ΚΤΜ 1190 Αdventure (2013) – On board δοκιμή Ελλάδα + Video

Δύσκολα θα περίμενε κανείς μια τέτοια μοτοσικλέτα από την ΚΤΜ πριν από μερικά χρόνια. Από την αυστριακή εταιρία έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε δυνατές και ατίθασες μοτοσικλέτες που «θέλουν χέρια» για να οδηγηθούν, καθώς πολύ συχνά επρόκειτο για μοντέλα που είχαν εξελιχτεί μέσα στους αγώνες και προορισμός τους ήταν οι αγώνες. Αυτό που περίμενε κανείς από ένα ΚΤΜ ήταν το άγριο γκάζι και η άφταστη οδική συμπεριφορά, αλλά όχι και άνεση, ενώ και η εργονομία κυμαινόταν στα «αγωνιστικά» επίπεδα. Ο ανεμοδείκτης στη σκεπή του εργοστασίου στο Mattighofen όμως έχει αλλάξει κατεύθυνση μαρτυρώντας ότι οι άνεμοι της αλλαγής έχουν αρχίσει να πνέουν και να σαρώνουν τα σχεδιαστήρια από τα οποία βγήκαν μικρές μοτοσικλέτες όπως τα KTM 125 Duke, KTM 200 Duke και KTM 390 Duke αλλά και μεσαίου κυβισμού μοτοσικλέτες, όπως το KTM 690 Duke του 2012 με το σαφώς πιο φιλικό προφίλ σε σχέση με τους προκατόχους του, αν και ο κινητήρας του είναι ισχυρότερος παρά ποτέ.

Το νέο KTM 1190 Adventure είναι λοιπόν το δικύλινδρο που κατασκευάστηκε με βάση τη νέα φιλοσοφία του εργοστασίου. Είναι δυνατότερο παρά ποτέ, (συγκρινόμενο με το KTM 990 Adventure που αντικαθιστά) αλλά με πολύ πιο φιλικό χαρακτήρα και όλη τη σύγχρονη τεχνολογία στα ηλεκτρονικά που μπορεί να προσφέρει αυτή τη στιγμή η βιομηχανία μοτοσικλέτας.

Στην πράξη (κι αυτό είναι το σημαντικότερο) το KTM 1190 Adventure είναι μια τουριστική all round μοτοσικλέτα που μπορεί να κάνει από καθημερινά δρομολόγια ρουτίνας, μέχρι το γύρο του κόσμου (με μερικά επιπλέον αξεσουάρ από τον μεγάλο κατάλογο του εργοστασίου).

Ο φιλικός χαρακτήρας της μοτοσικλέτας οφείλεται εν μέρει στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό (ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, γκάζι ridebywire με 4 χάρτες οδήγησης, traction control, ABS με λειτουργία off road) αλλά και στην προσεγμένη εργονομία, έτσι ώστε η μοτοσικλέτα να μπορεί να οδηγηθεί εύκολα, από αναβάτες όλων των αναστημάτων και βέβαια από ανθρώπους που ούτε η φυσική τους κατάσταση, ούτε και το ταλέντο τους στην οδήγηση μπορεί να συγκριθεί με αυτή των αγωνιζομένων αναβατών αγώνων rally…

Οι αναρτήσεις του KTM 1190 Adventure είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες και προέρχονται από την WP. Ρυθμίζονται σε τέσσερις θέσεις ως προς την προφότιση του ελατηρίου και σε τρεις ως προς τις αποσβέσεις.

 Φιλική εργονομία

Η σωστή εργονομία είναι ίσως ο παράγοντας κλειδί για την επιτυχία αυτής της μοτοσικλέτας. Μια μοτοσικλέτα που δεν κουράζει και δεν απαιτεί να παλεύει ο αναβάτης μαζί της, χαρίζει πολύ περισσότερες  ευχάριστες ώρες διασκέδασης στην οδήγηση.

Έκαναν λοιπόν πολύ σωστά οι σχεδιαστές της ΚΤΜ που ΔΕΝ έδωσαν εντουράδικο ύψος στη σέλα. Μάλιστα η σέλα είναι ρυθμιζόμενη (όπως στα περισσότερα μεγάλα on-off του ανταγωνισμού) με έναν απλό τρόπο. Στη χαμηλή του θέση είναι 860mm και στην ψηλή του στα 875mm. Αν και ακόμη και στη χαμηλή θέση είναι σχετικά ψηλά για τα μεσαία αναστήματα έως 1,75m, χάρη στη στενή σέλα και στο ότι η ανάρτηση κάθεται από το βάρος του αναβάτη, τα πόδια πατούν με ασφάλεια στο έδαφος. Οι μανούβρες ξεπαρκαρίσματος και χαμηλής ταχύτητας γίνονται εύκολα, καθώς το βάρος της μοτοσικλέτας είναι αντίστοιχα εύκολα διαχειρίσιμο.

