Street
Εμφανίσεις: 321
 

BMW-RnineT-Pure-action-1

Το «Pure» είναι παράξενο όνομα για μοτοσικλέτα, αλλά ταιριάζει πολύ καλά στην back-to-the-basics έκδοση του BMW R nineT. Ως ένα roadster χωρίς πολλά φρου-φρού με αερόψυκτο κινητήρα, είναι μια από τις πιο απλές μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού που φτιάχνονται σήμερα.

Το BMW R nineT Pure (δείτε εδώ την επίσημη παρουσίαση) ακολουθεί τον σχεδιασμό του πρώτου BMW R nineT που σημείωσε μεγάλη επιτυχία από τότε που παρουσιάστηκε πριν από τρία χρόνια [2013]. Αυτή η επιτυχία ενέπνευσε τη BMW να δημιουργήσει την οικογένεια nineT – αρχικά με το Scrambler του 2016 (διαβάστε εδώ δοκιμή στην Ελλάδα) και τώρα [2017] με το Pure και το πιο σπορτίβικο Racer, ενώ σύντομα θα εμφανιστεί και το Urban G/S εμπνευσμένο από το Dakar.

To Pure είναι πλέον το βασικό μοντέλο που είναι αρκετά ευπρόσδεκτο επειδή η κεντρική ιδέα των nineT είναι η ευκολία στο customising. Το πρώτο μοντέλο όμως με τις ακριβές αναρτήσεις και φρένα είχε μια αρκετά υψηλή αρχική τιμή, πριν ακόμη τοποθετηθεί έστω κι ένα αξεσουάρ. Το να κάνεις αλλαγές σε μια λιγότερο πλούσια βασική μοτοσικλέτα, όπως το Pure, έχει περισσότερη λογική.

BMW-RnineT-Pure-static-3

To πρώτο BMW R nineT ως roadster είναι πολύ ωραίο και δημοφιλές επίσης, αλλά με ακριβά περιφερειακά. Το BMW R nineT Pure καταλαμβάνει τη θέση του απλούστερου roadster στην οικογένεια και συνεπακόλουθα του πιο προσιτού.

Ομοιότητες (κινητήρας) διαφορές (στήσιμο)

Όπως και το BMW R nineT Scrambler έτσι και το BMW R nineT Pure έχει τον αερόψυκτο boxer κινητήρα του πρώτου NineT με τα 1170cc και του δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Είναι ουσιαστικά ο ίδιος κινητήρα που παλιά φορούσε το R 1200GS και το RT προτού αυτά γίνουν υγρόψυκτα. Η μέγιστη ισχύς των 110hp και η ωραία επίπεδη καμπύλη ροπής δεν έχουν επηρεαστεί από τη νέα εξάτμιση που επιτρέπει στο BMW να περνάει την προδιαγραφή Euro4.

Το BMW R nineT Pure έχει κι αυτό τριμερές ατσάλινο πλαίσιο με εμπρός και μεσαίο κυρίως τμήμα συν ένα βιδωτό υποπλαίσιο που επιτρέπει την ταχεία αφαίρεση της σέλας του συνεπιβάτη. Εχει όμως γρηγορότερη γεωμετρία, αν και δεν είναι τόσο γρήγορη όσο του πρώτου NineT.

Η ανάρτηση είναι πιο απλή από του πρώτου μοντέλου: το πιρούνι δεν είναι αντεστραμμένο, με καλάμια διαμέτρου 43mm αντί για το πιο χοντρό πολυρυθμιζόμενο αντεστραμμένο πιρούνι. Το αμορτισέρ είναι κι αυτό απλούστερο με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς, δεν έχει όμως τον ξεχωριστό ρυθμιστή προφόρτισης ελατηρίου.

Αλλά και οι ζάντες είναι χυτές με διάμετρο 17in αντί για ακτινωτές και οι δίσκοι διαμέτρου 320mm έχουν αντικατασταθεί από συμβατικές τετραέμβολες δαγκάνες αντί για monobloc ακτινικές.

BMW-RnineT-Pure-detail-1-front-wheel

Απλό και όχι usd πιρούνι, χωρίς ρυθμίσεις.
Συμβατικές και όχι ακτινικές δαγκάνες.
Χυτές και όχι ακτινωτές ζάντες. Η ζάντα της εικόνας είναι εξτραδάκι.

