Street
Εμφανίσεις: 687
 

BMW-S1000R-my17-action-2

Περισσότερη δύναμη, λιγότερο βάρος, καλύτερα ηλεκτρονικά!

Λοιπόν, αυτό μοιάζει με μια πάρα πολύ συνταγή για την αναβάθμιση ενός superbike, ειδικά τη στιγμή κατά την οποία το αρχικό μοντέλο είναι το BMW S 1000R. Η γυμνή σπορ μοτοσικλέτα με το ψηλό τιμόνι που είναι βασισμένη στο supersport BMW S 1000RR έκανε αρκετά μεγάλο πάταγο όταν παρουσιάστηκε στη super naked σκηνή το 2014, έχοντας να προσφέρει καυτές επιδόσεις, ελαφρύ και ευέλικτο στήσιμο, προχωρημένα ηλεκτρονικά και ανταγωνιστική τιμή.

Τρία χρόνια αργότερα (2017), το BMW S 1000R αναβαθμίζεται ουσιαστικά για πρώτη φορά και αποκτά νέο στήσιμο και ηλεκτρονικά, ενώ ο κινητήρας του προσαρμόστηκε στις απαιτήσεις της Euro4.

Οι αλλαγές

Ο 16βάλβιδος κινητήρας των 999cc δεν έχει αλλαγές στο εσωτερικό του, έχει όμως διαφορετική εισαγωγή αέρα και νέα εξάτμιση τιτανίου της Akrapovic που όχι μόνο βοηθούν στη συμμόρφωση με την Euro 4 αλλά προσφέρουν και 5hp επιπλέον φτάνοντας τους 163hp στις 11.000rpm.

Το τελικό με την carbon τάπα φρεσκάρει μεταξύ άλλων το look της μοτοσικλέτας, ενώ και το εμπρός μέρος είναι λεπτότερο. Το πλαίσιο είναι καινούργιο, αν και είναι φτιαγμένο από τέσσερα συγκολλημένα μεταξύ τους τμήματα όπως και πριν, όμως το εμπρός μέρος είναι ξαναδουλεμένο για να φέρνει στις γραμμές του S 1000RR ενώ και το πίσω μέρος έχει γίνει ελαφρύτερο. Στα 205kg Με το 17,5λιτρο ρεζερβουάρ γεμάτο, το νέo BMW S 1000R είναι 2kg ελαφρύτερο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

BMW-S1000R-my17-detail-akrapovic

Μερικές μικρότερης κλίμακας αλλαγές γίνονται ορατές αφού καβαλήσεις τη μοτοσικλέτα, αν και μάλλον θα πρέπει να ήσουν ιδιοκτήτης ενός BMW S 1000R για να την αντιμετωπίσεις. Τα όργανα είναι τώρα τοποθετημένα υπό μεγαλύτερη γωνία για να μειωθεί η αντανάκλαση πάντως και η ξανασχεδιασμένη πάνω πλάκα συγκρατεί το μονοκόμματο τιμόνι που τώρα εδράζεται σε ελαστικές βάσεις για να μην αφήνει τον κραδασμό να περνά. Η λεπτή σέλα έχει κι αυτή νέο σχήμα.

BMW S 1000R my 2017on board

Αυτό που δεν έχει αλλάξει είναι η καταπληκτικά ελαφριά και επιθετική αίσθηση από τη στιγμή που θα το σηκώσεις από το πλάγιο σταντ. Με νεκρά ο κινητήρας στροφάρει με συναρπαστική ευστροφία και έναν ενθουσιώδη οξύ ήχο από την εξάτμιση. Κουμπώνεις νεκρά πατώντας τον ελαφρύ συμπλέκτη (η μη ρυθμιζόμενη μανέτα του οποίου έχει μάλλον μεγάλη διαδρομή) και η μοτοσικλέτα ξεκινά με ωραία απόκριση και την ορμητικότητα ενός super-naked με ψηλό τιμόνι.

Τουλάχιστον έτσι κάνει στο στεγνό, γιατί ο δρόμος που πήραμε στην Νότιο Ισπανία στην αρχή ήταν βρεγμένος. Ακόμα κι έτσι, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το Rain mode που μαζί με το Road είναι οι δύο βασικοί χάρτες που έχει το BMW S 1000R του 2017. Όπως και πριν υπάρχει και το έξτρα Riding Mode Pro που περιλαμβάνει άλλους δύο χάρτες, τους Dynamic και Dynamic Pro, που προσφέρουν περισσότερες δυνατότητες για ακριβή ρύθμιση της απόκρισης του γκαζιού.

