Piaggio Beverly S 300 Euro4 (2017) – On board δοκιμή στην Ελλάδα

Θέλει πολύ εξασκημένο μάτι για να ξεχωρίσει κανείς το Piaggio Beverly 300i του 2017 από το προηγούμενο μοντέλο, για τον απλούστατο λόγο ότι το design στις κύριες γραμμές του έχει παραμείνει ίδιο. Ολο το πλαστικό κουστούμι, ο προβολέας, η σέλα, το σχέδιο στις ζάντες, ακόμη και οι καθρέφτες έχουν διατηρήσει το ίδιο σχήμα. Το ότι το μοντέλο του 2017 έχει μαύρες ζάντες αντί στο χρώμα του αλουμινίου, μαύρο τελικό και μαύρους καθρέφτες και μάλιστα μόνο στην έκδοση S, είναι λεπτομέρειες που δεν τις προσέχεις με τη μία.

Ωστόσο το Piaggio Beverly 300i του 2017 έχει μερικές ουσιαστικές αλλαγές που αναζωπυρώνουν το ενδιαφέρον για ένα από τα πιο αγαπητά scooter στην Ελλάδα.

Με αφορμή τη Euro4

Η προσαρμογή στην προδιαγραφή  Euro4 ήταν ένας από τους λόγους που τα εργοστάσια ήταν φειδωλά στην παρουσίαση νέων μοντέλων τις προηγούμενες χρονιές. Περίμεναν την έλευση του 2017 για να τα λανσάρουν, είτε αυτά ήταν εντελώς καινούργια, είτε ήταν παλιότερα μοντέλα που παρέμειναν στην γκάμα με τις απαραίτητες προσαρμογές. Η Euro 4 έθιξε περισσότερο τα μικρά μοντέλα, επειδή επιβάλλει σύστημα ελέγχου των φρένων (ABS ή CBS) στα μικρές μοτοσικλέτες και γι’ αυτό σταδιακά θα δείτε θα να εξαφανίζονται από την αγορά αρκετά δημοφιλή μοντέλα (τα μεγάλα παπιά κυρίως) που δεν είχαν ABS ή σύστημα συνδυασμένης πέδησης. Αντίστοιχα θα δείτε ότι έχουν πια εξαφανιστεί, ακόμη και στα μεγαλύτερα κυβικά οι εκδόσεις χωρίς ABS που ήταν φτηνότερες.

Το Beverly του 2017

Το Piaggio Beverly 300i του 2017 ασφαλώς διαθέτει ABS, ενώ ταυτόχρονα είναι προσαρμοσμένο σε όλες τις απαιτήσεις της προδιαγραφής Euro 4 σε ρύπους και στάθμη θορύβου. Ο κινητήρας διαθέτει νέα χαρτογράφηση και καινούργια εξάτμιση με νέο καταλύτη. Και παρά το ότι η εξάτμιση είναι καινούργια, το σχήμα της έχει μείνει ίδιο και μόνο ο προφυλακτήρας είναι μαύρος. Η απόδοση του κινητήρα έχει παραμείνει ουσιαστικά ίδια (μια ελάχιστη μείωση ανακοινώνεται στα χαρτιά, που όμως είναι αδιόρατη στο δρόμο).

Με traction control

Το traction control είναι ασφαλώς η πιο σημαντική προσθήκη που έχει γίνει στο Piaggio Beverly 300i (ASR το ονομάζει η Piaggio και τα αρχικά σημαίνουν Acceleration Slip Regulation). Ισως κάποιοι να σκεφτούν ότι ένας κινητήρας 21hp δεν έχει και πολύ μεγάλη ανάγκη από traction control, αυτό όμως δεν ισχύει απόλυτα για την περίπτωση των scooter που ένα άτσαλο άνοιγμα του γκαζιού σε γλιστερό δρόμο μπορεί να προκαλέσει ολίσθηση του πίσω τροχού που να είναι ικανή να τρομάξει τον αναβάτη. Και πράγματι υπήρξαν φορές που ένιωσα το traction control να παρεμβαίνει και μάλιστα με αρκετά ήπιο τρόπο. Σε συνδυασμό με το ABS που ελέγχει την ολίσθηση των τροχών στο φρενάρισμα, το να έχεις κι ένα σύστημα που ελέγχει την ολίσθηση κατά την επιτάχυνση, αποτελεί άλλη μια σημαντική δικλείδα ασφαλείας που τονώνει την αυτοπεποίθηση του αναβάτη, ώστε να οδηγεί ξένοιαστος με αίσθηση πραγματικής ασφάλειας. Ελπίζω ότι θα δούμε και περισσότερα μοντέλα με τέτοιους είδους ηλεκτρονικά βοηθήματα αρκετά σύντομα (και όχι μόνο από την Piaggio…).

