Street
Εμφανίσεις: 426
 

BMW-K1600B-action-3

To BMW K 1600B είναι η bagger έκδοση του 6κύλινδρου τουριστικού - δηλαδή πιο χαμηλό και πιο ελαφρωμένο... τουλάχιστον στην όψη.

Νιώθω τη λιακάδα στην πλάτη μου, στα αριστερά μου βλέπω τη λίμνη και μπροστά μου τον δρόμο με τις στροφές καθώς πλαγιάζω το μεγάλο BMW και επιταχύνω στην έξοδο με άλλη εξακύλινδρη ομοβροντία. Για μια στιγμή σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να είμαι στην Καλιφόρνια με το bagger Concept 101 στην ακτή του Ειρηνικού Ωκεανού στον Highway 101 από τον οποίο πήρε το όνομά του.

Η πραγματικότητα είναι πολύ πιο προσγειωμένη. Εδώ δεν είναι το Highway 101 αλλά ένας στενός δευτερεύων δρόμος που ακολουθεί την όχθη μιας λίμνης στα αγγλικά Midlands. Κι αντί για την συναρπαστική μοτοσυκλέτα που παρουσίασε η BMW πριν από δύο χρόνια στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este in Italy, οδηγώ το BMW K 1600B – ουσιαστικά μια έκδοση παραγωγής της χειροποίητης δημιουργίας του Roland Sands.

BMW-Concept-101

Το συναρπαστικό Concept 101 που παρουσίασε η BMW πριν από δύο χρόνια στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este in Italy σε συνεργασία με τον Roland Sands.

To BMW K 1600B δεν έχει καμία σχέση με το άλλο μοντέλο παραγωγής που ακολούθησε ένα πρωτότυπο στην έκθεση κοντά στο Como. Ισως να θυμάστε το πανέμορφο Concept 90 που οδήγησε στο BMW R nineT το 2014 και το πιο αγωνιάρικο Concept Roadster που προηγήθηκε το BMW R 1200R.

Η στρατηγική της BMW φαίνεται ότι συνίσταται στην παρουσίαση ενός πολύ εντυπωσιακού πρωτοτύπου για να δει τις αντιδράσεις και να κεντρίσει το ενδιαφέρον και μετά ακολουθεί μια μοτοσυκλέτα παραγωγής, ένα ή δυο χρόνια αργότερα.

Σ’ αυτή την περίπτωση το Concept 101 εξελίχτηκε στο Designworks studio της BMW στην Καλιφόρνια, κοντά στον Highway 101 (το όνομα συνιστά και τις σχεδόν 101 ίντσες χωρητικότητας). Εχει περιγραφεί από τη BMW ως «η τέλεια ενσάρκωση του American touring» και από τον αρχισχεδιαστή Edgar Heinrich ως η «επιτομή της κομψότητας, της ισχύος και της πολυτέλειας σε δύο τροχούς». Αυτά δημιούργησαν ένα κλίμα αναμονής για το μοντέλο παραγωγής που θα βγαίνει μόνο σε μαύρο και χωρίς τα βουρτσισμένα αλουμίνια του πρωτοτύπου.

Το BMW K 1600B έχει επίσης υψηλότερη ζελατίνα και πιο συμβατική εξάτμιση από το Concept 101, αλλά είναι ίδιο μ’ αυτό σε πολλά άλλα σημεία και έχει λίγο από το California-cool vibe που μόνο μια πολύ χαμηλή ουρά μπορεί να δημιουργήσει.

Που διαφέρει το K 1600B από το τουριστικό μοντέλο

Ουσιαστικά το νέο μοντέλο της σειράς Κ είναι το πρόσφατα ανανεωμένο BMW K 1600GT με κοντύτερη ζελατίνα, χαμηλότερο πίσω μέρος και μονοκόμματο τιμόνι αντί για τα παρόμοια τοποθετημένα clip-ons του GT.

Το εμπρός μέρος του είναι πολύ παρόμοιο με του BMW K 1600GT εκτός από την κοντύτερη ζελατίνα που είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη και μπορεί να αντικατασταθεί από την υψηλότερη ζελατίνα που προσφέρεται ως αξεσουάρ. Το φέρινγκ έχει και τα ρυθμιζόμενα αεροδυναμικά βοηθήματα που είδαμε στο GT. Το κάτω κομμάτι είναι κομμένο, επιτρέποντας την τοποθέτηση (επιπλέον) μαρσπιέδων-πλατφόρμα και αρκετά πιο μπροστά, αλλά προαιρετικά μπορούν να προστεθούν οι αποθηκευτικοί χώροι του GT ως άλλο ένα από τα πολυάριθμα αξεσουάρ.

