Scooter – Παπιά - 125
Εμφανίσεις: 1307
 

Honda-X-ADV-action-2

Ηρθε η ώρα για την πρώτη μας δια ζώσης επαφή με το Honda X-Adv: το πρώτο adventure scooter, ένα υβριδικό όχημα, βασισμένο στο Honda Integra (που κι αυτό είναι περισσότερο μια αυτόματη μοτοσυκλέτα παρά scooter), αλλά με νέο στήσιμο (θα μιλήσουμε γι’ αυτό) και εμφάνιση που παραπέμπει σε Africa Twin. Το Honda X-Adv διατηρεί το σύστημα διπλού συμπλέκτη DCT που μετατρέπει τη μετάδοση σε αυτόματη ή σε σειριακή χειροκίνητη, που είναι από μόνο του λόγος αγοράς και είναι ο λόγος που το Honda X-Adv και το Honda Integra συγκαταλέγονται στα scooter. Το χαρακτηριστικό που το ξεχωρίζει το Honda X-Adv είναι ότι έχει τη δυνατότητα να μετακινηθεί με κάποιες αξιώσεις και σε χωματόδρομους – αλλά όπως είδαμε από τη σύντομη οδηγική επαφή μαζί του, όχι μόνο. Αυτό που μπορούμε να πούμε από τώρα είναι ότι το Honda X-Adv είναι ένα μη συμβατικό και πάρα πολύ τολμηρό concept.

Η ιδέα – μια όμορφη ιστορία

Η ιδέα μοιάζει να είναι πολύ έξυπνη, επειδή τα adventure μοντέλα, είτε είναι CRF 250 Rally είτε είναι Africa Twin, έχουν πέραση και το Honda X-Adv με τα χρώματα του Africa και τα τρακτερωτά (trail για την ακρίβεια) λάστιχα έχει ένα look που σίγουρα θα αρέσει. Ταυτόχρονα, το νέο Honda X-Adv έχει και μια σειρά από αναβαθμίσεις. Πριν μιλήσουμε όμως γι’ αυτές, ας δούμε πώς μας προέκυψε το νέο μοντέλο. Η Honda στην παρουσίαση που έκανε στους Ελληνες δημοσιογράφους σε μεγάλο ξενοδοχείο στο Καβούρι, αφηγήθηκε μια όμορφη ιστορία, σύμφωνα με την οποία ο σχεδιαστής του Honda X-Adv, Daniele Lucchesi, είχε έρθει κάποια στιγμή για διακοπές στην Ελλάδα, στην Ίο για την ακρίβεια, και είχε νοικιάσει ένα scooter. Όταν θέλησε να φτάσει σε μια παραλία δεν μπόρεσε, επειδή το scooter που είχε νοικιάσει δεν μπορούσε να πάει. Ετσι γεννήθηκε η ιδέα του adventure scooter (δείτε και τον ίδιο να τα αφηγείται στο youtube). Δεν είμαι σίγουρος για το αν τα rent a motorbike μαγαζιά της Ιου θα προμηθευτούν Honda X-Adv για το καλοκαίρι, νομίζω όμως ότι μπορούμε να καταλάβουμε την ιδέα πίσω από το project. Ωστόσο η Honda δεν σχεδίασε ένα καινούργιο όχημα από την αρχή, αλλά προσάρμοσε ένα άλλο της όχημα στο ρόλο αυτό: το Honda Integra, την αυτόματη μοτοσικλέτα δρόμου, με το αμάξωμα του scooter και το DCT.

