Street
Εμφανίσεις: 149
 

bmw-f-750gs-statics-1

Η BMW παρουσίασε τα μεσαίου κυβισμού δικύλινδρα adventure της με δραστικές βελτιώσεις σε όλα τα επίπεδα και που πλέον ονομάζονται BMW F 750GS και BMW F 850GS. Η αλλαγή αυτή έγινε επειδή ο δικύλινδρος κινητήρας τους έχει αυξημένο κυβισμό στα 853cc από 798cc. Κι ενώ στο BMW F 850GS η ονομασία του μοντέλου ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, στο BMW F 750GS που έχει τον ίδιο κινητήρα αλλά πιο entry level χαρακτηριστικά, δεν έχει σχέση με τον κινητήρα, απλά έχει μπει εκεί για να ξεχωρίζει από το 850.

Το BMW F 750GS αντικαθιστά το BMW F 700GS. Ο σχεδιασμός είναι φρεσκαρισμένος με λίγο πιο επιθετική όψη και πάντα με ασύμμετρο προβολέα (ξανασχεδιασμένο) και ράμφος.

Κινητήρας

bmw-f-750-850gs-engine-2

Ο δικύλινδρος κινητήρας του BMW F 750GS έχει αυξημένο κυβισμό όπως είπαμε με διαστάσεις διάμετρος x διαδρομή 84x77mm, δηλαδή τα περισσότερα κυβικά έχουν έρθει τόσο από αύξηση της διαμέτρου, όσο και της διαδρομής (82x75,6mm). Ο ισχύς στο νέο BMW F 750GS είναι λίγο μεγαλύτερη στους 77hpστις 7.500rpm (από 75hp στις 7.000rpm στο 700GS), και το ίδιο ισχύει και για τη ροπή που έχει ανέβει στα 83Nm στις 6.000rpm (από 77Nm στις 5.500rpm στο 700GS). Ο στρόφαλος έχει τη δημοφιλή πλέον διάταξη των 270 μοιρών, ενώ για τους κραδασμούς υπάρχουν δύο αντικραδασμικοί άξονες. Για τη μετάδοση της ισχύος υπάρχει όπως και πριν 6τάχυτο κιβώτιο, αλλά με διαφορετική κλιμάκωση, συνολικά λίγο μακρύτερη, και το ίδιο ισχύει και για την τελική κλιμάκωση. Πάντως η BMW περιέργως ανακοινώνει σχεδόν ίδια τελική και για τα δύο μοντέλα, για την ακρίβεια 190 στο νέο μοντέλο και 192 για το παλιότερο. Αυτό όμως περισσότερο απηχεί το γεγονός ότι η απόδοση των δύο κινητήρων έχει οριακές διαφορές. Η BMW προτείνει κι ένα quick shifter στον προαιρετικό εξοπλισμό με διπλή λειτουργία, για ανεβάσματα και κατεβάσματα. Ο συμπλέκτης έχει λειτουργία ολίσθησης και μαλακής αίσθησης στη μανέτα. Επίσης η τελική μετάδοση βγαίνει πλέον από τα αριστερά κι έτσι η εξάτμιση έχει μεταφερθεί στα δεξιά. Η BMW τα είχε αυτά κατά παράδοση ανάποδα. Αυτό άλλαξε πρώτα στα boxer, τώρα αλλάζει και στο F. Το πλεονέκτημα είναι ότι μπορεί να μανουβράρεις τη μοτοσυκλέτα χωρίς να κινδυνεύεις να καείς από το τελικό.

Πλαίσιο – περιφερειακά

bmw-f-750-850gs-frame-monocoque-design-2

Το πλαίσιο είναι καινούργιο, ατσάλινο, αλλά όχι πια από σωλήνες κυκλικής διατομής, αλλά περιμετρικό σε “monocoque design”, έχει δηλαδή το σχήμα του μονοκόκ πλαισίου που σύμφωνα με το εργοστάσιο υπερτερεί από το προηγούμενο πλαίσιο όσον αφορά την ακαμψία. Επίσης το νέο πλαίσιο σχεδιάστηκε έτσι ώστε να μετακινηθεί το 15λιτρο ρεζερβουάρ (1 λίτρο μικρότερο!) στην «κλασική» του θέση μπροστά από τον αναβάτη, αντί για κάτω από τη σέλα που ήταν στα παλιότερα μοντέλα, μια θέση που η BMW ισχυριζόταν ότι ήταν καλύτερη (και όχι άδικα) επειδή βοηθά στη συγκέντρωση των μαζών στο κέντρο της μοτοσυκλέτας. Τώρα φαίνεται ότι άλλαξαν γνώμη σε συνδυασμό με τη νέα αρχιτεκτονική της μοτοσυκλέτας πάντα, που έχει πάντως διαφορετική κατανομή βάρους και συγκέντρωσης των μαζών. Επίσης το υποπλαίσιο έγινε πιο στενό στο πίσω μέρος (αφού λείπει το ρεζερβουάρ) και βελτιώθηκε ο χώρος αποθήκευσης κάτω από τη σέλα.