Η θέση οδήγησης είναι εντελώς όρθια και ξεκούραστη και το μεταβλητής διατομής τιμόνι δίνει πολύ καλό μοχλό. Η ζελατίνα ρυθμίζεται (με τα χέρια – απαιτούνται και τα δύο) καθ’ ύψος σε δύο θέσεις με ένα πολύ απλό μηχανισμό μέσα σε δευτερόλεπτα. Κανονικά πρέπει να σταματήσει κανείς στην άκρη του δρόμου για να τη ρυθμίσει αλλά ο αναβάτης που θα εξοικειωθεί με τη μοτοσικλέτα θα μπορέσει να το κάνει και εν κινήσει εφόσον κινείται με πολύ χαμηλή ταχύτητα – δεν το προτείνουμε αλλά γίνεται. Το ύψος και το πλάτος της ζελατίνας είναι αρκετά μεγάλα ώστε να καλύπτουν ικανοποιητικά τον αναβάτη, αν και ανάλογα με την ταχύτητα και τη διεύθυνση του ανέμου ο αναβάτης θα νιώσει πίεση στους ώμους.

H σέλα αποτελείται από δύο τμήματα. Το τμήμα του αναβάτη είναι ρυθμιζόμενο ως προς το ύψος του σε δύο θέσεις.

Η σέλα αποτελείται από δύο κομμάτια και το τμήμα που αντιστοιχεί στον συνεπιβάτη είναι επίσης άνετο και προσφέρει καλή στήριξη. Η σχάρα διαθέτει μεγάλου μεγέθους χειρολαβές, οι οποίε ςμάλιστα εξέχουν και προς τα πάνω. Εδώ υπάρχουν δύο προβλήματα: 1. Ο αναβάτης στο 90% των περιπτώσεων που καβαλά ή ξεκαβαλά τη μοτοσικλέτα θα τις κτυπήσει με το πόδι και 2.Εάν ο συνεπιβάτης είναι κάπως ευτραφής, θα νιώσει τις χειρολαβές στα μαλακά του μόρια, κάτι που δεν είναι ιδιαίτερα ευχάριστο. Εδώ η KTM πρέπει να κάνει αλλαγή στη σχεδίαση…

Ηλετρονικά «παιχνίδια»

Μια ακόμη πτυχή της φιλικότητας στο χαρακτήρα του KTM 1190 Adventure είναι η ευκολία στην πλοήγηση στο ηλεκτρονικό menu στον πίνακα οργάνων. Οι επιλογές που προσφέρονται στον αναβάτη είναι πολλές: ο πίνακας οργάνων αποτελείται από ένα αναλογικό στροφόμετρο το οποίο μάλιστα δεν έχει σημειωμένη κόκκινη περιοχή (υπάρχει βέβαια shift light) και από δύο ηλεκτρονικές οθόνες LCD. Στη οθόνη δεξιά αναγράφονται ενδείξεις ταχυμέτρου, ώρας, σχέσης κιβωτίου, επιλεγμένου χάρτη, στάθμης βενζίνης και θερμοκρασίας. Οι ενδείξεις στη δεξιά οθόνη είναι μόνιμες. Στην οθόνη αριστερά ο αναβάτης μπορείς να επιλέξει τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, της χαρτογράφησης του κινητήρα και του φορτίου της μοτοσικλέτας και να παρακολουθεί την κατανάλωση και τους μερικούς χιλιομετρητές. Μπορεί επίσης να απενεργοποιήσει το traction control ή/και το ABS και να επιλέξει την ρύθμιση off road για το ABS. Από τον πολλαπλό διακόπτη στα αριστερά μπορεί ο αναβάτης να πλοηγηθεί στο menu των ηλεκτρονικών του 1190 Adventure με μεγάλη ευκολία.