Honda-X-ADV-statics-4

Πώς μια μεσαία αυτόματη μοτοσυκλέτα δρόμου, γίνεται adventure

Η κυριότερη αλλαγή αφορά φυσικά τις αναρτήσεις: εμπρός έχει τοποθετηθεί αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 41mm με διαδρομή 154mm και ρυθμιζόμενη απόσβεση επαναφοράς και προφόρτιση ελατηρίου, ενώ πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ με μοχλισμό Pro Link, αξιόλογη διαδρομή 150mm και ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου σε 10 θέσεις. Οι διαδρομές όπως βλέπετε είναι γενναιόδωρες για να μπορεί να αντεπεξέλθει το όχημα στα νέα του καθήκοντα στο χώμα (στο Integra ήταν 120mm εμπρός και πίσω). Το ψαλίδι είναι αλουμινένιο, όπως και στο Integra, αλλά με νέο και πολύ ωραιότερο σχέδιο.

Νέοι είναι και οι αλουμινένιοι τροχοί, οι οποίοι είναι ακτινωτοί, αλλά τα κεφάλια από τις ακτίνες πιάνουν στο άκρο της στεφάνης της ζάντας κι έτσι μπορούν να τοποθετηθούν tubeless ελαστικά. Περιέργως ο πίσω τροχός δεν έχει πια διάμετρο 17in όπως στo Integra, αλλά μικρότερη, 15in με αρκετά φαρδύ ωστόσο ελαστικό, 160/60. Εμπρός το ελαστικό έχει παραμείνει στα 120/70-17. Εντύπωση μου προκάλεσε το ελαστικό πρώτης τοποθέτησης, το Bridgestone Battlax Trailwing 101/152, που είναι ένα αναγνωρισμένα καλό λάστιχο, αλλά κοντεύει να κλείσει τις δύο δεκαετίες ζωής. Περιέργως τον ίδιο τύπο ελαστικού φορά και το Suzuki V-Strom 650 του 2017… Ανεξάρτητα από αυτό, πέρα από την trail χάραξη και τις ακτίνες στις ζάντες οι τροχοί και οι διαστάσεις των ελαστικών δεν έχουν, όπως θα δούμε, και πολύ εντουάρδικο προσανατολισμό.

Honda-X-ADV-details-7-front-brake

Αντεστραμμένο πιρούνι 43mm με διαδρομή 154mm και trail ελαστικό Bridgestone σε ακτινωτή ζάντα που επιτρέπει την τοποθέτηση tubeless ελαστικών και...

Honda-X-ADV-details-6-swingarm

...νέο αλουμινένιο ψαλίδι μεγαλύτερου μήκους και με νέο σχήμα. Ο πίσω τροχός έχει διάμετρο 15in αντί για 17in, για εξοικονόμηση χώρου στο πίσω μέρος του οχήματος.

Κατά τα άλλα το Honda X-Adv έχει μεταβλητής διατομής τιμόνι από το Africa, πιο ψηλά τοποθετημένη την εξάτμιση για να προστατευτεί από τις πέτρες, μακρύ μεταξόνιο (1.588mm, πιο μακρύ από του Integra στα 1.525mm) και σύμφωνα με τη Honda προσεγμένη κατανομή βάρους 51/49% στον εμπρός και πίσω τροχό.

Εργονομία - χώροι

Η θέση οδήγησης είναι αναμενόμενα όρθια με το ύψος της σέλας στα 820mm (όχι χαμηλή) αλλά καθώς η σέλα είναι λεπτή στο εμπρός μέρος της μπορούσα να πατάω με σχετική ευκολία στο έδαφος (το ύψος μου είναι 1,76μ). Η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη (θα διαβάσετε λίγο πιο κάτω περισσότερα) και ο χώρος κάτω από τη σέλα χωράει ένα full face κράνος. Πρέπει να πω ότι θα περίμενα περισσότερο χώρο κάτω από τη σέλα, αλλά σε σχέση με το Integra είναι μεγάλη πρόοδος, ενώ και άλλα scooter της κατηγορίας δεν έχουν μεγαλύτερο χώρο.

Honda-X-ADV-details-15-underseat-storage

Ο χώρος κάτω από τη σέλα χωράει με ευκολία ένα full face κράνος, σε αντίθεση με του Integra που είναι υποτυπώδης.

