BMW G310 GS (2017) – On board δοκιμή στην Ελλάδα

Είχε πάρα πολλά χρόνια να βγάλει μικρό μονοκύλινδρο η BMW (σχεδόν 60), όμως ο νέος μονοκύλινδρος κινητήρας των 310cc με τον κύλινδρο τοποθετημένο ανάποδα (εξαγωγή προς τα πίσω, ψεκασμός προς τα μπροστά) και την κλίση κυλίνδρου προς τα πίσω αντί για μπροστά, ανοίγει ένα εντελώς νέο πεδίο στη γκάμα της με μια κοινή βάση μοτοσυκλέτας πάνω στην οποία θα μπορέσει να αναπτυχθεί μια μεγάλη ποικιλία μοτοσυκλετών. Πρώτο ήταν το naked BMW G 310R με πιο σπορ χαρακτήρα, ενώ τώρα το βαυαρικό εργοστάσιο έδωσε στο κοινό της το (πολυαναμενόμενο θα έλεγε κανείς) BMW G 310 GS. Ως μέλος της οικογένειας GS είναι μια μοτοσυκλέτα διπλού χαρακτήρα, με μεγαλύτερες διαδρομές στις αναρτήσεις, τροχούς με trail ελαστικά, όρθια θέση οδήγησης και αθλητική εμφάνιση που και ξεχωρίζει και αρέσει.

Περισσότερα για τη μοτοσυκλέτα μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Την τιμή του BMW G 310GS μπορείτε να τη δείτε εδώ. Στο κείμενο που ακολουθεί θα περιγράψουμε την οδηγική του συμπεριφορά.

BMW G310 GS (2017) On board

Σε μια μικρή μοτοσυκλέτα ο τρόπος απόδοσης του κινητήρα είναι αποφασιστικός. Ο υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους μονοκύλινδρος κινητήρας της BMW με τα 313cc, παρά τον μάλλον αδιάφορο ήχο του, αποδίδει 34hp στις 9.500rpm, ενώ η ροπή του είναι στα 28Nm στις 7.500rpm. Στην πράξη για να ξεκινήσει η μοτοσυκλέτα ή για να μη σκορτσάρει εν κινήσει χρειάζεται τουλάχιστον 3.000rpm στο στροφόμετρο (τις πρώτες φορές που το ξεκίνησα μου έσβησε, αλλά το συνήθισα γρήγορα). Ο κινητήρας είναι εύστροφος και ανεβάζει αρκετά γρήγορα, επομένως δίνει την αίσθηση ότι έχει αρκετά γρήγορη επιτάχυνση, ενώ και στην κίνηση της πόλης με επιλεγμένες τις κοντύτερες σχέσεις του κιβωτίου ελίσσεται με ευκολία και ταχύτητα.

Εδώ βοηθάει και το σχετικά χαμηλό βάρος των 170kg με καύσιμα και το βολικό ύψος της σέλας στα 830mm που για το δικό μου ύψος (1,76μ.) ήταν μια χαρά – για τον πρόσθετο λόγο ότι οι αναρτήσεις είναι αρκετά ενδοτικές και με το βάρος του αναβάτη η μοτοσυκλέτα χαμηλώνει. Επομένως οι μανούβρες χαμηλής ταχύτητας γίνονται αρκετά εύκολα.

Στον ανοικτό δρόμο το BMW G 310GS ταξιδεύει αρκετά ομαλά με μόνο ελάχιστο κραδασμό να γίνεται αισθητός στη σέλα. Ο μονοκύλινδρος κινητήρας μπορεί να κρατάει 120km/h στις 7.000rpm και με την ένδειξη κατανάλωσης στα όργανα να δείχνει 4,4lt/100km. Με δεδομένο ότι η απόδοση της μέγιστης ροπής είναι στις 7.500rpm, εύλογα «αρέσει» στη μικρή μοτοσυκλέτα ο κινητήρας της να περιστρέφεται με αυτή περίπου την ταχύτητα και γι’ αυτό είναι και οικονομικός. Οι δυνατότητες του κινητήρα δεν είναι ασφαλώς μόνο αυτές. Εφόσον ο αναβάτης κρατηθεί στο γκάζι θα δει τα ταχύμετρο να ξεπερνά τα 150km/h και σε κατηφορίτσα θα το δει μάλιστα να φλερτάρει με τα 157km/h, τα οποία όμως δεν μπορεί να κρατήσει. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το BMW G 310GS δεν φτάνει στον κόφτη των 10.000rpm με έκτη σχέση και ίσως να κρύβεται εκεί ένας μονοψήφιος αριθμός χιλιομέτρων που μάλλον δεν αξίζει να αναζητήσει κανείς. Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός ότι η ένδειξη του ταχυμέτρου στην τελική ταχύτητα έχει πολύ μεγάλη ακρίβεια: στα 153km/h η δορυφορική ένδειξη ήταν 154km/h! Η προστασία από τον αέρα είναι μάλλον ανύπαρκτη, παρά το ότι υπάρχει ένα χαμηλό ζελατινάκι πάνω από τον προβολέα, όμως για να είμαστε ειλικρινείς, ο αναβάτης μάλλον σπάνια θα αναζητήσει περισσότερη προστασία από τον αέρα στις ταχύτητες που θα κινείται συνήθως.