BMW-S1000R-my17-action-1

Το BMW S 1000R έχει, όπως και το προηγούμενο μοντέλο, πολλά έξτρα, όπως οι semi-active αναρτήσεις Dynamic Damping Control και το Dynamic Traction Control. Και τα δύο ελέγχονται από νέα μονάδα IMU, όπως αυτή που έχει το S 1000RR. Εχει επίσης Gear Shift Assist Pro, το shifter που λειτουργεί και στα ανεβάσματα και στα κατεβάσματα, cruise control, καρίνα, φλασάκια LED και τροχούς (Design Wheels) σε μαύρο χρώμα με κόκκινο σιρίτιο. (Όλα αυτά τα έξτρα προσφέρονται στην έκδοση BMW S 1000R Sport που θα είναι διαθέσιμη σε κάποιες χώρες).

Στο δρόμο

Εφόσον η μοτοσικλέτα έχει semi-active αναρτήσεις, στο Rain mode γίνονται πιο μαλακές, και η απόκριση του γκαζιού γίνεται ηπιότερη, πράγμα που έκανε τη μοτοσικλέτα ελέγξιμη στους πλημμυρισμένους και γλιστερούς δρόμους κοντά στην Αλμερία.

Όπως και στο προηγούμενο μοντέλο υπάρχει άφθονη και άμεση επιτάχυνση από τις χαμηλές στροφές, ενώ η ελαστικότητα του κινητήρα προσέφερε αξιόλογη φιλικότητα προς τον αναβάτη, λαμβάνοντας υπόψη το πόση δύναμη έχει και πόσο επιθετική δείχνει. Η αίσθηση της οδήγησης ήταν επίσης πολύ ομαλή, όμως για να καταλάβω τη διαφορά σε σχέση με το παλιό θα έπρεπε να οδηγήσω παλιό και καινούργιο το ένα μετά το άλλο.

BMW-S1000R-my17-detail-7-instruments

Αυτό που μπορούσα να καταλάβω όμως και που με χαροποίησε ιδιαίτερα, ήταν τα αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά της έκδοση Sport. Το traction control που ελέγχεται από τη σύνθετη ηλεκτρονική μονάδα IMU (αντί για απλούς αισθητήρες ταχύτητες) ανεβάζει σε νέα επίπεδα την ευαισθησία της λειτουργία του συστήματος και βοήθησε ώστε το πίσω λάστιχο να έχει πάντα τη σωστή κατεύθυνση.

Το ίδιο εξακολούθησε να ισχύει και όταν βρήκαμε στεγνή άσφαλτο, όπου το BMW S 1000R μπορούσε επιτέλους να ανοίξει με θυμό. Και μπορούσα επίσης να επιλέξω τους Road και Dynamic χάρτες που προσφέρουν πλήρη ισχύ 163hp και σφίγγουν αυτομάτως τις αναρτήσεις.

Ακριβώς όπως το περίμενα, το BMW S 1000R ήταν πύραυλος εδάφους-εδάφους μακραίνοντάς μου τα χέρια ενώ ταυτόχρονα ο εμπρός τροχός έμενε στο έδαφος χάρη στο traction control. Θα ήταν ενδιαφέρον να εξερευνήσει κανείς τις επιπλέον δυνατότητες του traction control στο Dynamic Pro (έχοντας κυρίως τις σούζες υπόψη). Όμως οι μοτοσικλέτες της παρουσίασης δεν είχαν το στικάκι κάτω από τη σέλα.

Είχαν όμως άλλα χαρακτηριστικά του Sport, όπως το quick-shifter (Gear Shift Assist Pro) που προσφέρει εύκολες αλλαγές σχέσεων στα ανεβάσματα και στα κατεβάσματα. Δεν χρειάστηκα το cruise control επειδή πήγαμε κυρίως σε δρόμο με στροφές, χρειάστηκα όμως τα θερμαινόμενα γκριπ. Η προστασία από τον αναβάτη είναι ελάχιστη, όμως δεν υπάρχει πρόβλημα με στροβιλισμούς.

BMW-S1000R-my17-detail-11-front-lights

Οι μοτοσικλέτες της παρουσίασης φορούσαν τις έξτρα σφυρήλατες ζάντες HP που εξοικονομούν συνολικά 2,4kg και σίγουρα συνεισέφεραν στην πολύ καλή συμπεριφορά της μοτοσικλέτας. Με το φαρδύ τιμόνι, την γρήγορη γεωμετρία και το ελαφρύ εμπρός μέρος δεν είναι περίεργο που το BMW S 1000R ήταν εξαιρετικά υπάκουο και εύκολο στην αλλαγή κατεύθυνσης ακόμη και μέσα στις πιο σφιχτές στροφές.

Και επειδή δεν είχαμε το στικάκι δεν μπορούσαμε να εκμεταλλευτούμε τις πιο σπορ ρυθμίσεις της ανάρτησης και του ABS, όμως το BMW S 1000R ήταν αρκετά σφιχτό και με καλές αποσβέσεις ώστε να παραμένει ισορροπημένο και πολύ σταθερό.