Honda X-Advοn board

Με το που θα κάτσεις πάνω στη σέλα θα απολαύσεις το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να αναζητήσεις το κλειδί. Το Honda X-Adv έχει σύστημα Smart key, δεν χρειάζεται δηλαδή να απομακρύνεις το κλειδί από την τσέπη σου (αν και πρέπει οπωσδήποτε να το έχεις μαζί σου).

Honda-X-ADV-action-3

Ο πίνακας οργάνων είναι ξανασχεδιασμένος, πιο μεγάλος με πολλές και χρήσιμες πληροφορίες. Στο κέντρο είναι το ταχύμετρο και κυκλικά γύρω από την ένδειξη του ταχυμέτρου, απλώνεται η ένδειξη του στροφομέτρου. Πάνω αριστερά είναι η ένδειξη για την κατανάλωση καυσίμου και πάνω δεξιά φαίνονται τα επιλεγμένα modes για το DCT. Υπάρχει επίσης, ημερομηνία, ώρα, στάθμη καυσίμου, θερμοκρασία περιβάλλοντος και η πολύ χρήσιμη ένδειξη για την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, ανεξάρτητα του ποιος έχει επιλέξει τη σχέση (ο αναβάτης ή το αυτόματο σύστημα). Όπως και στο Integra για να αλλάξεις τις ενδείξεις στην οθόνη πρέπει να πατάς κουμπιά στην οθόνη – δεν γίνεται δηλαδή από το τιμόνι.

Honda-X-ADV-details-2b-instruments

Με το σύντομο πάτημα του κουμπιού της μίζας ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 745cc ζωντανεύει και με τον στρόφαλο των 270 μοιρών δίνει την «βαρύτερη» αίσθηση του V2. Με έντονη κλίση κυλίνδρων στις 62 μοίρες ο κινητήρας αυτός (ο μισός του μικρού αυτοκινήτου Honda Jazz σας θυμίζω) προσφέρει την ευελιξία στον σχεδιασμό του μοντέλου ώστε να μοιάζει με scooter. Η αυτόματη μετάδοση διπλού συμπλέκτη DCT σημαίνει ότι το όχημα δεν έχει συμπλέκτη και μοχλό ταχυτήτων. Απλά γυρίζεις το γκάζι και φεύγεις – όπως δηλαδή στα scooter.

Στο αυτόματο ή στο manual?

Ξεκίνησα από το ξενοδοχείο στο Καβούρι, μαζί με ένα κονβόι των δημοσιογράφων, έχοντας επιλέξει το D-mode, τον πιο ήπιο από τους χάρτες της αυτόματης μετάδοσης. Το σύστημα DCT έχει βελτιωθεί σημαντικά, διαθέτοντας πολύ μεγαλύτερη ευελιξία και αλλαγές σχέσεων ελαφρώς πιο κοντά στον τρόπο που θα άλλαζε και ο αναβάτης από μόνος του. Το D-mode λοιπόν, εφόσον το επιλέγεις για συνθήκες πόλης ή βροχής, που πηγαίνεις έτσι κι αλλιώς αργά, δεν σε νοιάζει που οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται στις 3.000rpm. Εμένα με ένοιαζε όμως στην παραλιακή με κατεύθυνση τα λιμανάκια και γι’ αυτό επέλεξα με την πρώτη ευκαιρία το πρώτο S-mode. Εκεί το πράγμα γίνεται κάπως πιο ενδιαφέρον. Οι αλλαγές των σχέσεων στα ανεβάσματα γίνονται κάπου στις 5.000rpm ενώ και τα κατεβάσματα γίνονται όλο ταχύτερα. Την ίδια εντύπωση αφήνουν και τα άλλα S-Modes, με πιο «επιθετικό» το τρίτο που κάνει τις αλλαγές λίγο πριν τις 6.500rpm περίπου, ενώ και τα κατεβάσματα που κάνει είναι αρκετά σωστά (πάντα για τουριστικό cruising-απλά λίγο πιο γρήγορο), είτε όταν επιβραδύνεις για τη στροφή, είτε όταν ανοίγεις βαθύτερα το γκάζι για προσπέρασμα. Η τρίτη σκάλα του S-Mode μου φάνηκε η πιο χρήσιμη για την οδήγηση στην παραλιακή με κατεύθυνση στο Σούνιο. Όπως καταλαβαίνετε με τον κινητήρα να στrοφάρει μόνο μέχρι τις 6.500rpm (όπως σε όλη τη σειρά NC 750) η τελική ταχύτητα των περίπου 180km/h αργεί πολύ να έρθει. Πιο ρεαλιστική ταχύτητα είναι τα 150km/h (που δεν την είδα και πολλές φορές επειδή ο πλοηγός μας φρόντιζε  γι’ αυτό και πολύ σωστά έκανε), ενώ η ταχύτητα ταξιδιού στα 120km/h την επιτυγχάνει με 5.500rpm και κατανάλωση 5lt/100km (3,6lt/100km ανακοινώνει η Honda, ένα νούμερο κατά τη γνώμη μου εξωπραγματικά αισιόδοξο για κανονική χρήση).

