Είναι ξεκάθαρο ότι στόχος της Ducati είναι το κοινό που προτιμά το BMW R 1200 GS. Η Ducati δημιούργησε μια νέα μοτοσικλέτα που στοχεύει ακριβώς σε αυτό το κοινό, προσπαθώντας να διευρύνει μάλιστα τη γκάμα των υποψήφιων αγοραστών με μια σειρά από ιδιαίτερα στοιχεία. Αντίστοιχη μοτοσικλέτα (αντίστοιχη με το Ducati Multistrada 1200) παρουσίασε το 2009 και η KTM με το όνομα 990 SMT, ακολουθώντας βέβαια έναν δικό της, πολύ πιο λιτό και πολύ πιο, παιχνιδιάρικο δρόμο.

Ducati_Multistrada_1200_main1

Οι σχεδιαστές της Ducati σχεδίασαν το νέο Ducati Multistrada 1200 έχοντας στο νου τους τον μοτοσικλετιστή που θέλει να κινείται στις πίστες όπως οδηγώντας ένα Ducati 1198 (πρόσεξε ότι τα ελαστικά είναι καθαρά sport 120/70-17 μπροστά και 190/55-17 πίσω), να κινείται στην πόλη με την άνεση μιας on-off μοτοσικλέτας, να ταξιδεύει με την άνεση ενός sport touring και να μπορεί να διασχίσει χωματόδρομους με ασφάλεια και δίχως τον κίνδυνο να καταστραφεί (εδώ τα ελαστικά όμως θα προβληματίσουν…) έγινε μάλιστα ιδιαίτερη μνεία στις ώρες δοκιμών που έγιναν στη μοτοσικλέτα ώστε να μπορεί να κινείται σε άγνωστα εδάφη χωρίς τον κίνδυνο να παρουσιάσει το παραμικρό πρόβλημα. Το έργο δύσκολο και περίπλοκο…

Ηλεκτρονικά

Για να επιτευχθούν τα παραπάνω επιστρατεύτηκαν τα ηλεκτρονικά και πολλές ώρες δοκιμών. Προφανώς ο κινητήρας λειτουργεί με σύστημα ride-by-wire και ο αναβάτης αντί για τις πεταλούδες του ψεκασμού, απλά δίνει εντολή σε έναν ηλεκτρονικό μηχανισμό… Το σύστημα δίνει την ευκαιρία στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα περίπλοκο σύστημα το οποίο θα επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων modes λειτουργίας του κινητήρα. Για την ακρίβεια θα επιλέγει μεταξύ τεσσάρων modes λειτουργίας για ολόκληρη τη μοτοσικλέτα. Το σύστημα επεμβαίνει όχι μόνον στον τρόπο απόδοσης του κινητήρα, αλλά και στον τρόπο λειτουργίας της ανάρτησης, ακόμη και στο ύψος της μοτοσικλέτας από το έδαφος! Είναι η πρώτη φορά που συναντάμε κάτι τέτοιο στην παραγωγή και το Ducati Multistrada 1200 δικαιολογεί απόλυτα τον τίτλο της μοτοσικλέτας με σημαντικές καινοτομίες! Αν και αυτό δεν ξεκαθαρίστηκε στην παρουσίαση του μοντέλου (το διαβάσαμε εκ των υστέρων στο δελτίο τύπου…), η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Ohlins αφορά μόνον το Ducati Multistrada 1200S και όχι το απλό Ducati Multistrada 1200. Αυτό που δεν ξεκαθαρίστηκε είναι εάν το απλό Ducati Multistrada 1200 θα έχει δυνατότητα ρύθμισης διαφορετικών χαρτών λειτουργίας του κινητήρα.

Κινητήρας

Ο κινητήρας του Ducati Multistrada 1200 προέρχεται από τον κινητήρα του Ducati 1198! Είναι ουσιαστικά το ίδιο σύνολο με διαφορετική απόδοση. Για την ακρίβεια οι σχεδιαστές του τον ονομάζουν Testastretta 11°, υποδηλώνοντας ότι έχει μειωθεί το overlap των βαλβίδων του στις 11° σε σχέση με το overlap των βαλβίδων του Ducati 1198 που βρίσκεται στις 42°. Η απόδοση του κινητήρα είναι 150hp και αυτό αποτελεί μια μεγάλη διαφοροποίηση με όλες τις μοτοσικλέτες που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία που αποδίδουν σαφώς λιγότερους ίππους. Επιπλέον στοιχείο διαφοροποίησης αποτελεί η τοποθέτηση του Ducati Traction Control (DTC) του ιδιαίτερα εξελιγμένου συστήματος της Ducati.

