Aprilia Dorsoduro 900 (2017) – On board δοκιμή

H Aprilia φρεσκάρισε τεχνικά το Dorsoduro και το ξαναλανσάρει μια δεκαετία μετά την πρώτη του παρουσίαση. Καθώς ο κύριος σχεδιασμός, το στήσιμο και η αρχιτεκτονική του κινητήρα έμειναν ίδια, το κόστος του παρέμεινε αρκετά χαμηλό. Ευτυχώς η αισθητική του δεν είναι καθόλου παρωχημένη (ίσα-ίσια) και τα ηλεκτρονικά του είναι state of the art για την κατηγορία.

H Aprilia ταυτόχρονα με το Shiver, αναβάθμισε και το 750άρι supermoto αδελφάκι του και δημιούργησε το Aprilia Dorsoduro 900 με παρόμοιες αλλαγές (κυρίως προσαρμογή στην Euro 4 και σημαντική βελτίωση των ηλεκτρονικών) διατήρησε όμως μια πάρα πολύ χαμηλή για την κατηγορία τιμή και γι’ αυτό και τα δύο αναβαθμισμένα μοντέλα έχουν τραβήξει την προσοχή στο εργοστάσιο αυτή την εποχή.

Διαθέτει τον ίδιο κινητήρα των 896cc (με τη μεγάλη διαδρομή στο έμβολο) με το Aprilia Shiver 900, με απόδοση 95ho και εσωτερικές αλλαγές που περιλαμβάνουν την τοποθέτηση ελαφρύτερου συμπλέκτη. Το Aprilia Dorsoduro 900 έχει και κοντύτερο γρανάζωμα καθώς το εμπρός γρανάζι έχει ένα δόντι λιγότερο, με στόχο την καλύτερη επιτάχυνση από στάση.

Τα ηλεκτρονικά είναι επίσης βελτιωμένα με παρόμοιο τρόπο. Τo Aprilia Dorsoduro 900 διαθέτει κι αυτό οθόνη TFT και traction control με τρία επίπεδα ρύθμισης. Οι αναρτήσεις έχουν μεγαλύτερες διαδρομές εμπρός και πίσω (170/160mm αντί για 120/130mm του Shiver) όμως είναι και στο μεγάλο supermoto ρυθμιζόμενες (προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς το πιρούνι). Οι τροχοί είναι νέοι 17in με τρία μπράτσα και λίγο μικρότερο βάρος, ενώ τα ελαστικά είναι και εδώ Dunlop Qualifier. Περισσότερα τεχνικά διαβάστε στην παρουσίαση του Aprilia Dorsoduro 900 εδώ.

Οθόνη TFT

Aprilia Dorsoduro 900οn board

Οι επιδόσεις στην ευθεία είναι ουσιαστικά ίδιες με του Aprilia Shiver όπως θα περίμενε κανείς, με το κοντύτερο γρανάζωμα να προσφέρει λίγο μεγαλύτερη ώθηση στο ξεκίνημα. Εκτός από την δυνατότερη επιτάχυνση ο V2 κινητήρας έχει καλές επιδόσεις και στις μεσαίες στροφές για να γίνει πιο ήπια στα υψηλές στροφές, κάπου στις 9.000rpm. Το Aprilia Dorsoduro είναι μια διασκεδαστική μοτοσικλέτα με όρθια θέση οδήγησης, χωρίς προστασία, που σε κάνει να νομίζεις ότι πας πιο γρήγορα από όσο στην πραγματικότητα.

Το στήσιμο ήταν αρκετά εντυπωσιακό ως προς τις επιδόσεις του. Το Aprilia Dorsoduro είχε ελαφριά αίσθηση και ήταν διασκεδαστικά ευέλικτο καθώς έπαιρνε τις στροφές στο βουνό με τη βοήθεια ενός δυνατού πατήματος στη μανέτα του εμπρός φρένου για να γίνει η γεωμετρία πιο γρήγορη. Παρά τις μεγάλες διαδρομές στις αναρτήσεις το Aprilia Dorsoduro 900 έστριβε με ακρίβεια και προσέφερε αρκετά καλό έλεγχο στις στροφές, αλλά και άνεση ως προς την ποιότητα κύλισης.

Πρακτικότητα

Ισως να σκεφτεί κανείς ότι υπό προϋποθέσεις είναι λιγότερο πρακτικό σε σχέση με το Aprilia Shiver επειδή το ρεζερβουάρ χωράει μόνο 12 λίτρα αντί για 15, περιορίζοντας την αυτονομία στα 150km. Η μακριά και στενή σέλα θα κουράσει μέχρι τον επόμενο ανεφοδιασμό και με το ύψος της σέλας στα 870mm θα φανεί αρκετά υψηλή σε πολλούς αναβάτες.

Dorso ξανά!

Το Aprilia Dorsoduro 900 είναι μερικές εκατοντάδες ευρώ πιο ακριβό από Aprilia Shiver όμως και πάλι η τιμή του είναι επιθετικά χαμηλή, ενώ το καλοσχεδιασμένο του σχήμα και η φιλική προς τον αναβάτη συμπεριφορά συναπαρτίζουν έναν γοητευτικό συνδυασμό για τους αναβάτες που εκτιμούν το supermoto image.

Copyright© Roland Brown – 2017

Απόδοση στα Ελληνικά: Δημήτρης Μπαζίνας

Φωτογραφίες: Milagro

Apriliaεπίσημο site

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Aprilia Dorsoduro 900 (2017) Κινητήρας Aprilia V-2 Revolution X, υγρόψυκτος, τετρβάλβιδος με 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά κεφαλή Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 92 x 67,4 Χωρητικότητα (cc) 896,1 Σχέση συμπίεσης 11,5:1 Μέγιστη ισχύς 95,2hp (70kW) / 8.750rpm Μέγιστη ροπή 9,17kgm (90Nm) / 4.000rpm Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός, διαχείριση κινητήρα με σύστημα r-b-w, τρεις χάρτες οδήγησης (Sport, Touring, Rain) Εκκίνηση Μίζα Λίπανση – Κιβώτιο 6 σχέσεων I 2,570 (63/14) II 1,880 (32/17) III 1,500 (30/20) IV 1,270 (28/22) V 1,130 (26/23) VI 1,040 (25/24) Πρωτεύουσα μετάδοση 1,173 (40/69) Τελική μετάδοση 1,293 (40/69) Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό χωροδικτύωμα με αλουμινένια τμήματα στην έδραση του ψαλιδιού. Μπροστινή ανάρτηση Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Kayaba με διάμετρο καλαμιών 41mm και διαδρομή 170mm. Ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ Kayaba με διαδρομή 160mm. Ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι 320mm με δαγκάνες ακτινικής στήριξης 4 εμβόλων, ABS Πίσω φρένο Δίσκος 240mm, με δαγκάνα μονού εμβόλου, ABS Μπροστινό ελαστικό 120/70-17 Dunlop Sportmax Qualifier   180/55-17 Dunlop Sportmax Qualifier Μήκος (mm) 2.185 Πλάτος (mm) 905 Υψος (mm) 1.185 Υψος σέλας (mm) 870 Μεταξόνιο (mm) 1.515 Ιχνος (mm) 108 Γωνία Caster 26 Βάρος (kg) 212 με καύσιμα Ρεζερβουάρ (lt) 12 Κατανάλωση εργοστασίου 5,6lt/100km