BMW-K1600B-details-2-instruments

Πιο πολλές αλλαγές έχουν γίνει στο πίσω μέρος, όπου ένα χαμηλότερο υποπλαίσιο κατεβάζει το ύψος της σέλας στα 780mm αντί για τα ρυθμιζόμενα 810-830mm του GT. Παρόμοια είναι η μείωση του ύψους της σέλας και για τον συνεπιβάτη που έχει κι αυτός πολύ χώρο στην διώροφη μονοκόμματη σέλα. Οι βαλίτσες έχουν παρόμοιο μέγεθος και είναι αρκετά μεγάλες για να χωρέσουν τα περισσότερα full face κράνη, αλλά δεν αφαιρούνται επειδή, όπως θέλει η μόδα των bagger, πάνω στις βαλίτσες είναι τοποθετημένα τα πίσω φώτα, ώστε η ουρά να έχει πιο καθαρό look. Το πίσω φτερό είναι σε μεντεσέ για να μπορεί να αφαιρεθεί ο πίσω τροχός. 

Ο φοβερός 24βαλβιδος κινητήρας των 1649cc δεν έχει αλλαγές, παρά μόνο το ότι η καινούργια εξάτμιση φέρνει την απόδοση μέγιστης ισχύος στους 158hp στις 7.750rpm. Όπως και στο GT έχει τρεις χάρτες οδήγησης (που ονομάζονται Rain, Road και Dynamic) που είναι ρυθμιζόμενες από ένα κουμπί στο τιμόνι δεξιά. Ο κάθε χάρτης έχει δικό του setting για το traction control. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα τοποθέτησης από το εργοστάσιο (προαιρετικά) όπισθεν και shifter διπλής ενέργειας (και στα κατεβάσματα) στο εξατάχυτο κιβώτιο.

Ως εδώ δηλαδή μοιάζει πολύ με το GT. Όμως οι κοντύτεροι αναβάτες κυρίως, θα μπορούν να μανουβράρουν την bagger έκδοση πολύ καλύτερα σε σχέση με την sport-tourer, καθώς το +300kg βάρος είναι πιο κοντά στο έδαφος. Για μια τόσο μεγάλη μοτοσυκλέτα ήταν σίγουρα πολύ εύκολο να την ισορροπήσεις και την στρίψεις με χαμηλή ταχύτητα, με τη βοήθεια και το μακριού μεταξονίου. Η όπισθεν του μοντέλου που οδηγήσαμε, που ενεργοποιείται με το πάτημα της μίζας, ήταν πολύ χρήσιμη στο ξεπαρκάρισμα. 

BMW K 1600B – On board

Με το που βγήκα στο δρόμο η αίσθηση ήταν σχεδόν πανομοιότυπη με αυτή που θυμάμαι από το GT. Ο μεγάλος 6κύλινδρος κινητήρας είναι στο επίκεντρο με κάθε τρόπο. Δεν είναι μόνο η καθαρή δύναμη της επιτάχυνσης, που φαινόταν να ξεδιπλώνεται με μια κρεμώδη απαλότητα είτε άλλαζα γρήγορα τις σχέσεις στο κιβώτιο, είτε άλλαζα κρατώντας τις στροφές μέχρι το κόκκινο στις 8.500rpm. Ο εξακύλινδρος εν σειρά χαρακτήρας του κινητήρα προσέφερε ακόμη περισσότερο στη διασκέδαση, και το ίδιο ίσχυε και με τον γουργουρητό ήχο των χρωμιωμένων κοφτών εξατμίσεων.

BMW-K1600B-action-1

Εκείνη την στεγνή ημέρα που οδήγησα το ΒMW K 1600B ο χάρτης Dynamic ήταν αρκετά ομαλός ώστε να μην χρειαστεί να μπω στον κόπο να διαλέξω τον Road (ούτε τον Rain φυσικά), όμως για χρήση πόλης ο ηπιότερος χάρτης είναι πιο χρήσιμος, τουλάχιστον για τη διαφορετική, πιο ευαίσθητη ρύθμιση του traction control. Με δεδομένο ότι ο παντοδύναμος κινητήρας αποδίδει το 70% της μέγιστης ροπής των 175Nm μόλις στις 1.500rpm, η χρήση του κιβωτίου είναι ουσιαστικά προαιρετική, αν και άξιζε τον κόπο. Το shifter ήταν απολαυστικό, έστω κι αν κάποιες φορές χρειάστηκε να πατήσω και δεύτερη φορά για να κουμπώσει το κατέβασμα – πράγμα που θυμάμαι και από το GT.

