BMW R NineT Scrambler (2016) – Επίσημη παρουσίαση

Το νέο BMW R NineT Scramblerτου 2016 έχει βασιστεί στο προηγούμενο επετειακό NineT, διατηρώντας τον αερόψυκτο boxer και τις δυνατότητες custmozing αλλά με περισσότερες Scrambler λεπτομέρειες.

Panagiotopoulos 2

Η BMW χτύπησε φλέβα χρυσού το 2014 με το BMW R NineT Roadster, τη μοτοσικλέτα που φτιάχτηκε ως επετειακό μοντέλο για τα 90 χρόνια της βαυαρικής εταιρίας. Η μοτοσικλέτα έγινε πολύ γρήγορα πολύ αγαπητή κι έτσι η BMW επανέρχεται και φέτος με άλλη συναρπαστική έκδοση της ίδιας μοτοσικλέτας, αυτή τη φορά σε Scrambler μορφή – μια τάση που φοριέται πολύ στις custom δημιουργίες τελευταία.

Το BMW R NineT Scrambler είναι μοντέλο του 2016 και μάλιστα στην επίσημη ανακοίνωσή της η BMW θυμήθηκε ότι το 1951 στη διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης είχε δείξει ένα BMW R 68 με 2-σε-1 εξάτμιση και ψηλά τοποθετημένο τελικό, παρόμοια με αυτή στην οποία είχε τρέξει ο θρύλος των αγώνων Schorsch Meier. Επειδή πολλοί από εμάς βλέπουμε αισθητικά στοιχεία σε εκείνη την εποχή που μας αρέσουν, η BMW αποφάσισε να μας τα προσφέρει σε ένα σύγχρονο τεχνολογικά και ποιοτικά πακέτο.

Βέβαια το BMW R NineT Scrambler διατηρεί τον αερόψυκτο κινητήρα των 1170cc με την απόδοση των 110hp στις 7.750rpm (και ροπή 116Nm στις 6.000rpm), αν και έχει ήδη εξελίξει την επόμενη γενιά boxer με υγρόψυκτες κεφαλές και υψηλότερη απόδοση 125hp. Πάντως ο κινητήρας είναι προσαρμοσμένος στις προδιαγραφές ρύπων Euro 4.

Tο BMW R NineT Scrambler διατηρεί την ευκολία στο customizing που έχει και η απλή έκδοση, αλλά στη βασική του μορφή έχει μερικές διαφοροποιήσεις.

Οι αλλαγές

Εξάτμιση

Η κύρια αλλαγή και η πιο απαραίτητη για να ονομαστεί Scrambler το μοντέλο, είναι τα ψηλά ανασηκωμένα τελικά των εξατμίσεων. Πέρα από το ότι εκπέμπουν τον βαθύ boxer ήχο, η εξάτμιση είναι νέα και καλύπτει τις προδιαγραφές ήχου (και ρύπων) της Euro4. Υπάρχουν επίσης έξτρα διαφορετικές εξατμίσεις για προσαρμογή της εμφάνισης ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη.

Πλαίσιο

Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο έχει παραμείνει σχεδόν ίδιο με του BMW NineT Roadster, καθώς διατηρεί την ίδια αρχιτεκτονική, αλλά έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο στα 1.527mm (αντί 1.476mm), μεγαλύτερη γωνία κάστερ στις 28ο5’ αντί για 25ο5’ και το ίχνος είναι κι αυτό μεγαλύτερο στα 110mm αντί 102,5mm, επομένως η γεωμετρία είναι πιο αργή. Το υποπλαίσιο που μπορεί όπως και πριν να αντικατασταθεί ώστε να τοποθετηθούν διαφορετικές ουρές (για ένα ή για δύο άτομα) στα πλαίσια του customizing.

Για ευκολότερο customizing η πλεξούδα που αφορά τα ηλεκτρικά του κινητήρα είναι διαφορετική από αυτή της υπόλοιπης μοτοσικλέτας έτσι ώστε να μπορούν να εγκατασταθούν διαφορετικά περιφερειακά με μεγαλύτερη ευκολία.