Στις στροφές ο κινητήρας μπορεί να είναι αρκετά διασκεδαστικός εφόσον ο αναβάτης τον κρατήσει με το πολύ καλό 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων σε μια ωφέλιμη περιοχή στοφών άνω των 5.000rpm. Το μαλακό πιρούνι βυθίζεται αρκετά στο φρένο και το trail ελαστικό (Metzeler Tourance Next) με διάμετρο 19in εμπρός στερεί αίσθηση από το εμπρός μέρος κυρίως στα φρένα, αλλά και στην ταχύτητα αλλαγής κατεύθυνσης καθώς το 110/80 είναι μάλλον υπερβολικά χοντρό για την κατηγορία αυτή και για τη διάμετρο αυτή. Όλα αυτά ελάχιστα χαλούν τη διάθεση καθώς το BMW G 310GS με το φιλικό του πρόσωπο προσφέρει μπόλικη διασκέδαση χωρίς να κουράζει τον αναβάτη.

Στο χώμα: Οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων (180mm εμπρός και πίσω) αποκτούν πολύ περισσότερο νόημα σε ομαλούς χωματόδρομους. Το BMW G 310GS δείχνει εκεί ένα πολύ ζωηρό ταμπεραμέντο και εντυπωσιάζει με τις ικανότητές του να περνά μεγάλες πέτρες και κοψίματα με εντουράδικη αυτοπεποίθηση, έστω κι αν δεν είναι φτιαγμένο για κανονικό enduro (είναι κρίμα για τις πολύ όμορφες χυτές αλουμινένιες ζάντες). Όταν εγκαταλείψετε το δρόμο και πάτε στο χώμα θα σας βοηθήσει και το γεγονός ότι μπορείτε να απενεργοποιήσετε το ABS.

Τα  φρένα του BMW G 310GS προέρχονται από την Bybre, ινδική θυγατρική της Brembo στην Ινδία κι έχουν αρκετά ικανοποιητική απόδοση έστω κι αν η μάζα του ελαστικού στερεί αίσθηση από εμπρός, ενώ και το αρχικό δάγκωμα δεν είναι και πολύ αισθητό. Το ABS, η μονάδα του οποίου είναι βολεμένη κάτω από τη σέλα, υποστηρίζει πολύ καλά τη λειτουργία των φρένων, χωρίς να επεμβαίνει πολύ γρήγορα.

Ανεση – εργονομία – κατανάλωση – χαρούμενος συνεπιβάτης

Όπως είπαμε και πιο πάνω η θέση οδήγησης είναι όρθια, το ύψος της σέλας φυσιολογικό και ο χώρος για τα γόνατα είναι αρκετός. Οι αναρτήσεις με τις μεγάλες διαδρομές προσφέρουν άνεση στη διαδρομή που θα παραμείνει αδιατάρακτη ακόμη και αν η μοτοσυκλέτα περάσει πάνω από άσχημα στροβοκαθισμένα φρεάτια ή τις χειρότερες κακοτεχνίες στα στενά αυλάκια που ανοίγουν οι τηλεφωνάδες στους δρόμους. Ολες οι ενδείξεις του οργάνου προβάλλονται σε μια αρκετά ευανάγνωστη οθόνη υγρών κρυστάλλων η οποία έχει μεταξύ άλλων και ένδειξη κατανάλωσης, αλλά και επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο. Οι αλουμινένιοι καβαλάρηδες του τιμονιού και η πάνω πλάκα είναι εξαρτήματα με ωραία κατεργασία και χαίρεσαι να τα βλέπεις, το λεπτό μαύρο ματ τιμόνι όμως και οι διακόπτες μαρτυρούν τη μη ευρωπαϊκή καταγωγή της μοτοσυκλέτας (θυμίζουμε ότι κατασκευάζεται στην Ινδία – οι προμηθευτές είναι ασιάτες, π.χ. το ABS που μπόρεσα να δω κάτω από τη σέλα κατασκευάζεται στην Κίνα).

Μεγάλη και ξεκούραστη σέλα με πολύ χώρο και για τον συνεπιβάτη. Προσέξτε τη μεγάλη σχάρα με τις χειρολαβές.

Η μέση κατανάλωση του BMW G 310GS στα 4,4lt/100km σημαίνει ότι η αυτονομία της μοτοσυκλέτας είναι στα 250km και μάλιστα ο αναβάτης μπορεί να τα διανύσει μονοκοπανιά από βενζινάδικο σε βενζινάδικο ενισχύοντας τις τουριστικές δυνατότητες της μοτοσυκλέτας.