Modes λειτουργίας

Οι σχεδιαστές του Ducati Multistrada 1200 έκαναν πραγματικά ένα σημαντικό βήμα προς το μέλλον! Η μοτοσικλέτα προσαρμόζεται κατ’ απαίτηση του αναβάτη της στις απαιτήσεις των συνθηκών. Πιο λεπτομερώς:

Sport Mode – Η απόδοση του κινητήρα βρίσκεται στους 150hp ενώ το DTC (Ducati traction Control) στο επίπεδο 3. Η ανάρτηση σετάρεται για σπορ χρήση και ο αναβάτης μπορεί να μπει σε μια πίστα και να κάνει καλούς χρόνους (προφανώς εναλλακτικά μπορεί να επιλέξει την αγαπημένη του σπορ διαδρομή).

Touring Mode – Η απόδοση του κινητήρα βρίσκεται στους 150hp, το DTC στο level 5. Η απόκριση του κινητήρα είναι πιο χαλαρή, η κατανάλωση μειώνεται και τα πάντα ρυθμίζονται με βάση την άνεση των αναβατών.

City Mode – Η απόδοση του κινητήρα βρίσκεται στους 100hp, το DTC στο level 9. Στόχος είναι η άνεση μέσα στην πόλη, με μεγάλη προστασία σε περίπτωση ολισθηρού οδοστρώματος και παράλληλα η χαμηλή κατανάλωση.

OffRoad Mode – Η απόδοση ρυθμίζεται στους 100hp, το DTC στο level 1. Εδώ ο κινητήρας αποδίδει ακόμη πιο ομαλά, όμως το DTC ουσιαστικά απενεργοποιείται. Στόχος να κινηθεί ο αναβάτης με τη μέγιστη άνεση στο χώμα. Επιπλέον αυξάνει το ύψος από το έδαφος.

Ανάρτηση

Οι αναρτήσεις του Ducati Multistrada 1200S προέρχονται από την Ohlins, είναι τεχνολογίας TTX και ρυθμίζονται ηλεκτρονικά. Στην απλή Ducati Multistrada 1200 το πιρούνι είναι της Marzocchi (50mm) και το αμορτισέρ της Sachs.

Εκδόσεις

Η απλή Ducati Multistrada 1200 θα διατίθεται σε μία έκδοση που όμως θα μπορεί προεραιτικά να εξοπλιστεί με ABS και Dual Seat. Η έκδοση Ducati Multistrada 1200S θα έχει σαν standard το ABS και την Dual Seat ενώ θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις που εναλλακτικά θα έχουν τον εξής εξοπλισμό:

Sport: κάλυμμα ιμάντα εκκεντροφόρων, εισαγωγή αέρα και φτερό από carbon

Touring: βαλίτσες, θερμαινόμενα grips και κεντρικό stand

Το μέλλον

Η Ducati με το Ducati Multistrada 1200 μας δίνει τα πρώτα στοιχεία για το μέλλον των μοτοσικλετών. Διαφορετικά modes λειτουργίας, διαφορετικό σετάρισμα με το πάτημα ενός κουμπιού και δυνατότητες απαιτητικής κίνησης σε όλα τα εδάφη. Επιπλέον προσθέτει πλήρες σετ αξεσουάρ (navigator, βαλίτσες κ.ο.κ.) και μερικά ακόμη όπως τη δυνατότητα να λειτουργεί η μοτοσικλέτα χωρίς τη χρήση κλειδιού!  Πραγματικά μια μοτοσικλέτα από το μέλλον με design όμως που θα μας πάρει λίγο χρόνο να συνηθίσουμε…

© MrBike – 2009 (www.mrbike.gr)

Ελληνική αντιπροσωπεία: Hellinmoto ABEEO, Αφων Μουρίκη 50, Ελευσίνα, Τηλ. 210 55 40 640

Ducati Ελλάδας: www.hellinmoto.gr

Ducati International: www.ducati.com

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world