Πολύ χρήσιμη ήταν και η ουσιαστική προστασία από τον αέρα, που αν και δεν ήταν τόσο πλήρης όσο του GT, και πάλι συνεισέφερε στο να είναι η οδήγηση ξεκούραστη. Παρά το ότι είμαι ψηλός, η κοντύτερη ζελατίνα με προστάτευε καλά και σχεδόν χωρίς στροβιλισμούς στην υψηλότερη θέση της, αν και δεν μπορούσα να ακούσω το ηχοσύστημα καλά σε ταχύτητες ταξιδιού.

BMW-K1600B-details-6-engine

Για μεγάλες αποστάσεις, κυρίως στον αυτοκινητόδρομο, θα προτιμούσα την υψηλότερη ζελατίνα του GT, όμως οι αναβάτες κανονικού αναστήματος ίσως να διαφωνήσουν.

Ένα δίλημμα που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι ιδιοκτήτες του BMW K 1600B είναι το αν θα προτιμήσουν τα μαρσπιέ-πλατφόρμες ή θα κάτω τμήματα του φέρινγκ του GT. Ο επιπλέον αποθηκευτικός χώρος που συμπεριλαμβάνει και έναν ηλεκτρικό ρευματοδότη θα ήταν χρήσιμος σε ένα μακρύ ταξίδι, όμως εδώ θα ήθελα και τον περισσότερο χώρο που προσφέρουν τα μπροστά τοποθετημένα έξτρα μαρσπιέ. Σε κανονικούς δρόμους δεν τα χρησιμοποίησα, επειδή δεν μπορούσα να πατάω το μοχλό ταχυτήτων και φρένου (να επισημάνω ότι τα μαρσπιέ πλατφόρμες είναι δεύτερα μαρσπιέ, πιο μπροστά για να απλώνεσαι στο ταξίδι). Τα φρένα όμως είναι συνδυαζόμενα κι έτσι ενεργοποιούνται όλα από τη μανέτα.

Αναρτήσεις

Πάντως το να διαλέξεις ποιον χάρτη θέλεις από το σύστημα Dynamic ESA της ανάρτησης ήταν εύκολο. Η στάνταρντ ρύθμιση Road προσέφερε έναν καλό συνδυασμό άνεσης και σφιχτών αποσβέσεων. Κράτησα αυτή τη ρύθμιση για το μεγαλύτερο κομμάτι της ημέρας επειδή το πιο μαλακό σετάρισμα Cruise (το επιλέγεις εύκολα εν κινήσει από το ροδάκι στο τιμόνι αριστερά), μου έδινε πιο ασαφή αίσθηση. Είναι πιο κατάλληλο σε ταξίδι, τουλάχιστον με όχι μεγάλο φορτίο, όμως οι αποσβέσεις δεν ήταν επαρκείς ακόμη και για μέτρια γρήγορη οδήγηση. Στο αμορτισέρ η προφόρτιση μπορεί να ρυθμιστεί ηλεκτρονικά, όμως δεν προσαρμόζεται αυτόματα στο φορτίο με τον τρόπο που προσαρμόζεται το Dynamic ESA στην τελευταία έκδοση του BMW R 1200GS. Εξακολουθεί να είναι ένα αρκετά σύνθετο σύστημα καθώς προσαρμόζει συνεχώς την απόσβεση, ανάλογα με το αν η μοτοσυκλέτα επιταχύνει, φρενάρει ή πάει σταθερά.

Ο έλεγχος που προσφέρει η ανάρτηση βοήθησε ώστε το BMW K 1600B να είναι εντυπωσιακά ευκίνητο για μια τόσο μεγάλη μοτοσυκλέτα που ζυγίζει πάνω από 330kg με καύσιμα. Το BMW K 1600B κατάπινε τις ανοιχτές στροφές χωρίς προσπάθεια και τα κατάφερνε πολύ καλά στους λιγότερο καλοστρωμένους δρόμους, παρά το ότι έχει μικρότερες διαδρομές 125mm στις αναρτήσεις αντί για 135mm του GT. Εδειξε επίσης αρκετά μεγάλα περιθώρια κλίσεων με τα Bridgestone BT22, όπου ακουμπούν πρώτα οι επίτηδες γι’ αυτό τοποθετημένες βίδες πάνω στα μαρσπιέ- πλατφόρμες.

BMW-K1600B-details-10-seat

Αυτό βοήθησε ώστε το BMW K 1600B να είναι πολύ διασκεδαστικό σε γρήγορη οδήγηση σε δρόμο με στροφές, παρά το μεγάλο μέγεθός του και το βάρος του. Όπως και στο sport-tourer οι μεγάλοι δίσκοι των 320mm με τις τετραέμβολες δαγκάνες προσέφεραν δυνατό φρενάρισμα, που υποστηριζόταν από τον ίδιας διάστασης πίσω δίσκο (με σύστημα συνδυασμένης πέδησης) και το αποτελεσματικό ABS. Επειδή η μοτοσυκλέτα επιβραδύνει το ίδιο γρήγορα όσο επιταχύνει είναι καλό που ο συνεπιβάτης έχει καλές χειρολαβές για να κρατιέται.