Πάντως η μεγαλύτερη εξοικονόμηση κόστους πρέπει να έγινε από το ρεζερβουάρ, που έχει διατηρήσει τη χωρητικότητα των 17 λίτρων, όμως είναι φτιαγμένο από χάλυβα κι όχι από αλουμίνιο.

BMW R nineT Pure – on board

Το BMW R nineT Pure έχει διπλή σέλα που είναι λεπτή και στα 805mm είναι αρκετά χαμηλά ώστε οι περισσότεροι αναβάτες να πατούν στο έδαφος και με τα δύο πόδια. Όμως ο λιτότερος χαρακτήρας αυτού του βασικού μοντέλου είναι ξεκάθαρος από τη στιγμή που θα ανέβεις πάνω στη μοτοσικλέτα.

BMW-RnineT-Pure-action-3

Μπροστά βλέπεις μόνο ένα στρογγυλό ταχύμετρο (με μια μικρή οθονίτσα μέσα με ρολόι και trip info) κι ένα επίπεδο, φαρδύ μονοκόμματο τιμόνι που είναι στερεωμένο με μια καλοφτιαγμένη σφυρήλατη πάνω πλάκα.

Ο απλός διακόπτης δεν έχει κουμπί για επιλογή χάρτη, ούτε φυσικά για επιλογές ηλεκτρονικής ανάρτησης, όμως την κρύα ημέρα που έγινε η παρουσία στη Νότιο Ισπανία, ανακουφίστηκα όταν είδα ότι οι μοτοσικλέτες είχαν τα έξτρα θερμαινόμενα γκριπ.

Οι επιδόσεις στην ευθεία είναι πανομοιότυπες με του πρώτου BMW R nineT και το Pure πολύ γρήγορα μου υπενθύμισε το γιατί αυτή η μοτοσικλέτα είναι τόσο διασκεδαστική. Μπορεί να έχει 15 άλογα λιγότερα σε σχέση με τα υγρόψυκτα boxer, όμως το BMW R nineT Pure έχει δυνατό τράβηγμα και στα 219kg με καύσιμα δεν είναι και βαρύ. Οι προσαρμογές για την προδιαγραφή Euro 4 δεν έχουν επηρεάσει την ελαστικότητα του κινητήρα, την γλυκιά απόκριση στο γκάζι και την αρκετά δυνατή απόδοση στις υψηλότερες στροφές.

Η όρθια κι ανεμοδαρμένη θέση οδήγησης σήμαινε ότι το BMW R nineT Pure έδινε διασκεδαστική αίσθηση ταχύτητας, ειδικά όταν επιτάχυνε γρήγορα στις κοντύτερες σχέσεις. Και ο παλιάς σχολής κινητήρας παρέμεινε αρκετά ομαλός όταν ξεδίπλωνε τη δύναμή του, μακραίνοντάς μου τα χέρια και βγάζοντας αυτό τον επίπεδο ξηρό δικύλινδρο ήχο από την εξάτμιση.

BMW-RnineT-Pure-detail-6-instruments

Είχε επίσης αρκετά δυνατό φρένο από τον κινητήρα που δεν θυμόμουν από το πρώτο μοντέλο και που δεν δημιουργούσε πρόβλημα, και το ίδιο ίσχυε για την έλλειψη high-tech ηλεκτρονικών που έχουν οι περισσότερες open-class μεγάλες μοτοσικλέτες, αν και οι μοτοσικλέτες της παρουσίασης είχαν το έξτρα, απλών προδιαγραφών ASC traction control.

Την περισσότερη ώρα οδηγήσαμε σε δρόμο με στροφές, όπου το απλό, αλλά καλά ελεγχόμενο στήσιμο του BMW R nineT Pure έκανε αρκετά τίμια δουλειά. Η ανάρτηση ήταν λίγο πιο μαλακή από του πρώτου nineT και με περιορισμένη δυνατότητα για ρυθμίσεις. Η αλλαγή της κατεύθυνσης ήταν εύκολη και με ουδέτερη αίσθηση με ελάχιστο τρέμουλο στο τιμόνι, ακόμη κι όταν οι δρόμοι στέγνωσαν για λίγο και μπορέσαμε να οδηγήσουμε και πιο γρήγορα. Το δυνατό φρενάρισμα απαιτούσε και γερό σφίξιμο στη μανέτα, επειδή οι τετραέμβολες δαγκάνες της Brembo δεν έχουν το δάγκωμα των Monobloc. Όμως η απόδοσή τους ήταν κάτι παραπάνω από επαρκής και το ίδιο ισχύει και το περιθώριο κλίσης και την πρόσφυση του Metzeler Roadtec Z8.