Λίγο μετά το μεσημέρι, οι ουρανοί άνοιξαν και οι δρόμοι μετατράπηκαν σε ποτάμια στην περιοχή που θεωρείται μία από τις πιο ξηρές της Ευρώπης. Αυτό ήταν αρκετά απογοητευτικό, όμως μας προσέφερε μια ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική επιστροφή, ενώ ταυτόχρονα υπογράμμισε ότι το BMW S 1000R εκτός από γρήγορο και διασκεδαστικό, είναι και φιλικό και καλά ελεγχόμενο.

BMW-S1000R-my17-action-4

Πολλές από τις αναβαθμίσεις στο μοντέλο δεύτερης γενιάς δεν φαίνονται και πολύ, συνδυάζονται όμως ώστε το αποτέλεσμα να είναι μια ουσιαστικά βελτιωμένη μοτοσικλέτα που ενισχύει την ισχυρή παρουσία της BMW σε μια από τις πιο δυναμικές και πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες [στην Ευρώπη, όχι τόσο στην Ελλάδα, τουλάχιστον όχι πια –ας ελπίσουμε ότι αυτό μπορεί να αλλάξει].

Μια από τις καλύτερες super naked

Η βασική έκδοση του BMW S 1000R με τον ελαστικό κινητήρα απόδοσης 163hp και το ωραίο στήσιμο είναι μια από τις καλύτερες super naked. Όμως ειδικά το συνδεδεμένο με IMU traction control και το cornering ABS είναι αυτά που ανεβάζουν κατά άλλη μια κλάση το BMW S 1000R. Εχει βέβαια να αντιμετωπίσει έναν αρκετά καλό ανταγωνισμό (θυμηθείτε και την άφιξη του Yamaha MT-10) ενώ αναπόφευκτα και η τιμή του έχει αυξηθεί. Όμως το BMW S 1000R εξακολουθεί να αποτελεί πολύ περισσότερη μοτοσικλέτα για τα λεφτά της και παραμένει μια από τις καλύτερες και πιο συναρπαστικές super-naked που υπάρχουν.

BMW-S1000R-my17-statics-1

Copyright© Roland Brown2017

Απόδοση στα Ελληνικά: Δημήτρης Μπαζίνας

Φωτογραφίες: Double Red

Copyright© MrBike – 2017

BMW – επίσημο site

BMW-S1000R-my17-action-6

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW S1000 R (2017)
Κινητήρας BMW, τετράχρονος, υγρόψυκτος, τετρακύλινδρος εν σειρά με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 80,0 x 49,7
Χωρητικότητα (cc) 999
Σχέση συμπίεσης 12,0:1
Μέγιστη ισχύς  165 hp (121 kW) / 11.000rpm
Μέγιστη ροπή 11,6kgm (114Nm) / 9.250rpm
Οριο στροφών (rpm) 12.000
Τροφοδοσία Ψεκασμός BMS-ΜP με σώματα 48mm
Εκκίνηση Mίζα
Λίπανση Συμβατικό κάρτερ
Κιβώτιο  
I 2,647
II 2,091
III 1,727
IV 1,500
V 1,360
VI 1,261
Πρωτεύουσα μετάδοση 1,652
Τελική μετάδοση 2,647
Πλαίσιο Αλουμινένιο δύο δοκών με τον κινητήρα ενεργό τμήμα του, κατασκευασμένο από τέσσερα τμήματα χυτού
Μπροστινή ανάρτηση Ανεστραμμένο πιρούνι Sachs 46mm, με διαδρομή 120mm. Ρυθμίσεις Απόσβεσης Συμπίεσης, Απόσβεσης Επαναφοράς, προαιρετικά semi-active DCC ηλεκτρονική ρύθμιση των αποσβέσεων
Πίσω ανάρτηση Αμορτισέρ Sachs με μοχλισμό και διαδρομή 120mm. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση Ελατηρίου, Απόσβεσης Επαναφοράς, προαιρετικά semi-active  DCC ηλεκτρονική ρύθμιση της απόσβεσης
Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι, διαμέτρου 320mm. Δαγκάνες  Brembo ακτινικής στήριξης 4 εμβόλων, ABS
Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 220mm. Δαγκάνα 1 εμβόλου ABS (προεραιτικά Antispin)
Μπροστινό ελαστικό 120/70-17 Bridgestone S20
Πίσω ελαστικό 190/55-17 Bridgestone S20
Μήκος (mm) 2.057
Πλάτος (mm) 845
Υψος (mm) -
Υψος σέλας (mm) 814
Μεταξόνιο (mm) 1.439
Ιχνος (mm) 98,5
Γωνία Caster 24,8°
Βάρος (kg) 207 (πλήρες υγρών)
Ρεζερβουάρ (lt) 17,5
Επιτάχυνση 0-100km/h (sec) 3,1
Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 200+
 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world