Η πιο σημαντική αλλαγή στο νέο Beverly 300 είναι αυτό το πορτοκαλί λαμπάκι, το τρίγωνο με το θαυμαστικό και το κυκλικό βελάκι που μαρτυρά την ύπαρξη συστήματος traction control. Το σύστημα ελέγχει αποτελεσματικά την ολίσθηση του πίσω τροχού στις επιταχύνσεις και αποτελεί ουσιαστικό παράγοντα ασφαλείας.

Εξοπλισμός για τη σύγχρονη καθημερινότητα

Το Piaggio Beverly 300i δεν μας πηγαίνει μόνο στον προορισμό μας, αλλά φιλοδοξεί να μας βοηθήσει ουσιαστικά και στην καθημερινότητά μας. Ως εκ τούτου, στο μοντέλου του 2017 έχει τοποθετηθεί ρευματοδότης USB για να μπορούμε να φορτίσουμε smartphone (άλλη ηλεκτρονική συσκευή με θύρα USB) ώστε να μην μας μείνει από ρεύμα.

Άλλο ένα ενδιαφέρον «γκατζετκάκι» που διαθέτει το Piaggio Beverly 300i είναι το τηλεχειριστήριο από το οποίο μπορείς να ανοίξει η σέλα εξ αποστάσεως (μου πήρε λίγη ώρα να καταλάβω ότι πρέπει να πατήσω παρατεταμένα το κουμπάκι), ενώ πατώντας ένα άλλο κουμπάκι ανάβουν τα φλας, επομένως αν έχετε ξεχάσει που παρκάρατε (φανταστείτε ότι έχετε παρκάρει σε ένα υπόγειο parking στον καινούργια σας δουλειά και το ψάχνετε στο ημίφως) τότε θα σας φανερωθεί από μόνο του. Bike Finder ονομάζει αυτό το χαρακτηριστικό η Piaggio και παρά το ότι δεν το χρειάστηκα, παραδέχομαι ότι είναι κάτι που θα ήθελα να το είχα και στη δική μου μοτοσικλέτα.

Piaggio Beverly 300i – on board

Στο δρόμο το Piaggio Beverly 300i του 2017 είναι αρκετά οικείο, αφού δεν έχει αλλάξει κάτι ουσιαστικό ούτε στο στήσιμο, ούτε στον κινητήρα, αφού η προσαρμογή στη Euro 4 δεν επηρέασε την απόδοσή του. H επιτάχυνσή του από στάση είναι αρκετά ικανοποιητική, αφού ξεκινά σβέλτα από τα φανάρια, πολύ πιο χρήσιμο όμως είναι το τράβηγμα του scooter καθώς επιταχύνει με ζωντάνια από τα 60 στα 100km/h, σε ταχύτητες δηλαδή που είναι οι πιο συνηθισμένες στο αστικό περιβάλλον. Ο κινητήρας δουλεύει ομαλά και το ίδιο ομαλή είναι και η μετάδοση στα ανοιγοκλεισίματα του γκαζιού. Και βέβαια το Piaggio Beverly 300i δεν είναι χρήσιμο μόνο στην πόλη, αλλά έχει τις δυνάμεις να σας πάει και την εκδρομή του Σαββατοκύριακου ακόμη και με συνεπιβάτη αφού εξασφαλίζει αρκετά άνετη διαδρομή και για τους δύο αναβάτες τόσο από πλευράς σέλας, όσο και από πλευράς αναρτήσεων που είναι αρκετά μαλακές ώστε να απορροφούν ικανοποιητικά τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου. Εχετε πάντως υπόψη ότι πρόκειται για αναρτήσεις απλών προδιαγραφών (τυπικές για scooter της κατηγορίας, αλλά και πάλι απλές).

Το τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός είναι μονής πλάκας με κατά το μάλλον λεπτά καλάμια διαμέτρου 35mm και διαδρομή 90mm που εξαντλείται μόνο στις μεγάλες ανωμαλίες του δρόμου (όπως π.χ. τα καθισμένα φρεάτια). Εδώ βέβαια βοηθά και η μεγάλη διάμετρος τροχού στις 16in και το χοντρό λάστιχο (110/70). Την πίσω ανάρτηση αναλαμβάνουν δύο αμορτισέρ με διαδρομή 81mm (λιγότερο δηλαδή και από την εμπρός ανάρτηση), αλλά με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου. Στον πίσω τροχό το ελαστικό είναι μικρότερης διαμέτρου από το εμπρός στις 14in αλλά είναι χοντρό (140/70). Τα σχετικά χοντρά ελαστικά (κυρίως το πίσω δεν δικαιολογείται από την ιπποδύναμη του scooter) προσφέρουν καλό και ασφαλές πάτημα στο scooter, όμως στερούν αίσθηση και πληροφορία για την κατάσταση της πρόσφυσής τους.

