BMW R 1200R (2015) – On board δοκιμή στην Ελλάδα

To ΒΜW R 1200R του 2015 με τον υγρόψυκτο κινητήρα, το τηλεσκοπικό πιρούνι (semi-active) και το πλήρες ηλεκτρονικό πακέτου εξοπλισμού είναι μια καταπληκτική all round μοτοσικλέτα βετλιωμένη παντού – ακόμη και στην πρακτικότητά της μέσα στην πόλη.

Panagiotopoulos 2

Από τη στιγμή που είδαμε το BMW R 1200GS (το best seller της BMW) με υγρόψυκτο κινητήρα, γνωρίζαμε ότι θα βλέπαμε σταδιακά όλο και περισσότερα boxer να γίνονται υγρόψυκτα. Και πράγματι, μετά το GS ήρθε η σειρά του τουριστικού BMW R 1200RT το 2014 και των R 1200R και R 1200RS το 2015.

Αυτό που μας εξέπληξε ευχάριστα (πολύ ευχάριστα) ήταν ότι η ΒMW έκανε μια αναπάντεχη κίνηση αντικατάστασης του Telelever με τηλεσκοπικό usd πιρούνι. To BMW R 1200R δεν είναι το πρώτο boxer νέας εποχής που αποκτά τηλεσκοπικό πιρούνι, αφού προηγήθηκε το αερόψυκτο BMW R NineT πέρυσι. Εκείνη όμως ήταν μια επετειακή μοτοσικλέτα με στόχο το κοινό της custom σκηνής, επομένως η τοποθέτηση νέου πιρουνιού σε περισσότερα μοντέλα boxer δεν ήταν αυτονόητη. Την είχαμε ευχηθεί, αλλά τίποτε δεν μαρτυρούσε ότι η BMW θα άφηνε στην άκρη το Telelever, ένα σύστημα στο οποίο έχει πιστέψει τόσο πολύ, έχει επενδύσει πάνω του τόσα πολλά και έχει τύχει τόσο καλής αποδοχής από τον κόσμο. Κι όμως, φαίνεται ότι ο καιρός έχει πλέον ωριμάσει, ώστε η BMW να κάνει ένα βήμα πέρα από το Telelever. Το σύστημα αυτό που προβλέπει έναν ψηλά τοποθετημένο αλουμινένιο βραχίονα με την ανάρτηση να αναλαμβάνεται από ένα επίσης ψηλά τοποθετημένο κεντρικό αμορτισέρ μετράει πάνω από 20 χρόνια που τοποθετείται σε μοτοσικλέτες της BMW και σ’ αυτές τις δύο δεκαετίες έχει αναβαθμιστεί και ξανασχεδιαστεί αρκετές φορές. Αν και είναι ένα καλό και ανθεκτικό μπροστινό σύστημα, κύριο σημείο κριτικής είναι η έλλειψη αίσθησης του εμπρός τροχού, αλλά και η φυσική λειτουργία αντιβύθισης που διατηρεί αμετάβλητη τη γεωμετρία της μοτοσικλέτας κατά την είσοδο της στροφής κι επομένως δεν την διευκολύνει. Σε μια τουριστική ή adventure μοτοσικλέτα, δεν παίζει και πολύ ρόλο αυτό – για τη μειωμένη αίσθηση από το μπροστινό άλλωστε η BMW είχε πάντοτε ως λύση την τοποθέτηση ABS για τα φρένα – γιατί ως προς την οδική συμπεριφορά δεν υπήρξε ποτέ ουσιαστικό πρόβλημα, ούτε και στα sport boxer όπως το σύντομης καριέρας ΒΜW R 1200S (2006-7), ούτε ασφαλώς και στον προκάτοχο της μοτοσικλέτας που δοκιμάζουμε, το BMW R 1200R του 2007. Σε μια μοτοσικλέτα δρόμου όμως, όπου μια σημαντική πτυχή του χαρακτήρα της είναι η απόλαυση της οδήγησης, το Telelever (ακόμη και στην τελευταία του βελτιωμένη έκδοση) δεν ήταν ισάξιο ενός τηλεσκοπικού πιρουνιού.