Ο συνεπιβάτης όπως έγραψα και στον τίτλο της παραγράφου θα είναι χαρούμενος επειδή έχει πολύ χώρο στη διάθεσή του, η σέλα έχει αρκετό αφρώδες υλικό και έχει και μεγάλες χειρολαβές ενσωματωμένες στη σχάρα για να κρατιέται.

Το πρώτο σου GS

Πήρε κοντά 60 χρόνια στους ανθρώπους της BMW να μπουν ξανά στην κατηγορία των μικρών μονοκύλινδρων. Με το πιο πρόσφατο μονοκύλινδρο της BMW να είναι το R27 που σταμάτησε να κατασκευάζεται το 1960, το βαυαρικό εργοστάσιο έπρεπε να «μελετήσει» καλά προτού ξαναμπεί στο χώρο. Τα κατάφερε πάρα πολύ καλά όμως, προσφέροντας προϊόντα άξια του ονόματός της και της παράδοσής της. Το BMW G 310GS, αν και είναι μια πολύ απλών προδιαγραφών μοτοσυκλέτα, καταφέρνει να ξεχωρίζει χάρη στον ιδιόμορφο τρόπο που έχει τοποθετήσει η BMW τον κύλινδρο – κάτι που είναι μοναδικό στην κατηγορία. Η απόδοση του κινητήρα του είναι αρκετά ικανοποιητική για μικρή μοτοσυκλέτα και σε συνδυασμό με την υψηλού επιπέδου πρακτικότητα σίγουρα μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο και όμορφο, πολυχρηστικό allround για όλες τις δουλειές και για τα μικρών και μεσαίων αποστάσεων ταξίδια. Ταυτόχρονα είναι μια πολύ φιλική μοτοσυκλέτα και γι’ αυτό θα βοηθήσει πολύ τους νεαρούς αναβάτες και αναβάτριες να τη συνηθίσουν και να την απολαύσουν, ώστε να μπουν στην μεγάλη οικογένεια της BMW.

Το κόστος του BMW G 310GSείναι ελάχιστα μικρότερο από τα έξι χιλιάρικα (ακριβότερο από το naked αδερφάκι του) που βέβαια είναι ένα κλάσμα από το συνηθισμένο κόστος των δικύλινδρων GS, και είναι μια λογική τιμή για μικρό BMW, ωστόσο με απόλυτα κριτήρια αποτελεί ένα δύσκολο νούμερο για τους νεαρούς σε ηλικία αναβάτες στους οποίους απευθύνεται. Παρόλα αυτά, είναι μια μοτοσυκλέτα που ταιριάζει πολύ στην ελληνική πραγματικότητα και τρόπο σκέψης και γι’ αυτό πληροί τις προϋποθέσεις για να διαγράψει μια καλή πορεία στη χώρα μας ώστε να βλέπουμε το BMW G 310GSόλο και πιο συχνά στο δρόμο.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2018

Φωτογραφίες© Χρήστος Καραγιωργάκης – 2018

Copyright© MrBike 2018

BMW

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW G 310 GS 2017 Κινητήρας ΒΜW τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρο-υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Η κεφαλή είναι αντεστραμμένη κατά 180 μοίρες Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 80 x 62 Χωρητικότητα (cc) 313 Σχέση συμπίεσης 10,6:1 Μέγιστη ισχύς 34hp (25kW) / 9.500rpm Μέγιστη ροπή 2,85kgm (28Nm) / 7.500rpm Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός BMS-Ε2 Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Κιβώτιο 6 σχέσεων I 3000 II 2.063 III 1.588 IV 1.286 V 1.095 VI 0.955 Πρωτεύουσα μετάδοση 3,083 Τελική μετάδοση Αλυσίδα Πλαίσιο Χαλύβδινο σωληνωτό με βιδωτό υποπλαίσιο Μπροστινή ανάρτηση Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 41mm, διαδρομή 180mm Πίσω ανάρτηση μονό αμορτισέρ με διαδρομή 180mm με απεθυείας έδραση στο ψαλίδι Μπροστινό φρένο Δίσκος διαμέτρου 300mm, με δαγκάνα τεσσάρων εμβόλων ακτινικής στήριξης και ABS Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 240mm με δαγκάνα δύο εμβόλων ABS Μπροστινό ελαστικό 110/80-19 Πίσω ελαστικό 150/60-17 Μήκος (mm) 20.175 Πλάτος (mm) 880 Υψος (mm) – Υψος σέλας (mm) 835 Μεταξόνιο (mm) 1.420 Ιχνος (mm) 98 Γωνία Caster 26˚7′ Βάρος (kg) 169,5 με καύσιμα Ρεζερβουάρ (lt) 11 Επιδόσεις κατασκευαστή   Τελική ταχύτητα 143km/h Κατανάλωση κατασκευαστή 3,33lt/100km Μετρήσεις MrBike   Τελική ταχύτητα 154km/h (ένδειξη ταχυμέτρου 153) Μέση κατανάλωση 4,4lt/100km