Γι’ αυτό το λόγο αποκτά έξτρα σημασία η τοποθέτηση τόσο του ABS (που επιβάλλεται από τη Euro4) αλλά και του συστήματος traction control, που βρίσκονται σε επιφυλακή στο background προκειμένου να ελέγχουν την κατάσταση, εκεί που ο αναβάτης παύει να έχει τη βεβαιότητα. Η συμπεριφορά του στις στροφές πάντως είναι καλά ελεγχόμενη και προσφέρει ακρίβεια και σ’ συτό βοηθούν τα ελαστικά, αλλά και το χαμηλά συγκεντρωμένο κέντρο βάρους, καθώς το ρεζερβουάρ είναι κεντρικά τοποθετημένο σε τούνελ ανάμεσα από τα πόδια του αναβάτη.

Το Piaggio Beverly 300i μπορεί και ταξιδεύει με περισσότερα από 100km/h σχετικά άνετα (η τελική του είναι λίγο περισσότερο από 130km/h) με την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 4lt/100km, σε λογικά δηλαδή για τα κυβικά του επίπεδα.

Να θυμίσουμε ότι κάτω από τη σέλα του Piaggio Beverly 300i χωράει full face κράνος και άλλα πράγματα (δύο full face ανακοινώνει η Piaggio, αλλά εγώ δεν κατάφερα να βολέψω δύο κράνη με κανένα τρόπο), κάτι που δεν είναι αυτονόητο για scooter με μεγάλους τροχούς και βέβαια αυτό το επίπεδο πρακτικότητας είναι που έχει αναγνωρίσει και το ελληνικό κοινό κι έχει αγαπήσει τόσο πολύ το scooter αυτό. Για να γίνει το Beverly ακόμη πιο πρακτικό υπάρχει μια αρκετά μεγάλη σειρά από αξεσουάρ που περιλαμβάνει top case 37lt (χωράει full face κράνος δηλαδή), ζελατίνα για προστασία από τον αέρα.

Μεγάλος και υψηλός είναι ο χώρος κάτω από τη σέλα, ώστε να χωρά (τουλάχιστον ένα) full face κράνος.

Το Beverly που ξέραμε, ακόμη πιο πρακτικό

Η προσαρμογή στην Euro 4 έκανε καλό στο Piaggio Beverly 300i που συνεχίζει να προσφέρεται στη γκάμα της εταιρίας (το 2001 παρουσιάστηκε το πρώτο Beverly!) και να είναι πιο πρακτικό και πιο ασφαλές παρά ποτέ. Ακόμη πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι το Piaggio Beverly 300i διατηρεί τη λογική τιμή του κι έτσι εξακολουθεί να είναι φιλικό στο πορτοφόλι και προσιτό στον πολύ κόσμο, ενώ ταυτόχρονα είναι πλουσιότερα και ουσιαστικότερα εξοπλισμένο, προκειμένου να διατηρήσει την εμπιστοσύνη του κόσμου για αρκετά χρόνια ακόμη.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2017

Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης – 2017

Piaggio – επίσημο site

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Piaggio Beverly S 300ie (2017) Κινητήρας Piaggio, τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο και 4 βαλβίδες Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 75,0 x 63,0 Χωρητικότητα (cc) 278 Σχέση συμπίεσης – Μέγιστη ισχύς 21hp (15,5kW ) / 7.250rpm Μέγιστη ροπή 22,5Nm / 5.750rpm Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Υγρό κάρτερ Κιβώτιο CVT σύστημα traction control στον βασικό εξοπλισμό Πλαίσιο Χαλύβδινο σωληνωτό με δύο δοκούς στο κάτο μέρος Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 35mm, με διαδρομή 90mm Πίσω ανάρτηση Δύο αμορτισέρ, χωρίς μοχλισμό με διαδρομή 81mm. Ρύθμιση της προφόρτισης σε 4 βαθμίδες Μπροστινό φρένο Δίσκος διαμέτρου 300mm, με δαγκάνα 2 εμβόλων Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 240mm, με δαγκάνα 2 εμβόλων Μπροστινό ελαστικό 110/70-16 Πίσω ελαστικό 140/70-14 Μήκος (mm) 2.190 Πλάτος (mm) 780 Υψος (mm) – Υψος σέλας (mm) 790 Μεταξόνιο (mm) 1.535 Ιχνος (mm) – Γωνία Caster – Βάρος (kg) 165 Ρεζερβουάρ (lt) 12,5 Μετρήσεις MrBike   Τελική ταχύτητα 133km/h Μέση κατανάλωση 4,0lt/100km