να παρκάρεις εκτός γκαράζ μια μοτοσυκλέτα που κοστίζει πάνω από είκοσι χιλιάρικα. Πολυήμερος τουρισμός με μπαγκάζια μπορεί να γίνει αλλά θυσιάζοντας τον βασικό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας – και πάλι μάλλον μόνος θα πρέπει να ταξιδέψει ο ιδιοκτήτης. Ετσι λοιπόν, δεν είναι απορίας άξιο που η πορεία και η παρουσία του BMW S 1000R στην ελληνική αγορά είναι πολύ μα πάρα πολύ διακριτική. (Τα βλέπουμε σπανίως στο δρόμο). Ισως πριν δέκα με δώδεκα χρόνια, ένα τέτοιο μοντέλο να έσπαγε τα ταμεία, ο κόσμος της μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα όμως πλέον είναι πολύ διαφορετικός και δυστυχώς αυτή η πολύ καλή μοτοσυκλέτα περνά απαρατήρητη (στη Γερμανία π.χ. πούλησε το 2018 1.212 κομμάτια και ήταν στη 18η θέση, με 200 κομμάτια λιγότερα από το Yamaha Tracer 900 – πρώτο σε πωλήσεις εκεί είναι το R 1200GS με πάνω από επτά χιλιάδες κομμάτια).

Πάντως για τους περισσότερους από εμάς, αυτή η πολύ καλή μοτοσυκλέτα είναι απρόσιτη ή έστω δυσπρόσιτη ακόμη και στην απλή της έκδοση (€15.150). Με τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις και τον έξτρα ηλεκτρονικό εξοπλισμό ή τις σφυρήλατες ζάντες, το κοστολόγιο ανεβαίνει ακόμη περισσότερο. Εσείς που μπορείτε να ανταπεξέλθετε σε τέτοιο budget αξίζει να δείτε το BMW S 1000R με ευνοϊκό μάτι. Θα σας ανταμείψει πλουσιοπάροχα.

BMW

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2019

Copyright© MrBike – 2019

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW S 1000 R (2018) Κινητήρας BMW, τετράχρονος, υγρόψυκτος, τετρακύλινδρος εν σειρά με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 80,0 x 49,7 Χωρητικότητα (cc) 999 Σχέση συμπίεσης 12,0:1 Μέγιστη ισχύς  165 hp (121 kW) / 11.000rpm Μέγιστη ροπή 11,6kgm (114Nm) / 9.250rpm Οριο στροφών (rpm) 12 Τροφοδοσία Ψεκασμός BMS-ΜP με σώματα 48mm Εκκίνηση Mίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Κιβώτιο   I 2,647 II 2,091 III 1,727 IV 1,500 V 1,360 VI 1,261 Πρωτεύουσα μετάδοση 1,652 Τελική μετάδοση 2,647 Πλαίσιο Αλουμινένιο δύο δοκών με τον κινητήρα ενεργό τμήμα του, κατασκευασμένο από τέσσερα τμήματα χυτού Μπροστινή ανάρτηση Ανεστραμμένο πιρούνι Sachs 46mm, με διαδρομή 120mm. Ρυθμίσεις Απόσβεσης Συμπίεσης, Απόσβεσης Επαναφοράς, προαιρετικά semi-active DCC ηλεκτρονική ρύθμιση των αποσβέσεων Πίσω ανάρτηση Αμορτισέρ Sachs με μοχλισμό και διαδρομή 120mm. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση Ελατηρίου, Απόσβεσης Επαναφοράς, προαιρετικά semi-active  DCC ηλεκτρονική ρύθμιση της απόσβεσης Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι, διαμέτρου 320mm. Δαγκάνες  Brembo ακτινικής στήριξης 4 εμβόλων, ABS Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 220mm. Δαγκάνα 1 εμβόλου ABS  Μπροστινό ελαστικό 120/70-17 Bridgestone S20 Πίσω ελαστικό 190/55-17 Bridgestone S20 Μήκος (mm) 2.057 Πλάτος (mm) 845 Υψος (mm) – Υψος σέλας (mm) 814 Μεταξόνιο (mm) 1.439 Ιχνος (mm) 98,5 Γωνία Caster 24,8° Βάρος (kg) 207 (πλήρες υγρών) Ρεζερβουάρ (lt) 17,5 Επιτάχυνση 0-100km/h (sec) 3,1 Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 250 Κατανάλωση 6lt/100km