Μικροαλλαγές έχουν γίνει και στη γεωμετρία του πλαισίου: η καινούργια γεωμετρία είναι οριακά πιο αργή στις τιμές της γωνίας κάστερ και του μεταξονίου, ενώ μεγαλύτερη είναι η διαφορά στο ίχνος. Προφανώς οι διαφορές έχουν να κάνουν περισσότερο με τον σχεδιασμό και τις απαιτήσεις του νέου πλαισίου.

 

Γεωμετρία πλαισίου

F 750 GS

F 700 GS

Γωνία κάστερ

27 μοίρες

26 μοίρες

Ιχνος

104.5 mm

95.3 mm

Μεταξόνιο

1559 mm

1557 mm

 

Για τις αναρτήσεις η BMW μας υπόσχεται βελτιωμένη λειτουργία. Το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι του BMW F 750GS έχει διάμετρο καλαμιών 41mm με διαδρομή 151mm (131mm όταν είναι χαμηλωμένο), έχει δηλαδή μικρότερη διαδρομή από το 700άρι που ήταν στα 170mm εμπρός και πίσω. Η πίσω ανάρτηση διαθέτει μονό αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς και διαδρομή 177mm (157mm όταν είναι χαμηλωμένο) που είναι μεγαλύτερη από τα 170mm του προηγούμενου μοντέλου (βλέπετε και εδώ τα εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά του στησίματος.

bmw-f-750gs-details-8-dynamic-esa

Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν και οι semi-active αναρτήσεις DynamicESA που προσαρμόζονται αυτομάτως στις συνθήκες του δρόμου, λαμβάνοντας πληροφορίες από και δίνοντας εντολές στα άλλα ηλεκτρονικά συστήματα της μοτοσυκλέτας.

bmw-f-750gs-action-1

Οι τροχοί του BMW F 750GS είναι χυτοί αλουμινένιοι με διάμετρο 19in εμπρός (ελαστικό 110/80) και 17in (ελαστικό 150/70), τυπική διάσταση δηλαδή adventure μοτοσυκλέτας με περισσότερο ασφάλτινα χαρακτηριστικά.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι και το σύστημα Keyless Ride, όπου το συμβατικό κλειδί αντικαθίσταται από ένα ηλεκτρονικό πομπό (transponder) που επικοινωνεί ασύρματα με τη μοτοσυκλέτα και ενεργοποιεί τα ηλεκτρονικά συστήματα μόνο όταν είναι κοντά (π.χ. στην τσέπη του αναβάτη).

Φρένα

bmw-f-750gs-details-4-front-wheel

Τo BMW F 750GS διαθέτει δύο δίσκους διαμέτρου 305mm εμπρός με διέμβολες δαγκάνες και δίσκο 265mm με δαγκάνα μονού εμβόλου πίσω. Στον βασικό εξοπλισμό είναι το ABS που μπορεί να απενεργοποιηθεί για off road χρήση. To ABS Pro στον έξτρα ηλεκτρονικό εξοπλισμό έχει επιπλέον λειτουργίες με dynamic brake light που καθώς η μοτοσυκλέτα επιβραδύνει σε λιγότερο 14km/h ανάβουν και τα alarm αυτομάτως ώστε να προειδοποιηθεί ο πίσω οδηγός ότι η ταχύτητα έχει πέσει δραματικά (πολύ σύνηθες σε μποτιλιαρίσματα της εθνικής, όπου πας με 120km/h και ξαφνικά η λωρίδα είναι ακινητοποιημένη). Όταν η ταχύτητα αυξηθεί και πάλι πάνω από τα 20km/h τα alarm σβήνουν πάλι. Το ABS Prο συνεργάζεται με τους χάρτες οδήγησης και προσαρμόζει τα επίπεδα ευαισθησίας του αναλόγως.

Το ABS Pro δίνει τη πολλή σπουδαία δυνατότητα λειτουργίας και στις στροφές, απλά η BMW δεν το ονομάζει conrerning ABS.

Εργονομία

Παρά τις σχετικά μεγάλες διαδρομές στις αναρτήσεις η BMW έχει φροντίσει ώστε η εργονομία να μην είναι εντουράδικη, τουλάχιστον να φτάνουν κάτω οι αναβάτες που το οδηγούν. Το ύψος της σέλας έχει παραμείνει στα 815mm στο BMW F 750GS που έχει και τον πιο entry level χαρακτήρα αλλά μπορεί και να μειωθεί στα 770mm εφόσον αλλαχτεί η σέλα. Η ΒΜW υπόσχεται βελτιωμένα εργονομικά χαρακτηριστικά στη θέση οδήγησης, το τιμόνι και το χώρο για τα πόδια.