Honda-X-ADV-details-11-right-switch

Όταν πηγαίνεις στα αυτόματα modes δεν καταλαβαίνεις και πολύ το πότε αλλάζει σχέσεις το αυτόματο σύστημα, αν δεν κοιτάς συνεχώς το στροφόμετρο, καταλαβαίνεις όμως ότι θα μπορούσες να πας πιο γρήγορα. Αλλάζεις λοιπόν στο manual (και στο αυτόματο όταν είσαι και θέλεις μια κάτω ή μια πάνω μπορείς να το επιλέξεις) και ανεβάζεις ή κατεβάζεις από τις δύο σκανδάλες στον αριστερό διακόπτη. Τότε είναι που καταλαβαίνεις ότι το κόκκινο των 6.500rpm είναι πολύ μα πάρα πολύ χαμηλό, επειδή ακούς συνέχεια τον κόφτη να επεμβαίνει. Μάλλον ελάχιστοι από τους ιδιοκτήτες του Honda X-Adv θα μπουν στον κόπο να οδηγήσουν στο manual, όμως εφόσον το προτιμούν θα πρέπει να προσαρμόσουν τον τρόπο οδήγησης στις χαλαρές απαιτήσεις του κινητήρα.

Το νέο στήσιμο δίνει πόντους στον χαρακτήρα

Μεγαλύτερη εντύπωση πρoκαλεί το αναβαθμισμένο στήσιμο του Honda X-Adv με τις κατά 30mm μεγαλύτερες διαδρομές στις αναρτήσεις, το κατά 65mm μεγαλύτερο μεταξόνιο, την 15άρα ζάντα πίσω και τον δεύτερο δίσκο εμπρός. Δεν μπορώ να πω ότι κατάλαβα διαφορά από τη ζάντα των 15in και οι μεγαλύτερες διαδρομές στις αναρτήσεις προσφέρουν μεγαλύτερο ύψος στο όχημα, χωρίς να έχουν επηρεάσει την άνεση, επειδή είναι και λίγο πιο σφιχτές από αυτές του Integra με πιο σωστές αποσβέσεις και πολύ καλύτερο έλεγχο στα σαμαράκια στις στροφές στα λιμανάκια (αν και η αίσθηση από τους τροχούς από ένα όχημα με τόσο μεγάλο μεταξόνιο είναι πάντα περιορισμένη). Το πιρούνι μπορεί να αντεπεξέλθει άριστα στη δύναμη των δύο δίσκων εμπρός, ενώ και το δικάναλο ABS λειτουργεί αρκετά πειστικά, δίνοντας την εντύπωση μόνο ότι ενεργοποιείται λίγο νωρίτερα στον πίσω τροχό – αλλά είπαμε αυτό μάλλον οφείλεται στην περιορισμένη αίσθηση από τον πίσω τροχό λόγω απόστασης από τον κορμό του αναβάτη.

