Yamaha NMAX 125 (2015) – Επίσημη παρουσίαση

Κι άλλο 125άρι scooter έφτιαξε η Yamaha. Πρόκειται για το Yamaha NMAX 125 που ανακοινώθηκε στα μέσα Μαΐου του 2015 και που προορίζεται να φτάσει στα καταστήματα μέσα στο Ιούνιο της ίδιας χρονιάς. Το κύριο χαρακτηριστικό του νέου Yamaha NMAX 125 που ανήκει στην Urban σειρά scooter της εταιρίας, είναι ότι προσφέρει μεγάλη οικονομία βενζίνης, διατηρώντας την άνεση και τις επιδόσεις.

Design

Τα πλαστικά του είναι καινούργια με εντελώς νέο σχέδιο με αιχμηρές και σύγχρονες γραμμές, ενώ τα πλαϊνά του έχουν το χαρακτηριστικό σχήμα Boomerang, όπως αναφέρει η ανακοίνωση της Yamaha, που έχουν και τα μεγαλύτερα μοντέλα MAX. Η ζελατίνα του είναι κοντή και το εσωτερικό της ποδιάς διατρέχεται από ένα αρκετά υψηλό τούνελ. Η ουρά είναι έχει κομψό καμπύλο σχήμα (αλλά δεν είναι μυτερή) και η σέλα είναι μονοκόμματη με ανατομικό σχήμα, αν και δεν φαίνεται ιδιαίτερα παχιά. Η ίδια η Yamaha αναφέρει ότι το νέο Yamaha NMAX 125 προορίζεται για το νεανικό κοινό που αναζητά ένα ποιοτικό καθημερινό μεταφορικό μέσον που να είναι οικονομικό και προσιτό.

Υγρόψυκτος κινητήρας Blue Core 125cc

Τι είναι το Blue Core; Κι εμείς την ίδια περιέργεια είχαμε όταν το πρωτοδιαβάσαμε. Η ανακοίνωση της Yamaha εξηγεί ότι πρόκειται για μια νέα προσέγγιση στην εξέλιξη των μικρών κινητήρων. Ο στόχος της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Blue Core είναι να δημιουργηθεί μια νέα γενιά κόμπακτ κινητήρων που να προσφέρουν καλές επιδόσεις αλλά με χαμηλή κατανάλωση και σεβασμό στο περιβάλλον. Ωραία ακούγεται και για να το καταφέρουν οι μηχανικοί της Yamaha εστίασαν στο να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα της καύσης και στη βελτίωση της ψύξης ενώ την ίδια στιγμή μείωση τις μηχανικές τριβές εφαρμόζοντας νέες τεχνολογίες.

Πού έχει το ψυγείο το Yamaha NMAX 125; Οχι εκεί που το έχουν όλα. Κοιτάξτε στην εικόνα αριστερά και θα το δείτε πίσω από μια γρίλια, κάτω από το μαρσπιέ του συνεπιβάτη. Η Yamaha λέει ότι έτσι γίνεται καλύτερη ψύξη, ενώ ελευθερώνεται χώρος στο εμπρός μέρος.

Variable valve actuation (VVA) – Μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων

Ο τετράχρονος, υγρόψυκτος κινητήρας των 125cc με τον μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο είναι το πρώτο scooter της Yamaha που έχει το νέο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων που η Yamaha ονομάζει Variable valve actuation (VVA) στην τετραβάλβιδη κεφαλή και που προσφέρει σύμφωνα με το εργοστάσιο ισχυρή και γραμμική επιτάχυνση, κυρίως στις χαμηλές και τις μεσαίες σροφές.

Το σύστημα VVA λειτουργεί μέσω ενός μηχανισμού που ανασηκώνει ανάλογα με την ταχύτητα του κινητήρα έναν από τους δύο διαφορετικούς λοβούς του εκκεντροφόρου εισαγωγής. Ετσι το Yamaha NMAX 125 έχει ομαλή και γραμμική καμπύλη ροπής και επιτυγχάνει καλά χαρακτηριστικά ισχύος σε διαφορετικές στροφές του κινητήρα. Η μέγιστη ισχύς πάντως που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 12hp (9kW) στις 7.500rpm, ένα αρκετά καλό νούμερο για σύγχρονο 125άρι scooter. Το σημαντικότερο ίσως είναι ότι το σύστημα VVA συμβάλλει στην πολύ χαμηλή κατανάλωση. Το εργοστάσιο ανακοινώνει κατανάλωση 45,7km/lt (2,1lt/100km) επομένως η αυτονομία του θεωρητικά θα ξεπερνά τα 300km από το ρεζερβουάρ των 6,6 λίτρων. Η Yamaha ανακοίνωσε επίσης ότι έχει τοποθετήσει νέο σύστημα ψεκασμού με ελλειψοειδή αυλό εισαγωγής, φιλτροκούτι μεγάλου όγκου και εκκεντροφόρο με μεγάλο βύθισμα – όλα τους χαρακτηριστικά που συμβάλλουν τόσο στην οικονομία, όσο και στις επιδόσεις. Το ψυγείο είναι πλευρικά τοποθετημένο, κάτι που σύμφωνα με τη Yamaha βελτιώνει την ψύξη. Το ψυγείο δηλαδή δεν είναι στο κλασικό σημείο στο εμπρός μέρος του scooter, πίσω από τον εμπρός τροχό, αλλά στα δεξιά του scooter και πίσω, δίπλα από τον πίσω τροχό και είναι ορατό μέσα από τα πλαϊνά πλαστικά.