Κινητήρας

Ο κινητήρας είναι ο LC8, δικύλινδρος σε διάταξη V με περιεχόμενη γωνία 75˚, χωρητικότητα 1.195cc και δύο μπουζί ανά κύλινδρο. Οι εκκεντροφόροι είναι ελαφρύτεροι και με ηπιότερο χρονισμό. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ξανασχεδιασμένο με κοντύτερη πρώτη σχέση και ο νέος συμπλέκτης ολίσθησης διαθέτει ειδικό μηχανισμό που μειώνει την απαιτούμενη δύναμη στη μανέτα, χρησιμοποιώντας μικρότερης σκληρότητας ελατήρια και μηχανισμό σύσφιξης των δίσκων κατά την επιτάχυνση. Ο συμπλέκτης είναι τόσο ελαφρύς που μπορεί να το χειριστεί κανείς αποτελεσματικά ακόμη και με ένα δάχτυλο. Η απόδοση του κινητήρα είναι 150hp στις 9.500rpm και η ροπή του φτάνει τα 12,6kgm στις 7.500rpm. Το γκάζι του είναι ridebywire και διαθέτει τέσσερις χάρτες οδήγησης (Street, Sport, Rain, Off Road), traction control και ABS. To Traction Control μπορεί να απενεργοποιηθεί όπως και το ABS, ενώ επιπλέον το ABS έχει και λειτουργία off road όπου επεμβαίνει στον εμπρός τροχό και δεν επεμβαίνει στον πίσω, επιτρέποντας στον αναβάτη να μπλοκάρει τον πίσω τροχό κατά βούληση.

Κατανάλωση

Μια μοτοσικλέτα των 150 ίππων και 1.195cc δύσκολα μπορεί να είναι «οικονομική» με τον τρόπο που τη φανταζόμαστε οι περισσότεροι από εμάς. Ωστόσο, η σύγχρονη τεχνολογία κάνει θαύματα κι έτσι το KTM 1190 Adventure καίει περίπου 6,5 έως 7lt/100km, ανάλογα με το πόσο βαρύ είναι το χέρι στο γκάζι. Καίει δηλαδή όσο περίπου τα ίδια με μια μοτοσικλέτα μεσαίου κυβισμού της προηγούμενης πενταετίας… Κατά τα άλλα τα διαστήματα service είναι στα 15.000km και ρύθμισης βαλβίδων στις 30.000km(!), οπότε έτσι μπορείτε να σχηματίσετε μια εικόνα για το κόστος χρήσης της μοτοσικλέτας, που είναι σαφέστατα χαμηλό!

Περιφερειακός εξοπλισμός

Βασικό συστατικό του χαρακτήρα του νέου KTM 1190 Adventure είναι οι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις. Οι αποσβέσεις τους και οι προφορτίσεις των ελατηρίων ελέγχονται από το menu στα όργανα. Οι αποσβέσεις έχουν τρεις ρυθμίσεις (Comfort, Street, Sport) και οι προφορτίσεις τέσσερις ρυθμίσεις (ένα άτομο – ένα άτομο συν αποσκευές – δύο άτομα – δύο άτομα συν αποσκευές). Οι αναρτήσεις προέρχονται από την WP και το πιρούνι έχει διάμετρο καλαμιών 48mm. Τόσο εμπρός όσο και πίσω οι διαδρομές των αναρτήσεων είναι 190mm – μια μέση τιμή που ισορροπεί ανάμεσα στο δρόμο και το χώμα. Είναι ο λόγος που η απόσταση της μοτοσικλέτας από το έδαφος είναι στα 220mm, αρκετά μεγάλη δηλαδή για να κινηθεί σε ένα χωματόδρομο, αλλά όχι αρκετή για πιο σοβαρά εμπόδια.

Ο τροχός έχει διάμετρο 19in όπως στα περισσότερα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού on-off. Ο τροχός είναι ακτινωτός αλλά το ελαστικό είναι tubeless χάρη σε ένα νέο σύστημα που έχει εξελίξει η ΚΤΜ που διατηρεί το εσωτερικό της ζάντας στεγανό.

Τα φρένα προέρχονται από τη Brembo και αποτελούνται από δίσκους διαμέτρου 320mm εμπρός με τετραέμβολες δαγκάνες ακτινικής στήριξης και δίσκου διαμέτρου 267mm πίσω. Διαθέτουν ABS που έχει εξελιχτεί σε συνεργασία με τη Bosch (μοντέλο Bosch 9ME+) και διαθέτει λειτουργία off road που προβλέπει όπως είπαμε διαφορετική ρύθμιση για τον εμπρός τροχό και απενεργοποιημένο ως προς τον πίσω.

