Scooter – Παπιά - 125
Εμφανίσεις: 3998
 

Honda-Supra-GTR-150-statics-2

Την κατηγορία των super παπιών την έχουμε γνωρίσει και στην Ελλάδα χάρη πρώτα και κύρια στο δίχρονο Yamaha Z 125 των 17 ίππων (αλλά πριν το 2000) και από την πιο πρόσφατη ιστορία από το Yamaha Crypton X με τους 12,6hp. Τώρα όμως η Honda έδειξε στην Εκθεση Μοτοσυκλέτας 2018 τo Honda Supra GTR 150 με ισχυρότερο κινητήρα και πολύ πιο ώριμη προσέγγιση στο θέμα παπί. Ας του ρίξουμε μια πιο κοντινή ματιά.

Το Honda Supra GTR 150 δεν είναι καινούργιο, αλλά έχει παρουσιαστεί ήδη από το 2016 στην Ινδονησία, για την ασιατική αγορά που είναι τεράστια. Ολες οι Ιαπωνικές μάρκες έχουν μια μεγάλη γκάμα από παπιά που παράγονται στην Ινδονησία, τη Μαλαισία, την Κίνα, το Βιετνάμ κλπ. που όμως δεν καλύπτουν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές κι έτσι δεν εισάγονται στην Ευρώπη, που αποτελεί μια πολύ μικρή αγορά για τα παπιά. Ουσιαστικά μόνο στην Ελλάδα κάνουν τα παπιά κομμάτια και αυτά δεν αποτελούν κανένα δέλεαρ για τους κολοσσιαία ασιατικά εργοστάσια, ώστε να μπουν στον κόπο να ασχοληθούν. Όταν αυτό γίνεται όμως έχουμε τη ευκαιρία να τα απολαύσουμε κι εμείς. Ετσι έγινε με τα Yamaha που ανέφερα πιο πάνω και φυσικά το ίδιο ισχύει με το Honda Supra X Helmin.

Κινητήρας και στήσιμο

Το Honda Supra GTR 150 δεν έχει την παραδοσιακή αρχιτεκτονική του παπιού, η οποία είναι ΟΚ για τα μικρότερα κυβικά (έως 125cc). Το πλαίσιό του δεν είναι μονή ραχοκοκκαλιά αλλά διαμάντι και ο κινητήρας δεν έχει οριζόντιο κύλινδρο αλλά κεκλιμένο προς τα πάνω. Για την ακρίβεια ο κινητήρας είναι καθαρά μοτοσυκλετιστικός καθώς προέρχεται από το Honda CBR 150 που παρουσιάστηκε το 2016 στην Ινδονησία. Εχει 4βάλβδιδη κεφαλή, δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, υγρόψυξη και 149,1cc με απόδοση 16 ίππους στις 9.000rpm. To εξατάχυτο κιβώτιο ελέγχεται από υγρό πολύδισκο συμπλέκτη με μανέτα, ενώ στα δεξιά του κινητήρα προβάλει η μανιβέλα (σ’ αυτά οι ασιάτες είναι πολύ συντηρητικοί – θέλουν αξιοπιστία και το κεφάλι τους ήσυχο… κι εδώ που τα λέμε δεν έχουν άδικο).

Honda-Supra-GTR-150-detail-engine

O κινητήρας προέρχεται από το CBR 150 της ασιατικής αγοράς κι έχει απόδοση σχεδόν 16 ίππων με εξατάχυτο κιβώτιο με συμπλέκτη στο χέρι. Η τελική που έχουν μετρήσει δημοσιογράφοι στην Ινδονησία είναι γύρω στα 135km/h.

Το βάρος του είναι αρκετά χαμηλό στα 119kg στεγνό, ενώ η Honda ανακοινώνει κατανάλωση 2,11lt/100km (με μάλλον μεγάλη αισιοδοξία). Το ρεζερβουάρ είναι μάλλον μικρό στα 4,5 λίτρα (του Supra X είναι 5,5lt), όμως αν πράγματι έχει μικρή κατανάλωση τότε η αυτονομία του θα είναι αξιοπρεπής.

Στα φρένα του είδαμε εμπρός και πίσω δισκόφρενο, με μονού εμβόλου δαγκάνα εμπρός (όπως και στο Supra X) και με επίσης μονού εμβόλου πίσω (άρα τέλος τα ταμπούρα). Για την ευρωπαϊκή αγορά θα πρέπει να έχει ABS.

Honda-Supra-GTR-150-detail-front-brake

Δισκόφρενα εμπρός και πίσω έχει το Honda Supra GTR 150. Το ίδιο μεγάλη σημασία έχει και το γεγονός ότι τα λάστιχα είναι tubeless.