To BMW R nineT Pure μου έκανε εξαιρετική εντύπωση ακόμη και στο τέλος της ημέρας, καθώς όταν γυρίζαμε στο ξενοδοχείο οι ουρανοί άνοιξαν και οι δρόμοι έγιναν ποτάμια. Η απόλυτα απουσία προστασίας από τον καιρό του BMW R nineT Pure σήμαινε ότι έφτασα στο ξενοδοχείο μούσκεμα, όμως δεν μπορούσα να μην ευχαριστηθώ αυτή τη ζωηρή και διασκεδαστική μοτοσικλέτα που ξεχείλιζε από παλιομοδίτικο boxer χαρακτήρα.

BMW-RnineT-Pure-detail-11a-seat

Ένα Pure για να ξεκινήσεις…

Αν και το BMW R nineT Pure έχει τις ίδιες επιδόσεις με το πρώτο nineT, αναπόφευκτα από πολλές απόψεις δεν μπορεί να προσφέρει την αίσθηση ποιότητας που προκαλεί το λαμπερό αλουμινένιο ρεζερβουάρ και η πληθώρα των ωραία λεπτομερειών εκείνης της μοτοσικλέτας, όπως οι ακτινωτές ζάντες με το μαύρο στεφάνι και το παλιομοδίτικο πλακάκι του μοντέλο στο λαιμό του σκελετού.

Αλλά πάλι, όλα αυτά και πολλά άλλα χαρακτηριστικά μπορείς να τα πάρεις στα έξτρα (ex works) ή στα αξεσουάρ του μοντέλου. Η λίστα με τα πράγματα γεμίζει δύο σελίδες, από στροφόμετρο και μια επιλογή με καπάκια κεφαλών, μέχρι σέλες και βουρτσισμένο αλουμινένιο ρεζερβουάρ που θα αυξήσει χοντρικά 10% την τιμή της μοτοσικλέτας.

Αν παρασυρθείς με τα αξεσουάρ θα ακυρώσεις το αρχικό πλεονέκτημα της τιμής του Pure. Όμως είτε το κρατήσεις απλό, είτε το γεμίζεις με πράγματα, το BMW R nineT Pure έχει πολλά να προσφέρει ως το βασικό, φιλικό στον αναβάτη και το πορτοφόλι του ρετρό boxer της BMW.

BMW-RnineT-Pure-action-4

Copyright© Roland Brown – 2017

Απόδοση στα Ελληνικά: Δημήτρης Μπαζίνας

Φωτογραφίες: Double Red

Copyright© MrBike – 2017

BMW – επίσημο site

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW R NineT Pure (2017)
Κινητήρας BMW, τετράχρονος, δικύλινδρος boxer με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 101,0 x 73,0
Χωρητικότητα (cc) 1.170
Σχέση συμπίεσης 12,0:1
Μέγιστη ισχύς 110hp (81kW) / 7.750rpm
Μέγιστη ροπή 12,2kgm (120Nm) / 6.000rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός BMS-K+ με σώματα 50mm
Εκκίνηση Mίζα
Λίπανση Συμβατικό κάρτερ
Κιβώτιο  
I 2,375
II 1,696
III 1,296
IV 1,065
V 0,939
VI 0,848
Πρωτεύουσα μετάδοση 1,737
Τελική μετάδοση 2,910
Πλαίσιο Χαλύβδινο σωληνωτό με τον κινητήρα ενεργό μέρος
Μπροστινή ανάρτηση Tηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 43mm με διαδρομή 125mm
Πίσω ανάρτηση BMW Paralever, με διαδρομή 120mm, ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς και προφόρτισης ελατηρίου
Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι, διαμέτρου 320mm. Δαγκάνες Brembo 4 εμβόλων ABS
Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 265mm. Δαγκάνα εμβόλου ABS
Μπροστινό ελαστικό 120/70-17
Πίσω ελαστικό 180/55-17
Μήκος (mm) 2.105
Πλάτος (mm) 900
Υψος (mm) -
Υψος σέλας (mm) 805
Μεταξόνιο (mm) 1.493
Ιχνος (mm) 105
Γωνία Caster 26°6'
Βάρος (kg) 219
Ρεζερβουάρ (lt) 17
Μετρήσεις εργοστασίου  
Κατανάλωση 100km/h 5,3lt/100km
Επιτάχυνση 0-100km/h 3,7sec
Μέγιστη Ταχύτητα (km/h) 200

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world