Οι τροχοί είναι ακτινωτοί (είναι ανθεκτικότεροι στο χώμα από τους χυτούς) αλλά διαθέτουν tubeless ελαστικό. Οι ακτίνες ωστόσο πιάνουν στο κέντρο της ζάντας και όχι στο χείλος της όπως έχουμε δει σε ζάντες άλλων μεγάλων enduro. Αυτό έγινε δυνατό χάρη σε ένα σύστημα που έχει σχεδιάσει και πατεντάρει η ΚΤΜ, σύμφωνα με το οποίο κάτω από τη καψούλια των ακτινών στο κέντρο της ζάντας από την εσωτερική πλευρά, υπάρχει μια ελαστική φλάντζα (φακαρόλα) που κάνει το εσωτερικό της αεροστεγές. Έτσι μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα tubeless ελαστικά που είναι κατάλληλα για υψηλές ταχύτητες στο δρόμο.

ΚΤΜ 1190 Adventure – on board

O αναβάτης που θα καβαλήσει για πρώτη φορά το KTM 1190 Adventure δύσκολα μπορεί να περιμένει το τι πραγματικά θα ακολουθήσει. Όπως είπαμε η εργονομία είναι αρκετά φιλική έτσι ώστε ο αναβάτης να νιώσει γρήγορα, αρκετά οικεία με τη μοτοσικλέτα. Παρά το σχετικά μεγάλο ύψος και το βάρος των 230kg με καύσιμα το ΚΤΜ 1190 Adventure σύντομα θα έχει ξεπαρκάρει και θα βρίσκεται καθ’ οδόν χωρίς να έχει κουράσει τον αναβάτη του καθόλου. Οι ελιγμοί μέσα σε περιβάλλον πόλης γίνονται αρκετά εύκολα αποδεικνύοντας ότι το νέο KTM 1190 Adventure είναι μια καλή all round μοτοσικλέτα, που δεν είναι καταδικασμένη να μείνει κλεισμένη στο γκαράζ τους μήνες που ο ιδιοκτήτης της δεν ταξιδεύει μαζί της. Το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού και ο τροχός των 19in εμπρός προσφέρουν στη μοτοσικλέτα αξιόλογη ευελιξία στις μικρές ταχύτητες, ώστε ακόμη και τα βαρετά δρομολόγια ρουτίνας να γίνονται γρήγορα και ξεκούραστα.

Σας υποσχεθήκαμε όμως στην αρχή της παραγράφου ότι το νέο KTM 1190 Adventure έχει πάνω του κάτι που… δεν το περιμένεις. Είναι το ταμπεραμέντο στον ανοιχτό δρόμο… εκεί που αξίζει πραγματικά να ανοίξεις το γκάζι. Φανταστείτε μια Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας στην άνοδο, στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας εκεί που πάντα η κίνηση είναι κουραστική με αυτοκίνητα που αλλάζουν αψυχολόγητα λωρίδες, νταλίκες που περνούν η μία την άλλη με διψήφιο αριθμό χιλιομέτρων και οδηγούς που αναρωτιούνται αν έχουν περάσει ή όχι τον κόμβο για Αττική οδό. Ακριβώς εκεί που πολλά από τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά φεύγουν προς Αττική οδό, ο δρόμος καθαρίζει. Κι ΕΚΕΙ ανοίγει το γκάζι. Κι ΑΥΤΟ είναι που δεν περιμένεις. Γιατί το KTM 1190 Adventure επιταχύνει με τρομακτικό ρυθμό που σε πιάνει απροετοίμαστο, αλλά σε συνεπαίρνει κι όταν θα αναρωτηθείς και θα ρίξεις μια φευγαλέα ματιά στο ταχύμετρο, θα δεις 245km/h… E, όλα τα άλλα μετά τα ξεχνάς. Το traction control, που επεμβαίνει με μεγάλη διακριτικότητα, αποκτά πραγματικό νόημα, αφού αν δεν υπήρχε, η δύναμη του κινητήρα δεν θα μπορούσε να δαμαστεί. Τo εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων έχει άριστη και σαφή λειτουργία με καλή κλιμάκωση των σχέσεων.

Οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις προσφέρουν άριστο έλεγχο και σταθερότητα της οδήγησης σε όλες τις ταχύτητες. Η δυνατότητα εύκολης προφόρτισης του πίσω ελατηρίου θα σας δώσει τη δυνατότητα να πειραματιστείτε με το ύψος της πίσω ανάρτησης. Αν και η λογική λέει ότι εφόσον ο αναβάτης οδηγεί μόνος του μπορεί να επιλέξει τη ρύθμιση solo, η συμπεριφορά της μοτοσικλέτας στις στροφές βελτιώθηκε αρκετά στη ρύθμιση για δύο αναβάτες χωρίς αποσκευές. Η μοτοσικλέτα μπαίνει εύκολα στις στροφές και παρά τον όγκο της μπορεί να ξανασηκωθεί ανάλαφρα και να ξαναπέσει στη στροφή προς την αντίθετη κατεύθυνση χωρίς κανένα κόπο και χωρίς υποψία αποσταθεροποίησης. Το μεγάλο πλεονέκτημα του νέου KTM 1190 Adventure πάντως είναι ότι προσφέρει αυτή την αβίαστη αίσθηση αυτοπεποίθησης.

Και να που αυτή η μοτοσικλέτα που συμπεριφέρεται τόσο καλά στο δρόμο, που στρίβει τόσο ξεκούραστα και που τρέχει τόσο γρήγορα, μπορεί, όταν χρειαστεί, να χρησιμοποιήσει την άλλη, την off road πτυχή του χαρακτήρα της, με την ίδια ευκολία, σαν να ήταν κάτι αυτονόητο.

Στο χωματόδρομο

Ασφαλώς ο δυνατότητες του KTM 1190 Adventure στο χώμα είναι σχετικά περιορισμένες. Το ύψος της μοτοσικλέτας είναι μεγάλο, αλλά όχι τόσο μεγάλο, οι διαδρομές των αναρτήσεων είναι μεγάλες, αλλά όχι τόσο μεγάλες και το βάρος (230kg με καύσιμα) είναι μικρό για την κατηγορία αλλά όχι και τόσο μικρό για το χώμα. Στην πράξη το KTM 1190 Adventure μπορεί να κάνει πολλά χωμάτινα χιλιόμετρα αλλά με ήπιο ρυθμό, ώστε να παραμείνουν οι αναρτήσεις στο λειτουργικό τους εύρος, και η «κοιλιά» του να μην ακουμπά κάτω στα πιο δύσκολα περάσματα. Τα ελαστικά Continental Trail Attack 2 έχουν ένα πραγματικά δύσκολο έργο, καθώς συμπεριφέρονται άψογα στα 250km/h αλλά προσφέρουν και πολύ καλή πρόσφυση σε πατημένο χώμα, αλλά και σε φυτευτές και χαλαρές πέτρες. Ο τροχός των 19in εμπρός αποτελεί συμβιβασμό ανάμεσα στην ασφάλτινη διάσταση (17in) και τη χωμάτινη (21in).

Το βάρος απλά θα κουράσει τον αναβάτη γρηγορότερα. Μεγάλη βοήθεια προσφέρει το off road mode που μειώνει την απόκριση του γκαζιού κάνοντας την απόδοση του κινητήρα φιλικότερη (και περιορισμένη στους 100hp) και απομονώνει το ABS στον πίσω τροχό, ενώ στον εμπρός ενεργοποιείται με διαφορετικό τρόπο, προσαρμοσμένο καλύτερα στην απαιτητικότερη οδήγηση στο χώμα.

Πολύ περισσότερες δυνατότητες στην κίνηση στο χώμα έχει βέβαια η άλλη έκδοση της ίδιας μοτοσικλέτας, το KTM 1190 Adventure R που έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων, αναρτήσεις με προδιαγραφές enduro και τροχούς μεγαλύτερης διαμέτρου (21in εμπρός και 18in πίσω).

Μετρήσεις

Με δεδομένο ότι η κατηγορία των μεγάλων on-off μοτοσικλετών τα τελευταία χρόνια έχει πολύ σκληρό ανταγωνισμό, είναι αναμενόμενο οι μετρήσεις να έχουν μεγάλο ενδιαφέρον. Το KTM 1190 Adventure μάλιστα, είναι, μαζί με το Ducati Multistrada 1200, οι ισχυρότερες μοτοσικλέτες της κατηγορίας με 150hp, πράγμα που σημαίνει ότι τόσο οι κατασκευαστές, αλλά όσο και οι καταναλωτές έχουν βλέψεις για κορυφαίες επιδόσεις.