Πολύ χρήσιμη είναι η νέα πατενταρισμένη ρυθμιζόμενη ζελατίνα σε 5 θέσεις με μηχανισμό με περιστρεφόμενο κουμπί. Κατάφερα να αλλάξω τη ρύθμιση και εν κινήσει χωρίς πολλή προσπάθεια. Η προστασία για το δικό μου ύψος ήταν απόλυτα ικανοποιητική στη χαμηλότερη θέση, όμως και στις άλλες θέσεις δεν είδα στροβιλισμούς ή ενοχλητικούς αεροδυναμικούς θορύβους. Η διαφορά από τη χαμηλότερη στην υψηλότερη θέση είναι (καθόλου μικρή) στα 14mm.

Και λίγο χώμα

Honda-X-ADV-action-4

Αυτή ήταν η έκπληξη που μας επιφύλαξε η Honda. Στη διαδρομή μας προς το Σούνιο, κάποια στιγμή στρίψαμε αριστερά προς Αγιο Κωνσταντίνο και διασχίσαμε μερικά χιλιόμετρα χωματόδρομου. Εγώ περίμενα κάτι ήπιο, σε πατημένο χωματόδρομο, όμως οι άνθρωποι της Honda είχαν επιλέξει μια αρκετά απαιτητική διαδρομή με χαλίκι, ύπουλες φυτευτές πέτρες, πολλές χαλαρές πέτρες και διαγώνια νεροφαγώματα. Η θέση οδήγησης του Honda X-Adv δεν ευνοεί την οδήγηση όρθιος (θα υπάρξουν στα αξεσουάρ ειδικά μαρσπιέ γι’ αυτό το σκοπό, αλλά εμείς δεν τα είχαμε), ενώ και το ABS δεν απενεργοποιείται για το χώμα. Αν δεν πήγαινα αρκετά συγκρατημένα, αλλά πιο γρήγορα από ρυθμό του τύπου «διασχίζω-χωματόδρομο-για-να-πάω-για-μπάνιο» το μπροστινό μου τερμάτισε αρκετά φορές, δείχνοντας ότι δεν έχει προδιαγραφές για χώμα. Το βάρος των 238kg είναι άλλωστε μόλις 5kg χαμηλότερο από του Africa Twin. Πολύ καλή ήταν η συμπεριφορά των ελαστικών, ενώ, όσον αφορά το ύψος του οχήματος, δεν μου φάνηκε να βρήκε πουθενά κάτω. Το γκάζι πάντως προσφέρει ωραία απόκριση και προοδευτικότητα ώστε να έχεις τον έλεγχο, τόσο για να επιταχύνεις στο χαλίκι, όσο και να ντριφτάρεις αν θέλεις, μέχρι να φτάσεις στον κόφτη ή να αλλάξει σχέση μόνο του αν το έχεις σε αυτόματο mode.

Honda-X-ADV-details-13-handguards

Ρυθμιζόμενη ζελατίνα σε πέντε θέσεις και χούφτες.