BMW-K1600B-details-11-panniers

Όπως τα άλλα bagger, Indian Chieftain, Honda CTX 1300 και Harley-Davidson Street Glide που ξεκίνησαν αυτό το trend, το BMW K 1600B προσφέρει μια όμορφη και λίγο πιο φιλική προς τον αναβάτη εναλλακτική έκδοση του μεγάλου τουριστικού, ειδικά για αναβάτες που δεν θα ταξιδέψουν με συνεπιβάτη. Για όσους θέλουν συνεπιβάτη ίσως θα ήταν καλύτερο να προτιμήσουν το K 1600 GT ή ακόμη καλύτερο το GTL με την καλύτερη προστασία από τον αέρα και τις περισσότερες δυνατότητες μεταφοράς φορτίου και αποσκευών.

BMW-K1600B-statics-4

Τα αξεσουάρ για το B

Όπως όλα τα μεγάλα BMW, το K 1600B έχει μια μεγάλη λίστα από αξεσουάρ, που σε κάποιες χώρες συνδυάζονται σε πακέτα. Τα βασικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν προβολείς xenon, θερμαινόμενα γκριπ και σέλα, cruise control και τον περιστροφικό πολυδιακόπτη. Στην Αγγλία π.χ. ο περιστρεφόμενος προβολέας, τα φώτα ημέρας, το κεντρικό σταντ, το hill start control και η παρακολούθηση της πίεσης ελαστικών δημιουργούν την έκδοση BMW K 1600B SE. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες θα θέλουν το ηχοσύστημα και την όπισθεν (στην Αγγλία είναι η έκδσοη K 1600B LE). Οι μοτοσυκλέτες που οδηγήσαμε είχαν όλα αυτά συν τα μαρσπιέ-πλατφόρμες, crash-bars και το πακέτο Comfort Plus με την keyless ανάφλεξη, το gearshift assist pro, κεντρικό κλείδωμα, φώτα ομίχλης LED και αλάρμ. Η συνολική επιβάρυνση ξεπερνά το 25% της τιμής του βασικού μοντέλου BMW K 1600B.

Copyright© Roland Brown – 2017

Απόδοση στα Ελληνικά: Δημήτρης Μπαζίνας

Φωτογραφίες: Mark Manning

Copyright© MrBike – 2017

BMW επίσημο site

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW K1600B (2017)
Κινητήρας BMW τετράχρονος, εξακύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 72 x 67,5
Χωρητικότητα (cc) 1.649
Σχέση συμπίεσης 12,2:1
Μέγιστη ισχύς 160,5hp  / 7.750rpm
Μέγιστη ροπή 17,84kgm (175Nm)/ 5.250rpm
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός
Εκκίνηση Μίζα
Λίπανση Συμβατικό κάρτερ
Κιβώτιο 6 σχέσεων
I 2,230
II 1,641
III 1,319
IV 1,101
V 0,926
VI 0,788
Πρωτεύουσα μετάδοση 1,617
Τελική μετάδοση 2,750
Πλαίσιο Δύο δοκών αλουμινίου
Μπροστινή ανάρτηση Duolever  με διαδρομή 115mm και Dynamic ESA Semi-Active αναρτήσεις
Πίσω ανάρτηση Σύστημα Paralever με μονό αμορτισέρ, με διαδρομή 125mm και Dynamic ESA Semi-Active αναρτήσεις
Μπροστινό φρένο 2 Δίσκοι διαμέτρου 320mm, με δαγκάνα 4 εμβόλων ακτινικής στήριξης, Integral ABS
Πίσω φρένο Δίσκος  διαμέτρου 320mm με δαγκάνα 2 εμβόλων, Integral ABS
Μπροστινό ελαστικό 120/70 – 17, Metzeler Roadtec
Πίσω ελαστικό 190/55-17 Metzeler Roadtec
Μήκος (mm) 2.324
Πλάτος (mm) 1.000
Υψος (mm) -
Υψος σέλας (mm) 780
Μεταξόνιο (mm) 1.618
Ιχνος (mm) 106,4
Γωνία Caster 27,8
Βάρος (kg) 336 με βαλίτσες και 90% γεμάτο ρεζερβουάρ
Ρεζερβουάρ (lt) 26,5
Μετρήσεις εργοστασίου  
Μέση κατανάλωση (lt/100lm) 5,7
Επιτάχυνση 0-100km/h 3,2
Τελική ταχύτητα (km/h) >200
 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world