Αναρτήσεις

Διαφορετικό σε σχέση με το απλό NineT είναι το πιρούνι. Εκείνο είχε ένα αντεστραμμένο πιρούνι με χρυσή επίστρωση και διάμετρο καλαμιών 46mm. Το BMW R NineT Scrambler έχει ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με μπότες βαμμένες μαύρες και διάμετρο καλαμιών 43mm με φυσούνες να προστατεύουν την εξωτερικού επιφάνεια των καλαμιών από την κάτω πλάκα μέχρι τη μπότα. Η διαδρομή του πιρουνιού είναι 125mm. Η πίσω ανάρτηση είναι όπως στα άλλα boxer μοντέλα με κεντρικό αμορτισέρ και σύστημα Paralever. Η διαδρομή του πίσω τροχού είναι 140mm.

To πιρούνι δεν είναι upside down όμως στο NineT Roadster αλλά ταιριάζει καλύτερα και είναι πολύ ωραίο.

Τροχοί

Άλλη διαφορά του BMW R NineT Scrambler σε σχέση με την υπάρχουσα έκδοση είναι ότι έχει χυτές ζάντες με πέντε μπράτσα, πράγμα που είναι αρκετά περίεργο, επειδή ως Scrambler όφειλε να έχει ακτινωτές, ακριβώς όπως έχει ψηλά τοποθετημένη εξάτμιση. Ο ιδιοκτήτης πάντως μπορεί να παραγγείλει τη δική του μοτοσικλέτα αν θέλει με ακτινωτές ζάντες και λάστιχα με τακούνια – που (όλα κι όλα) προσφέρουν πολύ ωραιότερη όψη στη μοτοσικλέτα. Η διάμετρος πάντως του εμπρός τροχού είναι 19in (του απλού NineT 17in) με ελαστικό 120/70. O πίσω τροχός έχει ελαστικό της όχι συνηθισμένης διάστασης 170/60-17, ενώ στο NineT Roadster είναι πιο χοντρό 180/55-17.

Με τις ακτινωτές ζάντες το BMW R NineT Scrambler είναι πιο ωραίο και ταιριάζουν καλύτερα στον off road χαρακτήρα του. Προσέξτε επίσης τα number plates και την κοντή σέλα.

Φρένα

Απλούστερων προδιαγραφών δεν είναι μόνο το πιρούνι και οι ζάντες, αλλά και τα φρένα καθώς οι δαγκάνες είναι τετραέμβολες μεν αλλά συμβατικής στήριξης. Οι δίσκοι πάντως είναι διαμέτρου 320mm το ABS είναι στον βασικό εξοπλισμό και τα σωληνάκια είναι μεταλλικά. Ο πίσω δίσκος έχει διάμετρο 265mm με δαγκάνα δύο εμβόλων.

Θέση οδήγησης

Άλλη μια διαφορά εντοπίζεται στη θέση οδήγησης. Το διαφορετικό πιρούνι έχει άλλη πάνω πλάκα με υψηλότερους καβαλάρηδες κι έτσι το τιμόνι είναι πιο ψηλά τοποθετημένο σε σχέση με το BMW R NineT Roadster. Επίσης η σέλα έχει λίγο λεπτότερο αφρώδες υλικό, ενώ και τα μαρπσιέ έχουν τοποθετηθεί λίγο χαμηλότερα δίνοντας περισσότερο χώρο στα πόδια. Το ύψος της σέλας είναι στα 820mm αλλά υπάρχουν διάφορα αξεσουάρ που μπορούν να φέρουν την εργονομία της μοτοσικλέτας στα μέτρα του αναβάτη. Τα μαρπσιέ είναι εντουράδικα με οδοντωτή επιφάνεια και ένθετα αντιολισθητικά λάστιχα.

Οργανα

Απλούστερων προδιαγραφών σε σχέση με το υπάρχον BMW R NineT Roadster είναι τα όργανα. Στο Scrambler υπάρχει μόνο ένα στρογγυλό ταχύμετρο αναλογικής απεικόνισης που εμπεριέχει μια μικρή ψηφιακή οθόνη με επιπλέον ενδείξεις σε δύο σειρές. Αν ο αναβάτης το επιθυμεί μπορεί να βρει στα αξεσουάρ και ταιριαστό στροφόμετρο αναλογικής απεικόνισης.