Τώρα αυτό έχει αλλάξει – και μαζί του έχει αλλάξει δραστικά και το ίδιο το BMW R 1200R κι έχει αποκτήσει ό,τι πιο σύγχρονο έχει σχεδιάσει το βαυαρικό εργοστάσιο, τόσο στον κινητήρα, όσο και στα ηλεκτρονικά.

Εδώ πρέπει να κάνουμε μια σημαντική σημείωση. Το BMW R 1200R της δοκιμής μας είχε το πλήρες πακέτο αξεσουάρ που συνοδεύει αυτή τη μοτοσικλέτα, συμπεριλαμβανομένων των semi active αναρτήσεων, ενώ είχε τα πλήρη ηλεκτρονικά μαζί με τον έξτρα χάρτη Dynamic. Όλα αυτά (καθώς και τα θερμαινόμενα γκριπ, η ζελατίνα που βλέπετε, τα χειριστήρια για τον πλοηγό, η σχάρα και το σύστημα keyless) είναι έξτρα και επιβαρύνουν την τελική τιμή. Εμάς δηλαδή αυτή η μοτοσικλέτα που οδηγήσαμε μας άρεσε με αυτά τα έξτρα πράγματα. Η πράξη επίσης έχει δείξει ότι οι περισσότεροι πελάτες BMW αγοράζουν τις μοτοσικλέτες με πολλά (αν όχι όλα) τα αξεσουάρ τους, επομένως η οικονομική επιβάρυνση δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα.

Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι αντί για Telelever. Είναι μια εξέλιξη που έχει ορατό αντίκτυπο και στο δρόμο.

Ο υγρόψυκτος κινητήρας

Ο κινητήρας που τοποθετήθηκε στο BMW R 1200R του 2015 είναι ο νέος υγρόψυκτος boxer (για την ακρίβεια αεροϋγρόψυκτος, επειδή οι κεφαλές ψύχονται με το υγρό και οι κύλινδροι όπως πάντα με αέρα). Ο boxer αυτός τοποθετήθηκε όπως είπαμε αρχικά στο BMW R 1200GS και μάλιστα χρόνο με το χρόνο η BMW τον βελτιώνει σε λεπτομέρειες. Εχει με μέγιστη ισχύ 125 ίππων στις 7750 στροφές, ενώ η ροπή του φτάνει τα 125Nm στις 6.500 στροφές. Θυμίζουμε εδώ ότι ο νέος boxer δεν είναι μόνο υγρόψυκτος, αλλά αποτελεί ένα εντελώς νέο κινητήρα με διαφορετική προσέγγιση στην boxer αρχιτεκτονική σε σχέση με ό,τι ξέραμε ως σήμερα. Η οφθαλμοφανής αλλαγή είναι ότι τα σώματα του ψεκασμού είναι στο πάνω μέρος του κινητήρα (αντί για πίσω) και ο λαιμός της εξάτμισης είναι από κάτω (αντί για εμπρός). Ελέγχεται από σύστημα ridebywire, το κιβώτιο ταχυτήτων εμπεριέχεται στον στροφαλοθάλαμο, ο συμπλέκτης είναι πολύδισκος, μονόδρομος, με μαλακή λειτουργία και η μετάδοση με άξονα βρίσκεται αριστερά αντί για δεξιά. Αντίστοιχα το τελικό της εξάτμισης είναι από δεξιά αντί για αριστερά – ενώ και ο τροχός στο μονόμπρατσο ψαλίδι βγαίνει τώρα από τα δεξιά.

Ιδού ο νέος κινητήρας. Αν δεν προσέξετε το ψυγείο (δύσκολο) θα τον καταλάβετε από το ότι το σώμα του ψεκασμού είναι από πάνω η εξάτμιση από κάτω.