Το Ducati Mulstistrada 1200 βέβαια, με τους τροχούς 17in έχει σαφές πλεονέκτημα για καλύτερη συμπεριφορά, όμως όπως θα δούμε το KTM 1190 Adventure στέκεται πολύ, μα πολύ κοντά.

Η μέτρηση του KTM 1190 Adventure έγινε με τα ηλεκτρονικά συστήματα απενεργοποιημένα (MTC off) και τον κινητήρα στη ρύθμιση Sport (150hp με άμεση απόκριση).

Η εκκίνηση με το KTM 1190 Adventure είναι αρκετά απαιτητική. Η χαμηλή θέση οδήγησης και ο μεγάλος μπροστινός τροχός φέρνουν το βάρος προς τα πίσω. Αυτό, ταυτόχρονα με την τρομακτική απόκριση του κινητήρα στη ρύθμιση Sport, κάνουν τη μοτοσικλέτα να σουζάρει υπερβολικά. Με την πρώτη σχέση η σούζα έρχεται απότομα, ενώ με τη δεύτερη σχέση η κατάσταση είναι ακριβώς η ίδια (δες το video που ακολουθεί). Η αλλαγή σε τρίτη σχέση μπορεί, επιτέλους, να μεταφραστεί σε καθαρή επιτάχυνση. Από εκεί και πέρα βέβαια τα πράγματα είναι σχετικά απλά.

Η αύξηση των ενδείξεων στο ταχύμετρο φτάνει αρκετά γρήγορα τα 260km/h ενώ εμείς καταφέραμε με σχετικά εύκολα να δούμε τα 264km/h (πραγματικά 247km/h) δεν είχαμε όμως παραπάνω χώρο για περισσότερα.

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ON-OFF 2013*

Μετρήσεις MrBike Επιταχύνσεις από στάση Ducati Multistrada 1200 Honda VFR 1200X Crosstourer Kawasaki Versys 1000 KTM 1190 Adventure KTM 1190 Adventure R Triumph Tiger 1200 Explorer Yamaha XTZ 1200 Super Tenere ** 0-18m (sec) 1,97 2,43 2,02 2,34 2,16 2,46 2,04 0-50m (sec) 3,42 4,03 3,44 4,00 3,75 3,96 3,46 0-100m (sec) 5,04 5,65 4,98 5,46 5,43 5,58 5,11 0-100km/h (sec) 3,86 4,35 3,46 4,09 4,00 4,25 3,67 1/4mile (sec) 11,06 (208,56km/h) 12,28 (187,38km/h) 11,5 11,58 (209,71km/h) 11,59 (210,09km/h) 12,15 12,16 (176,20km/h) 0-1000m (sec) 20,42 22,88 21,95 21,03 21,1 22,54 23,37 Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 244+ 225 219 247+ 243+ 214,7 200

*Λείπει το BMW R1200 GS ΜΥ 2013, διότι ακόμη δεν το έχουμε πάρει στα χέρια μας. Οι μετρήσεις θα προστεθούν μόλις είναι διαθέσιμες
** Η μέτρηση έχει γίνει με τις βαλίτσες

Αξίζει να παρατηρήσουμε την εκπληκτική εκκίνηση του Ducati Multistrada 1200 (1,97sec στα 18m) και του Kawasaki Versys 1000 (2,02sec στα 18m). Αυτές είναι και οι δύο μοτοσικλέτες που είναι ταχύτερες, πολύ οριακά όμως, με το KTM 1190 Adventure. Βέβαια και οι δύο αυτές μοτοσικλέτες, έχοντας μπροστινό τροχό 17in, είναι σαφώς πιο μπροστόβαρες και αυτό σημαίνει ότι ξεκινούν με μικρότερη πιθανότητα σούζας. Το πόσο παραγωγικός είναι ο κινητήρας του KTM 1190 Adventure, αποδεικνύεται άλλωστε και με την επίδοση στα 1000m, όπου μόνο το, επίσης πολύ καλό, Ducati μπορεί να ανταγωνιστεί.