Adventurescooter: μια νέα κατηγορία

Πράγματι η Honda έφτιαξε μια νέα κατηγορία, προσαρμόζοντας επιτυχημένα το υπάρχον Honda Integra στο νέο του ρόλο, δημιουργώντας το Honda X-Adv. Το αποτέλεσμα είναι ένα όχημα που μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα από το να διασχίζει απλά ένα χωματόδρομο για να πάει στην παραλία. Εχει δηλαδή πραγματικά πολλές περισσότερες δυνατότητες για να συνοδεύει τον ιδιοκτήτη σε κάθε πτυχή της ζωής του – όχι μόνο στις διακοπές του. Οι καλύτερες αναρτήσεις, τα καλύτερα φρένα, η επιτυχημένη εμφάνιση (SUV την ονομάζει η Honda – δανειζόμενη χαρακτηρισμό από τον κόσμο του αυτοκινήτου), το σύστημα Smart Key και το αναβαθμισμένο σύστημα DCT συνθέτουν ένα πάρα πολύ καλό all round για κάθε χρήση (και λίγο χώμα στις διακοπές) σε μια τιμή που ανταποκρίνεται σ’ αυτό που αγοράζεις. Με απόλυτα νούμερα τα δώδεκα χιλιάρικα και κάτι + διακόσια ευρώ το σπέσιαλ χρώμα δεν είναι λίγα για τα ελληνικά δεδομένα και σίγουρα είναι περισσότερα από σχεδόν όλες τις adventure μοτοσικλέτες μεσαίου κυβισμού, αλλά είναι παρόμοια με των scooter μεσαίου κυβισμού, όπως το Yamaha T-Max 530 και το BMW C 650. Πάντως το Honda X-Adv έχει να προσφέρει αποκλειστικά δικές του πολύ ενδιαφέρουσες πτυχές χαρακτήρα ώστε να αποκτήσει δικό του κοινό με πυρήνα,ίσως αντίστοιχο με αυτόν του T-max. Ο χρόνος θα το δείξει.

Honda-X-ADV-statics-3

Διαφορές του Honda X-Adv από το Integra

- USD πιρούνι αντί για συμβατικό τηλεσκοπικό

- Μεγαλύτερες διαδρομές (154/150mm αντί για 120/120mm)

- Τροχός πίσω διαμέτρου 15in αντί για 17in

- Μακρύτερο ψαλίδι, επομένως μακρύτερο μεταξόνιο

- Δύο δίσκοι εμπρός αντί για έναν

- Μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στα 162mm

- Υψος σέλας στα 820mm αντί για 790mm

- Μεγαλύτερη ζελατίνα με μηχανισμό ρύθμισης ύψους σε 5 θέσεις

- Smart Key

- Ανεβάσματα στο D-mode πιο αργά για να γεμίζει καλύτερα ο κινητήρας

- Ποδιά κινητήρα

- Μικρότερο ρεζερβουάρ στα 13,1lt αντί για 14,1lt)

- Υψηλότερη τιμή

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας - 2017

Copyright© MrBike - 2017

Hondaεπίσημο site

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Honda X-Adv (2017)
Κινητήρας Honda δικύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 77,0 x 80,0
Χωρητικότητα (cc) 745
Σχέση συμπίεσης 10,7:1
Μέγιστη ισχύς  54hp (40,3kW) / 6.250rpm 
Μέγιστη ροπή 6,93kgm (68Nm) / 4.750rpm
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός με σώματα 36mm
Εκκίνηση Μίζα
Λίπανση Συμβατικό κάρτερ
Κιβώτιο 6 σχέσεων DCT 
I 2.666
II  1.904
III  1.454
IV  1.200
1.033
VI  0.864
Πρωτεύουσα μετάδοση 1.921
Τελική μετάδοση 2,294 17/39
Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό σε σχήμα διαμάντι
Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 41mm με διαδρομή 153,3mm. Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς
Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ με μοχλικό Prο Link με διαδρομή 150mm. Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου
Μπροστινό φρένο Δίσκος διαμέτρου 310mm, με δαγκάνα 2 εμβόλωνn Nissin ABS
Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 240mm, με δαγκάνα 1 εμβόλου ABS
Μπροστινό ελαστικό 120/70 - 17 
Πίσω ελαστικό 160/60 - 15
Μήκος (mm) 2,245
Πλάτος (mm) 910
Υψος (mm) 1,375
Υψος σέλας (mm) 820
Μεταξόνιο (mm) 1,590
Ιχνος (mm) 104
Γωνία Caster 27
Βάρος (kg) 238 γεμάτο 
Ρεζερβουάρ (lt) 13.1

 

 

 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world