bmw-f-750gs-details-9-seat 

Όπως ταιριάζει σε μια σύγχρονη μοτοσυκλέτα πλέον τα φώτα του BMW F 750GS είναι εξ ολοκλήρου LED. Στον προαιρετικό εξοπλισμό στη θέση των οργάνων βλέπουμε μια έγχρωμη οθόνη TFT 6,5in που προσφέρει πολλές λειτουργίες, μεταξύ άλλων και connectivity με το κινητό τηλέφωνο σε συνεργασία με το BMW Motorrad multi-controller και BMW Motorrad communication system (για σύνδεση με τηλέφωνο και για αναπαραγωγή μουσικής). Υπάρχει και το σχετικό App για δωρεάν κατέβασμα με πολλές βοηθητικές λειτουργίες για το ταξίδι (διαδρομές και στατιστικά). Αλλά και ο βασικός πίνακας οργάνων με το αναλογικό στροφόμετρο και την ψηφιακή οθόνη είναι ξανασχεδιασμένος για να είναι πιο ευανάγνωστος.

Intelligent Emergency Call

Στον προαιρετικό εξοπλισμό (αν αυτά πρέπει να γίνουν βασικός εξοπλισμός σε όλα τα οχήματα) βρίσκεται η λειτουργία Intelligent Emergency Call για γρήγορη αποστολή βοήθειας σε περίπτωση κινδύνου. Το σύστημα συνεργάζεται με το κινητό και είναι έξυπνο. Μπορεί να ενεργοποιηθεί αυτόματα ή χειροκίνητα σε περίπτωση ατυχήματος στέλνοντας τη θέση της μοτοσυκλέτας, οπότε κινητοποιούνται οι διασώστες μέσω του BMW Call Centre. Αν χρειαστεί (ή αν μπορεί) ο αναβάτης μπορεί να μιλήσει στο BMW Call Centre για να προσδιορίσει την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει. Ο πρόσθετος εξοπλισμός είναι ένα κουμπάκι SOS, μικρόφωνο και ηχείο για να γίνεται η συνεννόηση χωρίς να χρειαστεί να βρεις το τηλέφωνό σου στα χορτάρια.

bmw-f-750gs-statics-5

Το BMW F 750GS θα διατίθεται σε τρεις χρωματισμούς, λευκό, κίτρινο και μια απόχρωση του μπλε-γκρι στην έκδοση Exlcusive που η BMW ονομάζει Stereo metallic matt με πιο προσεγμένες λεπτομέρειες και χούφτες. Ως μοτοσυκλέτα εξακολουθεί να διατηρεί πολυχρηστικότητα και τον all round χαρακτήρα μαζί με φιλικότητα, ενώ η προσωπικότητά του ενισχύεται πάρα πολύ με τα έξτρα χαρακτηριστικά (semi-active αναρτήσεις και τα άλλα ηλεκτρονικά), που μοιραία όμως θα ανεβάσουν το κόστος απόκτησης.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2017

Copyright© MrBike – 2017

BMWεπίσημο site

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW F 750GS (2018)
Κινητήρας ΒΜW δικύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 84,0 x 77,0
Χωρητικότητα (cc) 853
Σχέση συμπίεσης 12,7:1
Μέγιστη ισχύς 79hp (57kW) / 7.500rpm
Μέγιστη ροπή 8,46kgm (83Nm) / 6.000rpm
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός ΒΜS - Μ
Εκκίνηση Μίζα
Κιβώτιο 6 σχέσεων
I 2.833
II 2.067
III 1.600
IV 1.308
V 1.103
VI 0.968
Πρωτεύουσα μετάδοση 1.861
Τελική μετάδοση 2,588 (17/42)
Πλαίσιο Ατσάλινο περιμετρικό σε σχήμα monocoque με τον κινητήρα φέρον τμήμα του και αλυομινένιο ψαλίδι δύο βραχιόνων
Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 41mm με διαδρομή 151mm (Dynamic ESA ex works εξοπλισμός)
Πίσω ανάρτηση Aμορτισέρ monoshock με διαδρομή 177mm. Ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς, προφόρτισης ελατηρίου (Dynamic ESA ex works εξοπλισμός)
Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι διαμέτρου 305mm, με δαγκάνα 2 εμβόλων ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης, ΑΒS Pro ex works εξοπλισμός
Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 265mm, με δαγκάνα 1 εμβόλου ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης, ΑΒS Pro ex works εξοπλισμός
Μπροστινό ελαστικό 110/80 - 19
Πίσω ελαστικό 150/80 - 17
Μήκος (mm) 2.255
Πλάτος (mm) με καθρέφτες 922
Υψος (mm) -
Υψος σέλας (mm) 815 (790 ΟΕ χαμηλότερη σέλα, 770 με χαμήλωμα μοτοσυκλέτας, 830 ΟΕ comfort σέλα
Μεταξόνιο (mm) 1.559
Ιχνος (mm) 104,5
Γωνία Caster 27
Βάρος (kg) 224 με καύσιμα
Ρεζερβουάρ (lt) 15
Επιδόσεις εργσοτασίου  
Κατανάλωση (lt/100km) 4,1
Επιτάχυνση 0-100km/h (δλ.) 4,1
Τελική ταχύτητα (km/h) 190

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world