Εργονομία

Η BMW πρόσεξε ιδιαίτερα το θέμα της εργονομίας έτσι ώστε ο αναβάτης να μην νιώθει ότι καβαλάει ένα κολοσσό, αν και η μοτοσικλέτα είναι βαριά (231kg) και φαρδιά (το πλάτος από τη μια άκρη του τιμονιού ως την άλλη είναι περίπου ένα μέτρο). Και πράγματι, με ύψος σέλας στα 790mm και σχήμα σέλας που είναι στενό στο εμπρός μέρος, όπως στενό είναι και το ρεζερβουάρ στο πίσω του μέρος, είναι μια πολύ φιλική μοτοσικλέτα για τα μεσαία αναστήματα. Αν είστε ψηλότερος μπορείτε να παραγγείλετε τη μοτοσικλέτα με μια ψηλότερη σέλα (820 ή 840mm). Το φαρδύ μεταβλητής διατομής τιμόνι προσφέρει σχεδόν όρθια θέση οδήγησης και έχει μεγάλο κόψιμο που διευκολύνει τις μανούβρες χαμηλής ταχύτητας στη μεγάλη μοτοσικλέτα (το μεταξόνιό της είναι 1.515mm). Ο συνεπιβάτης έχει ξεχωριστή σέλα με αρκετό χώρο στη διάθεσή του και χειρολαβές για να κρατιέται. Η καλοσχεδιασμένη και πολύ πρακτική σχάρα στο μοντέλο της δοκιμής μας είναι από τα αξεσουάρ.

Η εργονομία είναι εξαιρετικά καλά μελετημένη ώστε η μοτοσικλέτα να είναι ξεκούραστη και να προσφέρει καλό έλεγχο. Το BMW R 1200R είναι από τις λίγες naked μοτοσικλέτες που είναι τόσο φιλόξενη για τον συνεπιβάτη.

Οργανα

Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από το αναλογικό ταχύμετρο και μια ψηφιακή οθόνη με πλήθος ενδείξεων με πυκνή απεικόνιση αλλά ευανάγνωστες. Εχει όλες τις πληροφορίες για το ταξίδι, μέτρηση κατανάλωσης στιγμιαία και μέση και τις επιλεγμένες ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά. Στον βασικό εξοπλισμό της μοτοσικλέτας είναι και η διαρκής μέτρηση της πίεσης των ελαστικών εμπρός και πίσω. Ολες οι ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά καθώς και όλες οι αλλαγές στις ενδείξεις στην οθόνη γίνονται από τους διακόπτες στο τιμόνι.

Η οθόνη είναι μεγαλύτερη από του προηγούμενου μοντέλου και περιέχει τώρα και το στροφόμετρο (απεικόνιση με μπάρες που γεμίζουν). Οι ενδείξεις είναι πολλές και πυκνές αλλά διαβάζονται γρήγορα και καθαρά. Ο έλεγχος των modes και των υπόλοιπων ενδείξεων γίνεται ασφαλώς από διακόπτες στο τιμόνι.

Keyless

H μοτοσικλέτα που δοκιμάσαμε έχει το έξτρα keyless σύστημα. Απλά έχετε το κλειδί στην τσέπη σας και τα ηλεκτρικά της μοτοσικλέτας είναι ενεργοποιημένα. Ο κεντρικός διακόπτης ελέγχεται από ένα κουμπί εκεί που λογικά θα περιμένατε την κεντρική κλειδαριά. Πατώντας το κουμπί αυτό τα ηλεκτρικά ενεργοποιούνται, όπως αν θα γυρίζατε το κλειδί της κεντρική κλειδαριάς. Πώς κλειδώνει όμως το τιμόνι της μοτοσικλέτας; Απλό κι αυτό. Αφού κλείσετε τα ηλεκτρικά και σβήσουν τα όργανα, πατάτε παρατεταμένα το ίδιο κουμπί. Θα ακούσετε τον ηλεκτρικό μηχανισμό να ενεργοποιείται και το τιμόνι είναι πλέον κλειδωμένο. Το τιμόνι κλειδώνει και από τα αριστερά και από τα δεξιά! Το μοντέλο της δοκιμής μας είχε κεντρικό σταντ που με καλά μελετημένη γεωμετρία καθώς μπορείτε να ανεβάσετε τη βαριά μοτοσικλέτα με ελάχιστη προσπάθεια.

Το Keyless σύστημα είναι έξτρα, μας άρεσε πάρα πολύ όμως. Το κλειδί είναι στην τσέπη και μπορείς να ανοίξει την τάπα του ρεζερβουάρ απλά πατώντας το κουμπάκι.