Σε αντίθεση με τον κινητήρα που προέρχεται από μικρή μοτοσυκλέτα, ως προς τις αναρτήσεις το Honda Supra GTR 150 έχει κρατήσει το παραδοσιακό στήσιμο μεγάλου παπιού, με τηλεσκοπικό πιρούνι μονής πλάκας με λεπτά καλάμια, ενώ πίσω έχει μονό αμορτισέρ με απευθείας έδραση στο ψαλίδι. Βλέπουμε δηλαδή πολύ συμβατικές προδιαγραφές επομένως η ποιότητα του στησίματος θα εξαρτηθεί πολύ από την ποιότητα των εξαρτημάτων των αναρτήσεων. Θα του δούμε κι αυτό στον καιρό του.

Με ενθουσιασμό είδα ότι τα ελαστικά είναι tubeless (αντίο τρυπήματα από πρόκες στις σαμπρέλες) με διάσταση 90/80-17 εμπρός και 120/70-17 πίσω – είναι δηλαδή και πιο χοντρά από αυτά των άλλων παπιών, πράγμα που δίνει αμέσως ένα σημαντικό πλεονέκτημα στο πάτημα στο δρόμο.

Ο σχεδιασμός του είναι αρκετά επιθετικός με πολύ αιχμηρές γραμμές, ενώ πολύ καλή εντύπωση κάνει η οθόνη υγρών κρυστάλλων στα όργανα και ο προβολέας LED.

Honda-Supra-GTR-150-detail-instruments

Αγωνιάρικα είιναι τα όργανα του Honda Supra GTR 150. Προσέξτε το μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο με τις κύριες ενδείξεις να είναι σε ψηφιακή οθόνη.

Στην Ελλάδα;

Στην Ελλάδα αναμένεται να έρθει προς το φθινόπωρο του 2018 και την τιμή του δεν τη γνωρίζουμε ακόμη. Μια πρόχειρη έρευνα στο internet δείχνει ότι το GTR 150 είναι περίπου 20% ακριβότερο από το Supra X Helmin στην Ινδονησία, επομένως αν τηρηθεί αυτή η αναλογία περιμένουμε ένα κόστος ανάμεσα στα €3.300 και €3.500. Αυτή όμως είναι προσωπική εκτίμηση και το νέο παπί μπορεί να έρθει στην Ελλάδα φτηνότερα ή ακριβότερα, καθώς οι παράγοντες τιμολόγησης εξαρτώνται από πολλές παραμέτρους που ενδεχομένως να είναι άγνωστες ακόμη. Λίγη υπονομή και θα δούμε. Πάντως γνώμη μας είναι ότι το νέο Honda Supra GTR 150 έρχεται να δώσει νέα πνοή στην κατηγορία.

Copyright© Δημήτρης Μπαζίνας – 2018

Φωτογραφίες© Χρήστος Καραγιωργάκης - 2018

Copyright© MrBike – 2018

Honda

Honda-Supra-GTR-150-statics-1

 

 

 

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Honda Supra GTR 150
Κινητήρας Honda τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm) 57,3 x 57,8
Χωρητικότητα (cc) 149,1
Σχέση συμπίεσης 11:03
Μέγιστη ισχύς  15,75 (11,6kW) / 9.000rpm
Μέγιστη ροπή 13,5N.m / 6.500rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός PGM FI
Εκκίνηση Mίζα, μανιβέλα
Κιβώτιο 6 σχέσεων, συμπλέκτης υγρός πολύδισκος με μανέτα
I -
II -
III -
IV -
V -
VI -
Πρωτεύουσα μετάδοση -
Τελική μετάδοση -
Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό σε σχήμα διαμάντι
Μπροστινή ανάρτηση Τηλεσκοπικό πιρούνι μονής πλάκας
Πίσω ανάρτηση Μονό αμορτισέρ με απευθείας έδραση στο ψαλίδι.Ψαλίδι με μπράτσα τετράγωνης διατομής
Μπροστινό φρένο Δίσκος με δαγκάνα μονού εμβόλου
Πίσω φρένο Δίσκος με δαγκάνα μονού εμβόλου
Μπροστινό ελαστικό 90/80 - 17
Πίσω ελαστικό 120/70 - 17
Μήκος (mm) 2,025
Πλάτος (mm) 725
Υψος (mm) 1,102
Υψος σέλας (mm) 780
Μεταξόνιο (mm) -
Ιχνος (mm) -
Γωνία Caster -
Βάρος (kg) 119 χωρίς καύσιμα
Ρεζερβουάρ (lt) 12
 

MrBike on Facebook
MrBike on Twitter

Views-of-Greece

rcdevil_mrbike-2

rcdevil_mrbike-2

Off-Road-Team

jet_ski_world