Αξεσουάρ

Εύλογα η σειρά των αξεσουάρ που συνοδεύουν το νέο BMW R NineT Scrambler είναι αρκετά μεγάλη και περιλαμβάνει:

Προαιρετικά

– Ακτινωτές ζάντες

– Λάστιχα με τακούνια

– Automatic Stability Control ASC (το traction control της BMW)

– Θερμαινόμενα γκριπ

– Φλας LED

– Αλουμινένιο ρεζερβουάρ βουρτσισμένο στο χέρι με ορατές ή όχι κολλήσεις

– Εισαγωγή καυσίμου με χρώμιο επένδυση

– Ψηλότερη σέλα

– Χαμηλότερη ανάρτηση

– Συναγερμός

Σπέσιαλαξεσουάρ

– Μονόσελο Scrambler

– Στροφόμετρο

– Προστατευτικό δίχτυ προβολέα

– Ποδιά κινητήρα

– Number plates

– Ζελατίνα

Υπάρχουν φυσικά και τα αξεσουάρ που είναι κοινά με την άλλη έκδοση NineT και έξτρα εξατμίσεις Akrapovic (χαμηλές ή ψηλές).

 Η ωραία συνέχεια μιας καλής αρχής

Το νέο BMW R NineT Scrambler φαίνεται ότι είναι μια απλούστερων προδιαγραφών μοτοσικλέτα σε σχέση με το BMW R NineT Roadster που είδαμε την προηγούμενη χρονιά καθώς διαθέτει απλούστερα φρένα με τις συμβατικές δαγκάνες, όχι πια αντεστραμμένο πιρούνι και λιγότερα όργανα. Ταυτόχρονα είναι και μια πιο άνετη μοτοσικλέτα με την πιο αργή γεωμετρία και την πιο όρθια θέση οδήγησης. Δεν θα κάνω κανένα σχόλιο για off road οδήγηση επειδή όλοι γνωρίζουμε ότι η φιλοσοφία Scrambler αφορά την εμφάνιση κι ότι τις πραγματικές δυνατότητες. H τιμή είναι τιμή παραπλήσια και λίγο χαμηλότερη από το NineT Roadster.

Η καλή αρχή έγινε με το BMW R NineT Roadster (δεξιά) και η ωραία συνέχεια ακολούθησε με το BMW R NineT Scrambler.

Copyright© ΔημήτρηςΜπαζίνας – 2015

Copyright© MrBike – 2015

BMW (επίσημο site)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW R NineT Scrambler (2016) Κινητήρας BMW, τετράχρονος, δικύλινδρος boxer με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 101,0 x 73,0  Χωρητικότητα (cc) 1.170 Σχέση συμπίεσης 12,0:1 Μέγιστη ισχύς  110hp (81kW) / 7.750rpm Μέγιστη ροπή 12,2kgm (120Nm) / 6.000rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός BMS-K+ με σώματα 50mm Εκκίνηση Mίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Κιβώτιο   I 2,375 II 1,696 III 1,296 IV 1,065 V 0,939 VI 0,848 Πρωτεύουσα μετάδοση 1,737 Τελική μετάδοση 2,910 Πλαίσιο Χαλύβδινο σωληνωτό με τον κινητήρα ενεργό μέρος Μπροστινή ανάρτηση Tηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 43mm με διαδρομή 125mm Πίσω ανάρτηση BMW Paralever, με διαδρομή 140mm, ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς και προφόρτισης ελατηρίου Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι, διαμέτρου 320mm. Δαγκάνες Brembo 4 εμβόλων ABS Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 265mm. Δαγκάνα εμβόλου ABS Μπροστινό ελαστικό 120/70-17  Πίσω ελαστικό 170/60-17  Μήκος (mm) 2.175 Πλάτος (mm) 880 Υψος (mm) – Υψος σέλας (mm) 820 Μεταξόνιο (mm) 1.527 Ιχνος (mm) 110,6 Γωνία Caster 28°5′ Βάρος (kg) 220 Ρεζερβουάρ (lt) 17 Μετρήσεις εργοστασίου   Κατανάλωση 100km/h 5,3lt/100km  Επιτάχυνση 0-100km/h 3,6sec Μέγιστη Ταχύτητα (km/h) 200