BMW R 1200R on board

Όπως όλα τα boxer (τα σύγχρονα) έτσι και το BMW R 1200R είναι μια μεγάλη και ογκώδης μοτοσικλέτα. Εύλογα όταν την προσέγγισα για να την καβαλήσω για πρώτη φορά ήμουν ψυχολογικά προετοιμασμένος ότι θα υποχρεωθώ να εξασκήσω σεβαστή μυϊκή δύναμη για να το κουμαντάρω στα πρώτα τουλάχιστον μέτρα. Τελικά όμως τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά. Όπως έχουμε ήδη αναφέρει πιο πάνω, η εργονομία της μοτοσικλέτας είναι πολύ φιλική στον αναβάτη και δεν του δίνει την εντύπωση ότι οδηγεί μια τόσο μεγάλη (μεταξόνιο 1530mm) και τόσο βαριά (231kg με καύσιμα) μοτοσικλέτα. Οι μανούβρες χαμηλής ταχύτητας και η κίνηση μέσα στην πόλη γίνονται αναπάντεχα εύκολα και ξεκούραστα, πράγμα που δεν ίσχυε από όσο θυμάμαι με παλιότερα τετραβάλβιδα naked boxer του εργοστασίου, ούτε με το BMW R 1200R του 2007. Και ως προς αυτό η πρόοδος είναι τεράστια, γιατί ανεβαίνει πάρα πολύ το επίπεδο της πρακτικότητας τoυ BMW R 1200R ως all round μοτοσικλέτας.

Στον ανοικτό δρόμο ο μόνος περιορισμός που μπορεί να εμφανιστεί είναι η πίεση από τον άνεμο. Το ζελατινάκι που είχε η μοτοσικλέτα της δοκιμής μας είναι από τα αξεσουάρ και είναι μεγαλύτερο από το στοκ μασκάκι, αλλά δεν μπορεί να περιορίσει και πολύ τον άνεμο, ειδικά όταν αρχίζει να φυσάει μελτέμι. Ετσι λοιπόν, ανάλογα με τον άνεμο και την αντοχή σας θα κυμανθεί και η μέση ταχύτητα που θα πηγαίνετε στο δρόμο. Γιατί το BMW R 1200R έχει τη δυνατότητα να κινείται με 140km/h με 4.000rpm (και πολύ οικονομικά δηλαδή) με δυνατότητα για προσπέρασμα με το απλό άνοιγμα του γκαζιού, ακόμη και χωρίς κατέβασμα για να δει με απρόσμενη σβελτάδα τα ταχύμετρο να ξεπερνά τα 200km/h και να καλπάζει προς τα 230km/h που είναι η τελική του. Επομένως τα ταξίδια μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων είναι απολύτως εφικτά όσον αφορά τις δυνατότητες του κινητήρα και ο μόνος περιορισμός είναι οι αντοχές του αναβάτη. Ως προς την κατανάλωση βενζίνης, ο μέσος όρος που είδαμε ήταν τα 6lt/100km, αλλά όταν πηγαίναμε με 100km/h η κατανάλωση ήταν χαμηλότερη από 5lt/100km.

Εντυπωσιακά διασκεδαστική είναι η συμπεριφορά της μοτοσικλέτας στις στροφές με δεδομένο τον όγκο και το βάρος της σε απόλυτα νούμερα. Οι semi active αναρτήσεις που προσαρμόζουν τις αποσβέσεις ανάλογα με το ρυθμό που κινείται η μοτοσικλέτα και ανάλογα με την κατάσταση του δρόμου προσφέρουν ουδέτερη συμπεριφορά, ενώ η εξαίρετη τροφοδοσία προσφέρει απόλυτο έλεγχο στο άνοιγμα του γκαζιού στην έξοδο της στροφής. Το traction control κάνει σχεδόν αδιόρατα τη δουλειά του αν και στον χάρτη Dynamic τα ηλεκτρονικά αφήνουν τον τροχό να πλαγιολισθήσει λίγο. Η μοτοσικλέτα δίνει μια βαριά αίσθηση, μόνο συγκριτικά με άλλα naked παρόμοιου κυβισμού αλλά με γρηγορότερη γεωμετρία που είναι ταχύτερα στην είσοδο της στροφής.