Ένα μεγάλο βήμα για την KTM

Δεν κάνει ένα μόνο μεγάλο βήμα η ΚΤΜ, αλλά πολλά βήματα προόδου ή για να το πούμε πιο σωστά, βήματα ανοίγματος σε μια αγορά με ένα πολύ ευρύτερο κοινό. Το ότι το 1190 Adventure είναι κατασκευασμένο από την ΚΤΜ σημαίνει ότι αυτό το άνοιγμα δεν έγινε εις βάρος του συναρπαστικού χαρακτήρα της μοτοσικλέτας. Ο κινητήρας του είναι παντοδύναμος και εκρηκτικός, η μοτοσικλέτα είναι άνετη (και για τον συνεπιβάτη) και προσφέρει ταυτόχρονα ένα αίσθημα ασφάλειας και αυτοπεποίθησης που επιτρέπει στον αναβάτη πραγματικά να χαρεί την οδήγηση και το ταξίδι του, δοκιμάζοντας μάλιστα με ασφάλεια (επαναλαμβάνουμε) τα όριά του.

Το KTM 1190 Adventure είναι μια κορυφαία μοτοσικλέτα που πάει εξαιρετικά καλά στην άσφαλτο και ταυτόχρονα τα καταφέρνει όπως περιμένει κανείς στο χώμα. Η τεχνολογία του είναι στην αιχμή της διαθέσιμης τεχνολογίας για το 2013 και είναι ό,τι καλύτερο προσφέρει αυτή τη στιγμή η βιομηχανία μοτοσικλέτας τόσο ως προς την ασφάλεια, όσο και ως προς τις επιδόσεις. Έτσι, το νέο ΚΤΜ 1190 Adventure είναι ταυτόχρονα φιλικό, πολυχρηστικό και δυναμικό, ένας συνδυασμός που έχουν καταφέρει να επιτύχουν λίγα εργοστάσια ως τώρα. Κι αυτό σημαίνει ότι η προσωπικότητά του είναι ευπροσάρμοστη στις ανάγκες του κάθε αναβάτη ξεχωριστά (και όχι το αντίστροφο), επομένως θα αισθανθεί καλά μαζί της τόσο ο αναβάτης που θέλει να γίνει globetrotter, όσο και ο αναβάτης που θέλει μια όμορφη μοτοσικλέτα που να εμπνέει κύρος για τις καθημερινές του μετακινήσεις και τα πάσης φύσεως ταξίδια με μοτοσικλέτα.

Δείτε την τιμή του νέου KTM 1190 Adventure στον τιμοκατάλογο της ΚΤΜ.

KTM 1190 Adventure MY 2013 – On Board Video Test

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

KTM 1190 Adventure

Κινητήρας KTM, τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος V 75°, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους ανά μπλοκ Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 105,0 x 69,0 Χωρητικότητα (cc) 1.195 Σχέση συμπίεσης 12,5:1 Μέγιστη ισχύς 110 kW (150hp) @ 9.500 rpm Μέγιστη ροπή 125 Nm (12,6 kgm) @ 7.500 rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός Keihin EFI σώματα 52mm Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Ξηρό κάρτερ με 3 αντλίες Eaton Χωρητικότητα λιπαντικού (lt) Κιβώτιο I – II – III – IV – V – VI – Πρωτεύουσα μετάδοση 1,900 (40/76) Τελική μετάδοση 2,470 (17/42) Πλαίσιο Χαλύβδινο, σωληνωτό με αλουμινένιο υποπλαίσιο Μπροστινή ανάρτηση Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι WP  48mm, με διαδρομή 190mm Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ WP με μοχλισμό, με διαδρομή 190mm. Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι,  διαμέτρου 320mm. Δαγκάνες Brembo 4 εμβόλων και ABS Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 267mm, με δαγκάνα Brembo 2 εμβόλων και ABS Μπροστινό ελαστικό 120/70-19 Πίσω ελαστικό 170/60-17 Μήκος (mm) – Πλάτος (mm) – Υψος (mm) – Υψος σέλας (mm) 860/875 Μεταξόνιο (mm) 1.560 Ιχνος (mm) 120 Γωνία Caster 26 Βάρος (kg) 212 (χωρίς καύσιμο) Ρεζερβουάρ (lt) 23 Μετρήσεις MrBike Επιταχύνσεις από στάση 0-18m (sec) 2,34 0-50m (sec) 4,00 0-100m (sec) 5,46 0-100km/h (sec) 4,09 1/4mile (sec) 11,58 (209,71km/h) 0-1000m (sec) 21,03 Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 247+ Κατανάλωση (lt/100km) 6,8

Copyright© Κείμενο: Δημήτρης Μπαζίνας 2013

Copyright© Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης – 2013