Kymco AK 550 (2017) – Επίσημη παρουσίαση

Kymco AK 550 του 2017

Νέα ναυαρχίδα έφτιαξε η Kymco με νέο δικύλινδρο κινητήρα 550,4cc και εντελώς νέο αλουμινένιο πλαίσιο με τηλεσκοπικό πιρούνι πλήρους μήκους (με πάνω και κάτω πλάκα δηλαδή και ένα οριζόντιας διάταξης μονό αμορτισέρ που εδράζεται σε αλουμινένιο ψαλίδι. Ταυτόχρονα το Kymco AK 550 έχει ένα σύγχρονου και επιθετικού σχεδιασμού αμάξωμα που προσφέρει πλήρη προστασία, με μεγάλη ζελατίνα, αποθηκευτικούς χώρους, φώτα LED και καλοσχεδιασμένα λογότυπα – όλα αυτά σχηματίζουν το υπόβαθρο ώστε το ίδιο το εργοστάσιο να μιλήσει για «υπερηφάνεια ιδιοκτησίας» (pride of ownership), ένας όρος που μπαίνει μέσα στο μεδούλι της κουλτούρας της μοτοσικλέτας.

Πώς προέκυψε το μοντέλο

Το Kymco AK 550 είναι ένα… ετεροχρονισμένο επετειακό μοντέλο για τα 50 χρόνια που γιορτάστηκαν το 2013 με την παρουσίαση των σχεδίων του πρωτοτύπου. Την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε το πιο εξελιγμένο πρωτότυπο σχέδιο, το 2015 παρουσιάστηκε ένα πρωτότυπο στην Ιαπωνία και τώρα πια το 2016 παρουσιάστηκε στην Intermot (Κολωνία) το μοντέλο παραγωγής (όπου ΑΚ σημαίνει “Anniversario Kymco”).

Πλήρως ψηφιακά όργανα με πολύ εντυπωσιακό design.

Η ιδέα

Η ανακοίνωση του εργοστασίου εκφράζει αρκετά εύγλωττα τον χαρακτήρα του Kymco AK 550: «AK 550 is the pioneer of the new scooter segment “Super Touring”, which aims to provide both the comfort and convenience of a scooter together with the attitude and performance of a sportbike». (To ΑΚ 550 είναι το πρώτο από μια νέα κατηγορία scooter, την Super Touring που έχει στόχο την άνεση και την ευκολία του scooter μαζί με τον χαρακτήρα και τις επιδόσεις μιας σπορ μοτοσικλέτας) – Εχει βάλει στο μάτι ο Yamaha T-max ή είναι η ιδέα μου;

Κινητήρας

Ο 550,4 κυβικών κινητήρας είναι υγρόψυκτος, δικύλινδρος εν σειρά με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Τροφοδοτείται με ψεκασμό και καλύπτει την προδιαγραφή Euro 4. Εχει λίπανση με ξηρό κάρτερ και η αυτόματη μετάδοση γίνεται μέσω υγρού συμπλέκτη. Για την τελική μετάδοση υπάρχει ιμάντας.

Ο κινητήρας αποδίδει 53,5hp (38,3kW) στις 7.500rpm και η ροπή του είναι στα 55,64Nm στις 5.500rpm. Δείτε πώς στέκεται απέναντι σε άλλα μεγάλα scooter με παρόμοιο κυβισμό.

BMW C650

60bhp (44kW) / 7.500rpm

Suzuki Burgman 650

56hp (41kW) / 7.000rpm

KymcoAK 550

53,5hp (38,3kW) στις 7.500rpm

Yamaha T-Max 530

46,5hp (34,2kW) / 6.750

SYM Maxsym 600

46hp (34,2kW)/6750rpm

Καθόλου άσχημα, αλλά για να είμαστε σωστοί πρέπει να πούμε ότι το SYM είναι μονοκύλινδρο. Το εργοστάσιο της Kymco πάντως ανακοινώνει και τελική ταχύτητα με εντυπωσιακή ακρίβεια δεκαδικού ψηφίου, στα 161,7kh/h που κρίνεται ως αρκετά ρεαλιστική με γνώμονα την ισχύ του και το βάρος του (226kg). Η Kymco μας υπόσχεται και ωραίο εθιστικό δικύλινδρο ήχο.

Δύο χάρτες οδήγησης

Η Kymco εξόπλισε το Kymco AK 550 με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο χάρτες οδήγησης, τον Full Power και τον Rain που προσφέρει ομαλότερη απόδοση και μικρότερη απόδοση ισχύος για την περίπτωση που υπάρχουν μειωμένες συνθήκες πρόσφυσης (νερά, γλίτσα, βροχή, σκόνη κι ό,τι άλλο μας κάνει να νιώθουμε άβολα).