Ο σπουδαίος ρόλος του shifter της BMW

Το BMW της δοκιμής μας όμως είχε άλλο ένα σπουδαίο πλεονέκτημα: το quick shifter της BMW που λειτουργεί όχι μόνο στα ανεβάσματα αλλά και στα κατεβάσματα. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι μπορείτε να σημαδέψετε τη στροφή, να κατεβάσετε ένα, δύο ή και τρία γρανάζια ΧΩΡΙΣ συμπλέκτη να κάνετε την είσοδο ανοίγοντας το γκάζι και μετά να αρχίσετε να επιταχύνετε ανεβάζοντας και πάλι χωρίς συμπλέκτη. Το shifter της BMW, που έχει περισσότερο νόημα στα BMW S 1000RR ή S 1000R, είναι μια πολύ έξυπνη συσκευή επειδή λειτουργεί επεμβαίνοντας στα ηλεκτρονικά της μοτοσικλέτας. Όταν κατεβάζετε το σύστημα στιγμιαία ανεβάζει στροφές (το ακούτε κιόλας) κι έτσι διευκολύνει το αποτελεσματικό κούμπωμα της σχέσης. Ομολογουμένως χρειάζεται να το συνηθίσεις – το πάτημα του συμπλέκτη στα ανεβοκατεβάσματα είναι αυτόματη διαδικασία του μυαλού, όταν όμως οδηγείς το καταφέρει, τότε το γεγονός ότι κάνεις ένα πράγμα λιγότερο κατά την οδήγηση (δεν πατάς συμπλέκτη δηλαδή) βοηθά στη συγκέντρωση στην τεχνική της οδήγησης, κάνοντάς τη σημαντικά πιο διασκεδαστική.

Το BMW R 1200R του 2015 είναι μια μεγάλη μοτοσικλέτα με όχι ευκαταφρόνητο όγκο κα πλάτος. Δεν της φαίνεται όμως στην οδήγηση κι αυτό είναι ένας πολύ καλός λόγος για να την προτιμήσεις.

Τα άλλα ηλεκτρονικά

Το BMW R 1200R είχε το πλήρες ηλεκτρονικό πακέτο εξοπλισμού που είναι παρόμοιο με άλλων boxer που έχουμε οδηγήσει, δεν παύει όμως να είναι εντυπωσιακό. Πιστεύουμε ότι δικαίως όσοι επιλέγουν BMW προτιμούν τις εκδόσεις με όλα τα ηλεκτρονικά, αφού η διαφορά είναι ουσιαστική. Οι χάρτες οδήγησης που διαθέτει το μοντέλο είναι ο Road, Rain και Dynamic που είναι ο πιο διασκεδαστικός με άμεση αλλά και ελεγχόμενη απόκριση στο γκάζι. Οι αναρτήσεις Dynamic ESA επιτρέπουν την αλλαγή στη ρύθμιση των αποσβέσεων με το πάτημα ενός κουμπιού. Στο Dynamic mode η οδήγηση ήταν λίγο πιο σπορ, αλλά και δεν γινόταν ποτέ τραχιά. Οι διαφορές ανάμεσα στα modes τόσο των αναρτήσεων όσο και του κινητήρα δεν είναι πολύ σαφής και συχνά πρέπει να δει κανείς τα όργανα για να ξέρει τι έχει επιλέξει. Πάντως όσο περισσότερο χρησιμοποιούσα τη μοτοσικλέτα και άλλαζα σκοπίμως τους χάρτες οδήγησης, τόσο περισσότερο εξοικειωνόμουν με το σύστημα κυρίως σε διαδρομές που κάνω συχνά, όπου σε μία τουλάχιστον περίπτωση (κλειστές αργές και συχνά ολισθηρές στροφές) πραγματικά η χρήση του Road χάρτη ως προς τον έλεγχο του γκαζιού  είχε περισσότερο νόημα από τον Dynamic. Επίσης η Road επιλογή στις αναρτήσεις είναι πιο λίγο πιο άνετη από την Dynamic και το traction control πιο παρεμβατικό και γι’ αυτό πολύ χρήσιμο στους σκονισμένους δρόμους. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Metzeler Roadtec Z8 με διάσταση 180/60 πίσω προσφέρουν καλά αποθέματα πρόσφυσης και ταιριάζουν εξαίρετα με τον χαρακτήρα της μοτοσικλέτας.