Μειωμένες τριβές στον κινητήρα

Σύμφωνα με την φιλοσοφία Blue Core οι μηχανικοί της Yamaha εστίασαν σε τεχνολογίες που θα βοηθήσουν στην μείωση των τριβών. Κατ’ αρχάς τοποθέτησαν τον κύλινδρο offset σε σχέση με το στρόφαλο (το κέντρο του στροφάλου δεν βρίσκεται στην ίδια ευθεία με τον πίρο του πιστονιού, αλλά λίγο προς το πλάι) πράγμα που μειώνει τις τριβές ανάμεσα στο πιστόνι και τα τοιχώματα του κυλίνδρου. Επιπροσθέτως έχει τοποθετηθεί αντιτριβική επίστρωση DiASil (Die Cast Aluminum Silicon – πατέντα της Yamaha από το 2002) για να μειωθούν οι εσωτερικές τριβές του κυλίνδρου. Μια παρόμοια μέθοδο ακολουθεί ήδη η Honda στους μικρούς κινητήρες, αρχής γενομένης από του Honda PCX 125 που κι αυτό έχει επιτύχει πολύ χαμηλή κατανάλωση.

Άλλες λύσεις που ακολούθησε το εργοστάσιο για να μειώσεις τις απώλειες είναι η χρήση ράουλου στα κοκκοράκια και φώτα LED που καταναλώνουν λιγότερο ρεύμα κι έτσι δεν χρειάζεται τόσο μεγάλη γεννήτρια.

Νέο πλαίσιο

Το πλαίσιο που έχει τοποθετηθεί στο Yamaha NMAX 125 είναι καινούργιο και χρησιμοποιεί μικρότερης διαμέτρου ατσάλινους σωλήνες, ενώ εξακολουθεί να είναι στιβαρό και άνετο ταυτόχρονα, προσφέροντας σωστό feedback από τους τροχούς, όπως αναφέρει η Yamaha. Το πλαίσιο διαθέτει κεντρικό τούνελ μέσα στο οποίο βρίσκεται το ρεζερβουάρ, ενώ οι βάσεις του πλαισίου είναι ελαστικές για να απορροφούν τον κραδασμό. Η ανακοίνωση της Yamaha δεν αναφέρει και πολλά για τις αναρτήσεις που όπως βλέπουμε στις εικόνες είναι αρκετά συμβατικές. Το τηλεσκοπικό πιρούνι είναι μονής πλάκας εμπρός και πίσω την ανάρτηση αναλαμβάνουν δύο κάθετα τοποθετημένα αμορτισέρ με προοδευτικά ελατήρια και διαδρομή 90mm. Οι τροχοί έχουν μεσαία διάμετρο 13in με ελαστικά 110/70 εμπρός και 130/70 πίσω.

Στον βασικό εξοπλισμό του Yamaha NMAX 125 περιλαμβάνεται το ABS, ενώ οι δίσκοι έχουν διάμετρο 230mm εμπρός και πίσω.

Θέση οδήγησης και χώροι

Για τη θέση οδήγησης η Yamaha αναφέρει ότι είναι αρκετά ευρύχωρη παρά το μικρό μέγεθος του scooter. Ο αναβάτης του Yamaha NMAX 125 μπορείς να αποφασίσει αν θέλει να οδηγεί χαλαρά και απλωμένος ή πιο σπορτίβικα και μαζεμένος. Ο συνεπιβάτης κάθεται λίγο ψηλότερα στη σέλα για να έχει περισσότερο χώρο για τα πόδια του, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει μια αρκετά μεγάλη χειρολαβή για να κρατιέται.

Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για ένα full face κράνος, ενώ η ίδια η σέλα διαθέτει μηχανισμό για να στέκεται.

Χρώματα

Κόκκινο – Power Red (RM7)

Καφέ – Frozen Titanium (MYNM2)

Λευκό – Milky White (WM6)

Μαύρο – Midnight Black (SMX)

H τιμή δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη.

Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για full face κράνος.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2015

Yamaha (επίσημο site)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Yamaha NMAX 125 (2015) Κινητήρας Yamaha μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, με 4 βαλβίδες και επικεφαλής εκκεντροφόρο και σύστημα Variable valve actuation (VVA)  Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 52,0 x 58,7 Χωρητικότητα (cc) 125 Σχέση συμπίεσης 11,2:1 Μέγιστη ισχύς  12hp (9,0kW) / 7.500rpm Μέγιστη ροπή 1,19kgm (11,7Nm) / 7.250rpm Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός  Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Συμβατικό κάρτερ Κιβώτιο CVT Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι Πίσω ανάρτηση Δύο αμορτισέρ με διαδρομή 90mm Μπροστινό φρένο Δίσκος 230mm με δαγάνα μονού εμβόλου και ABS Πίσω φρένο Δίσκος 230mm με δαγάνα μονού εμβόλου και ABS Μπροστινό ελαστικό 110/70-13 Πίσω ελαστικό 130/70-13 Μήκος (mm) 1.955 Πλάτος (mm) 740 Υψος (mm) 1.115 Υψος σέλας (mm) 765 Μεταξόνιο (mm) 1.350 Ιχνος (mm) – Γωνία Caster – Βάρος (kg) 127 (πλήρες καυσίμων Ρεζερβουάρ (lt) 6,6