Πλαίσιο – αναρτήσεις

Το πλαίσιο είναι αρκετά εντυπωσιακό, αλουμινένιο περιμετρικό με πολύ ισχυρό λαιμό και αλουμινένιο υποπλαίσιο. Το ψαλίδι είναι κι αυτό αλουμινένιο, δύο βραχιόνων (δεν χρησιμοποιεί δηλαδή το καπάκι της μετάδοσης για βραχίονα όπως τα μικρότερα scooter) και ένα μονό αμορτισέρ εδράζεται απευθείας πάνω στο ψαλίδι σε σχεδόν οριζόντια διάταξη.

Με χαρά είδα ότι το Kymco AK 550 έχει πλήρες πιρούνι με μακριά δηλαδή καλάμια και με άνω και κάτω πλάκα (δεν έχει δηλαδή το απλό πιρούνι μονής πλάκας που έχουν τα περισσότερα μικρότερου κυβισμού scooter). Είναι αντεστραμμένο τηλεσκοπικό κι έχει διάμετρο καλαμιών 41mm.

Για τα φρένα της η Kymco έχει εμπιστευτεί την… Brembo, τουλάχιστον στον εμπρός τροχό με ακτινικές δαγκάνες και με δίσκους διαμέτρου 270mm. Πίσω υπάρχει ένας δίσκος διαμέτρου 260mm με ενσωματωμένο μηχανικό χειρόφρενο στη δαγκάνα.

Το ABS είναι βέβαια στον βασικό εξοπλισμό.

Οι τροχοί είναι αρκετά μεγάλοι με διάμετρο 15in και σχετικά χοντρά ελαστικά 120/70 εμπρός και 160/60 πίσω.

Εργονομία

Το ύψος της σέλας (με τις ορατές λευκές ραφές) είναι αρκετά χαμηλά στα 785mm, οπότε οι περισσότεροι αναβάτες και αναβάτριες θα μπορούν να το κουμαντάρουν με αρκετή ευκολία, παρά το όχι και πολύ χαμηλό βάρος των 226kg. Κάτω από τη σέλα υπάρχει φωτιζόμενος χώρος για ένα full face κράνος κι ένα open face. Στο εσωτερικό της ποδιάς υπάρχουν δύο ντουλαπάκια, το ένα εκ των οποίων έχει ρευματοδότη USB. Για τον συνεπιβάτη υπάρχει άφθονος χώρος χειρολαβές και αλουμινένια μαρσπιέ.

Νέος παίκτης στα μεγάλα scooter

H Kymco μπαίνει εκ νέου στο παιχνίδι των μεγάλων scooter (έχει κάνει και παλιότερα μια κάποια πορεία με το Kymco MyRoad 700 κι εκείνο με δικύλινδρο κινητήρα, επομένως δεν μπαίνει σε αχαρτογράφητα νερά) με μια εντυπωσιακή προσπάθεια, τόσο από πλευράς εμφάνισης, όσο και προδιαγραφών, που φαίνεται στον δικύλινδρο κινητήρα, τις αναρτήσεις και φυσικά στο αλουμινένιο πλαίσιο. Τo Kymco AK 550 δείχνει ότι έχει τις προϋποθέσεις να κερδίσει κοινό και στη χώρα μας με τον πολυχρηστικό του χαρακτήρα. Μένει να δούμε και πώς θα κινηθεί και από τιμή.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2016

KYMCO (επίσημο site)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Kymco AK 550 (2017) Κινητήρας Kymco δικύλινδρος υγρόψυκτος με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες ανα κύλινδρο Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) – Χωρητικότητα (cc) 550,4 Σχέση συμπίεσης – Μέγιστη ισχύς  53,5hp (39.3kW) / 7500 rpm Μέγιστη ροπή 55.64 Nm / 5500 rpm Τροφοδοσία Ψεκασμός Εκκίνηση Μίζα Λίπανση Ξηρό κάρτερ Λάδι κινητήρα (lt) – Κιβώτιο CVT με ιμάντα τελικής μετάδοσης Πλαίσιο Αλουμινένιο περιμετρικό με βιδωτό υποπλαίσιο Μπροστινή ανάρτηση Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 41mm  Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ χωρίς μοχλισμό, οριζόντια τοποθετημένο Μπροστινό φρένο 2 δίσκοι,  διαμέτρου 270mm. Δαγκάνες 4  εμβόλων ακτινικής στήριξης Brembo, ABS Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 260mm Μπροστινό ελαστικό 120/70-15 Πίσω ελαστικό 160/60-15 Μήκος (mm) 2.165 Πλάτος (mm) 795 Υψος (mm) 1.400 Υψος σέλας (mm) 785 Μεταξόνιο (mm) 1.580 Ιχνος (mm) – Γωνία Caster – Βάρος (kg) 226 Ρεζερβουάρ (lt) 15