Φρένα σωτηρίας

Τα φρένα του BMWR 1200R του 2015 είναι πανίσχυρα με τις δύο ακτινικές δαγκάνες της Brembo εμπρός να δαγκώνουν με αγριότητα αλλά και άριστο έλεγχο τους διαμέτρου 320mm δίσκους εμπρός με το ABS να λειτουργεί καθησυχαστικά καλά. Με εντυπωσίασαν μάλιστα όταν κατεβαίνοντας την εθνική με λίγα περισσότερα από 200km/h (με σκοπό να δω τελική) στην καμπή του αυτοκινητόδρομου κάτω από τη γέφυρα της Βαρυμπόμπης είδα το αυτοκίνητο μπροστά μου (που είχα σκοπό να αποφύγω αλλάζοντας λωρίδα), να πατάει τα φρένα και να μουριάζει.

Και το προηγούμενο μοντέλο είχε καλά φρένα, αλλά τούτα δω το ακτινικά Brembo είναι άγκυρες.

Υποψιασμένος έκλεισα το γκάζι και τσίμπησα τα φρένα. Το επόμενο δευτερόλεπτο που είχα πια ορατότητα σε όλο το κατάστρωμα του δρόμου, είδα ένα επικών διαστάσεων μποτιλιάρισμα με τα φορτηγά στη δεξιά λωρίδα να έχουν βγάλει αριστερό φλας και να είναι διαγώνια πάνω στο δρόμο προς την μεσαία λωρίδα, «σπρώχνοντας» τα αυτοκίνητα όλα προς τα αριστερά. Αυτό μου στέρησε κάθε δίοδο διαφυγής ανάμεσα από τα αυτοκίνητα. Επρεπε να φρενάρω πίσω από το αυτοκίνητο τα φώτα του οποίου με προειδοποίησαν, απλά με χώριζαν από αυτό ελάχιστες δεκάδες μέτρα και ήμουν ακόμη με 170km/h τουλάχιστον. Το μόνο που έμενε ήταν να μου σφιχτεί το στομάχι και να τσαρουχώσω τα φρένα υπό ελαφρά κλίση μάλιστα. Το BMW δεν ενοχλήθηκε και πολύ. Παρέμεινε ακλόνητο, φρέναρε δυνατά και άμεσα, ενώ αισθανόμουν και στο χέρι και στο πόδι τους παλμούς του ABS σε άτακτα χρονικά διαστήματα να εργάζονται σκληρά αλλά αποτελεσματικά για να κοντρολάρουν την πρόσφυση των τροχών. Βρέθηκα να ρολάρω με μονοψήφιο αριθμό χιλιομέτρων κάπου 10m πίσω από τον προφυλακτήρα του αυτοκινήτου που ήθελα να αποφύγω και με απόλυτη ηρεμία μπόρεσα να βρω τους ελάχιστους διαδρόμους που με έφεραν ανάμεσα από τα φορτηγά δίπλα από ένα τουμπαρισμένο αυτοκίνητο και τους τρανταγμένους επιβάτες του και μετά στην ελευθερία του ανοιχτού δρόμου. Εχοντας βρεθεί κι άλλες φορές σε παρόμοιες περιπτώσεις δεν μπόρεσα να μην σκεφτώ με την ευκαιρία αυτής της παραλίγο τρομακτικής εμπειρίας, πόσο έχουν βελτιωθεί τα φρένα και οι αναρτήσεις στις μοτοσικλέτες, ώστε να προσφέρουν πραγματική ασφάλεια εκεί που πρέπει. Μάλλον χρωστάω πολλά στα ποιοτικά περιφερειακά του BMW R 1200R και χαίρομαι που καβαλούσα αυτή τη μοτοσικλέτα όταν κατά σύμπτωση έγινε αυτό το ατύχημα μπροστά μου.

Νέα εποχή στα street boxer

Μερικές φορές οι επαναστάσεις γίνονται αθόρυβα και οφείλονται (όπως δίδαξε και ο Αριστοτέλης) σε μια μικρή αιτία. Η BMW βελτίωσε το γυμνό street μοντέλο της με ένα τρόπο που μοιάζει με απλή ανταλλαγή εξαρτημάτων που υπάρχουν ήδη στα ράφια (το υγρόψυκτο μοτέρ και το πιρούνι). Η πραγματικότητα βέβαια είναι ότι η νέα μοτοσικλέτα είναι σχεδιασμένη από την αρχή σε ένα νέο πλαίσιο με διαφορετικά χαρακτηριστικά στο στήσιμο και την εργονομία, από ένα team μηχανικών που είχαν ξεκάθαρο στόχο στο να δημιουργήσουν ένα ωραίο all round με τουριστικές δυνατότητες και λίγο σπορ χαρακτήρα. Γιατί το BMW R 1200R του 2015 μπορεί να μην έχει τον extreme χαρακτήρα άλλων sport naked μοτοσικλετών (π.χ. του BMW S 1000R) αλλά είναι σημαντικά πιο εξελιγμένο από το προηγούμενο μοντέλο, είναι πιο δυνατό, πιο απολαυστικό, στρίβει καλύτερα και είναι ομορφότερο. Από πολλές απόψεις είναι και μια μοτοσικλέτα ορόσημο ή (αν ορίσουμε ως ορόσημο της νέας εποχής boxer το R NineT) είναι μια ιστορική μοτοσικλέτα που της αξίζει να πουληθεί σε πολύ μεγαλύτερα νούμερα σε σχέση με τους αερόψυκτους προκατόχους της.

Το κόστος της απλής έκδοσης του BMW R 1200R  είναι αρκετά προσιτό αλλά στην πραγματικότητα τον ωραίο χαρακτήρα στη μοτοσικλέτα προσφέρει ο εξελιγμένος έξτρα εξοπλισμός και τα ηλεκτρονικά που εύλογα προσθέτουν αρκετά στην τελική τιμή. Αλλωστε αυτός είναι ο λόγος που τα περισσότερα κομμάτια που πωλούνται είναι full extra και όχι οι απλές εκδόσεις.

Τιμοκατάλογος BMW

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2015

Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης – 2015

BMW (επίσημο site)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW R 1200 RS 2015 Κινητήρας ΒΜW τετράχρονος, δικύλινδρος, boxer, ελαιο-υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους  Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 101 x 73 Χωρητικότητα (cc) 1170 Σχέση συμπίεσης 12,5:1 Μέγιστη ισχύς  125hp (92kW) / 7.750rpm Μέγιστη ροπή 12,74kgm (125Nm) / 6.500rpm Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός BMS-X Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Κιβώτιο 6 σχέσεων με συμπλέκτη ολίσθησης I 1,650 II  2,438 III  1,714 IV  1,296 V  1,059 VI  0,943 Πρωτεύουσα μετάδοση 0,848 Τελική μετάδοση 2,818 Αξονας Πλαίσιο Χαλύβδινο σωληνωτό περιμετρικό χωριδικτύωμα Μπροστινή ανάρτηση Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 45mm, διαδρομή 140mm, Ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς. Προαιρετικά Dynamic ESA semi active Πίσω ανάρτηση Evo Paralever με μονό αμορτισέρ με διαδρομή 140mm με ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς και με υδραυλικά ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου. Προαιρετικά Dynamic ESA semi active Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι διαμέτρου 320mm, με δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων ακτινικής στήριξης και ABS Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 276mm με ABS Μπροστινό ελαστικό 120/70-17 Metzeler Roadtec Z8 Πίσω ελαστικό 180/55-17 Metzeler Roadtec Z8 Μήκος (mm) 2.203 Πλάτος (mm) 998 Υψος (mm) – Υψος σέλας (mm) 820 Μεταξόνιο (mm) 1.530 Ιχνος (mm) 114,8 Γωνία Caster 27˚7′ Βάρος (kg) 236 με καύσιμα Ρεζερβουάρ (lt) 18 Επιδόσεις κατασκευαστή   0-100km/h 3,3 δευτερόλεπτα Τελική ταχύτητα  Πάνω από 200km/h Κατανάλωση κατασκευαστή   με 90km/h 4,1lt/100km με 120km/h 5,5lt/100km Μετρήσεις MrBike   Επιταχύνσεις από στάση   0-18m (sec) 2,48 0-50m (sec) 4,04 0-100m (sec) 5,49 0-100km/h (sec) 3,98 1/4mile (sec) 11,88 (192,9km/h) 0-1000m (sec) 22,18 Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 224 (ενδειξη ταχυμέτρου 230) Κατανάλωση 6lt/100km